Dank jullie wel allemaal.
Net terug en een nieuwe DA doet wonderen

ik heb haar al eeuwig niet meer zo rustig gezien bij een DA. Snuitje was niet eens nodig, ze was gewoon zichzelf zoals wij haar kennen
De DA legde haar zo op haar zij en ze bleef lekker rustig liggen, ook toen ze haar poot aan het onderzoeken was. Ik had haar vast en kon haar fijn gerust stellen. Dus dat is vooral voor Kyra al heel fijn, geen stress bij de DA

(hopen dat het de volgende keer ook zo is)
En verder heeft ze alles nagevoeld. Je mag alles aanraken behalve het laatste gewrichtje en bij het nagelbed. Dus daar ergens zit het probleem.
We konden ervoor kiezen om een foto te maken, maar ze gaf al aan dat het sowieso heel lastig te zien is bij de middelste tenen en ze toch geen spalk oid zou aanraden.
Het staat allemaal mooi recht, dus mocht er een breukje zitten zou het niet direct gespalkt moeten worden. Zeker niet met dit warme weer, ze wil een ontsteking voorkomen.
Maar ze verwacht eerder dat ze ergens met rennen op gestapt is wat zo hard gegaan is (en Kyra is zo'n idioot altijd, dus dat zou best kunnen) dat haar nagel met een enorme kracht het nagelbed in is gegaan. Dus dat daar het probleem zit.
Nu pijnstilling, we hebben het in vloeibare vorm meegekregen zodat we makkelijker kunnen doseren.
Voor de eerste paar dagen is de dosering prima, maar ze moet drie weken absolute lijnrust, dus ze moet zich niet te goed gaan voelen zodat ze zich zelf gaat overschatten zeg maar. Dus dan kunnen we dan de pijnstilling af gaan bouwen.
Nu dus zorgen dat ze zeker die weken rust houd zodat het goed kan genezen.
In ieder geval over 2 weken weer contact om te kijken hoe het gaat, zou de zwelling niet afnemen of het verbeterd niet dan mag ik haar 24/7 bellen op haar mobiel. (dat lijkt me wat overdreven, maar wat een schat van een DA was dat!)
Arm meiske, dus ook 3 weken geen agility en onze wedstrijd zal waarschijnlijk ook niks worden