Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Etenstijden & hoe vaak eten geven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Aantal honden: 1

Re: Etenstijden & hoe vaak eten geven

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Hier 1 maal rond 18 u, en tussendoortjes in de kong.
Yosh
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Yosh »

Saar2012 schreef:
Yosh schreef:
Saar2012 schreef:Tnx voor alle antwoorden, heel verschillend dus allemaal! Vandaag heb ik Saar 2x eten gegeven, vanmorgen rond 9 uur en vanavond rond 19 uur.

Saar krijgt KVV trouwens en soms dingen als een zalmkop. Een enkele keer DLG brokken als we vlees zijn vergeten uit de vriezer te halen. Ze zeurt trouwens niet om eten, ze gaat soms wel op de mat naast haar bak liggen op de tijden dat ze meestal wat krijgt, maar gaat daar dan vaak gewoon liggen slapen. Met 3x per dag wisselen de tijden hier ook wel per dag trouwens.
Toch leuk die extra dingen eet Saartje de zalmkoppen al helemaal zelf of hak je netjes stukjes voor haar :ok:
Nee, ik doe er niks mee, ze krijgt hem zo en is er heerlijk mee bezig een hele tijd, tot die helemaal op is. Zelfs de stenen worden daarna nog even afgelikt ;) Ze vind het erg lekker. Ze krijgt 1-2x per week zalmkop, net hoe het uitkomt. Meer dan 2x is ook goed niet geloof ik.

Nu gaat ze morgen voor het eerst naar de honden-dagopvang en dan krijgt ze 's ochtends al vroeg eten en ik zit nu even te denken wat handig is. 's Ochtends wat meer geven, zodat ze het gewoon red tot een uur of 5, of toch wat meegeven voor tussen de middag? Ze speelt daar natuurlijk flink veel, dus ik twijfel even wat handig is. Misschien morgen toch maar even wat meegeven voor tussen de middag. Wat denken jullie? Thuis red ze het op zich wel van 9-18, maar dan is ze niet continue aan het rennen en spelen enzo.
Zou zelf s'ochtends wat minder geven als ze lekker aan het spelen gaat en dan s'avonds als ze weer terug is wat meer, voor de rest kan je het al redelijk snel aan haar merken wanneer ze s'ochtends iets meer moet en s'avonds iets minder.

Erg leuk om te horen dat ze met de Zalmkop zo aan de slag gaat toevallig al plannen gemaakt om volledig te Barfen ?:)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli twee x daags rond 8 en 18 uur. En pup Balou van 12 weken nog 4 x daags.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Kai krijgt zelf samengesteld vers voer en is bijna 1.5 jaar
Hij krijgt zo'n 1 - 1.2 kg per dag in 1x rond avondeten. Maar dat verschilt ook wel eens.
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Hier 1x per dag kvv en wat tussendoortjes, soms een dag brokken.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Bobbie krijgt 's ochtends na de eerste wandeling de 1e keer eten. Meestal is dat rond half 8, in het weekend wat later. En 's avonds nadat wij gegeten hebben krijgt hij de 2e helft. Meestal zo tussen 18-19uur.
Afbeelding
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Hier ook 1 keer per dag, ergens tussen 19.00 en 21.00 uur (rauw).
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier 2 keer per dag. Kira omdat ze op 1 keer per dag, gal gaat spugen 's nachts. (kvv)
Luna krijgt 3 keer per dag, zij is 14 weken oud.
's Morgens tussen 9 en 10 en 's avonds tussen 6 en 7. Luna krijgt om 2 uur nog een klein beetje tussendoor.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Yosh schreef:
Saar2012 schreef: Nee, ik doe er niks mee, ze krijgt hem zo en is er heerlijk mee bezig een hele tijd, tot die helemaal op is. Zelfs de stenen worden daarna nog even afgelikt ;) Ze vind het erg lekker. Ze krijgt 1-2x per week zalmkop, net hoe het uitkomt. Meer dan 2x is ook goed niet geloof ik.

Nu gaat ze morgen voor het eerst naar de honden-dagopvang en dan krijgt ze 's ochtends al vroeg eten en ik zit nu even te denken wat handig is. 's Ochtends wat meer geven, zodat ze het gewoon red tot een uur of 5, of toch wat meegeven voor tussen de middag? Ze speelt daar natuurlijk flink veel, dus ik twijfel even wat handig is. Misschien morgen toch maar even wat meegeven voor tussen de middag. Wat denken jullie? Thuis red ze het op zich wel van 9-18, maar dan is ze niet continue aan het rennen en spelen enzo.
Zou zelf s'ochtends wat minder geven als ze lekker aan het spelen gaat en dan s'avonds als ze weer terug is wat meer, voor de rest kan je het al redelijk snel aan haar merken wanneer ze s'ochtends iets meer moet en s'avonds iets minder.

Erg leuk om te horen dat ze met de Zalmkop zo aan de slag gaat toevallig al plannen gemaakt om volledig te Barfen ?:)
Nee, volledig barfen is niet aan mij besteed. Ik vind die zalmkoppen al zo vreselijk vies hahaha, maarja, ze vind ze zo lekker, dus die blijven dan wel. KVV vind ik ook stinken trouwens. Had laatst wat anders, runderstrot ofzo, wat een groot en smerig ding! :schrik: Allemaal bloed enzo en Saar moest het ook niet, had geen idee wat ze ermee aan moest. Nee, sorry, volledig barf gaat hem niet worden, paar dingetjes af en toe is voldoende hier.

Mn hele familie vind het trouwens raar dat ik vlees geef. Krijg elke keer te horen, waarom geef je niet gewoon brokken? Is toch veel makkelijker? Tsja.. Zelf mijn zus die zo van de dieren is, opleiding diermanagement gedaan (tot 3e jaar), hondentrainingen gegeven (maar het blijkt hier op het forum dat ze er toch hele andere ideeën op na houd...), die geeft zelf brokken. Toen ik vroeg waarom geen vlees? Ze had geen zin in dat gedoe... :ugh: :hmmm:

Dus nouja, ik doe wat goed is voor Saar, tot op zekere hoogte :) Ze krijgt ook heel af en toe brok (DLG) en dat vind ze ook heerlijk en ze doet het er prima op, dus ik ben tevreden!

We doen nu soms 2x en soms 3x per dag, beetje in de overgangsfase. 's ochtends 400 en 's avonds 400 ongeveer. Geef je van brokken eigenlijk net zoveel gram als kvv of veel minder? kvv zit natuurlijk water enzo bij en bij brokken niet, dus ga er vanuit dat je dan wat minder moet geven? Ik blijf het lastig vinden hoeveel je moet geven aan je pup. Ze groeit inmiddels iets minder snel, dus heeft ze waarschijnlijk ook iets minder nodig nu denk ik? We zitten nu op iets minder dan 50 gram per kg.
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ze krijgen hier 2 keer per dag. In de ochtend tussen 6 en 7 en in de avond ergens tussen 18 en 22.00 uur. Ze hadden in de avond last van gal spugen toen ik nog op gezette tijden eten gaf dus vanaf die tijd ben ik gaan spelen met de tijden en dat gaat goed.

Ze kregen hier eerst alleen maar NRV (zelf samengesteld) maar nu sinds ruim 5 maanden krijgen ze ook een brok er bij (nee, niet tegelijk met het vlees). Ik geef ook DLG brokken. Ze krijgen ongeveer de helft aan hoeveelheid van wat ze aan vlees krijgen. Een Pattermeisje krijgt bijv. 80 gram brok of 200 gram vlees op een dag (ze weegt ongeveer 6/7 kg). Onze Babs krijgt 160 gram brok of 320 gram vlees per dag (ze weegt een krappe 16 kg). Dus het is ongeveer de helft.

Onze Tilly is nu 16 maanden (klein formaat hond, rond de 7 kg) en die kreeg eerst 160 gram brokken of 320 gram vlees op een dag. Maar ze is wordt nu formaat bijzettafel dus ik ben nu aan het minderen. Ze wordt nu ouder en dan merk je dat ze minder nodig heeft. Zij zal ook op ongeveer 80 gram brok of 200 gram vlees gaan eindigen denk ik.
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Tnx voor het antwoord. Saar is nu iets van 18-19 kilo!
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

1 maal per dag, 's avonds. vanaf 20.30 u kan het eten geserveerd worden. maar dat kan uitlopen tot 02.00u soms. afhankelijk van de trainingen.
Pups worden ook meteen op 1 maal gezet. (tenzij pup het echt lastig zou hebben, dan geef ik ze nog een weekje of 2 de tijd om te wennen aan 1 maal en geef ik dan 's morgens ook wat)
Nrv, brok, kvv,... maakt niet uit, steeds 1 maal.
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Boris2011 »

Boris krijgt 2x per dag eten.
Wanneer wij zelf klaar zijn met ontbijten en wanneer wij zelf klaar zijn met avondeten. Tijden kunnen dus een beetje verschillen.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Onze sem van nu een jaar krijgt maar 1 keer per dag eten.
Hij gaf zelf een beetje aan dat hij 1 keer per dag wilt.
Toen hij 2 keer kreeg,toen kreeg hij om 11.00uur eten en savonds om 19.00uur eten.
Maar sochtends at hij gewoon niet meer.
Savonds wel.
We hebben informatie opgezocht of dat wel goed was, en scheen geen probleem te zijn.
Nu hij 1 keer krijgt heeft hij geen 1 bak meer overgeslagen.
Je kan even aankijken wat bij je hond bevalt. 1 keer per dag schijnt goed te zijn omdat ze de stoffen beter opnemen.
Maar aangezien jou hond nog vrij jong is kan je het beter 2 keer doen nog.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Moos heeft 2x daags KVV, ( 7 uur en 18 uur ) maar ook wel eens een kip, lap pens, vis. Hij vindt alles lekker. :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”