Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cavom
Moderator: moderatorteam
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
- Aantal honden: 3
Cavom
Op dit moment voer ik mijn honden Cavom ze doen het er best goed op Het enige probleem wat ik er mee heb, is de grote hoeveelheid aan ontlasting die ze van dit voer krijgen
ze poepen wel 5 keer per dag Pluk (teckeltje) legt hopen neer die afkomstig zouden kunnen zijn van een Duitse Dog
Dus Ik ben opzoek naar iets anders kent iemand een betere brok ?
ze poepen wel 5 keer per dag Pluk (teckeltje) legt hopen neer die afkomstig zouden kunnen zijn van een Duitse Dog
Dus Ik ben opzoek naar iets anders kent iemand een betere brok ?
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Re: Cavom
Prins. Wij voeren nu ook Cavom omdat Vedette nogal aan de dunne kant was. Zij poept ook behoorlijk en heeft nu wel weer een mooi lijntje. Ze vindt Cavom ook minder lekker en dus als de zak leeg is krijgt ze weer lekker Prins!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
voer je niet teveel van de Cavom? hier ook de honden op de cavom en in tegenstelling tot eerdere merken, juist een stuk minder ontlasting en kleinere drollen, wel moet ik dus goed opletten dat ik niet teveel voer..
-
Connie
- Zeer actief
Het is ook zeker niet verkeerd alleen die ontlasting man wat een hoopdagmar88 schreef:Ben na Cavom Dog Lovers Gold gaan voeren.
Cavom was niet verkeerd, maar dit bevalt toch wel beter.
Ik ga eens kijken naar die van jouw en Prins.
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
Connie
- Zeer actief
ik voer op het oog maar dit is de eerste keer dat ik Cavom geef ik ben dit gaan voeren omdat Daantje (puber pup van 9 maanden) te mager/slank wasyamie schreef:voer je niet teveel van de Cavom? hier ook de honden op de cavom en in tegenstelling tot eerdere merken, juist een stuk minder ontlasting en kleinere drollen, wel moet ik dus goed opletten dat ik niet teveel voer..
Misschien geef ik te veel
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- dagmar88
- Zeer actief
connie schreef:ik voer op het oog maar dit is de eerste keer dat ik Cavom geef ik ben dit gaan voeren omdat Daantje (puber pup van 9 maanden) te mager/slank wasyamie schreef:voer je niet teveel van de Cavom? hier ook de honden op de cavom en in tegenstelling tot eerdere merken, juist een stuk minder ontlasting en kleinere drollen, wel moet ik dus goed opletten dat ik niet teveel voer..
Misschien geef ik te veel
Het is natuurlijk ook niet zo wonderlijk dat de meeste honden meer poepen op voer met een hoger aandeel granen.
-
Connie
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in ik ga die van jouw eens google en desnoods een proef zak halen (dus 5 kilo ipv meteen 20 zucht..)dagmar88 schreef:connie schreef:ik voer op het oog maar dit is de eerste keer dat ik Cavom geef ik ben dit gaan voeren omdat Daantje (puber pup van 9 maanden) te mager/slank wasyamie schreef:voer je niet teveel van de Cavom? hier ook de honden op de cavom en in tegenstelling tot eerdere merken, juist een stuk minder ontlasting en kleinere drollen, wel moet ik dus goed opletten dat ik niet teveel voer..
Misschien geef ik te veelMijn Niko schijt zich ook het licht uit de ogen op cavom en die heeft geen grammetje te verzetten.
Het is natuurlijk ook niet zo wonderlijk dat de meeste honden meer poepen op voer met een hoger aandeel granen.
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
Doom&Sky
- Actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond
- Aantal honden: 1
-
Connie
- Zeer actief
Die heb ik ooit gehad was daar niet erg tevreden overDoom&Sky schreef:Ik voer nu carocroc in combi met lotgering.. erg tevreden over
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
Mojuan
- Zeer actief
Persoonlijk ben ik niet erg te spreken over geperste brokken (die van Prins overigens wel).
Tot nu toe alle soorten geperst die ik probeerde (behalve Prins) kwamen er bérgen ontlasting uit, niet meteen vanaf de eerste dag, maar na een aantal dagen begon het, en werd het langzaam steeds erger en erger.
Zelf heb ik goede ervaringen met Dog Lovers Gold, en het is niet eens duur.
Tot nu toe alle soorten geperst die ik probeerde (behalve Prins) kwamen er bérgen ontlasting uit, niet meteen vanaf de eerste dag, maar na een aantal dagen begon het, en werd het langzaam steeds erger en erger.

