Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijs hond na beeindiging co-ownerschap
Moderator: moderatorteam
-
Wildflower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
- Aantal honden: 2
Re: Prijs hond na beeindiging co-ownerschap
Ben heeft 1 keer een teef gedekt waar een nestje uit voortgekomen is. Deze teef was niet van de fokker zelf maar een van een collega-fokker.
In het voorjaar is moest Ben een teef van haarzelf dekken. Dit is helaas niet gelukt.
Ik ben van menig dat als alle kosten voor Ben de afgelopen 5 jaar waren gedeeld, een symbolisch bedrag wel redelijk zou zijn.
In dit geval is er door de fokker nooit meebetaalt aan dagelijks onderhoud en DA kosten dus is een symbolisch bedrag ook niet aan de orde.
Ik zou er overigens helemaal geen moeite mee hebben om de kosten van het overschrijven zelf te betalen.
In het voorjaar is moest Ben een teef van haarzelf dekken. Dit is helaas niet gelukt.
Ik ben van menig dat als alle kosten voor Ben de afgelopen 5 jaar waren gedeeld, een symbolisch bedrag wel redelijk zou zijn.
In dit geval is er door de fokker nooit meebetaalt aan dagelijks onderhoud en DA kosten dus is een symbolisch bedrag ook niet aan de orde.
Ik zou er overigens helemaal geen moeite mee hebben om de kosten van het overschrijven zelf te betalen.
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Kan Ben nog dienen als dekreu?
Dan vind ik het bedrag niet overdreven!
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Sja, als ik een hond " gratis " plaats met de afspraak erbij dat ik de hond mag showen/eventueel voor de fok mag gebruiken, dan hoef ik er na de beeindiging van het co-ownership geen geld voor te hebben 
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Wildflower schreef:Ben heeft 1 keer een teef gedekt waar een nestje uit voortgekomen is. Deze teef was niet van de fokker zelf maar een van een collega-fokker.
oh... dus jij betaalde ook alles zelf?
dan vind ik het helemaal debiel.

-
Wildflower
- Zeer actief
Ja, Ben is een goedgekeurde dekreu.Chris* schreef:Kan Ben nog dienen als dekreu?
Ik ben zelf geen fokker en heb ook geen enkele behoefte om Ben als dekreu te promoten.
dus zolang hij bij mij woont zal hij niet dekken.
-
Wildflower
- Zeer actief
ja, de fokker heeft 1x de vaccinatie betaald toen hij bij haar logeerde in het jaar dat ik ziek was. Daarna is nog wel door haar aangeboden om zijn vaccinaties te betalen maar dat vond ik niet nodig.massam schreef:Wildflower schreef:Ben heeft 1 keer een teef gedekt waar een nestje uit voortgekomen is. Deze teef was niet van de fokker zelf maar een van een collega-fokker.
oh... dus jij betaalde ook alles zelf?
dan vind ik het helemaal debiel.
-
Wildflower
- Zeer actief
Is het heel erg raar om deze vraag op een forum te stellen?
Ik heb er een hoop gezeik door
- M@scha
- Zeer actief
daar was ik al bang voor. dat gezeik dus.Wildflower schreef:Is het heel erg raar om deze vraag op een forum te stellen?
dat is normaal in de hondenwereld want je mag dat niet openbaar doen om welke reden dan ook.
ik vind het een legitieme vraag als je zelf niet zeker bent en wat info wil van mensen met hondenervaring

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind van niet. Ik vind het sneu dat die fokker er nu nog ff geld uit probeert te slaan, terwijl ze blijkbaar de hond kwijt wilt. Nu jij het op het forum gezet hebt, voelt ze zich betrapt 
Best grappig, alleen ws niet voor jou
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
+1!massam schreef:daar was ik al bang voor. dat gezeik dus.Wildflower schreef:Is het heel erg raar om deze vraag op een forum te stellen?
dat is normaal in de hondenwereld want je mag dat niet openbaar doen om welke reden dan ook.
ik vind het een legitieme vraag als je zelf niet zeker bent en wat info wil van mensen met hondenervaring
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Ik vind dit lastig, enerzijds zou ik niet betalen omdat ik vind dat je al 5 jaar voor de hond zijn onderhoud betaald. Anderzijds zou ik wel betalen omdat je dan echt van het gezeik af bent.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- billyboy2
- Zeer actief
Wildflower schreef:Is het heel erg raar om deze vraag op een forum te stellen?
Wat jammer dat je er een hoop gezeur mee hebt.
Maar om je vraag te beantwoorden.
