Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kalfs poten.
Moderator: moderatorteam
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Kalfs poten.
Ik was laatst bij Tangar een islamitische winkel waar ze ook ontzettend veel/mooi en goedkoop vlees hebben van allerlei diersoorten.
Ik haal daar nu voornamelijk mijn kip producten vandaan voor Magnum.
Maar laatst zag ik ook dat ze kalfspoten hadden liggen, en ik dacht hmmm lekker voor Magnum, maar ik durfde ze toch niet mee te nemen.
Ik ga vandaag of morgen weer naar Tangar, en ik was eigenlijk benieuwd of ik die kalfspootjes toch nog mee kan nemen voor Magnum? En dan wil ik ze niet gebruiken voor zijn maaltijd maar meer als heerlijke knabbel tussendoor.
Wat ik kon zien zagen de pootjes er wel lekker bevleesd uit.
Hoor graag jullie mening hierover.
Ik haal daar nu voornamelijk mijn kip producten vandaan voor Magnum.
Maar laatst zag ik ook dat ze kalfspoten hadden liggen, en ik dacht hmmm lekker voor Magnum, maar ik durfde ze toch niet mee te nemen.
Ik ga vandaag of morgen weer naar Tangar, en ik was eigenlijk benieuwd of ik die kalfspootjes toch nog mee kan nemen voor Magnum? En dan wil ik ze niet gebruiken voor zijn maaltijd maar meer als heerlijke knabbel tussendoor.
Wat ik kon zien zagen de pootjes er wel lekker bevleesd uit.
Hoor graag jullie mening hierover.

-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
Re: Kalfs poten.
Zou het zelf niet weten, maar Google wel :
http://lmgtfy.com/?q=site%3Abarfplaats.nl+kalfspoten
http://lmgtfy.com/?q=site%3Abarfplaats.nl+kalfspoten
- Yosh
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Mijn eigen vermoeden zegt dat het bot niet geschikt is.
- SanBoy
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso!!
- Aantal honden: 2
GEEN dragende botten geven!!
Wat een lekkere snack is.. Kalfsstaart! Vinden ze hier ook geweldig en zijn ze een tijdje zoet mee!
Hebben ze daar vast ook! Wij halen het nl. ook bij een Turkse slager!
Wat een lekkere snack is.. Kalfsstaart! Vinden ze hier ook geweldig en zijn ze een tijdje zoet mee!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het is ongeschikt:
De vuistregel is: geen botten van dragende delen van een groot dier.
Dragende delen = poten.
Groot dier; eh... alles op pluimvee en prooidieren na.
Ik zou het niet geven, ook niet, misschien zelfs juist niet, om vlees van af te laten schrapen.
Het is wellicht een goed idee om je in te lezen op rauwvoerforums. Niet alles wat een slager of dierenwinkel zegt wat geschikt is, is dat ook echt.
Rauw voeren is niet moeilijk, ook niet als het je om "knabbels tussendoor" gaat maar het moet wel kloppen wat je geeft
Suzanne
Dragende delen = poten.
Ik zou het niet geven, ook niet, misschien zelfs juist niet, om vlees van af te laten schrapen.
Het is wellicht een goed idee om je in te lezen op rauwvoerforums. Niet alles wat een slager of dierenwinkel zegt wat geschikt is, is dat ook echt.
Rauw voeren is niet moeilijk, ook niet als het je om "knabbels tussendoor" gaat maar het moet wel kloppen wat je geeft
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 09 aug 2012 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Kalfsstaart is hier ook zwaar favorietSanBoy schreef:GEEN dragende botten geven!!
- Yosh
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Je kan natuurlijk wel zelf het vlees er afschrapen maar of dat de moeite waard isSuzanne123 schreef:Het is ongeschikt:
Dragende delen = poten.
Suzanne
-
magnum
- Zeer actief
Ik voer Magnum al ruim 7 jaar op de manier van het NRV, en stel alles zelf samen.
