Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teen, wat kan ik hier verlopig aan doen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pat75

teen, wat kan ik hier verlopig aan doen

Ongelezen bericht door Pat75 »

Gajes heeft op 1 of andere manier zijn achterste teen nagel na boven gewipt zodat zijn "vlees"bloot ligt.
Wat kan ik hier aan doen kan pas morgen naar een DA ivm vervoer.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: teen, wat kan ik hier verlopig aan doen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: kan er op je foto niet veel van brouwen.
Pat75

De nagel zit er nog aan vlees ligt ook bloot, duidelijkere foto kan ik niet maken mag niet.
Hij heeft e rverder geen last van, morgenavond kan ik pas naar een DA mocht het gaan osnteken of wat natuurlijk eerder dan laat i kde da wel aan huis komen ofzo.
Pat75

uhh dan moet ook in het vlees knippen ik zal proberen een betere foto te maken
dagmar88
Zeer actief

Wat is dat roze flumpje?
Pat75

Jion schreef:Ik zou in vlees knippen zelf toch echt aan een DA overlaten? Kun je niet naar een andere DA waar je gelijk even terecht kunt?

Of anders even wat honingzalf erop tegen infectie?
ik heb op calandulazalf,aluspray en kamillethee verders niks in huis.
hier op het dorp zit geen DA dichtsbijzijnde zit 15 km verder en heb geen vervoer.
Bus rijdt na 19.00 ook niet meer dus kom ik niet meer thuis.
Hij heeft verder nergens last van
Pat75

dagmar88 schreef:Wat is dat roze flumpje?
Vlees wat loszit maar mag er verder niet aanzitten haha denk ook als dat droog is er afvalt , hij mankt verder ook niet, het is gewoon gajes.
Pat75

Jion schreef:Mocht je in de buurt van Nijmegen wonen kan ik wel voor je rijden. Maar als hij geen last heeft kun je misschien ook wachten en er wat calendulazalf op smeren, dat ontsmet ook en stopt het schrijnen.
Ik woon in borssele Zeeland, en hij heeft verder nergens last van.
Dus morgen kan ook
dagmar88
Zeer actief

Pat75 schreef:
Vlees wat loszit maar mag er verder niet aanzitten haha denk ook als dat droog is er afvalt , hij mankt verder ook niet, het is gewoon gajes.
:denken: Wat is dan het probleem?

Zou geloof ik niet meer doen dan schoon/droog houden.

:engel: Bij dat soort los zittende gevalletjes komen hier de tang en frolic uit de kast, gemene baas die ik ben.
Pat75

dagmar88 schreef:
Pat75 schreef:

:engel: Bij dat soort los zittende gevalletjes komen hier de tang en frolic uit de kast, gemene baas die ik ben.
Nagel die wat omhoog staat en vlees wat bloot ligt.
Ik amg veel bij Gajes en dat toch echt niet hoor, dan vreet hj mij op zo een grote sul maar dan niet.
Maar goed ik kijk het gewoon aan hou het gewoon schoon en kijk morgen wel, anders morgenavond naar de DA als Vin weer thuis is.
Pat75

Pat75 schreef:
dagmar88 schreef:
Pat75 schreef:

Nagel die wat omhoog staat en vlees wat bloot ligt.
Ik mag veel bij Gajes emaar dat toch echt niet hoor, dan vreet hij mij op.
Zo een grote sul maar dan niet.
Maar goed ik kijk het gewoon aan hou het gewoon schoon en kijk morgen wel, anders morgenavond naar de DA als Vin weer thuis is.
Ohh ik vond ook nog betadineshampoo dus daar gaat zijn poot straks wel even in.
Pat75