Nee, het is niet raar om je vraag hier te stellen. Je krijgt een voorstel waar je zelf een raar gevoel van krijgt.
En je wil graag weten wat "normaal" is in jouw situatie.
En nee, het is niet normaal om voor Ben te betalen terwijl je al 5 jaar voor hem zorgt(en betaald)
-
Asta
+2Machie schreef:+1!massam schreef:daar was ik al bang voor. dat gezeik dus.Wildflower schreef:Is het heel erg raar om deze vraag op een forum te stellen?
Ik heb er op een ander forum echt de meest brilliante pbs over gekregen
-
dogo4ever
- Zeer actief
Wij hebben in het verleden honden bij mensen geplaatst met de afspraak dat als de hond fokwaardig zou zijn, er 1 nestje mee gefokt wordt onder onze kennelnaam en dan gedekt door een reu van onze keus. De hond is tegen stamboom en entingskosten naar de betreffende persoon toe gegaan. De kosten die de hond geeft, zijn/waren voor degene waar de hond woont.
Uit het eventuele nestje wat geboren werd/wordt, willen wij 1 pup tegen stamboom en entingskosten weer terug. Het nestje kan geboren worden bij degene waar de hond zit en de kosten en opbrengsten van het nest zijn voor degene waar de hond zit. Zit dat er op dan is het de keus van de persoon wat hij doet qua naamstelling. Wil hij of zij de hond op eigen naam over schrijven, prima. Wil hij of zij dat niet, laat maar lekker op onze naam staan. Maakt mij niet uit. Aanspraak maken op de hond is nou niet iets waar ik dan over na denk.
Het kan ook zijn dat wij of de persoon waar de hond woont, de hond niet fokwaardig vinden. Dan gaat het feest niet door. Het is 1 keer een strijd geweest waar wij dwingend hebben verzocht niet met de hond te fokken en als dat wel gebeurde dan niet onder onze naam. En 1 keer in overleg met de persoon waar de hond zat. Hij vond haar niet fokwaardig en uit alles bleek dat ook zo te zijn. Dan gaat het feest niet door. Zou niet weten of de hond nog op onze naam staat. Zou zomaar kunnen. Maakt ook niet uit. Het is maar een naam op de stamboom.
Uit het eventuele nestje wat geboren werd/wordt, willen wij 1 pup tegen stamboom en entingskosten weer terug. Het nestje kan geboren worden bij degene waar de hond zit en de kosten en opbrengsten van het nest zijn voor degene waar de hond zit. Zit dat er op dan is het de keus van de persoon wat hij doet qua naamstelling. Wil hij of zij de hond op eigen naam over schrijven, prima. Wil hij of zij dat niet, laat maar lekker op onze naam staan. Maakt mij niet uit. Aanspraak maken op de hond is nou niet iets waar ik dan over na denk.
Het kan ook zijn dat wij of de persoon waar de hond woont, de hond niet fokwaardig vinden. Dan gaat het feest niet door. Het is 1 keer een strijd geweest waar wij dwingend hebben verzocht niet met de hond te fokken en als dat wel gebeurde dan niet onder onze naam. En 1 keer in overleg met de persoon waar de hond zat. Hij vond haar niet fokwaardig en uit alles bleek dat ook zo te zijn. Dan gaat het feest niet door. Zou niet weten of de hond nog op onze naam staat. Zou zomaar kunnen. Maakt ook niet uit. Het is maar een naam op de stamboom.
-
Wildflower
- Zeer actief
Thanks, Ik ben blij dat je het zegt. Ik hecht er waarde aan als jij het zegtmassam schreef:daar was ik al bang voor. dat gezeik dus.Wildflower schreef:Is het heel erg raar om deze vraag op een forum te stellen?
-
Wildflower
- Zeer actief
Nee inderdaad nietfes/lou schreef:Ik vind van niet. Ik vind het sneu dat die fokker er nu nog ff geld uit probeert te slaan, terwijl ze blijkbaar de hond kwijt wilt. Nu jij het op het forum gezet hebt, voelt ze zich betrapt
Ik vind het wél fijn om te lezen dat mijn mening hierover niet heel raar is
- M@scha
- Zeer actief
Wildflower schreef:Thanks, Ik ben blij dat je het zegt. Ik hecht er waarde aan als jij het zegtmassam schreef:daar was ik al bang voor. dat gezeik dus.Wildflower schreef:Is het heel erg raar om deze vraag op een forum te stellen?
nou dat is aardig van je
nu is het niet heel moeilijk om erachter te komen over welke fokker het gaat ten minste dat denk ik.. als jouw ben eigenlijk een heel klein beetje anders heet. maar dan nog moet je dit gewoon kunnen vragen vind ik. de fokker heeft toch niets te verbergen verder?

