Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jeukende oortjes...op naar de DA!!
Moderator: moderatorteam
- Big-Dogs
- Actief
- Mijn ras(sen): chihuahua en mix malt/shi
- Aantal honden: 2
jeukende oortjes...op naar de DA!!
dat arme ding van mij krabt zich al vanaf het begin regelmatig, DA heeft erma gekeken...geen vlooien, geen mijten oren schoon.
Laatste week wordt het krabben wel extreem vind ik....ze krabt alleen aan oorjes en en op haar neus, maar nu tot bloedends toe....zo zielig
Toch maar weer oorcleaner erin gedaan gisteren, dan rent ze als een razende rond en blijft schudden.
Haal er dan ook een hoop zooi uit, maar het stinkt niet. Maar tegen de avond begon ze weer met krabben....ze piept dan zo hard dat het door merg en been gaat.
Vanmorgen zat er weer troep in, zover schoongemaakt en weer cleaner erin. Zelfde liedje als gisteren...rondrennen en schudden. Nu kom ik net thuis, zit ze met een scheef koppie...krabben,piepen,schudden. Gaan wandelen om af te leiden, maar ze wilde niet meelopen
toch maar weer ff dierenarts gebeld, kan er om 16.00 uur heen...pffff
Laatste week wordt het krabben wel extreem vind ik....ze krabt alleen aan oorjes en en op haar neus, maar nu tot bloedends toe....zo zielig
Toch maar weer oorcleaner erin gedaan gisteren, dan rent ze als een razende rond en blijft schudden.
Haal er dan ook een hoop zooi uit, maar het stinkt niet. Maar tegen de avond begon ze weer met krabben....ze piept dan zo hard dat het door merg en been gaat.
Vanmorgen zat er weer troep in, zover schoongemaakt en weer cleaner erin. Zelfde liedje als gisteren...rondrennen en schudden. Nu kom ik net thuis, zit ze met een scheef koppie...krabben,piepen,schudden. Gaan wandelen om af te leiden, maar ze wilde niet meelopen
toch maar weer ff dierenarts gebeld, kan er om 16.00 uur heen...pffff
- dagmar88
- Zeer actief
Re: jeukende oortjes...op naar de DA!!
Ontsteking? Surolan werkt hier goed.
Wat eet je hondje?
Wat eet je hondje?
- Big-Dogs
- Actief
ze krijgt prins sensitive, zou het daar aan liggen?
- Big-Dogs
- Actief
ik heb hier op het forum al veel gelezen over jeuk, dat ik er eigenlijk bang van wordt!
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Laat de dierenarts ook een kijken naar luis ! Bijna niet te zien met het blote oog en die leef voornamelijk op de oorranden. Heb ik ooit ook eens gehad bij notabene een heel nest pups (kwam van een pony die we net gekocht hadden) pupjes zaten ook maar aan hun kop te harken en de dierenarst kon ook niks vinden. Tot ik 's avond een keer een pupje op he aanrecht had gezet onder een TL lamp en toen leek er iets te bewegen op het oor........terug naar de DA en die bevestigde het maar omdat het niet zo vaak voorkomt had hij daar niet aan gedacht.
Sandra

- Big-Dogs
- Actief
ze krijgt stronghold( weet niet of ik dat mag noemen) dus eigenlijk zou het niet kunnen....maarrr ik ga het wel vermelden. bedankt voor de tip!
- dagmar88
- Zeer actief
Big-Dogs schreef:ze krijgt prins sensitive, zou het daar aan liggen?
Kan, aardig wat honden krijgen bij allergieën ook jeuk oren.
Je zou eens kunnen proberen om haar minstens 2 maanden op een brok als orijen, acana grasslands, fish4dogs, taste of the wilds (graanvrij) of dog lovers gold (glutenvrij) te zetten of op smuldier.
Dat is diepvriesvoer wat je bij veel supermarkten kunt krijgen.
- krullie
- Zeer actief
succes bij de da.
Ik voer al jaren prins sensitive en nooit geen problemen.
doe je niet teveel in het oor, misschien dat ze daarom gaat rondrennen?
ik hoop dat de da wat vind, het klinkt al een allergie.
oren en jeuk gaan wel vaak samen.
sterkte ermee en beterschap.
