Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alternatief bij hernia's? ipv Prednison?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Babsiej
Actief
Aantal honden: 2

Alternatief bij hernia's? ipv Prednison?

Ongelezen bericht door Babsiej »

Vraagje aan jullie...

1 van mn 2 hondjes, mn straathondje heeft 2 hernia's. 1 in zijn nek en een kleine in zn rug.
Hij krijgt hier nu al behoorlijke tijd Prednison voor. Hij moet er alleen zo vreselijk van plassen... Ook snachts. Uiteraard gaan wij zonder mopperen als hij zich snachts meldt, want hij moet ook echt vreselijk nodig. Doet een hele lange plas dan. Maar het zou fijn zijn als we eens meer dan 1 nacht door kunnen slapen :slaap: Hij doet het ook niet elke nacht, hij maakt er geen gewoonte van het is zo 2-3 keer per week...

Naast de prednison krijgt hij ook Puur Hernia.

weet iemand een alternatief voor de prednison ?
Babsiej
Actief

Re: Alternatief bij hernia's? ipv Prednison?

Hij krijgt prednisolon 20mg in tabletvorm. Hij krijgt 3/4 per dag...
Babsiej
Actief

Dat werkt ook goed bij hernia's?

Op advies van de dierenarts zijn we een tijdje terug langzaam af gaan bouwen tot een kwart om de dag maar hij krijste het weer uit van de pijn. Dus hij moet wel iets krijgen wat echt werkt, het is zo sneu als hij die pijn aanvallen heeft. Op deze dosis heeft hij eigenlijk nooit van die aanvallen.

hij wil er zelf snachts ook niet graag uit, hij wil het liefst lekker slapen, het laatste rondje gaat ie al mee omdat het moet. Dus als ie aangeeft heeft ie echt behoorlijke hoge nood ...

Zijn er nog andere bijwerkingen aan moderin ? Prednison is bijv niet zo goed voor zn bijniertjes.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie kreeg ook moderin voor een nekhernia en die is gekraakt door Dr. Aharon van www.kreupeldier.nl wat ik iedereen kan aanraden!
We hebben een week prednison en tramadol als pijnstilling gegeven, toen we op het punt stonde haar te laten inslapen omdat het afschuwelijk was als laatste redpoging bij haar langs geweest, toen we thuis kwamen kon ze weer lopen (dat mocht ze daarna een dag of 10 niet, moesten haar dragen voor een plas en niet laten springen) en na 2 dagen was er niets meer te merken van de hernia..
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Babsiej
Actief

Knoeppie schreef:Knoeppie kreeg ook moderin voor een nekhernia en die is gekraakt door Dr. Aharon van www.kreupeldier.nl wat ik iedereen kan aanraden!
We hebben een week prednison en tramadol als pijnstilling gegeven, toen we op het punt stonde haar te laten inslapen omdat het afschuwelijk was als laatste redpoging bij haar langs geweest, toen we thuis kwamen kon ze weer lopen (dat mocht ze daarna een dag of 10 niet, moesten haar dragen voor een plas en niet laten springen) en na 2 dagen was er niets meer te merken van de hernia..

Super dat dat zo heeft gewerkt! Heb gelijk even op de site gekeken..

Vond jij het niet vreselijk eng ? Als ik zie wat een pijn hij heeft zonder zn prednison, kan ik me niet voorstellen wat ie moet voelen als iemand t zo gaat kraken :O:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Babsiej schreef:
Knoeppie schreef:Knoeppie kreeg ook moderin voor een nekhernia en die is gekraakt door Dr. Aharon van www.kreupeldier.nl wat ik iedereen kan aanraden!

Super dat dat zo heeft gewerkt! Heb gelijk even op de site gekeken..

Vond jij het niet vreselijk eng ? Als ik zie wat een pijn hij heeft zonder zn prednison, kan ik me niet voorstellen wat ie moet voelen als iemand t zo gaat kraken :O:
Ja ik vond het vreselijk eng maar het was voor ons het laatste wat we konden doen, kreeg de tip ook hier via het forum en als dat niet zou werken zouden we haar laten gaan.
Zij is echter zeer kundig dus ik vertrouwde haar het toe.

Je hoeft er niets mee te doen, het is enkel een tip die ik je geef.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Operatie is geen optie?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”