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik zou tegen de fokker zeggen dat ze me de bomen in kan.Als ze graag had gewild dat jij uiteindelijk een deel voor de hond zou betalen , dan had ze daar in het begin al duidelijk over moeten zijn.Wildflower schreef:Onlangs vroeg de fokker van mijn hond of ik Ben officieel op mijn naam wilde hebben.
Zij vond een bedrag tussen de 200 en 250 euro redelijk.
Ben is bijna 5 jaar. Ik heb hem vanaf zijn puppentijd. Ik heb toen niets voor hem betaald. Ben heeft in 2009 weer een klein jaar bij de fokker gewoond ivm ziekte van mij.
De fokker heeft diverse keren met hem geshowd en heeft ook alle testen laten doen die nodig waren om hem goed te laten keuren als dekreu.
Voer, vaccinaties, ontwormen en andere dierenartskosten, evenals hondenschool ed zijn voor mijn rekening.
We hebben nooit een contract opgesteld.
Mijn vraag aan de fokkers hier is: Hoe werkt dat bij jullie als je honden elders hebt wonen en de papieren gaan over op de 'gastouder?' En vanaf welke leeftijd werd de hond kosteloos overgeschreven op naam van de verzorger?
edit: aanvulling
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- M@scha
- Zeer actief
en zo moeilijk is dat niet.
voorwaarden:
-jij krijgt de hond voor niks en betaald zijn kosten
-ik als fokker mag hem inzetten op shows en als dekreu als hij geschikt blijkt (eventueel nog een aantal keren erbij)
-als de hond niet meer ingezet zal worden of de leeftijd van x jaar bereikt zal de hond voor een x bedrag overgaan van eigenaar en zal fokker geen aanspraak meer maken
-eigenaarschap kan ook bij de fokker blijven om indien gewenst na 10 jaar kosteloos over te gaan van eigenaar
voorwaarden:
-ik als fokker mag hem inzetten op shows en als dekreu als hij geschikt blijkt (eventueel nog een aantal keren erbij)
-als de hond niet meer ingezet zal worden of de leeftijd van x jaar bereikt zal de hond voor een x bedrag overgaan van eigenaar en zal fokker geen aanspraak meer maken
-eigenaarschap kan ook bij de fokker blijven om indien gewenst na 10 jaar kosteloos over te gaan van eigenaar

- Cherish
- Actief
In België zijn al die contracten niet rechtsgeldig, je kan ze opstellen en ze volgen, of je kan er foert tegen zeggen.
Is natuurlijk hoe je het zelf wil, goed contact met de fokker behouden of die cent niet betalen.
Is natuurlijk hoe je het zelf wil, goed contact met de fokker behouden of die cent niet betalen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Zo gek vind ik dat niet..zijn ook genoeg mensen die dan denken mooi gratis hond..en verder het contract niet nakomen. Ik zou als ik een co-own hond nam ook gewoon de prijs betalen en dan een bepaald bedrag per pup terugkrijgen als de hond een nestje krijgt.Nanna schreef:Ja, daar ga je als pupkoper toch écht zelf in meenathalie schreef: Zo zijn er ook fokkers die hondjes op hun naam houden, maar de houder moet wel de pupprijs betalen. Ook zoiets belachelijks.. Ik zou dat NOOIT doen.
Hoefde van zo'n smerige geldwolf niet eens een hond.
Maar ja.. na 5 jaar nog iets voor de hond betalen vind ik ook een beetje apart..

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Voor mij is het ook raar om na 5 jaar geld te gaan vragen voor de hond die al jaren bij jou woont. Is er een aanleiding om de hond op dit moment naar jouw naam over te schrijven en niet meer in co-ouderschap te hebben?
-
Wildflower
- Zeer actief
Als ik dit in een contact zou zien staan had ik meteen getekendmassam schreef:en zo moeilijk is dat niet.
voorwaarden:
Mensen allemaal bedankt voor de reacties. Hartstikke fijn dat jullie de moeite doen om te reageren.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mij toch ook? Co-own pup blijft toch ook op naam van de fokker staan..pupprijs betalen..en dan als die hond zelf pups krijgt bedrag per pup terugkrijgen.Dat vind ik het fijnste.Nanna schreef:het ging me om het rode_Inge_ schreef:Zo gek vind ik dat niet..zijn ook genoeg mensen die dan denken mooi gratis hond..en verder het contract niet nakomen.Nanna schreef:Ja, daar ga je als pupkoper toch écht zelf in meenathalie schreef: Zo zijn er ook fokkers die hondjes op hun naam houden, maar de houder moet wel de pupprijs betalen. Ook zoiets belachelijks.. Ik zou dat NOOIT doen.
