In Bockenem bij Ortshausen wordt het 10 jarig jubileum gevierd van de British Jack Russell verein, die de originele working Jack Russell (zonder FCI) promoot. Dit is een normaalbenige terrier, kleiner en rustiger dan de Parson, de laatste is tegenwoordig vaak veel te groot voor de bouwjacht, en heeft nogal eens gedragsproblemen. De British Jack Russell komt rechtstreeks uit bejaagde lijnen, al zijn de meeste tegenwoordig huishond, maar ze moeten wel werkproeven afleggen.
Zaterdag zijn er allerlei leuke dingen zoals een proef met een vossenbouw, een uithoudingsproef, een terrierrace, en een veiling van terrierspullen, meestal steken ze ook een speenvarken aan het spit.
Zondag is de show met als keurmeester mevrouw Clough van Pengelli kennels.
Dit weekend is per traditie een datum geworden waar veel werkende terriermensen uit heel Europa bij elkaar komen. Je kan op het terrein zelf kamperen, wat de meeste deelnemers doen.
Ik denk dat ik er zelf ook naartoe ga, ik zal er zeker mijn terriervrienden zien.
Het is wel een heel eind rijden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack Russell/ working terrier weekend Duitsland 25-26 aug.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10