Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pups naar Mallorca...regelgeving??
Moderator: moderatorteam
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Er gaan ws twee pups van mijn huidige nest naar Mallorca (nederlandse mensen)
Ik kan nergens de regelgeving hierover vinden. Ik zie verschillende regels....de ene zegt dat ze 3 maanden moeten zijn, de andere zegt van niet.
Weet iemand waar ik de juiste regelgeving kan vinden?
Ik kan nergens de regelgeving hierover vinden. Ik zie verschillende regels....de ene zegt dat ze 3 maanden moeten zijn, de andere zegt van niet.
Weet iemand waar ik de juiste regelgeving kan vinden?
Groetjes Linda

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Pups naar Mallorca...regelgeving??
Als de regels hetzelfde zijn als in Spanje mag de pup gewoon op 8 weken maar om dat zeker te weten zou ik de ambassade contacteren als ik jou was, of beter laat het de toekomstige eigenaren doen !
Sandra

- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks Sandra! Ik denk inderdaad Spanje is Spanje.
Ik ga er zeker achteraan!
Ik ga er zeker achteraan!
Groetjes Linda

- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
en daar staat dus bij dat t niet mag
Diersoorten:
Hond, kat, fret.
Verplichte inentingen:
Inenting tegen hondsdolheid (Rabiës) is verplicht. De eerste keer minstens 21 dagen voor vertrek inenten, daarna binnen het entingsschema opnieuw vaccineren.
Identificatie:
Verplichte chip.
EU dierenpaspoort:
Verplicht.
Dieren jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden en 3 weken mogen niet worden ingevoerd
Bijzonderheden:
In hotels worden huisdieren meestal niet toegelaten.
Bepaalde hondenrassen vallen onder de regeling voor 'gevaarlijke honden'. Dit geldt onder andere voor de Pitbull en de Dogo Argentino maar ook de Rottweiler en Amerikaanse Staffordshire Terriër. Voor deze rassen gelden strenge regels, er is een aanlijnplicht en een muilkorfplicht en moet een vergunning worden aangevraagd.
Kijk voor meer informatie op: Invoereisen Spanje.
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
crutz schreef:en daar staat dus bij dat t niet mag
Diersoorten:
Hond, kat, fret.
Verplichte inentingen:
Inenting tegen hondsdolheid (Rabiës) is verplicht. De eerste keer minstens 21 dagen voor vertrek inenten, daarna binnen het entingsschema opnieuw vaccineren.
Identificatie:
Verplichte chip.
EU dierenpaspoort:
Verplicht.
Bijzonderheden:
Bepaalde hondenrassen vallen onder de regeling voor 'gevaarlijke honden'. Dit geldt onder andere voor de Pitbull en de Dogo Argentino maar ook de Rottweiler en Amerikaanse Staffordshire Terriër. Voor deze rassen gelden strenge regels, er is een aanlijnplicht en een muilkorfplicht en moet een vergunning worden aangevraagd.
Ja die had ik inderdaad gezien en ergens anders zag ik onder de 12 weken toegestaan...daarom twijfel ik nu dus .
Vreemd.
Groetjes Linda

- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Smieszka1 schreef:crutz schreef:en daar staat dus bij dat t niet mag
Diersoorten:
Hond, kat, fret.
Verplichte inentingen:
Identificatie:
Verplichte chip.
EU dierenpaspoort:
Verplicht.
Bijzonderheden:
Ja die had ik inderdaad gezien en ergens anders zag ik onder de 12 weken toegestaan...daarom twijfel ik nu dus .
Vreemd.
Dat zou betekenen dat ze tot begin dec hier zijn....uuhhmm dak doe ik ze niet meer weg ben ik bang hahha
Groetjes Linda

