Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duimen nodig..Nelson ziek/update pag 7
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: Duimen nodig..Nelson ziek/update pag 7
Balen dat getob met hem
Hopelijk slaat de AB goed aan zodat jullie straks evt verder kunnen kijken. Sterkte met je ventje en duimen draaien 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Alles kan natuurlijk, de lever was 4 maanden geleden ieder geval op de echo goed. Ik vind nelson niet misselijk en gezien de hoeveelheid pillen die hij krijgt wil ik er niet nog iets bijdoen. Ik heb het overigens begin deze week wel overlegt en ik heb het middel ook liggen. Het idee is alleen dat het nu in nel zijn voordeel werkt als zijn darmen niet al te veel belast worden zodat zijn buikvlies niet te veel geprikkeld raakt. Hij braakt niet en eet bv ook geen gras of iets. Hij heeft alleen niet erg veel trek. Ik geef hem lekkers ed. En in porties over de dag verdeeld eet ie toch wel rond de 400 a 500 gram. Als hij echt misseljjk wordt is het foute boel in de buik en dus in die zin ook belangrijk om hem daarop niet te medicineren. Overigens na de stop van de tramadol eet hj iets beter. ik wacht dus toch even af. Die ontstekjngen in de buik zijn echt acuut. Als er kanker zit zat het er al en hadden er klachten moeten zijn als die tumor nu ook klachten zou geven. Kun je me volgen?Fin schreef:Een paar dagen Cerenia en als hij daarvan beter gaat eten, weet je dat zeker. Uitzaaiingen in de lever kunnen misselijkheid veroorzaken. En een hond die misselijk is heeft niet veel trek.Eline* schreef:Overigens fin, hij is niet misseljk. Hij heeft gewoon niet veel trek.
Ik hoop het voor je dat hij geen kanker heeft - en dat het alleen een abces was.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ach die Nelson.. hopelijk zet de goede lijn door en knapt hij gewoon helemaal weer op!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik vind het onmogelijkEline* schreef: Een buikvliesontstekkng zonder koorts, ik vind het bijzonder..
Ontstekingen zonder koorts, wat zegt je dierenarts daarover ?Eline* schreef: Die ontstekjngen in de buik zijn echt acuut. Als er kanker zit zat het er al en hadden er klachten moeten zijn als die tumor nu ook klachten zou geven. Kun je me volgen?
Klachten hoeven niet altijd...Bij Pineau hebben we toevallig in januari 2012 bij een echo van zijn maag even rondgeëchoot
Toen heb ik al besloten om na mijn trip v maart 2012 nr Ndl en B, voortaan thuis te blijven tot zijn tijd gekomen was, maar niemand wist wat, wanneer of hoe...En uiteindelijk heeft Pineau geen klachten gehad van zijn lever tot net voor zijn overlijden, ingeleid door de medicatie gegeven nav. zijn migraine-aanval midden juli.
Ik wens jullie van harte nog een mooie tijd samen
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Fin
- Zeer actief
Ik kan je prima volgenEline* schreef:Alles kan natuurlijk, de lever was 4 maanden geleden ieder geval op de echo goed. Ik vind nelson niet misselijk en gezien de hoeveelheid pillen die hij krijgt wil ik er niet nog iets bijdoen. Ik heb het overigens begin deze week wel overlegt en ik heb het middel ook liggen. Het idee is alleen dat het nu in nel zijn voordeel werkt als zijn darmen niet al te veel belast worden zodat zijn buikvlies niet te veel geprikkeld raakt. Hij braakt niet en eet bv ook geen gras of iets. Hij heeft alleen niet erg veel trek. Ik geef hem lekkers ed. En in porties over de dag verdeeld eet ie toch wel rond de 400 a 500 gram. Als hij echt misseljjk wordt is het foute boel in de buik en dus in die zin ook belangrijk om hem daarop niet te medicineren. Overigens na de stop van de tramadol eet hj iets beter. ik wacht dus toch even af. Die ontstekjngen in de buik zijn echt acuut. Als er kanker zit zat het er al en hadden er klachten moeten zijn als die tumor nu ook klachten zou geven. Kun je me volgen?Fin schreef:Een paar dagen Cerenia en als hij daarvan beter gaat eten, weet je dat zeker. Uitzaaiingen in de lever kunnen misselijkheid veroorzaken. En een hond die misselijk is heeft niet veel trek.Eline* schreef:Overigens fin, hij is niet misseljk. Hij heeft gewoon niet veel trek.