Hoefde van zo'n smerige geldwolf niet eens een hond.
Ik wil helemaal geen gratis hond..en een fokker die gaat zeuren om van alles omdat je die hond toch gratis hebt gehad.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
we lezen nu natuurlijk maar 1 kant van het verhaal en het is niet zo moeilijk om te weten om welke fokker het gaat, we weten niet hoe het tussen hun gaat of wat er wel of niet gevraagd/gezegd is, dus wat dat betreft zoiets op een forum voorleggen, vind ik wel wat discutabel, de fokster wordt nu immers niet zo heel erg goed neergezet en of dat ook helemaal terecht is? ik weet het niet..
zou zo zonde zijn als het door zo iets tot ruzie oid komt
zou zo zonde zijn als het door zo iets tot ruzie oid komt
-
Wildflower
- Zeer actief
Nou, bij mij vandaan niet. Ik had een poos geleden in een mailtje aan de fokker gevraagd of ze al wist wanneer ze Ben op mijn naam ging overschrijven.Renske schreef:Voor mij is het ook raar om na 5 jaar geld te gaan vragen voor de hond die al jaren bij jou woont. Is er een aanleiding om de hond op dit moment naar jouw naam over te schrijven en niet meer in co-ouderschap te hebben?
Het stomme van mij is dat ik in datzelfde mailtje gezegd heb dat ik Ben wel van haar wil kopen
Ik had daarbij een symbolisch bedrag in mijn hoofd. Of een paar zakken voer oid. Maar er is geen moment bij me opgekomen dat ik honderden euro's zou betalen
Maar goed, het was natuurlijk geen dichtgetimmerde opmerking van mij dus op allerlei manieren te interpreteren.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Bovenstaande verduidelijkt het inderdaad wel. Vanuit de fokker gezien is het denk ik geen raar bedrag. Er is 1 dekking geweest, maar er zijn ook onkosten gemaakt.Wildflower schreef:Nou, bij mij vandaan niet. Ik had een poos geleden in een mailtje aan de fokker gevraagd of ze al wist wanneer ze Ben op mijn naam ging overschrijven.Renske schreef:Voor mij is het ook raar om na 5 jaar geld te gaan vragen voor de hond die al jaren bij jou woont. Is er een aanleiding om de hond op dit moment naar jouw naam over te schrijven en niet meer in co-ouderschap te hebben?
Het stomme van mij is dat ik in datzelfde mailtje gezegd heb dat ik Ben wel van haar wil kopen![]()
Ik had daarbij een symbolisch bedrag in mijn hoofd. Of een paar zakken voer oid. Maar er is geen moment bij me opgekomen dat ik honderden euro's zou betalen![]()
Maar goed, het was natuurlijk geen dichtgetimmerde opmerking van mij dus op allerlei manieren te interpreteren.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou, het is dus een reu die nu nog als dekreu ingezet kan worden, als hij op jou naam staat, dus helemaal officieel van jou is, dan gaat dat niet meer gebeuren, opzich kan ik dan best begrijpen dat de fokker zegt : oke.. dat kan, maar dan betaal je dus wel voor hem.
ik heb verder geen idee of hij ook echt verder gebruikt gaat worden hoor en of dat meerwaarde heeft, maar dat is aan de fokker/eigenaar natuurlijk.
ik heb verder geen idee of hij ook echt verder gebruikt gaat worden hoor en of dat meerwaarde heeft, maar dat is aan de fokker/eigenaar natuurlijk.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Krijg je toch een heel andere insteek als je zzelf aangeboden hebt om de hond te kopen.
Zo krijg je praatjes in de wereld waar niemand blij mee zou zijn.,
Had het gelijk in je begin bericht gezet en je had andere reakties gehad dan nu.
Zo krijg je praatjes in de wereld waar niemand blij mee zou zijn.,
Had het gelijk in je begin bericht gezet en je had andere reakties gehad dan nu.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Als wij zo'n contructie doen, dan zou de hond gratis overgaan naar de andere eigenaar nadat ik hem niet meer zou gebruiken voor de fok. Bij een teef zou ik wel als eis stellen dat ze gecastreed moet worden.