Ik geef mijn honden nu tijdelijk diepvriesvoer om de darmpjes etc even goed te reinigen, dat was het advies van een leverancier.
Daarna zou ik moeten gaan kijken welk voer ik zou kunnen gaan nemen.
Maar eigenlijk weet ik het nog steeds niet.
Van Prins voer en daarvoor had ik proplan, poepen ze vrij veel op een dag. terwijl ze nu met dit diepvriesvlees maar een keer en hooguit twee keer (een van mijn twee honden) poepen.
Graag zou ik eens van andere horen wat hun ervaringen zijn.
Ik heb twee kleine honden van 6 en 9 kg en kruising jackrussel (blacktan) Ze zijn 6 en 7,5 jaar en nzijn zeer actief.
Het zijn wel honden die dwangmatig alles op straat willen opeten wat ze tegen komen, en daar moet ik dus ogen voor in mijn achterhoofd hebben. Daar let ik dan ook zéér goed op. En gras eten, of stokken zodra ze de kans krijgen.
Ook hier moet ik zéér allert op zijn.
Ik ben nog ongeveer twee weken bezig met dat voer en daarna wil ik weer overstappen op brokken.
Dit voer wordt me een beetje te prijzig als ik het ze altijd moet blijven geven.
Ik geef ze ook geen tussendoortjes of als ik zelf iets eet. Hoewel ze dat wel hééééél graag zouden willen.
Ik moet andere er ook heel duidelijk op wijzen dit niet te doen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties.
Wel weet ik natuurlijk dat iedere hond anders reageert op voeding, maar waar ik erg benieuwd naar ben is of er voer, brokken, bestaan die zo natuurlijk mogelijk zijn met zo min mogelijk bij en afval producten, of van die groente dingetjes erin, zoals erwten wortels etc, wat je wel eens ziet.
Groetjes Marieke, Vinny en Noa...