Ik voer al jaren prins sensitive en nooit geen problemen.
doe je niet teveel in het oor, misschien dat ze daarom gaat rondrennen?
ik hoop dat de da wat vind, het klinkt al een allergie.
oren en jeuk gaan wel vaak samen.
sterkte ermee en beterschap.
- Big-Dogs
- Actief
zo we zijn weer terug.
Niks te vinden!! uit voorzorg toch surolan meegekregen...nog een discussie over voer gehad, hij zweert bij rc en ik lees hier overal hoe slecht het is!
resultaat is dus dat ze nog steeds krabt....en piept...
misschien moet ik weer een nieuwe topic hiervoor openen, maar ga het toch neerzetten.
Nu was ik vorige week bij vervangend DA en die constateerde patella luxatie, deze zei dat ik het ff aan moest zien. Mijn eigen dierenarts zegt nu dat ze zo snel mogelijk geopereerd moet..pfff wat moet ik nou???
Niks te vinden!! uit voorzorg toch surolan meegekregen...nog een discussie over voer gehad, hij zweert bij rc en ik lees hier overal hoe slecht het is!
resultaat is dus dat ze nog steeds krabt....en piept...
misschien moet ik weer een nieuwe topic hiervoor openen, maar ga het toch neerzetten.
Nu was ik vorige week bij vervangend DA en die constateerde patella luxatie, deze zei dat ik het ff aan moest zien. Mijn eigen dierenarts zegt nu dat ze zo snel mogelijk geopereerd moet..pfff wat moet ik nou???
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Oooh bah wat naar zeg! Jeuk is het ergste dat er is! Hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden! Vedette krabt ook wel regelmatig, maar dan aan haar buik en onder haar oksel en haar nek... Ook geen idee wat het was. Haar plukbeurt heeft niks opgelost en ze krijgt smuldier en Cavom, met prins puppybrok deed ze het ook. Is jeuk vaak voergerelateerd? Want dan moet ik ook eens kijken. WIlde weer over op Prins als de zak brok leeg is, omdat ze nu wel goed op gewicht is...
Ik wens je veel sterkte en een knuffel voor je meisje!
Ik wens je veel sterkte en een knuffel voor je meisje!
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
He wat vervelend voor je hondje! Heeft de dierenarts nog een afkrabsel oid genomen, of alleen maar gekeken? Vers vlees is een goede optie om te proberen. Ik heb een hond met diverse allergieën, maar met het rauwe vlees dat ze krijgen, heeft ze er aanmerkelijk minder last van dan vroeger!
@lijn: de jeukplekken die je noemt bij Vedette doen mij denken aan de ODH van vrienden van mij. Hij ging werkelijk kapot van de jeuk. Dierenartsen afgeweest, alternatieve cirquit in bij een mevrouw die met wichelroedes testte welk voer (brok) dan goed was voor de hond, meer dan een jaar bezig geweest, niks hielp. Ja op vakantie gaan, dan werd het minder. Nu heb ik zelf een allergie voor (waarschijnlijk) het metaal in drinkwater, maar daarbij werd dus eerst gedacht aan een contactallergie. En daar verdacht ik die hond ook van. Het bleek uiteindelijk te komen door de kokosmat in de gang waar hij graag op lag. Die is vervangen en binnen no time waren de klachten weg. Misschien ligt ze ergens op waar ze last van heeft?
@lijn: de jeukplekken die je noemt bij Vedette doen mij denken aan de ODH van vrienden van mij. Hij ging werkelijk kapot van de jeuk. Dierenartsen afgeweest, alternatieve cirquit in bij een mevrouw die met wichelroedes testte welk voer (brok) dan goed was voor de hond, meer dan een jaar bezig geweest, niks hielp. Ja op vakantie gaan, dan werd het minder. Nu heb ik zelf een allergie voor (waarschijnlijk) het metaal in drinkwater, maar daarbij werd dus eerst gedacht aan een contactallergie. En daar verdacht ik die hond ook van. Het bleek uiteindelijk te komen door de kokosmat in de gang waar hij graag op lag. Die is vervangen en binnen no time waren de klachten weg. Misschien ligt ze ergens op waar ze last van heeft?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Bo had ook steeds jeuk in dr oren (iedere maand wel 2x), ze waren rood en er kwam prut uit.
