Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwarte nagel+ dikke teen: upd terug van DA
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: zwarte nagel+ dikke teen: niet goed, mrgn terug naar DA
Een vraagje, heeft de DA vorige keer niet direct prednison toegediend om de zwelling te doen zakken (ik vind het niet terug in je bericht) ?
Als zwelling kand krijgt om verder te zwellen, wordt de druk ook groter en pijnlijker, metacam of niet (mijn Pineau reageerde trouwens niet ook Metacam 7 jaar geleden).
Ik ben geen dierenarts by the way, maar bij een zwelling is het wel één v d eerste middelen die ik toedien al is t maar om verdere zwelling te vermijden en de huidige te verminderen.
(Ik heb het standaard in huis want ik heb een dalmata die allergisch is aan wespebeten en dan overal opzweld tot stikkens toe als ze geen injectie krijgt)
Sterkte en....al mijn DA geen tijd voor me heeft, dan ga ik riddebedie naar een ander....mijn hond moet niet lijden omdat een DA geen tijd heeft (vind ik trouwens een gebrek aan respect).
Succes en psst....vertrek nu...wacht niet tot morgen...Wil jij met hevige pijn nog wachten tot morgen ? (koud waterbadje kan ondertussen ook even helpen) maar mijn kinders gaan echt niet op een DA zitten wachten hoor...als ze pijn hebben dan is het NU en niet morgen.
Sorry voor mijn bulderpraat... t was de hond
Als zwelling kand krijgt om verder te zwellen, wordt de druk ook groter en pijnlijker, metacam of niet (mijn Pineau reageerde trouwens niet ook Metacam 7 jaar geleden).
Ik ben geen dierenarts by the way, maar bij een zwelling is het wel één v d eerste middelen die ik toedien al is t maar om verdere zwelling te vermijden en de huidige te verminderen.
(Ik heb het standaard in huis want ik heb een dalmata die allergisch is aan wespebeten en dan overal opzweld tot stikkens toe als ze geen injectie krijgt)
Sterkte en....al mijn DA geen tijd voor me heeft, dan ga ik riddebedie naar een ander....mijn hond moet niet lijden omdat een DA geen tijd heeft (vind ik trouwens een gebrek aan respect).
Succes en psst....vertrek nu...wacht niet tot morgen...Wil jij met hevige pijn nog wachten tot morgen ? (koud waterbadje kan ondertussen ook even helpen) maar mijn kinders gaan echt niet op een DA zitten wachten hoor...als ze pijn hebben dan is het NU en niet morgen.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
he gadverdarrie zeg, wat naar. we vonden haar gister ook al zo rustig 

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Ow dit valt ook ineens binnen...temp je lieverd eens even als je kan .... (en zoek een andere DA waar je vandaag nog terecht kunt !
)
- Martijn32
- Vaste gebruiker
beterschap
English Cocker Spaniel Rules
If I like it, it's mine.
If it's in my mouth, it's mine.
If I had it a little while ago, its mine.
If you can't take it from me, it's mine.
If it looks like mine, it's mine.
If it's mine, it will never be yours.
If i saw it first, it's mine.
If you have something and put it down, it's mine.
If I chew something up, all the pieces are mine. (even the tiny little pieces)
If it used to be yours, get over it.
If it's broken, it's yours!
If I like it, it's mine.
If it's in my mouth, it's mine.
If I had it a little while ago, its mine.
If you can't take it from me, it's mine.
If it looks like mine, it's mine.
If it's mine, it will never be yours.
If i saw it first, it's mine.
If you have something and put it down, it's mine.
If I chew something up, all the pieces are mine. (even the tiny little pieces)
If it used to be yours, get over it.
If it's broken, it's yours!
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Maar werkt prednison ook bij een zwelling na kneuzingen oid?Gipsy schreef:Een vraagje, heeft de DA vorige keer niet direct prednison toegediend om de zwelling te doen zakken (ik vind het niet terug in je bericht) ?
En een gebrek aan respect vind ik het niet hoor. Ze is maar alleen en gaat zo opereren, dat is ook niet iets wat ze kan afzeggen. Ze schuift voor morgenvroeg ook alle afspraken op.
Pijn zou ze sowieso nog wat hebben de komende dagen, en rustig blijven moest ze ook. Dus dat was al te verwachten en voor mij ook geen reden om nu acuut naar weer een andere DA te rijden. Die stress doet haar ook geen goed.
Alleen zou ze inmiddels haar poot iets meer moeten gebruiken en dat is dus nog niet.
En geloof me, ik vind het ook rot om te zien, maar ik doe heus wel wat ik kan. Heb het met haar ook over gehad, maar ze gaf ook aan dat er zeker op korte termijn naar gekeken moet worden, maar dat het echt tot morgenvroeg kan wachten.