Tara schreef:Niks aan doen, gewoon schoon en drooghouden.
Het geneest vanzelf met dit warme weer. :wink:
Vorig jaar had ik een jachtdag, en nog voordat we goed en wel begonnen waren had mijn hond haar nagel er al af, net zoals Gajes nu heeft.
Ik heb (omdat we toch bij een timmerschuurtje stonden) de eerste de beste nijptang gepakt en de nagel er afgeknipt.
De hond heeft de hele dag gejaagd in natte klei, en de dag erna had de zeeklei alle vuil er wel zo'n beetje uitgetrokken.
Geen centje pijn meer aan gehad. :wink:
Gajes zijn nagel is er dus niet af, maar het eerste gedeelte staat iets omhoog waardoor er dus vlees zichtbaar is.
Maar het lijkt al iets te "slinken"zeg maar .
Gooi hem zo even met zijn achterpoot in de betadine en dan kijk ik het toch morgenavond aan.
Gajes snapt ook al die ophef niet haha
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Wat de anderen al zeggen: schoonmaken en droog houden. Je kan zijn poot even weken in biotex en dan gewoon helemaal laten drogen. Als de nagel al los zit zal hij er vanzelf afvallen. :wink: Het ziet er niet raar uit naar wat ik er van kan zien op de foto.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

boris heeft afgelopen maandag zn middelste nageltje afgescheurd. Maandag was er eigenlijk niet veel aan de hand, liep erop en likte er af en toe aan. De volgende dag (en gister) had hij er wel flink pijn aan, toen maar aan de pijnstilling.
Wat ik maar wil zeggen is dat hij er morgen misschien wel last van krijgt, als het net gebeurd is is het vaak minder pijnlijk.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Dit is bij Max ook 2 keer gebeurd. En man... wat een bloed komt daarbij kijken :schrik:
De eerste keer in gierende paniek gelijk naar de dierenarts, nagel afgeknipt, schoongemaakt en een ab kuur voor een week.

De tweede keer was ik wat minder gestressed en na een uur of wat had hij zelf die nagel erafgebeten ( of misschien is hij er wel vanzelf afgevallen) en heb ik het behandeld met betadine.
Ik zou het even afwachten!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Pat75

Hij heeft er nu idd last van, vanacht al.
Maar afspraak staat bij de DA vanavond om kwart voor 7 .
jolanda-mike
Actief
Mijn ras(sen): amstaff

Ongelezen bericht door jolanda-mike »

ohh wat een miet ben ik dan , mijn hond is een lomperd ben er al twee keer voor bij de DA geweest in een jaar tijd die trok de nagel eraf en brande het vervolgens dicht :denken:
Afbeelding
Pat75

jolanda-mike schreef:ohh wat een miet ben ik dan , mijn hond is een lomperd ben er al twee keer voor bij de DA geweest in een jaar tijd die trok de nagel eraf en brande het vervolgens dicht :denken:
Ik doe het ook niet zelf hoor, daarom vanavond naar de DA.
dagmar88
Zeer actief

jolanda-mike schreef:ohh wat een miet ben ik dan , mijn hond is een lomperd ben er al twee keer voor bij de DA geweest in een jaar tijd die trok de nagel eraf en brande het vervolgens dicht :denken:
:wink: Met Niko hoef ik dat soort dingen ook niet te proberen hoor. Die heeft net een pril vertrouwen in mij en bij druk en moeten bijt hij en wordt ik vervolgens langdurig ontlopen.
Dan heb ik liever dat de dierenarts de bron der alle kwaad is.

Charlie is gewoon makkelijk. Die laat alles kermend en in me gekropen toe. Dikke knuffel, wat lekkers en een 'oh zo zielug poppekindje' en het is weer over :mann:
Pat75

dagmar88 schreef:
:wink: Met Niko hoef ik dat soort dingen ook niet te proberen hoor. Die heeft net een pril vertrouwen in mij en bij druk en moeten bijt hij en wordt ik vervolgens langdurig ontlopen.
Dan heb ik liever dat de dierenarts de bron der alle kwaad is.