Ben na 4 keer te horen dat t oorontsteking was, naar een andere da gegaan, deze zei dat t een allergie was. Ben er zelf achter gekomen dat ze niet tegen rund kan en nu al 3 maanden zonder klachten
gewoon door op te letten op wat ik haar geef.
Ben na 4 keer te horen dat t oorontsteking was, naar een andere da gegaan, deze zei dat t een allergie was. Ben er zelf achter gekomen dat ze niet tegen rund kan en nu al 3 maanden zonder klachten
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Big-Dogs
- Actief
nee geen verdere testen, de huid is glad en normaal en in het oor alles schoon...dus alleen zalfje voor het geval zei hij.
ze is nu ietsje rustiger, maar zie wel dat ze steeds met haar oortjes draait en een beetje laag houdt...
en af en toe nog beetje krabben.
ongeveer zoals op deze foto.
niet echt vrolijk

ze is nu ietsje rustiger, maar zie wel dat ze steeds met haar oortjes draait en een beetje laag houdt...
en af en toe nog beetje krabben.
ongeveer zoals op deze foto.
niet echt vrolijk

- dagmar88
- Zeer actief
- Big-Dogs
- Actief
eigenlijk als ze net wakker wordt ( ze wordt er niet wakker ván) en tussendoor gaat ze zitten en dan krabben, dan ga ik haar meestal afleiden met een botje of zo zodat ze iets te doen heeft. En s'avonds voordat zel haar plekje op de bank gevonden heeft gaat ze ook zitten jeuken en krabben.
En haar op neusbrug krabt ze steeds het wondje weer open.
Vanaf vandaag schud ze er koppie erbij, en tijdens het wandelen schudden en niet lopen willen. maar toen had ze al oor schoonmaakmiddel erin.
En haar op neusbrug krabt ze steeds het wondje weer open.
Vanaf vandaag schud ze er koppie erbij, en tijdens het wandelen schudden en niet lopen willen. maar toen had ze al oor schoonmaakmiddel erin.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou haar laten testen op syringomyelia.
Kun je dat in ieder geval (hopelijk) uitsluiten en dan verder kijken naar voeding.
Kun je dat in ieder geval (hopelijk) uitsluiten en dan verder kijken naar voeding.
- Big-Dogs
- Actief
god sta me bij dat het dat niet is!!! ik heb daar ook steeds naar zitten google....en dan steeds weer gedacht..(kop in het zand) nehhh dat is het niet...
vind jij de symtomen typisch?
- dagmar88
- Zeer actief
Big-Dogs schreef:god sta me bij dat het dat niet is!!! ik heb daar ook steeds naar zitten google....en dan steeds weer gedacht..(kop in het zand) nehhh dat is het niet...
- Big-Dogs
- Actief
ze vind het heerlijk om in een rolletje te liggen, en aanrakingen over haar koppie vind ze geen probleem... ik zit een paar dingetjes weg te strepen he
enig idee op welke leeftijd de symtomen zich uitten? dat vind ik nergens....en hoe ziet de toekomst er dan uit? help, ik loop te panieken...
- dagmar88
- Zeer actief
Big-Dogs schreef:ze vind het heerlijk om in een rolletje te liggen, en aanrakingen over haar koppie vind ze geen probleem... ik zit een paar dingetjes weg te strepen heenig idee op welke leeftijd de symtomen zich uitten? dat vind ik nergens....en hoe ziet de toekomst er dan uit? help, ik loop te panieken...
Ik bedoel meer dat je dit eventueel sneller af kunt strepen.
Als er nu aan die oortjes niets te zien valt en je maanden met een eliminatiedieet of hypoallergeen voer bezig bent terwijl ze ondertussen hoofdpijn heeft, schiet het natuurlijk niet op
- Big-Dogs
- Actief
ja, ik mocht zelf meekijken.....het zag er mooi roze en schoon uit!
met de surolan ben ik gestart.
met de surolan ben ik gestart.