Ik hoop het voor je dat hij geen kanker heeft - en dat het alleen een abces was.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, ik moet je eerlijk zeggen dat ik over het niet hebben van koorts dus ook mijn hoofd heb gepijnigd.. Het bloed wat is geprikt hadden ze tot mijn verbazing ook geen ontstekingsmarkers in hebben meegenomen. mijn dierenarts gaf aan dat het abces lokaal het buikvlies kon hebben aangetast maar dat de bacterieen zich dus nog niet hadden uitgebreid waardoor koorts afwezig was. Wat ik zelf weet is dat ontstekingen met abcessen gepaard gaat met piekende koorts waardoor je dus de pieken net moet vangen. Ik heb alleen echt niet de indruk dat hij op enig moment koorts heeft gehad.daar was hij ook te helder voor. Dank verder voor je berichtjes. Het is afwachten. Ik denk zelf dat er mogelijk best een tumor kan zitten maar met de echo is dat nu niet gezien dus als er iets zit zal het ieder geval niet het acute beeld nu veroorzaken. Dan was er ook geen goed resultaat geweest op de antibiotica.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Fin
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat je in de onzekerheid zit. Ik hoop dat je hem snel weer verder ziet opknappen. 
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Dat klinkt inderdaad heel logisch.Eline* schreef:Tj Ik denk zelf dat er mogelijk best een tumor kan zitten maar met de echo is dat nu niet gezien dus als er iets zit zal het ieder geval niet het acute beeld nu veroorzaken. Dan was er ook geen goed resultaat geweest op de antibiotica.
Ik blijf duimen!!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Re: Duimen nodig..Nelson ziek/update pag 3
Van mij het zelfde.Rami schreef:Ach, wat schrijf je dat treffend (en heel herkenbaarEline* schreef: Het is moeilijk om te zien hoe zijn eeuwige optimisme en blijheid met alles ook nu nog zo duidelijk aanwezig is. Ondanks de pijn zie je zijn dankbaarheid voor alles en ik vind dat enorm lastig. Hij wil verder dus ik vind dat we daar ons best voor moeten gaan doen, maar ik hoop echt met alles wat ik heb dat het ergens toe mag leiden.). Ik hoop echt zo dat Nelson opknapt.
Sterkte!
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje zeg wat een zorgen allemaal, gelukkig gaat het nu weer wat beter en ziet het er positiever uit.. ik ga heel hard duimen voor jullie dat het goed blijft gaan!
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Lees nu pas wat een zorgen je de laatste tijd met Nelson hebt, gelukkig lijkt het oude mannetje wat op te knappen, ik blijf duimen 
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Hier blijven de duimen ook draaien 
- baldur
- Zeer actief
hier draaien de duimen ook.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Hoe gaat het nu met Nelson Eline?
Odin was een paar maanden geleden opeens ook doodziek, maar hij had er hele hoge koorts bij, dik 40. Na een stevige dosis antibioticum voelde hij zich snel beter. Twee weken later precies hetzelfde, weer hele hoge koorts en erg ziek. Weer een kuur antibioticum maar dan bijna een maand. Daarna was hij weer helemaal het heertje (voor zover hij dat nog is dan).
Soms kan je er geen touw aan vast knopen, die oude mannen.
Ik hoop dat hij toch snel weer vooruit gaat Eline, sterkte ermee.
dat denk ik dus ook, het is echt iets acuuts geweest , die tumor kan er best zitten, maar dat gaat niet acuut in eens zoveel klachten geven en wordt niet beter van de antibiotica.. Vind het ook vreemd dat hij geen koorts heeft gehad, want als een abces knapt verspreid dat zich echt wel.Tja, ik moet je eerlijk zeggen dat ik over het niet hebben van koorts dus ook mijn hoofd heb gepijnigd.. Het bloed wat is geprikt hadden ze tot mijn verbazing ook geen ontstekingsmarkers in hebben meegenomen. mijn dierenarts gaf aan dat het abces lokaal het buikvlies kon hebben aangetast maar dat de bacterieen zich dus nog niet hadden uitgebreid waardoor koorts afwezig was. Wat ik zelf weet is dat ontstekingen met abcessen gepaard gaat met piekende koorts waardoor je dus de pieken net moet vangen. Ik heb alleen echt niet de indruk dat hij op enig moment koorts heeft gehad.daar was hij ook te helder voor. Dank verder voor je berichtjes. Het is afwachten. Ik denk zelf dat er mogelijk best een tumor kan zitten maar met de echo is dat nu niet gezien dus als er iets zit zal het ieder geval niet het acute beeld nu veroorzaken. Dan was er ook geen goed resultaat geweest op de antibiotica.
