Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
yoghurt
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: yoghurt
Kiki krijgt elke dag een flinke scheut of als ijsje in een Kong.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Ik geef het 1 of 2 keer per week na de maaltijd als toetje.
Griekse yoghurt of gele vla.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Bo lust alleen yoghurt als er muesli inzit
Maar dat krijgt ze echt alleen als er 'restjes' van zijn.
Wel elke dag een bakje karnemelk.
Maar dat krijgt ze echt alleen als er 'restjes' van zijn.
Wel elke dag een bakje karnemelk.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Leroy krijgt het als het zo uitkomt. Hij mag vaak het pak uitlikken als het bijna leeg is. Of hij krijgt er een ijsje van of een scheut over z'n brokken. Vooral als de zak bijna leeg is, dan meng ik het gruis erdoor
Zit in vla niet veel suiker?Wenda schreef:Ik geef het 1 of 2 keer per week na de maaltijd als toetje.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

-
TomCee
- Zeer actief
ok, karnemelk kan dus ook. Waarvoor is het goed trouwens, voor de calcium, of voor de zuurgraad?
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Ik geef karnemelk tegen teken en vlooien, al 1,5 jaar geen teek meer gezien.
Vlooien heeft ze sowieso nooit.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Het zal best minder gezond zijn dan yoghurt .. maar hier krijgen ze verder heel weinig tussendoortjes.Laura & Leroy schreef:Leroy krijgt het als het zo uitkomt. Hij mag vaak het pak uitlikken als het bijna leeg is. Of hij krijgt er een ijsje van of een scheut over z'n brokken. Vooral als de zak bijna leeg is, dan meng ik het gruis erdoor
Zit in vla niet veel suiker?Wenda schreef:Ik geef het 1 of 2 keer per week na de maaltijd als toetje.
En het vrouwtje vind het ook lekker
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
TomCee
- Zeer actief
Pebbles vindt het heerlijk, maar ja, die eet nog een gebakken baksteen als 't moet
Lust dus werkelijk alles....
Maar de vraag is: is het goed voor haar, en zo ja waarom dan? Melk(produkten) zijn hier altijd uit den boze geweest voor de huisdieren.
Maar de vraag is: is het goed voor haar, en zo ja waarom dan? Melk(produkten) zijn hier altijd uit den boze geweest voor de huisdieren.
-
Lillith
- Zeer actief
Ik geef de rechtsom gedraaide yoghurt stand of gewoon, elke dag een scheut.
Dit is goed voor het maagdarmkanaal een soort probiotica zoals bv. yakult enzo.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
TomCee schreef:Pebbles vindt het heerlijk, maar ja, die eet nog een gebakken baksteen als 't moetLust dus werkelijk alles....
Het gaat ook om zure zuivel;"gewone" zuivel werkt laxerend maar zure zuivel niet.

-
TomCee
- Zeer actief
ah, ok. Dank je wel!marian* schreef:TomCee schreef:Pebbles vindt het heerlijk, maar ja, die eet nog een gebakken baksteen als 't moetLust dus werkelijk alles....
Het gaat ook om zure zuivel;"gewone" zuivel werkt laxerend maar zure zuivel niet.
Weet je ook waarom het goed is voor je hond?
- Sonneke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
Ginger kreeg bij de fokker geitenmelk en yoghurt, maar karnemelk kan dus ook lees ik net..........mmmmmm.........dat maar eens gaan halen voor haar, ze was er gek op!!
-
TomCee
- Zeer actief
Het vormt dus op zich geen belangrijke aanvulling op haar normale voeding? Nu krijgt ze brokken (purina dog chow) en smuldier. En het enige wat ik probeer is om nog meer variteit in de voeding aan te brengen, dus vandaar de yoghurt.Kruimel53 schreef:Hangt ervan af hoe zuur, en in hoeverre je hond of kat lactose kan verdragen. Standaard zure zuivel uit de winkel bevat nog flink wat lactose, dat merk je als je een keer zelf yoghurt maakt waarin alle lactose is omgezet in melkzuur *citroenbekkie*marian* schreef:TomCee schreef:Pebbles vindt het heerlijk, maar ja, die eet nog een gebakken baksteen als 't moetLust dus werkelijk alles....
Vrij veel honden en sommige katten kunnen wel tegen een beetje lactose, vrij veel katten niet. Onverteerde lactose in de darmen vind ik zelf nooit zo'n daverend goed idee, en ik vind ook niet dat zuivel iets wezenlijks toevoegt aan een goed dieet, zeker als een hond of kat vers eet. Maar als zew er tegen kunnen en ze vinden het lekker, ach ...
-
Lillith
- Zeer actief
Ik spreek spaans begrijp ikLillith schreef:Ik geef de rechtsom gedraaide yoghurt stand of gewoon, elke dag een scheut.
-
TomCee
- Zeer actief
?????Lillith schreef:Ik spreek spaans begrijp ikLillith schreef:Ik geef de rechtsom gedraaide yoghurt stand of gewoon, elke dag een scheut.
Dit is goed voor het maagdarmkanaal een soort probiotica zoals bv. yakult enzo.![]()
![]()
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik koop mijn zuivel direct bij een boer die ook een zuivelwinkeltje runt en die is inderdaad veel en veel beter dan de rommel uit de supermarkt.Kruimel53 schreef:Hangt ervan af hoe zuur, en in hoeverre je hond of kat lactose kan verdragen. Standaard zure zuivel uit de winkel bevat nog flink wat lactose, dat merk je als je een keer zelf yoghurt maakt waarin alle lactose is omgezet in melkzuur *citroenbekkie*marian* schreef:TomCee schreef:Pebbles vindt het heerlijk, maar ja, die eet nog een gebakken baksteen als 't moetLust dus werkelijk alles....
Vrij veel honden en sommige katten kunnen wel tegen een beetje lactose, vrij veel katten niet. Onverteerde lactose in de darmen vind ik zelf nooit zo'n daverend goed idee, en ik vind ook niet dat zuivel iets wezenlijks toevoegt aan een goed dieet, zeker als een hond of kat vers eet. Maar als zew er tegen kunnen en ze vinden het lekker, ach ...
Verder is yoghurt of yakult enz gewoon goed voor de darmflora buiten dat ze het gewoon lekker vinden.

