Mijn hond van 3 jaar is net een week of 4 geleden gecastreerd en blijft sinds 14 dagen urine druppelen.
Al hij ligt te slapen, maar ook als hij aan het spelen is of gewoon buiten loopt.
Hij laat straaltjes lopen als hij erg druk is of hijgt (na een flinke sprint trekken bijvoorbeeld).
De DA denkt dat het de hormonen zijn, Branco heeft er ook vorig jaar een maandje last gehad van toen alleen bedplassen.
Maar zou het kunnen dat hij, omdat hij toch in die omgeving opereert, wat geraakt heeft?
Heeft iemand tips of een soortgelijke ervaring na een castratie van een reu?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Urineverlies bij gecastreerde reu van 3 jaar
Moderator: moderatorteam
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Urineverlies bij gecastreerde reu van 3 jaar

..:: Branco de Boxer::..
-
Murphy
- Zeer actief
Re: Urineverlies bij gecastreerde reu van 3 jaar
Ja, ik.
We hebben het meegemaakt met onze boxerreu toen hij chemisch gecastreerd werd. Volgens de dierenarts (later heeft ze dat herzien trouwens), was het absoluut niet mogelijk, maar we zagen het gebeuren. Op dat moment liet hij zelfs ook gewoon hele plassen lopen.
Op latere leeftijd moest hij gecastreerd worden ivm zijn prostaat, en was daarna ook incontinent.
Het schijnt te maken te hebben met het feit dat bij een boxer de borstkas heel steil is, en dat daardoor de blaas meer naar achteren ligt dan bij honden met een "normale" bouw, dat, en dan nog met het feit dat de mannelijke hormonen de spier op kracht houden die de blaas/urineweg afsluit.
Dus, met een boxer, als je de hormonen weghaalt, heb je eigenlijk van 2 kanten kans op urine-incontinentie. Zo is het ons destijds uitgelegd in Utrecht.
Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar de kans is zeer wel aanwezig.
Wij hebben niet heel lang daarna onze boxer moeten laten inslapen, maar ik denk dat we anders de mogelijkheid hadden overwogen van een operatie. Ik heb begrepen dat er vaak wel wat aan te doen is. De medicijnen die normaal gesproken vaak bij honden/teven met urine-incontinentie gegeven worden hadden bij onze hond geen resultaat.
Onze 2e boxerreu verloor af en toe druppels urine, tijdens zijn slaap bijvoorbeeld, gewoon in zijn mand. Toen we met hem voor iets anders in Utrecht waren hebben we het gevraagd, en scheen ook met de ligging van de blaas te maken te hebben, op een of andere manier.
Blijkbaar is dit een ras wat er wat gevoelig voor is, of kan zijn, of misschien heb ik net 2 uitzonderingen getroffen.
Succes.
Marjan
We hebben het meegemaakt met onze boxerreu toen hij chemisch gecastreerd werd. Volgens de dierenarts (later heeft ze dat herzien trouwens), was het absoluut niet mogelijk, maar we zagen het gebeuren. Op dat moment liet hij zelfs ook gewoon hele plassen lopen.
Op latere leeftijd moest hij gecastreerd worden ivm zijn prostaat, en was daarna ook incontinent.
Het schijnt te maken te hebben met het feit dat bij een boxer de borstkas heel steil is, en dat daardoor de blaas meer naar achteren ligt dan bij honden met een "normale" bouw, dat, en dan nog met het feit dat de mannelijke hormonen de spier op kracht houden die de blaas/urineweg afsluit.
Dus, met een boxer, als je de hormonen weghaalt, heb je eigenlijk van 2 kanten kans op urine-incontinentie. Zo is het ons destijds uitgelegd in Utrecht.
Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar de kans is zeer wel aanwezig.
Wij hebben niet heel lang daarna onze boxer moeten laten inslapen, maar ik denk dat we anders de mogelijkheid hadden overwogen van een operatie. Ik heb begrepen dat er vaak wel wat aan te doen is. De medicijnen die normaal gesproken vaak bij honden/teven met urine-incontinentie gegeven worden hadden bij onze hond geen resultaat.
Onze 2e boxerreu verloor af en toe druppels urine, tijdens zijn slaap bijvoorbeeld, gewoon in zijn mand. Toen we met hem voor iets anders in Utrecht waren hebben we het gevraagd, en scheen ook met de ligging van de blaas te maken te hebben, op een of andere manier.
Blijkbaar is dit een ras wat er wat gevoelig voor is, of kan zijn, of misschien heb ik net 2 uitzonderingen getroffen.
Succes.
Marjan
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Vervelend zeg van en voor uw hond!
De plaats vervangende DA zei idd dat het een hormonenkwestie kan zijn wat toch tot aan 3 maanden stand kan houden.
Omdat het ook psychisch toch een opdonder kan zijn en dat het hele hormoonhuishouden weer op zijn plek moet vallen, is er kans dat het dan weer goed komt.
Ik hoop van wel natuurlijk en zorg dat hij ook minder drinkt (wat is dat toch met Boxers en (zee)water!?)
Merk wel dat Branco het erg vervelend vindt. Als hij druppelt, loopt hij heel ongemakkelijk door het huis te ijsberen, omdat hij bang is om op zijn flikker te krijgen.
Ook in de ochtend als hij met een natte bil wakker wordt is hij doodongelukkig
Dus hoop dat het snel beter gaat...
De plaats vervangende DA zei idd dat het een hormonenkwestie kan zijn wat toch tot aan 3 maanden stand kan houden.
Omdat het ook psychisch toch een opdonder kan zijn en dat het hele hormoonhuishouden weer op zijn plek moet vallen, is er kans dat het dan weer goed komt.
Ik hoop van wel natuurlijk en zorg dat hij ook minder drinkt (wat is dat toch met Boxers en (zee)water!?)
Merk wel dat Branco het erg vervelend vindt. Als hij druppelt, loopt hij heel ongemakkelijk door het huis te ijsberen, omdat hij bang is om op zijn flikker te krijgen.
Ook in de ochtend als hij met een natte bil wakker wordt is hij doodongelukkig
Dus hoop dat het snel beter gaat...

- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Wat onderzoek gedaan, alles is goed...
Maar het is een soort dwangneurose, thuis krijgt hij beperkt water en buiten kan hij drinken wat hij wilt.
Teveel water kan het lijf/ blaas niet aan en dan blijft het lopen.
Buiten ook maar beperken
Maar het is een soort dwangneurose, thuis krijgt hij beperkt water en buiten kan hij drinken wat hij wilt.
Teveel water kan het lijf/ blaas niet aan en dan blijft het lopen.
Buiten ook maar beperken