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Van mijn vorige nest zou aanvankelijk 1 van de pups naar Spanje gaan, maar dit is (o.a.) afgeketst op het feit dat de pup 3 maanden en 3 weken oud zou moeten zijn als hij zou worden ingevoerd daar.
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Van mijn vorige nest zou aanvankelijk 1 van de pups naar Spanje gaan, maar dit is (o.a.) afgeketst op het feit dat de pup 3 maanden en 3 weken oud zou moeten zijn als hij zou worden ingevoerd daar.
Ja hier moet ik ook even heel hard over denken eerlijk gezegd.
Groetjes Linda

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Moest hij vliegen?LongFields schreef:Van mijn vorige nest zou aanvankelijk 1 van de pups naar Spanje gaan, maar dit is (o.a.) afgeketst op het feit dat de pup 3 maanden en 3 weken oud zou moeten zijn als hij zou worden ingevoerd daar.
Als ze de pup zelf komen halen worden ze toch nergens meer aangehouden?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Tulp schreef:Moest hij vliegen?LongFields schreef:Van mijn vorige nest zou aanvankelijk 1 van de pups naar Spanje gaan, maar dit is (o.a.) afgeketst op het feit dat de pup 3 maanden en 3 weken oud zou moeten zijn als hij zou worden ingevoerd daar.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Tulp schreef:Moest hij vliegen?LongFields schreef:Van mijn vorige nest zou aanvankelijk 1 van de pups naar Spanje gaan, maar dit is (o.a.) afgeketst op het feit dat de pup 3 maanden en 3 weken oud zou moeten zijn als hij zou worden ingevoerd daar.
zou jij t risico willen lopen dat ze ofwel in Frankrijk (zelfde regels) ofwel in Spanje zelf aangehouden worden en dat de pup in beslag genomen wordt?
Ik als fokker dus niet & ja, 1x een pup naar Frankrijk verkocht & daar niet bij stil gestaan, had dat dus niet gedaan als ik het vooraf wist.
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
crutz schreef:Tulp schreef:Moest hij vliegen?LongFields schreef:Van mijn vorige nest zou aanvankelijk 1 van de pups naar Spanje gaan, maar dit is (o.a.) afgeketst op het feit dat de pup 3 maanden en 3 weken oud zou moeten zijn als hij zou worden ingevoerd daar.
zou jij t risico willen lopen dat ze ofwel in Frankrijk (zelfde regels) ofwel in Spanje zelf aangehouden worden en dat de pup in beslag genomen wordt?
Ik als fokker dus niet & ja, 1x een pup naar Frankrijk verkocht & daar niet bij stil gestaan, had dat dus niet gedaan als ik het vooraf wist.
Neeeeeeee, mijn baby's
Groetjes Linda

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Een van mijn puppen is begin dit jaar naar spanje gegaan op bijna 10 weken en met het vliegtuig dus neem ik aan dat het gewoon mag. De eigenaar is met haar hier in Clermont-Ferrand op het vliegtuig gestapt en is nar Madrid gevlogen en vandaar veder let d auto naar Almeria......
Maar regels zijn soms zo krom want ik mag anuit Frankrijk geen pup beneden 4 maanden naar het buitenland laten vliegen en ga ik met diezelfde pup naar Amsterdam als hij 9 weken is kan hij zo mee.........als hij op die leeftijd zijn nieuwe woonland in zou mogen. Met een teckelpupje niet zo erg na 4 maanden maar met een Ier wordt het wat kostbaarder.
Vraag eens na bij VCK Live Animals Logistics zij kunnen je vast verder helpen (zitten ook op Facebook)
Maar regels zijn soms zo krom want ik mag anuit Frankrijk geen pup beneden 4 maanden naar het buitenland laten vliegen en ga ik met diezelfde pup naar Amsterdam als hij 9 weken is kan hij zo mee.........als hij op die leeftijd zijn nieuwe woonland in zou mogen. Met een teckelpupje niet zo erg na 4 maanden maar met een Ier wordt het wat kostbaarder.
Vraag eens na bij VCK Live Animals Logistics zij kunnen je vast verder helpen (zitten ook op Facebook)
Sandra

- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
empyree schreef:Een van mijn puppen is begin dit jaar naar spanje gegaan op bijna 10 weken en met het vliegtuig dus neem ik aan dat het gewoon mag. De eigenaar is met haar hier in Clermont-Ferrand op het vliegtuig gestapt en is nar Madrid gevlogen en vandaar veder let d auto naar Almeria......
Ga ik doen Sandra, dank je.
T is inderdaad erg vaag
Groetjes Linda

- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb iemand van VCK gesproken. In alle EU landen mogen pups tuusen de 10 en 12 weken ingevoerd worden zonder rabiesenting 
Groetjes Linda

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
En het kromme is dat officiële berichtgeving daar over ontbreekt. Zo mag ik officiëel pas een pup in Frankrijk importeren als hj 4 maanden is geweest maar volgens mij is frankrijk toch ook EU ????Smieszka1 schreef:Ik heb iemand van VCK gesproken. In alle EU landen mogen pups tuusen de 10 en 12 weken ingevoerd worden zonder rabiesenting
Ik doe altijd voor de zekerheid een copie van het entboekje van moeders erbij zoadt ze ziendat die wel geënt is tegen rabies en ben zelf zo brutaal geweest mijn pupje uit Italië gewoon te gaan halen toen ze 9 weken was.......
Sandra

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
& t zijn ook enkel maatschappijen als KLM / Delta / AF die pups pas vanaf 10 wk accepteren. Mijn pups vliegen (intercontinentaal) met Lufthansa gewoon met 8 weken.empyree schreef:En het kromme is dat officiële berichtgeving daar over ontbreekt. Zo mag ik officiëel pas een pup in Frankrijk importeren als hj 4 maanden is geweest maar volgens mij is frankrijk toch ook EU ????Smieszka1 schreef:Ik heb iemand van VCK gesproken. In alle EU landen mogen pups tuusen de 10 en 12 weken ingevoerd worden zonder rabiesenting
Ik doe altijd voor de zekerheid een copie van het entboekje van moeders erbij zoadt ze ziendat die wel geënt is tegen rabies en ben zelf zo brutaal geweest mijn pupje uit Italië gewoon te gaan halen toen ze 9 weken was.......
& pups naar Scandinavische landen met SAS ook met 8 wk.
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb mijn reu ook opgehaald. Maar mijn pups meegeven met een vliegtuig met het risico dat het mis gaat....no way.
Dus ik wil alles echt zeker weten, juist omdat het zo vaag is.
Ik heb de Ambassade in Spanje gemaild.
Ben benieuwd.
Dus ik wil alles echt zeker weten, juist omdat het zo vaag is.
Ik heb de Ambassade in Spanje gemaild.
Ben benieuwd.
Groetjes Linda

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
De douane kan je in principe overal zo maar aanhouden. Ik heb altijd in Ossendrecht gewoond net over de grens bij Antwerpen en ik heb het wel eens gehad dat we terugkwamen van een dekking in Duitsland (waren via België gereden) en werd op de terugweg staande gehouden toen we net de nederlandse grens over waren bij Zandvliet B en Ossendrecht NL en daar werd gecontroleerd of alle papieren, auto en hond en onze paspoorten !Inge O schreef:ik heb vonkje ook gewoon opgehaald uit hongarije hoor, waar hadden ze me moeten staanhouden dan?empyree schreef:en ben zelf zo brutaal geweest mijn pupje uit Italië gewoon te gaan halen toen ze 9 weken was.......
Sandra