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Vorige hond had regelmatig een darmontsteking en kreeg voor haar darmflora op een gegeven moment ook yoghurt. Ze woog ongeveer 28 kilo en mocht elke dag 250 ml.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ik geef ze elke morgen een flinke scheut in hun bak als ze die bijna leeggegeten hebben. Ze vinden het alle drie lekker.
Ze krijgen magere yoghurt met een smaakje. Deze zomer heb ik wel opvallend weinig teken gespot bij ze. Misschien toeval, misschien niet.
Ze krijgen magere yoghurt met een smaakje. Deze zomer heb ik wel opvallend weinig teken gespot bij ze. Misschien toeval, misschien niet.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
TomCee
- Zeer actief
bedankt voor jullie reakties allemaal!
-
Doom&Sky
- Actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Ik geef mijn hond ook regelmatig joghurt, maar moet zeggen op dit moment wat vaker gewoon karnemelk :j

- Lola96
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Die van mij krijgen 's ochtends na hun brokken yoghurt, kwark of karnemelk.
De hoeveelheid van een eetlepel.
Ik heb me laten vertellen dat het niet alleen goed is voor de darmflora maar ook het bloed zuivert.
De hoeveelheid van een eetlepel.
Ik heb me laten vertellen dat het niet alleen goed is voor de darmflora maar ook het bloed zuivert.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Sanne&Bo schreef:Ik geef karnemelk tegen teken en vlooien, al 1,5 jaar geen teek meer gezien.
Zo doe ik het ook. Jammer dat de kat het niet lust. Die heeft regelmatig nog een teek.

Neeltje
-
TomCee
- Zeer actief
Ja, onze poes vindt het ook goor.nelleke schreef:Sanne&Bo schreef:Ik geef karnemelk tegen teken en vlooien, al 1,5 jaar geen teek meer gezien.
Zo doe ik het ook. Jammer dat de kat het niet lust. Die heeft regelmatig nog een teek.
- rinacee
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): borderterrier en labrador
Mijn honden krijgen elke dag een beetje yoghurt, met of zonder vruchten.Gewoon omdat ze het heerlijk vinden. Ik eet altijd yoghurt uit die 1/4 liter bekers, de kleine Baila mag de deksel aflebberen en de grote Toots likt het bekertje uit.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier kreeg Shendor het als het op moest. Dus niet heel regelmatig. Dat zal voor Jade net zo gelden denk ik. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- xara
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Knoep krijgt al jaren elke dag karnemelk tegen vlooien en teken, een scheut na 1 wandeling, bij elkaar 1 liter in de week.
Sinds 2 maanden krijgt ze ook voor haar darmen elke dag een flesje probiotica van Lidl.
Sinds 2 maanden krijgt ze ook voor haar darmen elke dag een flesje probiotica van Lidl.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
TomCee
- Zeer actief
We gaan van de week ook maar eens karnemelk proberen. Zelf lusten doen we het niet 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0