-
Doom&Sky
- Actief
-
Connie
- Zeer actief
Mojuan schreef:Persoonlijk ben ik niet erg te spreken over geperste brokken (die van Prins overigens wel).
Ik ga morgen een klein zakje halen en als ze het er goed op doen tja dan breng ik de rest van de cavom wel naar het Asiel
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- dagmar88
- Zeer actief
Doom&Sky schreef:ook hier lees ik veel positieve ervaringen over carocroc
Dan lees je aardig selectief.
Prima dat je hond het er goed op doet hoor, maar 'alleen maar positief' kan niet en blijkt hier ook zeker niet zo te zijn.
-
Doom&Sky
- Actief
Ik typ ook niet " alleen maar positief" dat bestaat namelijk niet, gezien iedere hond anders reageerd op elke brok en er dus altijd iemand zal zijn die er negatief over is....dagmar88 schreef:Doom&Sky schreef:ook hier lees ik veel positieve ervaringen over carocroc
Prima dat je hond het er goed op doet hoor, maar 'alleen maar positief' kan niet en blijkt hier ook zeker niet zo te zijn.
Ik heb aardig wat gespit voor ik deze brok ging voeren, typ alleen al "" ervaringen carocroc "" in er komt veel positief uit hier op het forum...
edit: het eerste bericht wat ik hier schreef was de reacties uit mijn eigen omgeving, niet de reacties op dit forum...
vandaar vermoedelijk jou reactie !
Laatst gewijzigd door Doom&Sky op 16 aug 2012 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Mojuan
- Zeer actief
Doom&Sky schreef:Ik typ ook niet " alleen maar positief" dat bestaat namelijk niet, gezien iedere hond anders reageerd op elke brok en er dus altijd iemand zal zijn die er negatief over is....dagmar88 schreef:Doom&Sky schreef:ook hier lees ik veel positieve ervaringen over carocroc
Ik heb aardig wat gespit voor ik deze brok ging voeren, typ alleen al "" ervaringen carocroc "" in er komt veel positief uit hier op het forum...
oh? Wat schrijf je hier dan?
Doom&Sky schreef:Ik denk ook dat per hond alles anders is...
Ik ken alleen maar positieve ervaringen van carocroc

-
Doom&Sky
- Actief
- dagmar88
- Zeer actief
Staat letterlijk gequote hier boven.Doom&Sky schreef: Ik typ ook niet " alleen maar positief"
Zoekresultaten van de 1e pagina 'carocroc'.
Bleef niet tevreden over Rc en ben uiteindelijk over gestapt op carocroc junior. Dit ging vele malen beter, maar nog steeds niet volledig tevreden over zijn ontlasting.
Men zei tegen mij, wanneer ik er echt wat aan wilde laten doen, opereren. Had eerst Carocroc brokken en 2 dagen rauw vlees. Ben overgestapt op Cavom en dan rauw vlees. Stukken minder problemen met de klieren, betere ontlasting en minder ontlasting.
Net even op de site gekeken , en bijna alles is nu granenbrok geworden , ik vind het zo jammer .
Zat eerst as eerste kip in , en nu 2 soorten granen als eerst
Carocroc heb ik tussendoor ook gehad, maar ook veel lichte ontlasting.
Carocroc kip/rijst ook tijd geprobeerd...at ie gewoon niet.
-
Doom&Sky
- Actief
wat ook hier boven staat, snap je reactie op mijn misverstand..
Bedoelde namelijk alleen maar positief in mijn omgeving en op fora zijn de berichten wisselend maar veel al positief!
heb je ook ""ervaringen carocroc"" ingetypt? berichten zijn gewoon wisselend.. net als bij vele voeders..
Mijn hondje doet het in combi met lotgering het er nu erg goed op.. wie weet wat de toekomst met zich mee brengt maar dit is op dit moment mijn ervaring..
Bedoelde namelijk alleen maar positief in mijn omgeving en op fora zijn de berichten wisselend maar veel al positief!
heb je ook ""ervaringen carocroc"" ingetypt? berichten zijn gewoon wisselend.. net als bij vele voeders..
Mijn hondje doet het in combi met lotgering het er nu erg goed op.. wie weet wat de toekomst met zich mee brengt maar dit is op dit moment mijn ervaring..

-
Connie
- Zeer actief
En niet 1 hond hier maar 2 ze poepen wat af met ze twee een olifant zou jaloers zijndagmar88 schreef:Niet dat ik er wat tegen heb hoor, heb het jaren geleden ook een tijdje gevoerd.
Maar als honden al veel poepen op 39% graan zal dat op 50% niet snel beter worden.