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Vast wel !!!Inge O schreef:empyree schreef:De douane kan je in principe overal zo maar aanhouden. Ik heb altijd in Ossendrecht gewoond net over de grens bij Antwerpen en ik heb het wel eens gehad dat we terugkwamen van een dekking in Duitsland (waren via België gereden) en werd op de terugweg staande gehouden toen we net de nederlandse grens over waren bij Zandvliet B en Ossendrecht NL en daar werd gecontroleerd of alle papieren, auto en hond en onze paspoorten !Inge O schreef:ik heb vonkje ook gewoon opgehaald uit hongarije hoor, waar hadden ze me moeten staanhouden dan?empyree schreef:en ben zelf zo brutaal geweest mijn pupje uit Italië gewoon te gaan halen toen ze 9 weken was.......![]()
dat het kon wist ik wel maar dat het bij onverdachte individuen ook gebeurde dan weer niet.
of zagen jullie er zo verdacht uit![]()
?
We reden indertijd in een busje en die zijn natuurlijk ideaal om drugs te vervoeren !
Sandra

- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
empyree schreef:Vast wel !!!Inge O schreef:empyree schreef:De douane kan je in principe overal zo maar aanhouden. Ik heb altijd in Ossendrecht gewoond net over de grens bij Antwerpen en ik heb het wel eens gehad dat we terugkwamen van een dekking in Duitsland (waren via België gereden) en werd op de terugweg staande gehouden toen we net de nederlandse grens over waren bij Zandvliet B en Ossendrecht NL en daar werd gecontroleerd of alle papieren, auto en hond en onze paspoorten !Inge O schreef: ik heb vonkje ook gewoon opgehaald uit hongarije hoor, waar hadden ze me moeten staanhouden dan?![]()
dat het kon wist ik wel maar dat het bij onverdachte individuen ook gebeurde dan weer niet.
of zagen jullie er zo verdacht uit![]()
?
![]()
We reden indertijd in een busje en die zijn natuurlijk ideaal om drugs te vervoeren !
Owwww ik rij ook in een busje en ga vaak met de honden naar Belgie...zonder papieren
Groetjes Linda

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou bij de ambassade informeren. Ik had hetzelfde aan de hand met Engeland, die regels zijn ook zo vaag met pups.
Als je de ambassade belt (of liever, de nieuwe eigenaren) hoor je hoe het zit en als die het dan mailen heb je ook regels om op terug te vallen.
Als je de ambassade belt (of liever, de nieuwe eigenaren) hoor je hoe het zit en als die het dan mailen heb je ook regels om op terug te vallen.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Je kunt het natuurlijk ook anders oplossen... Een iertje naar mij 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Iris had toch ook de franse ambassade of zo benaderd en door frankrijk mocht het toch ook niet vanuit engeland?
zijn ook allebei eu landen
zijn ook allebei eu landen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
lijn schreef:Je kunt het natuurlijk ook anders oplossen... Een iertje naar mij
Ik heb nog 1 teefje
Groetjes Linda

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Pups mogen naar Engeland vanaf 15/16 weken, afhankelijk of je dierenarts op 12 of 13 weken de rabies-enting heeft gegeven. Verder hoeven ze nu alleen nog tussen de 1 en 4 dagen voor de reis een drontal-ontworming te hebben , met datum en tijd in het entingsboekje en dan kunnen ze geruisloos Engeland in...........Hetzelfde geld voor volwassen honden , minstens 3 weken van te voren de rabiesenting en de ontworming binnen bovengenoemde tijd.Marjoleine schreef:Ik zou bij de ambassade informeren. Ik had hetzelfde aan de hand met Engeland, die regels zijn ook zo vaag met pups.
Sandra

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Smieszka1 schreef:lijn schreef:Je kunt het natuurlijk ook anders oplossen... Een iertje naar mij
Ik heb nog 1 teefje
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
lijn schreef:Smieszka1 schreef:lijn schreef:Je kunt het natuurlijk ook anders oplossen... Een iertje naar mij
Ik heb nog 1 teefjeNu maak je het me wel heel moeilijk! Det vind het vast niet erg een Ieren vriendinnetje
Groetjes Linda