Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Net nam Izzy weer een van haar zeer snelle sprintjes en is waarschijnlijk op een los steentje gestapt, resultaat afgebroken duimnagel. Nou is dat niet erg, alleen de nagel hangt er nog half aan bloed en hangt half aan het leven vast. Als ik het er zelf afknip, moet ik door het leven knippen, dat durf ik eigenlijk niet en ik weet ook niet of dat zomaar kan
Zo ziet het eruit: Wat zouden julie doen? Ze gilt wel van de pijn, bij elke stap raakt haar halve nagel de grond en dat doet dus echt zeer
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Wat ik nog wel eens doe als ik het zelf niet meer durf met knippen, de hond door struikgewas laten rennen of over ruw terrein. Dan is die erbijna afliggende nagel er ook vaak helmaal af en de hond heeft het dan niet eens gemerkt...
Hè bah Demi, lijkt wel alsof jij een abonnement op het onderdeel 'medisch' hebt...
DA of trimmer hebben toch iets wat het bloeden direct stopt als je in het leven knipt?
Oh echt zelf eraf halen Tja da vind ik ook weer zoiets, die doet hetzelfde natuurlijk. Ik denk dat Ik Michael maar even aan de gang laat gaan en ik ga wel met oordoppen boven zitten
Maar dat je dus echt ver in het leven knipt is geen probleem?
Daar zou ik zelf ook niet aan gaan klooien en mee naar de da gaan. Ben met Finn toen ook eens gegaan want die nagel was ook doormidden en liet niet los, eenmaal bij de da moest ik wat pakken. Mijn buuf hield de hond vast maar die wilde naar mij en begon te schrapen en in de lijn te hangen. Met als resultaat dat de nagel toen wel eraf lag Voor de vorm heeft da toen nog gekeken maar ze kon er wel om lachen dat ik eigenlijk niet langs had hoeven komen
Finn is nogal lastig om mij aan zijn poten te laten komen nadat ik de allereerste nagelknippoging vol in het leven had geknipt
blondie schreef:Daar zou ik zelf ook niet aan gaan klooien en mee naar de da gaan. Ben met Finn toen ook eens gegaan want die nagel was ook doormidden en liet niet los, eenmaal bij de da moest ik wat pakken. Mijn buuf hield de hond vast maar die wilde naar mij en begon te schrapen en in de lijn te hangen. Met als resultaat dat de nagel toen wel eraf lag Voor de vorm heeft da toen nog gekeken maar ze kon er wel om lachen dat ik eigenlijk niet langs had hoeven komen
Finn is nogal lastig om mij aan zijn poten te laten komen nadat ik de allereerste nagelknippoging vol in het leven had geknipt
Ja Izzy is ook nogal lastig als het om haar nagels gaat, die zijn al gevoelig door de allergie en de leishmania, wat dus betekend dat Michael haar moet vasthouden en ik moet knippen
DeDiana schreef:Hè bah Demi, lijkt wel alsof jij een abonnement op het onderdeel 'medisch' hebt...
DA of trimmer hebben toch iets wat het bloeden direct stopt als je in het leven knipt?
Ja blijft hier altijd feest, maar komt ook denk ik doordat ik meerdere honden heb. Zit ook met grote regelmaat bij de da en dan echt niet voor kleine dingen zoals dit.
Dit is meer omdat ikzelf een schijterd ben
bouvierpoedel schreef:Gewoon op het levende gedeelte rechtaf knippen en dan deppen met bloem/maizena of sigaretten as.
Sigarettenas heb ik genoeg maar dat geeft geen problemen met dat die poot ontsteekt ofzo oid?
Nee.
Gewoon onder de breuk inn het levende gedeelte afknippen , heb je gelijk een recht vlak.
Dan je natte vinger in de as en op het kleine wondje van de nagel houden.
fes/lou schreef:Is er niemand in je buurt die het durft?
Als je dichterbij woonde kwam ik wel, maar amersfoort is best een eind weg..
Ja is inderdaad een beetje ver Michael durft het wel zegt hij net, maar dan moet ik helpen. wil niet, maar doe het natuurlijk wel. Kan niet zo goed tegen gillende hondjes
bouvierpoedel schreef:Gewoon op het levende gedeelte rechtaf knippen en dan deppen met bloem/maizena of sigaretten as.
Sigarettenas heb ik genoeg maar dat geeft geen problemen met dat die poot ontsteekt ofzo oid?
Nee.
Gewoon onder de breuk inn het levende gedeelte afknippen , heb je gelijk een recht vlak.
Dan je natte vinger in de as en op het kleine wondje van de nagel houden.
Ok gaan het nu doen dank jullie voor de uitleg!!
En hebben jullie het gekrijs gehoord oh dit is niet leuk om te doen. Arme Iz, deed zeer, maar ja doet het bij mij ook als een nagel inscheurd.
Bloedde idd best behoorlijk, nu niet meer. Ze wil er alleen nog niet op staan, zal wel beurs aanvoelen.
Maar thanks voor de hulp
Demi schreef:En hebben jullie het gekrijs gehoord oh dit is niet leuk om te doen. Arme Iz, deed zeer, maar ja doet het bij mij ook als een nagel inscheurd.
Bloedde idd best behoorlijk, nu niet meer. Ze wil er alleen nog niet op staan, zal wel beurs aanvoelen.
Demi schreef:En hebben jullie het gekrijs gehoord oh dit is niet leuk om te doen. Arme Iz, deed zeer, maar ja doet het bij mij ook als een nagel inscheurd.
Maar thanks voor de hulp
Aaahhh dierenbeul