Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond al vijf jaar in asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

hond al vijf jaar in asiel

Ongelezen bericht door iones »

Ik las dit vandaag in de krant en ik wilde toch even de aandacht hierop vestigen. Het vergroot mogelijk zijn kansen:
Hond BJ (10) al vijf jaar in asiel

Hond BJ (10) zit al vijf jaar in asiel. Niemand wil hem hebben. Foto: Rikkert Harink
Afbeelding
ALMELO - De IJslandse herdershond BJ is bijna elf jaar oud en het dier heeft de helft van zijn leven in een dierenasiel opgesloten gezeten. En uitzicht op een ‘vrij leven’ heeft het dier ook nog niet. Beroepskracht Elisa Haverschmidt van asiel ’t Noordbroek vindt dat de hond een baas verdient. „Je kunt nog een heel goede band opbouwen met de hond”, zegt zij. Dus doet ze als ultieme poging een oproep via de krant.

http://www.tctubantia.nl/regio/almelo-s ... -asiel.ece

In de krant staat een uitgebreider artikel, waarin vermeld dat het niet een heel gemakkelijke hond is omdat hij in het algemeen niet goed met andere honden samen kan. Hij heeft wel al veel geleerd door de vrijwilligers in het asiel. Het is een eenkennige hond die voor eigen mensen heel betrouwbaar is en heel prettig. Hij is in Almelo terecht gekomen vanuit het asiel in Amersfoort. Door van asiel te switchen hoopten ze dat hij hier beter terecht zou komen.

De hond is echt geschikt als buitenhond, en is het oosten is meer buitengebied dan in het westen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Re: hond al vijf jaar in asiel

Ongelezen bericht door mariaa »

:(:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ach wat sneu,
hopelijk vind ie nog een baasje
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Onze langzitter zit er sinds augustus 2008, dus inmiddels vier jaar. En eigenlijk is zij lang niet de moeilijkste tante van het asiel. Dat is wel gek soms, hoor. De langste langzitter is niet altijd de moeilijkste.

Ik hoop voor BJ dat zijn krantenartikel iets voor hem gaat opleveren!
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ach!

Vaak zie je dat honden als ze er wat langer zitten een beetje de passie in hun ogen verliezen. Daardoor lopen mensen ze gewoon straal voorbij, vallen ze niet meer op.

Hopelijk vindt hij snel een baasje.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hopelijk krijgt hij snel een baas :ok:
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

@Debbie, jij werkt in dit asiel, toch? En jullie doen toch ook aan pleeggezinnen? Mag ik vragen waarom een hond die al zo lang in het asiel zit niet in een huis mag wachten op een nieuw baasje?
Gewoon een vraagje hoor. Als ik thuis geen hond had (en katten, volgens mij?) , mocht zo'n hond gewoon bij mij wachten op een nieuwe baas. Vier jaar in het asiel is niet niks :ugh:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Domme vraag misschien... maar zou zo'n hond die al ZO lang niet in / om huis heeft gewoond dat nog / weer kunnen leren??

Nou kan ik voor deze hond niets betekenen maar ik vraag het me in zijn algemeenheid af...

Suzanne
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Aaah gossie! Als ik toch kon zou ik...... *zucht*
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat triest voor deze prachtige hond.. :(
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Suzanne123 schreef:Domme vraag misschien... maar zou zo'n hond die al ZO lang niet in / om huis heeft gewoond dat nog / weer kunnen leren??

Nou kan ik voor deze hond niets betekenen maar ik vraag het me in zijn algemeenheid af...

Suzanne
Hij zit niet in het asiel waar Debbie werkt. Ik heb hem een keer gezien met een vrijwilligster en ik hoop echt dat hij een baasje vindt.

Suzanne: ik heb nu een logeerhondje, dat ook altijd in de kennel zit, ze is bijna 6 jaar en ze gedraagt zich in mijn huis alsof ze hier altijd heeft gewoond. Als ik weg ga en 's nachts gaat ze wel in de bench. Dus ik denk dat het met BJ ook moet lukken.
Stol

Ongelezen bericht door Stol »

Wat zonde al zo lang. Hoop dat er snel een baasje op duikt.
DebbieZ
Zeer actief

Punzel schreef:@Debbie, jij werkt in dit asiel, toch? En jullie doen toch ook aan pleeggezinnen? Mag ik vragen waarom een hond die al zo lang in het asiel zit niet in een huis mag wachten op een nieuw baasje?
Gewoon een vraagje hoor. Als ik thuis geen hond had (en katten, volgens mij?) , mocht zo'n hond gewoon bij mij wachten op een nieuwe baas. Vier jaar in het asiel is niet niks :ugh:
Ik werk niet in BJ's asiel. Ik ben vrijwilliger in Groningen.

