Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laten titeren omgeving Utrecht?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

xara
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: laten titeren omgeving Utrecht?

Ongelezen bericht door xara »

Oke ik snap het, nee goedkoop is mij drijfveer zo wie zo niet, wil gewoon het beste voor me hond, vandaar ik graag hier ook meningen hoor, aldoende leert men toch.
AfbeeldingAfbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jion schreef:Slimme dierenarts. :mrgreen:

Uit titer onderzoek blijkt dat verreweg de meerderheid van de honden 7 jaar (de duur van het onderzoek, dus waarschijnlijk is het langer, en aangezien geheugencellen de bescherming daarna van de antilichamen overnemen is het waarschijnlijk levenslang) beschermd is na een vaccinatie.
De fabrikanten hebben het maar voor 3 jaar getest, dus die bevelen om de 3 jaar aan. Dus ja, de kans dat de titer na 3 jaar nog voldoende is is bijna 100%.

Het is een kwestie van forumuleren. :wink:
Sterker nog, de fabrikanten weten zelf ook wel dat een vaccinatie meer dan 3 jaar 'werkt'. Maar men heeft ook te maken met instanties die voor de (volks)gezondheid moeten zorgen. Die laatsten zijn meestal degenen die erg voorzichtig zijn met het toelaten van 'medicatie' op de markt.
Voorbeeld: Nobivac was de eerste die een registratie voor hun virusentingen kreeg voor 3 jaar in de VS. Zij wisten toen al dat de entingen langer werkzaam zijn, maar ja de AVMA hield het op die 3 jaar.
Het heeft nog een paar jaar geduurd voor de Nederlandse instantie hierin meeging.

En zo gaat het met heel veel medicijnen. De instanties willen zich zoveel mogelijk indekken.
Goed fabrikanten willen ook verkopen en dan is het, voor hun, gunstiger om eens in de 3 jaar een middel te kunnen verkopen dan eens in de 6-7 jaar. Maar nmm zijn vooral de overheden de boosdoeners als het hierom gaat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

xara schreef:Waarom ik er in mee kan gaan,

Nu het verhaal wat mij da vertelde klonk goed(ik als leek hee)

Hij vertelde dat eigelijk van de 100% wat getittert was de coktail maar eens in de drie jaar nodig was zo ongeveer, dus zei hij veel mensen vinden het te duur om te titeren dus doen wij dan maar standaart een maal in de drie jaar die enting geven inplaats van klakkeloos elk jaar, en mij klonk dat wel goed,vind jij anders?

Rosita Compagner schreef:
xara schreef:Vandaag aan mijn dierenarts gevraagd of ze titeren, maar hij zei als je het wil doen we het maar het is zo dat hun gewoon eigelijk standaard de coktail om de drie jaar geven en ziekte van weill elk jaar, en daar kan ik eigelijk wel in mee gaan.
want?
Kijk dat om de 3 jaar de cocktail en elk jaar Weil is inmiddels het standaard advies. Dat kan je ook gewoon in de bijsluiters van Nobivac en Vanguard terugvinden.
Titeren doe je dan ook omdat je je afvraagt of dat wel nodig is. Tenminste, IK heb het daarom gedaan en het bleek dat mijn honden nog genoeg afweerstoffen hadden. Ik heb ze vorig en dit jaar alleen tegen Weil laten enten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”