Ik zal laten weten of dat merk van jou minder poept geeft
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- dagmar88
- Zeer actief
connie schreef:En niet 1 hond hier maar 2 ze poepen wat af met ze twee een olifant zou jaloers zijndagmar88 schreef:Niet dat ik er wat tegen heb hoor, heb het jaren geleden ook een tijdje gevoerd.
Maar als honden al veel poepen op 39% graan zal dat op 50% niet snel beter worden.
Ik zal laten weten of dat merk van jou minder poept geeft
En zelfs mijn allergische hondje krijgt nu eens per week een hele bak brokken zonder dat ze ergens last van heeft
Keuteltjes maar iets minder compact als op vers en goed stevig.
Die flotsige koeienvlaaien vond ik ook helemaal niets.
-
Connie
- Zeer actief
Ik snap helemaal wat je bedoelddagmar88 schreef:connie schreef:En niet 1 hond hier maar 2 ze poepen wat af met ze twee een olifant zou jaloers zijndagmar88 schreef:Niet dat ik er wat tegen heb hoor, heb het jaren geleden ook een tijdje gevoerd.
Ik zal laten weten of dat merk van jou minder poept geeftHier wel.
En zelfs mijn allergische hondje krijgt nu eens per week een hele bak brokken zonder dat ze ergens last van heeft![]()
Keuteltjes maar iets minder compact als op vers en goed stevig.
Die flotsige koeienvlaaien vond ik ook helemaal niets.Bij Niko had ik op een gegeven moment 2 poepzakken nodig voor 1 drol.
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Ik heb de afgelopen 10 jaar naar alle tevredenheid Cavom gevoerd. Ook niet veel ontlasting.
Maar ik moet nu het spul ouder wordt wel heel erg opletten dat ze niet te dik worden.
En Lotje lijkt niet goed tegen Cavom te kunnen, dus ben toevallig ook voorzichtig aan het rondkijken.
Ik lees mee
Maar ik moet nu het spul ouder wordt wel heel erg opletten dat ze niet te dik worden.
En Lotje lijkt niet goed tegen Cavom te kunnen, dus ben toevallig ook voorzichtig aan het rondkijken.
Ik lees mee
-
Mojuan
- Zeer actief
Deze bevalt hier ook heel goed, zéker voor een hond die wat makkelijker dik wordt: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... sera/27625
Voor onze Julia bevat het net te weinig om op gewicht te blijven (zij heeft veel calorieën nodig), maar voor Moos is het prima.
Ik moet zeggen dat de hoeveelheid ontlasting hier echt zo enorm meevalt met dit voer, ik had verwacht dat het meer zou zijn. Want ondanks dat Julia er veel van moet eten, produceert ze mooie kleine keutels.
Het is trouwens inmiddels al op, ik wissel heel veel af.
Ze krijgen voornamelijk vers, en zo nu en dan brokvoeding.
Voor onze Julia bevat het net te weinig om op gewicht te blijven (zij heeft veel calorieën nodig), maar voor Moos is het prima.
Ik moet zeggen dat de hoeveelheid ontlasting hier echt zo enorm meevalt met dit voer, ik had verwacht dat het meer zou zijn. Want ondanks dat Julia er veel van moet eten, produceert ze mooie kleine keutels.
Het is trouwens inmiddels al op, ik wissel heel veel af.
Ze krijgen voornamelijk vers, en zo nu en dan brokvoeding.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou zeggen probeer eens geperste brokken van prins en dan de actieve variant
ik zelf geef mijn honden en katten lotgering en daarnaast ook prins brokken en voor de honden ook geperst maar dan ressist en moet zeggen het scheelt bijna niks qau ontlasting of ik nou brok of vlees geef
dus heel tevreden
ik zelf geef mijn honden en katten lotgering en daarnaast ook prins brokken en voor de honden ook geperst maar dan ressist en moet zeggen het scheelt bijna niks qau ontlasting of ik nou brok of vlees geef
dus heel tevreden

-
Muk
Onze vorige hond kreeg Prins ProCare Premium (zo heette het geloof ik) brokken en die poepte elke wandeling behoorlijke flatsen. Nadat ik op kvv ben overgestapt poepte hij slechts 1 keer per dag. Dus of Prins de oplossing is weet ik niet. Maar proberen kun je het altijd.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
hoewel die van ons nu nog maar 2 dagen in de week brok krijgen en voor de rest kvv, hebben ze het daarvoor altijd goed gedaan op FarmFood... (dat krijgen ze nu nog die 2 dagen in de week)
Ook een persbrok, op rundvlees basis
Ook een persbrok, op rundvlees basis