Charlie is gewoon makkelijk. Die laat alles kermend en in me gekropen toe. Dikke knuffel, wat lekkers en een 'oh zo zielug poppekindje' en het is weer over :mann:
Is met Gajes ook het zelfde als Niko , maar dat komt omdat hij met 6 en 8 maanden goed gepakt is door een andere hond.
En toen moest ik zijn bijtwonden een paar keer per dag spoelen en daar is het in zijn ogen mis gegaan.
Als ik hem nu zou dwingen omdat hij ook pijn heeft. zou hij mij ook bijten en ik wil het vertrouwen wat hij in mij verder heeft niet beschamen hahaha.
Verders met gewoon nagels knippen ed dan gaat ik gewoon op mijn strepen staan hoor en doet hij verder ook niks.
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

heb je wel iets van rimaldyl ofzoiets in huis, of valt het wel mee met zn pijn?
boris was echt mega down en helemaal niet zichzelf, daarom dus maar snel met pijnstilling begonnen.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

als de nagel los zit zou ik deze wel er af halen, of laten halen door de DA. maar dat lijkt mij morgen ook wel kunnen als hij nu verder geen pijn vertoont.
ivan heeft 1x de nagel (duim) gespleten. deze is af geknipt en dichtgebrand (moesten afknippen tot in het leven hij was wel onder narcose). 2 weken erna hup nagel lag er af. ingetapet omdat het op zondag was en hij geen pijn vertoonde. die maandag toch even naar de DA geweest omdat de nagel opzij stak ipv omlaag en hij liet ons niet toe de nagel er af te trekken. Bij de DA weer onder narcose en nagel er af getrokken verder zelf laten genezen. niks opgesmeerd.
(Ivan word meestal onder narcose geholpen omdat hij bang is bij de DA).
Pat75

Marlieke met Boris schreef:heb je wel iets van rimaldyl ofzoiets in huis, of valt het wel mee met zn pijn?
boris was echt mega down en helemaal niet zichzelf, daarom dus maar snel met pijnstilling begonnen.
VHeel af en toe piept hij eens of trekt zijn poot omhoog.
Maar net kon hij ook graven in de tuin.
Dus het zal wel meevallen.
Verders ook geen pijnstiling in huis, hier wordt dat ook niet zomaar mee gegeven.
En als je mee krijgt is het precies genoeg voor een aantal dagen.

Over 2 uurtjes bij de DA zijn.
freskin
Zeer actief

Pat75 schreef:
Marlieke met Boris schreef:heb je wel iets van rimaldyl ofzoiets in huis, of valt het wel mee met zn pijn?
Verders ook geen pijnstiling in huis, hier wordt dat ook niet zomaar mee gegeven.

Groot gelijk hoor! Als je het niet vertrouwt of hij geeft meer pijn aan zou ik ook naar de da gaan! :wink: Hoe is het trouwens afgelopen? Gaat het alweer wat beter? :oeps: Oeps...ik denk steeds dat het vandaag zaterdag is..... :roll: Ik ben vandaag ziek thuis gebleven, daarom ben ik in de war......Ik hoop dat alles goed gegaan is bij de da! :J:
groetjes, ingrid

Pat75

freskin schreef:
Pat75 schreef:

Groot gelijk hoor! Als je het niet vertrouwt of hij geeft meer pijn aan zou ik ook naar de da gaan! :wink: Hoe is het trouwens afgelopen? Gaat het alweer wat beter? :oeps: Oeps...ik denk steeds dat het vandaag zaterdag is..... :roll: Ik ben vandaag ziek thuis gebleven, daarom ben ik in de war......Ik hoop dat alles goed gegaan is bij de da! :J:
Zodra ik terug ben, dan zal ik hier posten hoe het gegaan is.
Beterschap iig
freskin
Zeer actief

Pat75 schreef:
freskin schreef:
Pat75 schreef:

Zodra ik terug ben, dan zal ik hier posten hoe het gegaan is.
Beterschap iig
Dankjewel! Sterkte bij de da!
groetjes, ingrid

Pat75

Nagel is voor de helft afgescheurd, puntje van het vlees was dood.
Dat heeft ze er afgeknipt verder niks aan doen, nagel groeit vanzelf weer over het vlees wat nu bloot ligt heen.Alleen evt 2x per dag in smeren met honingzalf.
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Elvis had voor een tijdje terug zijn duimnagel compleet afgebroken. Bloeden als een rund. Heb hem buiten gelaten en het bloedde af en toe nog en nu komt er al weer een nagel terug groeien. Ben er ook niet mee naar de DA geweest is gewoon vanzelf goed gekomen.

Komt goed met Gajes! ;-)
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
freskin
Zeer actief

Gelukkig weer alles onder controle! :wink: Beterschap!
groetjes, ingrid

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”