Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goedkoop vaccineren en fijn wandelen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Re: Goedkoop vaccineren en fijn wandelen

Ongelezen bericht door booster »

Is afgelast ivm de hitte http://www.oaklane.nl/
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Luna is volgens haar boekje in Januari weer aan de 'jaarlijkse' vaccinaties toe maar ik laat haar titeren.
Ik jas er niets in wat niet nodig is.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

JYBD schreef:Luna is volgens haar boekje in Januari weer aan de 'jaarlijkse' vaccinaties toe maar ik laat haar titeren.
Ik jas er niets in wat niet nodig is.
Dat lijkt me een goed plan, zeker met zo'n allergie-aangelegd typje. Daar moet je de weerstand niet van prikkelen.

Ik denk dat het het totaal niet vaccineren (zoals op de biblebelt) weer verwart wordt met gepast vaccineren. Honden die hun basis gehad hebben qua hondenziekte, parvo en hcc kunnen daarna prima zonder. Dat kun je via een titertest checken. Of je Weil en kennelhoest vaccineert is een afweging die ieder voor zich moet maken.

Katten in Nederland worden nooit gevaccineerd tegen leucose en aids, dat doen ze in meer amerikagerichte landen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

toevallig donderdag naar een dierenarts geweest voor de cocktail en kennelkuch voor de hond van mijn zusje en zwager,mijn hemel,73euro was ie kwijt......
Ik ent niet meer,mijn honden hebben toen ze 3waren allebei de cocktail gehad voor de laatste keer en sindsdien niet meer.
Ze zijn gelukkig nooit ziek ook.
Apart enten kan hier niet bij onze dierenartsen en ook titeren niet,en als ik half nederland door moet om dat ergens te laten doen ben ik uiteindelijk net zoveel kwijt als gewoon hier enten.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Eefje83 schreef:toevallig donderdag naar een dierenarts geweest voor de cocktail en kennelkuch voor de hond van mijn zusje en zwager,mijn hemel,73euro was ie kwijt......
Ik ent niet meer,mijn honden hebben toen ze 3waren allebei de cocktail gehad voor de laatste keer en sindsdien niet meer.
Apart enten kan hier niet bij onze dierenartsen en ook titeren niet,en als ik half nederland door moet om dat ergens te laten doen ben ik uiteindelijk net zoveel kwijt als gewoon hier enten.
Daar zit wel wat in, die kosten dan, maar ik moet er ook voor naar Otterloo en als de titer te laag is zal ik dus bovenop de titerkosten ook nog de prikken moeten geven, ben ik dus ook duurder uit, maar dat doe ik liever dan er rücksichtslos maar iets in te jassen, omdat de dierenarts dat zegt. En het kan dan zomaar zo zijn dat ik daarna tenminste 3 jaar niets meer hoef te doen, dat bespaart dan weer, zou het me daar om gaan.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

JYBD schreef:
Eefje83 schreef:toevallig donderdag naar een dierenarts geweest voor de cocktail en kennelkuch voor de hond van mijn zusje en zwager,mijn hemel,73euro was ie kwijt......
Daar zit wel wat in, die kosten dan, maar ik moet er ook voor naar Otterloo en als de titer te laag is zal ik dus bovenop de titerkosten ook nog de prikken moeten geven, ben ik dus ook duurder uit, maar dat doe ik liever dan er rücksichtslos maar iets in te jassen, omdat de dierenarts dat zegt. En het kan dan zomaar zo zijn dat ik daarna tenminste 3 jaar niets meer hoef te doen, dat bespaart dan weer, zou het me daar om gaan.
Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze goed genoeg beschermd zijn.
En jas er dus ook helemaal niets in :ok:
Mijn dierenarts kan brullen wat ie wil,de enige keren dat ik daar ben is omdat er iets anders aan de hand is en dan ga ik zowieso niet enten.
Dus ik heb er eigenlijk nooit discussies over ook.
Wel zo makkelijk :E:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”