Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs hond na beeindiging co-ownerschap

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Thineke
geregistreerd lid
Contacteer:

Re: Prijs hond na beeindiging co-ownerschap

Ongelezen bericht door Thineke »

@ Jessica3787: ik ben er al achter wie je bent en ik blijf erbij dat jouw uitspraak over mij kant noch wal raakt. Wat jij voor onzin over mij hebt gehoord..... ach, gekletst wordt er toch. Hoe is het met Zaino?
Als ik het me goed weet te herinneren, was je met een beetje rare trainingsmethode bezig.

Maar ik blijf bij mijn uitnodiging, bel me eens of mail me, kunnen we misschien wat misverstanden uit de weg ruimen.

Groetjes,
Thineke
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Hee Thineke, leuk je hier te treffen
Thineke
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Thineke »

Rosita Compagner schreef:Hee Thineke, leuk je hier te treffen
Ha Rosita, ik had je al wel gezien en had een donkerbruin vermoeden, dat jij op dit tijdstip ook weleens online kon zijn :mrgreen:
Leuke smilies hebben ze hier, was even zoeken naar een geschikte :W: (beetje rare knipoog, maar het is er in ieder geval eentje)

Groetjes,
Thineke
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sommige dingen veranderen niet he ;-) (gewoon met de toetsen : - ) )
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Thineke schreef:citaat: Ik wilde me alweer registreren, maar mijn oude registratie stond nog. Aangezien ik nog zelden op forums zit, bijvoorbeeld door wat hier dus o.a. gebeurt, lees ik met knikkende knieen alle opmerkingen die er over en weer gaan. Ik ben nl. de fokker van Ben (oftewel Bran, zo door ons genoemd).
Wat Wildflower al zelf aangaf, is dat ze aanbood hem te kopen en daar ben ik toen niet op ingegaan. Wilde hem nog beschikbaar houden voor een evt. dekking. Die dekking gaat niet door, ik ga naar een reu van een collega in Duitsland - waar ik dus dekgeld voor moet betalen, wat ik met Ben niet hoef te doen, dus hoezo word ik hier als 'geldwolf' afgeschilderd. einde citaat.

Groetjes allemaal,
Thineke
Ik heb je zeker niet als geldwolf afgeschilderd. Wel dat in vind dat de angel van het co-ownerschap is dat vanaf dag 1 niet goed is geregeld,gecommuniceerd. Een pupkoper is in de regel, uitzonderingen daargelaten, niet op de hoogte hoe een co-ownerschap werkt. Dit is misschien voor beide partijen een verbeteringspunt? Ik lees dat Wildflower pas na 1 jaar aandrong op een contract. Dit behoort feitelijk bij de overname van de pup al kant en klaar te zijn om ondertekend te worden. Een contract waar jullie beide in kunnen vinden.

Ik ben blij te lezen dat het tussen jou en Wildflower is uitgepraat en wat een ander over jouw fokkerschap te vertellen heeft (geldwolf?), laat dit fijn bij die ander. Zolang jullie een oplossing hebben gevonden waar jullie een goed gevoel bij hebben, dan is de rest onbelangrijk. Het welzijn van de hond staat bij jullie beide voorop en dit siert jullie. :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

beste Thineke,

Wat fijn dat jij ook je verhaal komt doen!

het lijkt mij zoals wilma ook zegt goed om voortaan als je een hond uitplaatst vanaf dag 1 duidelijkheid te hebben voor alle partijen om onduidelijkheden als deze te vermijden!
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Ik denk dat het vooral neerkomt op vertrouwen, het vertrouwen dat zowel de fokker als de co-owner moet voelen en hebben. Als ik ooit op deze voorwaarde een hond in co-ownerschap zou nemen zou dat voor mij het belangrijkste zijn. En of het dan in een contract zou zijn vast gelegd of niet afspraak is afspraak voor alle betrokkenen en daar heb je je aan te houden zo simpel is het.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

van onze DJTs hebben we een reu op "fokkers-voorwaarden" uitgeplaatst, gewoon voor niets,
shows, entingen etc waren voor onze kosten, "dagelijks-onderhoud" voor diegene waar hij woonde.

Nu gaat hij emigreren en wil (logisch) zijn hondje meenemen, dus de heer gelijk overgeschreven op zijn naam, zonder kosten (ja die 16,75 heeft hij zelf moeten betalen) & straks de export boom (een euro of 8) ook.

maakt hij pas nog de opmerking dat als hij nog dekt straks in zn nieuwe land hij het dekgeld wel over maakt....ja dag....t is nu zijn hond....dus t dekgeld is dan ook voor hem ;-)
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Wildflower schreef:Ik was ook wel een beetje overdonderd door het verzoek.
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet redelijk maar ja :U: Ik ben geen fokker, heb er geen verstand van maar wil ook geen gedoe om dit soort dingen.
Ik heb het aanbod om Ben op mijn naam te zetten voor geld wél afgewezen.
Geen cent betalen, overigens is wettelijk gezien de eigenaar degene die de hond in huis neemt, alle kosten voor de hond betaalt en ervoor zorgt. Je fokker heeft geen poot om op te staan :wink:
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Thineke schreef:@ Jessica3787: ik ben er al achter wie je bent en ik blijf erbij dat jouw uitspraak over mij kant noch wal raakt. Wat jij voor onzin over mij hebt gehoord..... ach, gekletst wordt er toch. Hoe is het met Zaino?
Als ik het me goed weet te herinneren, was je met een beetje rare trainingsmethode bezig.

Maar ik blijf bij mijn uitnodiging, bel me eens of mail me, kunnen we misschien wat misverstanden uit de weg ruimen.

Groetjes,
Thineke
Dat herinner je je dan fout, tenzij je de hondenschool vreemd vindt, maar feit dat je het zo neerzet onderschrijft alleen maar mijn punt.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Loek schreef:
Wildflower schreef:Ik was ook wel een beetje overdonderd door het verzoek.
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet redelijk maar ja :U: Ik ben geen fokker, heb er geen verstand van maar wil ook geen gedoe om dit soort dingen.
Ik heb het aanbod om Ben op mijn naam te zetten voor geld wél afgewezen.
Geen cent betalen, overigens is wettelijk gezien de eigenaar degene die de hond in huis neemt, alle kosten voor de hond betaalt en ervoor zorgt. Je fokker heeft geen poot om op te staan :wink:
Afbeelding

:lees:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”