Odin was een paar maanden geleden opeens ook doodziek, maar hij had er hele hoge koorts bij, dik 40. Na een stevige dosis antibioticum voelde hij zich snel beter. Twee weken later precies hetzelfde, weer hele hoge koorts en erg ziek. Weer een kuur antibioticum maar dan bijna een maand. Daarna was hij weer helemaal het heertje (voor zover hij dat nog is dan).
Soms kan je er geen touw aan vast knopen, die oude mannen.
Ik hoop dat hij toch snel weer vooruit gaat Eline, sterkte ermee.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Is bij odin helder geworden wat de oorzaak was? Hebben ze een echo gemaakt? Met nel gaan we dinsdag voor een nieuwe echo en morgen na 17 dagen stopt de antibiotica. Hij doet het eigenlijk best prima en begint zich tamelijk verwend te gedragen door mij de hele dag als een soort knuffelslaaf te gebruiken . Ik geniet er maar van:-)
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Geniet er van zoveel je kan...voor je t weet kan het niet meer...dat is nu eenmaal de realiteit want ze leven niet "eeuwig" op aarde (wel in ons hart)Eline* schreef:Is bij odin helder geworden wat de oorzaak was? Hebben ze een echo gemaakt? Met nel gaan we dinsdag voor een nieuwe echo en morgen na 17 dagen stopt de antibiotica. Hij doet het eigenlijk best prima en begint zich tamelijk verwend te gedragen door mij de hele dag als een soort knuffelslaaf te gebruiken . Ik geniet er maar van:-)
Ik heb ook echt 24 u/dag met Pineau doorgebracht die laatste 2 weken en die hebben me echt heel veel deugd gedaan (en hij heeft alles mogen doen wat anders niet mocht hahahaha) ...daarnet had ik voor t eerst een zwaar moment waar ik mijn harige blaffende vriend erg miste, hoe zeer de anderen ook proberen die leegte op te vullen.
Geniet ervan en zijt maar een knuffelslaaf...het doet Nellie deugd en jou ook
Doe de echo doe wat nodig is en geniet van elk moment !
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee het is bij hem nooit duidelijk geworden. Hij wist ook niet waar hij het moest zoeken, de DA. Hij dacht ergens aan een infectie in de buik maar wist het ook niet. We hadden zoiets van, eerst kijken of dit werkt, werkt het niet dan gaan we wel verder zoeken. Toen hij het twee weken later weer had kreeg hij een grotere dosis antibioticum. Als het weer zou gebeuren na een paar weken zou hij binnenste buiten gekeerd worden, maar ik heb liever zo min mogelijk gedoe met een oudere hond. (wie niet natuurlijk)
Gelukkig heeft het niet zo ver hoeven komen. Dus er is bij hem ook niet een echo gemaakt. Hij was gewoon ziek, trilde de hele tijd en wilde niets meer, echt ziek dus. Kan ook gewoon een soort van griep zijn geweest. Ze zijn door de leeftijd ook weer wat vatbaarder voor alles.
Gelukkig heeft het niet zo ver hoeven komen. Dus er is bij hem ook niet een echo gemaakt. Hij was gewoon ziek, trilde de hele tijd en wilde niets meer, echt ziek dus. Kan ook gewoon een soort van griep zijn geweest. Ze zijn door de leeftijd ook weer wat vatbaarder voor alles.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ieder geval super dat hij helemaal genezen is Jacky!
We zullen het dinsdag wel horen; ik ben met name benieuwd of mijn dierenarts ook verdacht weefsel gaat zien in zijn prostaat en zo ja, dan lijkt het toch binnen redelijk korte termijn einde verhaal te worden. Als de prostaat echter tot rust is gekomen en er geen verdacht weefsel echt zichtbaar is, dan wordt het nadenken over wat te doen.
Ik bereid me maar voor op het eerste, dan kan het alleen maar meevallen.
We zullen het dinsdag wel horen; ik ben met name benieuwd of mijn dierenarts ook verdacht weefsel gaat zien in zijn prostaat en zo ja, dan lijkt het toch binnen redelijk korte termijn einde verhaal te worden. Als de prostaat echter tot rust is gekomen en er geen verdacht weefsel echt zichtbaar is, dan wordt het nadenken over wat te doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gipsy schreef: Geniet er van zoveel je kan...voor je t weet kan het niet meer...dat is nu eenmaal de realiteit want ze leven niet "eeuwig" op aarde (wel in ons hart)![]()
Ik heb ook echt 24 u/dag met Pineau doorgebracht die laatste 2 weken en die hebben me echt heel veel deugd gedaan (en hij heeft alles mogen doen wat anders niet mocht hahahaha) ...daarnet had ik voor t eerst een zwaar moment waar ik mijn harige blaffende vriend erg miste, hoe zeer de anderen ook proberen die leegte op te vullen.