Kyra heeft wel nog pijn, dus zo bedoel ik ellendig. Maar ze kijkt een stuk fitter uit haar ogen als maandag, ze hinkt wat tussen tuin, mand en bank wat ze maandag ook niet deed, dus die metacam doet wel iets. Alleen niet dat ze helemaal pijnvrij is, maar dat wisten we ook.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Temp was vanmorgen normaal, zal hem zo nog eens meten.Gipsy schreef:Ow dit valt ook ineens binnen...temp je lieverd eens even als je kan .... (en zoek een andere DA waar je vandaag nog terecht kunt !)
Edit: temp is 37.9 dat is gewoon normaal dus.
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 15 aug 2012 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Oh, haar teennagel is trouwens weer helemaal normaal, dat dan wel.
Alleen die teen is dus nog dik.
Alleen die teen is dus nog dik.
- meriam
- Zeer actief
- Contacteer:
beterschap voor kyra en succes morgen bij de dierenarts hopelijk is ze weer zo rustig
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow maar dat is al heel wat meer info en geruststellender
En jij bent vlakbij en ik ben zeker dat je alles doet hoor
Succes morgen !
En jij bent vlakbij en ik ben zeker dat je alles doet hoor
Succes morgen !
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Re: zwarte nagel+ dikke teen: upd terug van DA
Zo, we zijn weer terug.
Haar teen is nu open, de rotzooi kan er nu uit en het scheelt al een hoop in de pijn. Ze gebruikt haar poot direct al ietsjes meer. Ze mankt nog wel, maar ze zet de poot in ieder geval weer neer
Nu een ab kuur mee voor 10 dagen en verder gewoon de metacam en lijnrust.
De kans is groot dat haar nagel er nog af valt, maar hij zat voor nu nog te vast om hem eruit te trekken.
Haar teen is nu open, de rotzooi kan er nu uit en het scheelt al een hoop in de pijn. Ze gebruikt haar poot direct al ietsjes meer. Ze mankt nog wel, maar ze zet de poot in ieder geval weer neer
De kans is groot dat haar nagel er nog af valt, maar hij zat voor nu nog te vast om hem eruit te trekken.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus er zat een infectie in als ik het goed begrijp (want ze krijgt AB) zelfs al had ze geen koorts.Veronique & Kyra schreef:Zo, we zijn weer terug.
Haar teen is nu open, de rotzooi kan er nu uit en het scheelt al een hoop in de pijn. Ze gebruikt haar poot direct al ietsjes meer. Ze mankt nog wel, maar ze zet de poot in ieder geval weer neer![]()
Ja hier is de nagel er ook al eens vanzelf uitgevallen, doet me er aan denken dat ik bij Tommy er nog één afknippen moet, hhahahaha
Succes en sterkte met de dame
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Onze kruising Jack Russell heeft een tijdje geleden ook een dikke teen gehad waar hij niet op wilde steunen. Hij heeft toen antibiotica gehad en binnen 2 dagen was de zwelling al veel minder en stond hij alweer op zijn pootje. Ik hoop dat het bij Kyra ook zo snel gaat!
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hou het aub goed in de gaten, wij hebben de afgelopen week 2 x een teen moeten amputeren omdat een andere da niet adequaat genoeg had gehandeld
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Fijn dat de druk er af is. Met zo'n ontsteking doet het heel veel pijn natuurlijk. Ik zou ook wel alles goed in de gaten houden, eventueel pootje ook weken. Er kan makkelijk vuil in komen op zo'n plek.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
bellabeest schreef:hou het aub goed in de gaten, wij hebben de afgelopen week 2 x een teen moeten amputeren omdat een andere da niet adequaat genoeg had gehandeld
Wat was er bij jullie aan de hand?
Ik heb wel het idee dat ze zich beter voelt. Je merkt het aan de kleine dingen, gister kwamen we thuis en ze stond al bij de deur klaar om vervolgens hysterisch haar kong te zoeken en die in mijn gezicht te duwen. Dat deed ze de afgelopen dagen ook niet.
Vanmorgen was een vriendin op visite en toen kwam ze ook meteen aandacht vragen. Dus dat is mooi.
Ook haar poot gebruikt ze iets beter, het is wel pijnlijk, maar ze mankt iets vlotter nu.
Vandaag nog even in een soda badje en daarna moesten we niet meer baden zodat het ook dicht kon gaan.
Ze heeft alleen wel honger de arme schat, ze krijgt nu nog maar 300gr per dag en dat is niet genoeg volgens mevrouw