Maar dacht dat ik het wel kon geven als recreatief bot, dus vlees eraf laten knabbelen en bot weggooien.
Aangezien Magnum ook wel eens complete herten koppen krijgt en dan ook de keiharde schedel moet krakken, en herten nekken en die zijn ook niet zacht om op te knabbelen, en ook de runder ribben zijn niet echt zacht te noemen.
Maar kijk morgen wel even wat ik doe, als ik de poten wel neem dan haal ik zelf wel het vlees eraf en dat krijgt hij dan, en dan gaat het bot gewoon meteen de vuilnis emmer in.
Runderstaart heb ik ook zien liggen, maar die is nu net niet leuk van prijs. En ten tweede is dat een 1 haps kracker voor Magnum dus dat is niet echt een heerlijk knabbel/recreatiebot voor hem.
Maar dacht dat ik het wel kon geven als recreatief bot, dus vlees eraf laten knabbelen en bot weggooien.
Aangezien Magnum ook wel eens complete herten koppen krijgt en dan ook de keiharde schedel moet krakken, en herten nekken en die zijn ook niet zacht om op te knabbelen, en ook de runder ribben zijn niet echt zacht te noemen.
Maar kijk morgen wel even wat ik doe, als ik de poten wel neem dan haal ik zelf wel het vlees eraf en dat krijgt hij dan, en dan gaat het bot gewoon meteen de vuilnis emmer in.
Runderstaart heb ik ook zien liggen, maar die is nu net niet leuk van prijs. En ten tweede is dat een 1 haps kracker voor Magnum dus dat is niet echt een heerlijk knabbel/recreatiebot voor hem.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Kalfspoten zijn zo zacht als ik weet niet hoe, het grote gevaar bij kalfspoten is dat ze teveel bot tegelijk binnen krijgen met obstipatie tot gevolg. Ik voer ze wel maar pak ze na een uurtje stevig kauwen af tot de volgende dag.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat wilde ik net zeggen idd. dat zijn hartstikke jonge dieren als ze geslacht worden, ik heb ze vroeger ook weleens gehad (ex werkte bij kalverslachterij) maar ze raakten er snel verstopt van ook al haalde ik ze na een bepaalde tijd weg.... dus ik heb het niet veel gegeven.Ennath schreef:Kalfspoten zijn zo zacht als ik weet niet hoe,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Loek
- Zeer actief
Als je er dan een flinke lap pens bij geeft of spiervlees heb je dat probleem niet.malinois schreef:dat wilde ik net zeggen idd. dat zijn hartstikke jonge dieren als ze geslacht worden, ik heb ze vroeger ook weleens gehad (ex werkte bij kalverslachterij) maar ze raakten er snel verstopt van ook al haalde ik ze na een bepaalde tijd weg.... dus ik heb het niet veel gegeven.Ennath schreef:Kalfspoten zijn zo zacht als ik weet niet hoe,
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
kloptLoek schreef:Als je er dan een flinke lap pens bij geeft of spiervlees heb je dat probleem niet.malinois schreef:dat wilde ik net zeggen idd. dat zijn hartstikke jonge dieren als ze geslacht worden, ik heb ze vroeger ook weleens gehad (ex werkte bij kalverslachterij) maar ze raakten er snel verstopt van ook al haalde ik ze na een bepaalde tijd weg.... dus ik heb het niet veel gegeven.Ennath schreef:Kalfspoten zijn zo zacht als ik weet niet hoe,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
magnum
- Zeer actief
Vandaag hadden ze helaas de kalfspoten niet meer, hopelijk volgende keer.
Als ik een kalfspoot geef als knabbel, dan komt daar zo wie zo orgaan tegen over te staan.
Als ik een kalfspoot geef als knabbel, dan komt daar zo wie zo orgaan tegen over te staan.

-
Loek
- Zeer actief
Dat heft dan het bot weer op dus primamagnum schreef:Vandaag hadden ze helaas de kalfspoten niet meer, hopelijk volgende keer.