Biet schreef:
Ik ben helemaal idolaat van de stafford mijn handen jeuken ook om het voor het ras op te nemen , maar vaak doe ik dat niet om de aangehaalde reden die Biet hierboven geeft , enorme goede honden voor hun baas enorm maar met een titanenkracht wat maakt dat de kleine foutjes die andere rassen ook maken bij de pit of staff grote gevolgen heeft.
En ik persoonlijk wil noooooiiittt een andere hond weer en daarom ben ik voorzichtig in het ophemelen van de hond zodat niet iedere "mongool " zo een hond in huis haalt , maar alleen de mensen die idd echte liefhebbers zijn en dus verantw. met het dier omgaan .Waar de hond goed bij de pers. past en de omgeving!
stiekem ben ik bang dat de RAD wet weer de kop op zou kunnen steken door zulke akkefietjes , vandaar dat ik deze houding aanneem.
Maar nog maals i luve my staff!!!!
(Het begint me eindelijk te lukken de quotes te knippen

)
Hier ben ik het volkomen mee eens,......
Ook ik heb een ras waarover nogal wat te zeggen is,.........................maar het is wel MIJN ras, het ras waar IK verknocht aan ben,....
Dat wil niet zeggen dat ik alles goedpraat alleen omdat het MIJN ras is.
Het is een ras met een gebruiksaanwijzing en met de juiste kennis kom je een heel eind. Dat weet ik uit ervaring. Nu hebben we een hondje uit het asiel, en niet een hond die zorgvuldig uitgezocht is door ons bij een fokker en als pup in huis gekomen is, zoals alle honden voor haar en ik merk dat ik met haar (nog) meer op mijn hoede ben, juist omdat ik haar (nog) steeds niet helemaal ken.
Is niets mis mee maar wel MIJN verantwoordelijkheid, niet die van andere hondenbezitters.
En ja, ook wij hebben (wel eens) last van kleinere blafferige hondjes maar dan loop ik een blokje om, of ga aan de andere kant van de straat lopen ofzo, ik ga de confrontatie dan uit de weg want uit ervaring weet ik dat negatieve dingen (in dit geval van/met/door mijn hond) langer blijven hangen dan de positieve.
Ik wil reclame maken voor mijn ras (en niet door te laten weten aan de wereld om me heen dat mijn hond stoer is en alles aan kan), dat doe ik onder andere door geen overlast te veroorzaken.
Dat gaat trouwens al ruim 35 jaar goed!

(afkloppen op hout, klop-klop-klop)