Vandaag op de Koningshei (filmpje):
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=248792
Knollie klaar om op pad te gaan

Hoofdje

Onderweg

Deze vind ik heel mooi

En in de wei met haar 'lover' (ruin die zich nog een beetje hengst waant)

Moderator: moderatorteam

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteDit is een Hackemore. En kan als het niet vriendelijk gebruikt word vervelender zijn dan een bit.Ptje schreef:Aaaah knollie, jij durft.
Mooi paardje (al moet je mij niks vragen over bouw en zo hihi)
Ik zie dat je bitloos rijdt, nou was ik altijd al nieuwsgierig, hoe bevalt dat zo en is dat ook fijner voor het paard zelf?
Ja tuurlijk je kunt dan niet in de mond gaan "rukken en trekken"om het maar even wat te overdrijven maar ik meen ergens gelezen te hebben (of dat broodje aap is of niet dat weet ik dus niet) dat sommige bitloze hoofdstellen net zo vervelend kunnen zijn voor paarden als mét bit bij ruiters die niet deskundig rijden ermee, is dat zo?
Nou bedoel ik dat niet voor jou persoonlijk hoor want ik ken je niet eens en ook niet hoe je als ruiter bent dus alleen voor het algemeen
Het bevalt mij wel goed, paard is (door iemand anders) bitloos ingereden en is niet anders gewend. Nou is de optoming op deze foto' s (hackamore) wel aardig heftig hoor, daar moet je zeker geen beginner mee wegsturen (heeft een hefboomwerking). Dat is misschien waar je over gelezen hebt. Het broodje aap gedeelte hierbij is dat je het paard het neusbot ermee zou breken als je te hard trekt. Voor dressuurrijden gebruik ik eerder een sidepull (teugels zitten dan direct aan de zijkant van een neusriem). Die werkt een stuk zachter in.Ptje schreef:Aaaah knollie, jij durft.
Mooi paardje (al moet je mij niks vragen over bouw en zo hihi)
Ik zie dat je bitloos rijdt, nou was ik altijd al nieuwsgierig, hoe bevalt dat zo en is dat ook fijner voor het paard zelf?
Ja tuurlijk je kunt dan niet in de mond gaan "rukken en trekken"om het maar even wat te overdrijven maar ik meen ergens gelezen te hebben (of dat broodje aap is of niet dat weet ik dus niet) dat sommige bitloze hoofdstellen net zo vervelend kunnen zijn voor paarden als mét bit bij ruiters die niet deskundig rijden ermee, is dat zo?
Nou bedoel ik dat niet voor jou persoonlijk hoor want ik ken je niet eens en ook niet hoe je als ruiter bent dus alleen voor het algemeen
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite