Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme Puch, het blijft zielig (allergie)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Arme Puch, het blijft zielig (allergie)

Ongelezen bericht door Caro. »

Het gaat stukken beter na bijna 2 jaar immunotherapie; het voorjaar is hij vlekkeloos doorgekomen en ik had gehoopt dat hij i.t.t. vorig jaar,
nu de maanden augustus en september ook zonder medicatie door zou komen.
Maar 3 dagen geleden zag ik al wat zwart op zijn tenen en iets vochtige oogjes... nog even afwachten, wie weet valt het mee.
Ondertussen viel de berk van de buren uit en de wind stond onze kant op. Puchu lag in de deuropening en ik keek met lede ogen aan hoe één van zijn allergieën letterlijk bovenop hem viel :ugh:
En dan gaat het ineens snel: van wat zwarte plekjes, had hij gister compleet kapotte voetjes (bovenop en tussenin) en de etter liep eruit :(:
Hele kale oogranden en allemaal prut wat eruit komt.

Razendsnel dus aan de Atopica, maar daar is het mannetje altijd een dag of 2 á 3 niet lekker van (daarna knapt hij gigantisch op hoor).
En nu is hij zooooooo zielig... alles jeukt, alles doet zeer en daar bovenop nu ook nog misselijk en naar van de Atopica.

Dan moet je je best doen om hem niet aan alle kanten te troosten en te verwennen, want dat voelt hij zich helemaal vreselijk zielig natuurlijk :F: maar hij is zo'n wurmpie... van die zielige oogjes die helemaal ziek staan.

Nog 2 dagen Puchu en dan voel je je alweer een heel stuk beter :knuffel1: maar alweer is het eens balen dat je dat wel tegen hem kan zeggen, maar hij er natuurlijk niets van begrijpt :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Arme Puch, het blijft zielig (allergie)

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Flink wassen om die berkentroep van hem af te halen? Daarna een petshirt aan of zo. En die twee dagen troosten mag van mij bést.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Och gossie. Geef hem maar een lekkere knuffel van mij.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Knuffel voor Puch. Ik weet hoe zielg het is, wilde net een topic openen over Izzy en haar demodex en allergie
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Flink wassen om die berkentroep van hem af te halen? Daarna een petshirt aan of zo. En die twee dagen troosten mag van mij bést.

Zou dat helpen dat wassen? Het zijn allemaal een soort kleine zaadjes, maar die waaien natuurlijk weer van hem af en ik veeg ze er ook af.
Zou wassen dan verschil maken dat die berkenzaadjes nog sporten nalaten?
Maar overigens, zijn het nog 10 andere allergieën hoor; hij is voor 11 dingen in totaal allergisch, maar in augustus en september het ergste (dat zou dan dus de berk moeten zijn, de brandnetel die nu ook bloeit, en wat was het o ja, koolzaad). Tegen de rest van de allergieën werkt de immunotherapie dus voldoende, dus die zullen minder hevig zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik zou zo'n hond aan de lopende band wassen. Alles wat je van zijn huid afkrijgt is maar weg. Dat wat hij inademt kun je natuurlijk niks aan doen, maar alle kleine beetjes helpen?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Ik zou zo'n hond aan de lopende band wassen. Alles wat je van zijn huid afkrijgt is maar weg. Dat wat hij inademt kun je natuurlijk niks aan doen, maar alle kleine beetjes helpen?
Moet ie nog meer ellende verdragen, want hij vindt wassen vreselijk :F:
Ik zou het kunnen proberen, wie weet.
De dermatologe zei destijds ivm die mijten dat je wel 10 keer per dag kan stofzuigen, maar dat het niets uitmaakt. Ook hoefde ik de polder niet te ontwijken, want alles vliegt door de lucht. Dus ze zei dat je die allergieën van 'buitenaf' nooit de baas zou kunnen.

Maar een wasbeurt is sowieso wel lekker met dit weer, pak ik Kaya ook gelijk mee :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Knuffel voor Puch. Ik weet hoe zielg het is, wilde net een topic openen over Izzy en haar demodex en allergie
Ook al? Agossie, ja het is echt heel erg zielig :(:
Bij Puchu hebben we het dus 10 maanden per jaar heel goed onder controle met de immunotherapie (en die injecties zijn zo makkelijk te geven, zelfs bij enorme piepende tut Puchu :F: ). Alleen deze maand en volgende maand, daar blijkt het dus nog steeds niet afdoende bij.
Vorig jaar was dat exact zo, maar omdat we nu de therapie langer doen, hoopte ik dat het dit jaar beter zou gaan.
Helaas, dus toch nog 2 maanden aan de medicatie.
Maar ook daar weer het geluk dat de Atopica uitstekend helpt bij hem, hij is alleen bij de opstart een paar dagen beroerd ervan, maar daarna niet meer en het helpt razendsnel (tenminste voorgaande jaren, dus ik hoop dit jaar weer).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Och gossie. Geef hem maar een lekkere knuffel van mij.
Hé Neeltje, knuffel doorgegeven en ik stuur je ook snel weer een mailtje :flower:
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
Demi schreef:Knuffel voor Puch. Ik weet hoe zielg het is, wilde net een topic openen over Izzy en haar demodex en allergie
Bij Puchu hebben we het dus 10 maanden per jaar heel goed onder controle met de immunotherapie (en die injecties zijn zo makkelijk te geven, zelfs bij enorme piepende tut Puchu :F: ). Alleen deze maand en volgende maand, daar blijkt het dus nog steeds niet afdoende bij.
Vorig jaar was dat exact zo, maar omdat we nu de therapie langer doen, hoopte ik dat het dit jaar beter zou gaan.
Maar ook daar weer het geluk dat de Atopica uitstekend helpt bij hem, hij is alleen bij de opstart een paar dagen beroerd ervan, maar daarna niet meer en het helpt razendsnel (tenminste voorgaande jaren, dus ik hoop dit jaar weer).

Ja echt een drama, ze wordt compleet gek van de jeuk :( Bij Izzy gaat het meestal in oktober al wat beter t/m maart dan begin ik de eerste plekken alweer te zien.
Ik twijfel heel erg over een immunotherapie, de da en dermaloog vonden het beide niet slim, omdat ze niet wisten wat dat deed bij een hond met leishmania, ehrlihia en wat het doet met demodex. Maar dit is ook niks, pus loopt tussen haar poten uit, soms ligt er ineens een plasje bloed, dan is er een zweer tot bloedens toe opengesprongen en ik vind het zo sneu, ze hoort de hele dag, nee Izzy niet krabben, terwijl ze zo'n jeuk heeft :(

En wordt hij echt ziek dan van Atopica? Of meer lamlendig? Ik baal echt dat ik die middelen niet mag geven, dan was ze al een heel stuk geholpen
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Kereltje toch :(
Geef hem een dikke knuffel van me, Caro.
Niet dat het helpt jammer genoeg.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

:(: arme Puch. Wat rot dat de immunotherapie toch niet afdoende werkt :roos:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Caro. schreef:

Ja echt een drama, ze wordt compleet gek van de jeuk :( Bij Izzy gaat het meestal in oktober al wat beter t/m maart dan begin ik de eerste plekken alweer te zien.
Ik twijfel heel erg over een immunotherapie, de da en dermaloog vonden het beide niet slim, omdat ze niet wisten wat dat deed bij een hond met leishmania, ehrlihia en wat het doet met demodex. Maar dit is ook niks, pus loopt tussen haar poten uit, soms ligt er ineens een plasje bloed, dan is er een zweer tot bloedens toe opengesprongen en ik vind het zo sneu, ze hoort de hele dag, nee Izzy niet krabben, terwijl ze zo'n jeuk heeft :(

En wordt hij echt ziek dan van Atopica? Of meer lamlendig? Ik baal echt dat ik die middelen niet mag geven, dan was ze al een heel stuk geholpen
Nee, lamlendig :wink:
Als het tegenzit dan moet hij wel een paar keer spugen, maar ik geef het nu 's avonds laat en dat lijkt het beste te gaan omdat hij dan natuurlijk rustig is heel de nacht en dan spuugt hij niet of nauwelijks. Het is ook alleen tijdens de eerste paar dagen, daarna heeft hij er geen last meer van en knapt er enorm van op.

Maar hij is af te leiden gelukkig: ben net een uurtje naar de polder gegaan en daar stond het hek open en hebben we heerlijk met z'n tweetjes gezeten en ipv een schone wasbeurt, heeft meneer nu een polder-modderbad genomen :LOL:
Hij was hartstikke vrolijk, maar eenmaal thuis is er natuurlijk niet genoeg afleiding en is hij weer erg zielig.

Hopeloos is dat dat je Izzy geen Atopica of prednison mag geven :ugh: Ik heb nog wel iets in de kast staan, maar geen idee of het werkt en ik denk dat je dat soort dingen allemaal wel geprobeerd hebt... wacht even, ik kijk meteen even wat het is en of het nog houdbaar is...
Amicure huid en vacht heb ik 3 potten nog van staan, het is nog een jaar goed, maar ik vrees dat dit soort middeltjes ook niet afdoende zijn bij Izzy?
Laatst gewijzigd door Caro. op 15 aug 2012 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef::(: arme Puch. Wat rot dat de immunotherapie toch niet afdoende werkt :roos:
Net in de maanden augustus en september dus helaas niet, maar voorheen had hij het vanaf maart, dus het scheelt wel 5 maanden per jaar om zware medicijnen te geven. Anders was het 7 maanden en nu 2 maanden, dus ik denk dat we nog geluk hebben gehad met dit resultaat, want heel veel hoor je ook dat het niks helpt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
sirene schreef::(: arme Puch. Wat rot dat de immunotherapie toch niet afdoende werkt :roos:
Net in de maanden augustus en september dus helaas niet, maar voorheen had hij het vanaf maart, dus het scheelt wel 5 maanden per jaar om zware medicijnen te geven. Anders was het 7 maanden en nu 2 maanden, dus ik denk dat we nog geluk hebben gehad met dit resultaat, want heel veel hoor je ook dat het niks helpt.
Zit er nog eens over na te denken, maar het enige wat ze doen bij zo'n therapie is het een waar ze allergisch voor zijn weer inspuiten? Ik snap niet waarom ze daar zo huiverig voor zijn dan, ze heeft toch al de allergie :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Demi schreef:
Caro. schreef:
Zit er nog eens over na te denken, maar het enige wat ze doen bij zo'n therapie is het een waar ze allergisch voor zijn weer inspuiten? Ik snap niet waarom ze daar zo huiverig voor zijn dan, ze heeft toch al de allergie :19:

bij sam was de uitwerking van die eerste spuiten zo heftig dat hij vol aan de prednison moest om weer een beetje te kunnen functioneren. en als ik lees dat jouw hond dat niet mag hebben.. dan snap ik die huiverigheid wel
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Caro. schreef:
Ja, ze worden ingespoten met de allergenen en dan is het hopen dat ze daar extra weerstand tegenop bouwen.
Dat laatste is denk ik maar erg de vraag met Izzy's immuunsysteem (denk ik?).

Honden kunnen overigens (zeer zelden) in een soort shock raken daarna, dus de eerste keren moet je minstens een uur bij je hond blijven om jezelf ervan te verzekeren dat hij er niet naar van wordt.
Volgens de dermatologe gebeurt dit maar zeer, zeer zelden, maar het kán dus wel. Overigens werden de injecties de allereerste keer ook o.a. om deze reden, bij de dermatologe zelf gezet.

De eerste paar keer bij Puchu, kneep ik 'm dan ook behoorlijk en ik spoot het altijd in doordeweeks en overdag, zodat ik binnen 5 minuten bij de dierenarts zat, indien nodig.
Hij heeft er echter nooit last van gehad, ook werd de allergie niet eerst erger ofzo. Hij heeft niet de minste last van de injecties.
Laatst gewijzigd door Caro. op 15 aug 2012 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Demi schreef:
Caro. schreef:

bij sam was de uitwerking van die eerste spuiten zo heftig dat hij vol aan de prednison moest om weer een beetje te kunnen functioneren. en als ik lees dat jouw hond dat niet mag hebben.. dan snap ik die huiverigheid wel
Ok dus het kan heel heftig worden. Dan lijkt het mij idd niet slim om te doen. heeft het bij Sam wel geholpen uiteindelijk?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nee heeft niks geholpen. dat was een van onze laatste strohalmen ten dus dat was heel verdrietig.

natuurlijk kan het heel heftig worden. in principe overdrogeer je de hond met allergenen in de hoop dat het lijf gaat denken okeejjj dan!! ik doe wel net of jullie erbij horen....
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:nee heeft niks geholpen. dat was een van onze laatste strohalmen ten dus dat was heel verdrietig.

natuurlijk kan het heel heftig worden. in principe overdrogeer je de hond met allergenen in de hoop dat het lijf gaat denken okeejjj dan!! ik doe wel net of jullie erbij horen....
Maar als tegenwicht, kan het dus echt wel helpen :wink:
Puchu is er totaal niet ziek van geworden, hij heeft helemaal geen last ervan en in plaats van 7 maanden prednison (Atopica) hoef ik nu
maar 2 maanden per jaar die zware medicijnen te geven.

Maar of het bij Izzy een goed idee is, dat vraag ik me inderdaad ook af. Haar afweersysteem is al niet best, dus ik vrees ook dat zij er
beroerd op zal reageren :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Herkenbaar allemaal Caro...
Gewoon dikke shit

Rimpel en immuun toestanden heb ik na een jaar gestaakt want het zette gewoon geen zoden aan de dijk zoals het zou moeten doen
Hij blijft op heeeeele kleine beetjes pred staan en dat gaat gelukkig super
Ik was hem regelmatig met Malaseb en hou de vlooien weg...weerstand opkrikken en halve prednison tabletjes - ik doe nu alweer bijna een jaar met 1 doosje van 20 pillen!!! gelukkig! die hij dan 1 of 2 keer in de week krijgt.
Het haalt de randjes eraf van de narigheid en ik heb dus eerlijk gezegd het idee dat hij nu hij ouder wordt echt beter in zijn vel is gaan zitten...
Maar ja...Puch is nog niet zo oud en of het echt met leeftijd te mkaen heeft?
Ik weet het niet hoor...
Hij gaat als een trein de afgelopen drie jaar maar waar ik het aan toe kan schrijven..god knows
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

wat sneu, jeuk is erger dan pijn zeggen ze en ik geloof ook wel dat dat waar is.
Hopelijk slaat de pred snel aan en kan puch weer redelijk zorgeloos door het leven ,maar ik zou wel serieus overwegen om kleine doses pred permanent te geven. Zoals bij Rimpel van Hilje.
:pop:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Arme Puch, arme Izzay, arme elke hond die zo last heeft :cry:
Afspoelen met water is zowiezo al jeukverlichtend.
Caro je kan altijd zijn pericardium 6 masseren om alvast de misselijkheid van Puch te verminderen, wel altijd op beide pootjes doen he.
Sterkte en hopelijk helpt de atopica snel.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:wat sneu, jeuk is erger dan pijn zeggen ze en ik geloof ook wel dat dat waar is.
Hopelijk slaat de pred snel aan en kan puch weer redelijk zorgeloos door het leven ,maar ik zou wel serieus overwegen om kleine doses pred permanent te geven. Zoals bij Rimpel van Hilje.
Waarom? Hij heeft 9 á 10 maanden per jaar nergens last van :19: Echt nergens dus last van, nog niet het minste plekje op zijn huid (sinds de immunotherapie).
Hij krijgt overigens geen prednison, want daar had hij hele erge bijwerkingen van, dus hij krijgt Atopica.
Afbeelding
A good dog never dies...

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier ook een goede ervaring met atopica. Teckelmans krijgt het nu sinds een maand en het gaat een stuk beter. Inderdaad komt het soms nog even opzetten in deze maand (en misschien ook in september) maar de klachten zijn beduidend verminderd. Hij heeft soms nog even de 'vliegende jeuk' zoals ik dat noem en hij likt en bijt dan ook even maar hij heeft niet meer de neiging zich helemaal open te bijten en de jeuk is snel weer over. Op al die kale plekken begint weer haar te groeien en hij is weer lekker vrolijk en ondeugend. Ik was hem wel nadat hij gezwommen heeft (behalve in zee) want dat is kennelijk ook een jeukopwekker heb ik gemerkt. Misselijk was hij alleen de eerste dag dat hij atopica kreeg. Van de prednison is hij helemaal af en hopelijk kunnen we na september de atopica af gaan bouwen en volgend seizoen meteen beginnen. Raffie is er blij mee :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”