- Big-Dogs
- Actief
Ja klopt, vanochtend kwam er gelig oranje spul uit, maar daar was niks meer van te zien.
ik merk dat ik moet stoppen met googlen, wordt hier erg nerveus van...was die aandoening toch eens aan het uitpluizen, brrr
Het is verdomme zo'n super hond!! zacht karakter, spontaan, vind alles en iedereen leuk...moet er echt niet aan denken dat....pfff
eerst maar eens druppelen deze week
ik merk dat ik moet stoppen met googlen, wordt hier erg nerveus van...was die aandoening toch eens aan het uitpluizen, brrr
Het is verdomme zo'n super hond!! zacht karakter, spontaan, vind alles en iedereen leuk...moet er echt niet aan denken dat....pfff
eerst maar eens druppelen deze week
- lijn
- Zeer actief
Klinkt best logisch! Ze ligt echter op vetbed of fleecedeken of zo'n water afstotend kussen... We Kunnen de dekentjes wel eens weghalen en kijken wat dat doet... Ik heb niet het idee dat ze er gigantisch last van heeft. Ze heeft geen kale plekken of bloed gelukkig. Het valt gewoon op dat ze veel krabt op dezelfde plekken...MirandaH schreef:He wat vervelend voor je hondje! Heeft de dierenarts nog een afkrabsel oid genomen, of alleen maar gekeken? Vers vlees is een goede optie om te proberen. Ik heb een hond met diverse allergieën, maar met het rauwe vlees dat ze krijgen, heeft ze er aanmerkelijk minder last van dan vroeger!
Big-dogs, succes met je kanjer heh! Hoop dat de druppels helpen!
-
Sanner
- Zeer actief
Beterschap voor je kleintje. Ik hoop dat de druppels gaan helpen! 
- Big-Dogs
- Actief
dank jullie wel voor het meedenken alvast!
Ik hoop gewoon dat dit het is , ik hóóp dat het een ontsteking is....en niet die enge ziekte pfff
Ik hoop gewoon dat dit het is , ik hóóp dat het een ontsteking is....en niet die enge ziekte pfff
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Geen idee hoe je woont maar als je een tuin hebt, let er eens op of er brandnetels staan. 1 hond van mij heeft daar zoveel last van dat hij zelfs piepend tot in zijn oren krabt die verder helemaal schoon zijn. 1x met brandnetel in aanraking zijn geweest, kan voor dagenlange ellende zorgen. En brandnetels staan overal nu.

- Big-Dogs
- Actief
Ik heb een grote geheel betegelde tuin, maar loop elke dag een keer of 5/6 wel langs stuk groesnstrook waar zeker brandnetels staan....goeie tip om ze daar weg te houden! ga er zeker op letten. dacht zelf ook al aan gemaait gras, daar hollen ze ook regelmatig overheen.
Het gaat vandaag wel al stukken beter als gister....nog niet over natuurlijk, maar wel minder erg krabben, neuswondje is nog niet open gegaan vandaag en dat was elke dag bloeden. Maar ik juich nog niet te hard!
Het gaat vandaag wel al stukken beter als gister....nog niet over natuurlijk, maar wel minder erg krabben, neuswondje is nog niet open gegaan vandaag en dat was elke dag bloeden. Maar ik juich nog niet te hard!
- Big-Dogs
- Actief
Met Zoë gaat het gelukkig een stuk beter...ik zie haar niet meer aan haar oortjes krabben.
Denk dat de druppels hun werk gedaan hebben
geeft weer wat rust, was zo bezorgt!
Denk dat de druppels hun werk gedaan hebben
- lijn
- Zeer actief
Ooh gelukkig maar! Had je ook nog andere dingen uitgesloten zoals de brandnetels?
- Big-Dogs
- Actief
het is niet uitgesloten, maar ik let nu wel goed op met wandelen!lijn schreef:Ooh gelukkig maar! Had je ook nog andere dingen uitgesloten zoals de brandnetels?