M'n vader roept het ook al zolang ik het me kan herinneren, maar had het nooit gedaan en dus heb ik het perfecte cadeau gevonden. Samen parachutespringen. Nou ja, allebei aan een ander vast dan.
Vanmorgen was het stralend weer, vanmiddag enorm bewolkt en het leek zelfs even of het zou gaan regenen. Toen we zaten te wachten werd het niets beter. Uiteindelijk toch wat stukjes blauw toen we onze instructie kregen en eenmaal opweg naar het vliegtuig was het super!
In het vliegtuig zelf zat ik vooraan, waardoor ik door het roldeurtje wat naar buiten kon kijken en het was zo prachtig!
Op een gegeven moment zaten we net boven de wolken, en zei "mijn man" hoog he?? Nou enof! We zitten pas op de helft. *slik*
Ik had verwacht dat ik misschien pas bang zou worden als ik in de deur moest zitten want in het vliegtuig zelf helemaal niet. Een soort roes zat ik in. Maar eenmaal bij de deur was er niet eens tijd om bang te zijn. Mijn hoofd werd naar achter geduwd want dat was ik alweer vergeten dat dat moest. En ik had niet eens tijd om te herinneren dat ik mijn benen onder het vliegtuig moest duwen, want daar gingen we al!
Ik kon me enkel herinneren van een verslag dat iemand de eerste 3 sec haar ogen niet durfde te openen, en dat zou mij niet gebeuren.
Van de eerste tot de laatste sec. heb ik echt genoten, alles gezien, en heerlijk gezweefd.
Op een bepaald moment toen we aan de parachute hingen vroeg hij of ik van achtbanen hield. Echt wel! En daar gingen we hoor. Heel hard rondjes draaien aan de parachute zoals je wel eens in die crash filmpjes ziet. Zo gaaf!
Best bizar dat ik gisteren banger was dan vandaag. Ik was enkel opgewonden op de heenweg, grapjes makend dat de oppas van Cas al wist dat ze Cas hier moet neerzetten als ik niet meer thuis kom.
Maar geen knikkende knietjes achteraf, geen angst vooraf, enkel een gewoehoeee toen ik naar buiten sprong.
Ik wil morgen weer!

Daar gaan we dan!

Best hoog! (4 km)

Hoofd naar achter

Springen maar!

Je krijgt alleen een beetje een droge mond van dat lachen. Maar mond dicht geeft wat rare foto's

Zo'n gaaf uitzicht!

Nog steeds blij!

Erg charmant

Nog charmanter

Zitten de filmer en "de man" te grappen haha

Bijna bij de wolkjes, dus de parachute gaat open

auch!

Weer zo charmant

Dag Cameraman. Tot op de grond!

Daar komen we alweer aan.

Gefeliciteerd met je eerste vrije val!

Was gaaf he pa?

Beetje boel foto's maar ach. Ik kan niet kiezen hoor
Filmpje!
Beetje ingekort zonder de uitleg van de training en het wachten op m'n vader enzo. Maar de orginele versie is dus nog langer