Geniet ervan en zijt maar een knuffelslaaf...het doet Nellie deugd en jou ook![]()
Nou ja..
Ik moet nu wel weer wat de struktuur oppakken en hem niet steeds zijn goddelijke zin geven anders worden we hardstikke gek van hem en hij wordt er enorm onrustig van omdat hij de hele tijd verwacht dat er leuke dingen gaan gebeuren. Hij ligt nu ook te mekkeren naast mijn stoel en dat geeft ook hem veel onrust.
Kortom, we moeten geloof ik wel weer een beetje gewoon gaan doen hier anders worden we stapelgek!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja elke situatie is anders hé...hier was het altijd heel strict, heel duidelijke regels maar met een evenwicht tot structuur en liefde/knuffels, maar in de buurt van de tafel komen als ik at mocht niet, zelfs kijken mocht niet, maar dat was geen probleem want ze hadden ook nooit iets aan tafel gekregen, maar toen ik wist dat zijn einde ging komen werd ik toch soft en ik gaf hem eens een stukje salami en toen....hahahahahaha....hij zag me nog maar gaan zitten en stond al te kijken met die ogen van...VOOR MIJ ? VOOR MIJ OOK ?Eline* schreef:Gipsy schreef: Geniet er van zoveel je kan...voor je t weet kan het niet meer...dat is nu eenmaal de realiteit want ze leven niet "eeuwig" op aarde (wel in ons hart)![]()
Geniet ervan en zijt maar een knuffelslaaf...het doet Nellie deugd en jou ook![]()
Nou ja....Nelson wordt echt enorm vervelend als hij te weinig struktuur krijgt. Dan loopt ie de hele dag piepend achter me aan en zeikt maar door.
Ik moet nu wel weer wat de struktuur oppakken en hem niet steeds zijn goddelijke zin geven anders worden we hardstikke gek van hem en hij wordt er enorm onrustig van omdat hij de hele tijd verwacht dat er leuke dingen gaan gebeuren. Hij ligt nu ook te mekkeren naast mijn stoel en dat geeft ook hem veel onrust.
Kortom, we moeten geloof ik wel weer een beetje gewoon gaan doen hier anders worden we stapelgek!
Heeft lachwekkende momenten voor oins beiden bezorgd maar alles waar ik zo strict in was, liet ik varen, ik wilde hem effe lekker z'n goesting geven.
En gelukkig voor mij begrepen de andere 4 dat....en ze komen nu ook niet vragen...de oude regels blijven geldig met uitzondering van de zetels die nu voor de honden zijn. Ik heb de mijne en zij de hunne en dat is eigl. zowiezo al sedert een jaar of 2 en zowiezo veiliger mer die 1000poten die over de grond in hun mand kon kruipen.
Succes dinsdag ! Ik denk aan jullie !
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je verdacht weefsel zien op een echo, nee toch, of gaan ze een punctie doen? Of bedoel je dat er een tumor moet zitten bij de of op de prostaat?Eline* schreef:Ieder geval super dat hij helemaal genezen is Jacky!

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Eline, hopelijks het betere bericht na de echo, Nelson moet toch nog een tijdje mee 
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Op een echo kunnen ze ip verdacht weefsel zien. Er is een biopt nodig om echt kanker te kunnen vaststellen maar middels een echo kun je wel een hoop zien. En hij heeft 5 maanden geleden, 4 maanden en dus 2 weken geleden echo' s gehad dus er is vergelijkingsmateriaal.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, dan is het weer anders. Ik duim dat het allemaal meevalt Eline en dat hij nog even door mag.Eline* schreef:Op een echo kunnen ze ip verdacht weefsel zien. Er is een biopt nodig om echt kanker te kunnen vaststellen maar middels een echo kun je wel een hoop zien. En hij heeft 5 maanden geleden, 4 maanden en dus 2 weken geleden echo' s gehad dus er is vergelijkingsmateriaal.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
In spanning wacht ik op nieuws van je Eline
Knuffff
Knuffff
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een nieuw berichtje geschreven
kan geen linkje plaatsen want ik zit op de telefoon 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=250998Eline* schreef:Ik heb een nieuw berichtje geschrevenkan geen linkje plaatsen want ik zit op de telefoon
Alsjeblieft