We hebben onlangs een oproep gedaan voor pleeggezinnen voor honden (voor kittens deden we altijd al). Daar komen niet altijd de meest ervaren mensen op af. Inca (onze langzitter) heeft sponsorbaasjes waar ze elk weekend woont. Ik heb zelf eens een opvanghond gehad uit Spanje, die vanaf pup zijn in het Spaanse asiel had gewoond. Ze was twee jaar toen ik haar rechtstreeks uit de shelter kreeg en je kon eigenlijk niets aan haar merken. Vreemd genoeg overigens.

Ik denk dat heel veel asielen wel graag meer met pleeggezinnen willen werken, maar er melden zich vaak veel mensen zonder ervaring en dat is geen optie. Of men heeft al honden en/of katten, zoals je zelf al zegt. In het geval van onze langzitter is dat ook geen optie.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Oh bah, wat sneu voor de hond. :(:
Hopelijk helpt dit en vindt hij snel een baas.
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

DebbieZ schreef:

We hebben onlangs een oproep gedaan voor pleeggezinnen voor honden (voor kittens deden we altijd al). Daar komen niet altijd de meest ervaren mensen op af. Inca (onze langzitter) heeft sponsorbaasjes waar ze elk weekend woont. Ik heb zelf eens een opvanghond gehad uit Spanje, die vanaf pup zijn in het Spaanse asiel had gewoond. Ze was twee jaar toen ik haar rechtstreeks uit de shelter kreeg en je kon eigenlijk niets aan haar merken. Vreemd genoeg overigens.

Ik denk dat heel veel asielen wel graag meer met pleeggezinnen willen werken, maar er melden zich vaak veel mensen zonder ervaring en dat is geen optie. Of men heeft al honden en/of katten, zoals je zelf al zegt. In het geval van onze langzitter is dat ook geen optie.
Ooh haha ik denk dat ik je eerste zin helemaal verkeerd heb gelezen. Ik vond het ook al zo raar omdat je in Groningen woont en dit over het asiel in Almelo gaat. :LOL:
Maar ik begrijp wel dat het lastig is om opvanggezinnen te zoeken voor zulke honden. Bij ons hebben de meeste medewerkers/vrijwilligers ook eigen dieren, en juist de moeilijkere honden vreten katten op of vallen honden aan :ugh:

Ik hoop dat er voor BJ en alle andere langzitters snel een baasje komt. Ik geloof dat er uiteindelijk voor elke hond wel een baasje komt. Er worden zoveel moeilijkere honden geplaatst.
DebbieZ
Zeer actief

Punzel schreef:Ooh haha ik denk dat ik je eerste zin helemaal verkeerd heb gelezen. Ik vond het ook al zo raar omdat je in Groningen woont en dit over het asiel in Almelo gaat. :LOL:
Maar ik begrijp wel dat het lastig is om opvanggezinnen te zoeken voor zulke honden. Bij ons hebben de meeste medewerkers/vrijwilligers ook eigen dieren, en juist de moeilijkere honden vreten katten op of vallen honden aan :ugh:

Ik hoop dat er voor BJ en alle andere langzitters snel een baasje komt. Ik geloof dat er uiteindelijk voor elke hond wel een baasje komt. Er worden zoveel moeilijkere honden geplaatst.
Het is gewoon een kwestie van niet in het oog vallen ofzo. Die van ons is windhond x herder en dat spreekt de herdermensen niet aan en de windhondmensen, is mijn theorie. Sja, hoe je zoiets dan moet aanpakken?

Ik denk wel dat hier ook een mooie taak ligt voor de ervaren hondeneigenaar die wel ruimte en plek heeft (en zin natuurlijk) om zo'n hond op de rit te zetten. Je hoeft hem misschien niet 100% in de pleeg, maar alleen in het weekend of neem hem mee op wandelingen. Dan krijgt hij een andere input en je krijgt een veel beter idee bij zo'n hond in huis, ook met huiselijke foto's erbij en dergelijke. Soms moeten mensen het ook voor zich zien. We hadden laatst een enorme pitbull in de bemiddeling (dus nog bij baas thuis). We hebben er meerdere in het asiel zitten, maar die beer van een hond kreeg een heleboel aanvragen terwijl onze knapperds nog maar zitten te zitten. Ik denk dat zo'n persoonlijk verhaal van een eigenaar of dagelijkse handler dan toch ook helpt. Of een wekelijkse blog met belevenissen van zo'n BJ. Dan wordt het persoonlijker en komt het dichtbij. Naja, trucjes, maar of het werkt?
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

BJ is een hele leuke hond volgens mij; hij is van asiel geswitcht vanwege een verbouwing; asiel amersfoort ging namelijk dicht en alle honden zijn uitgewisseld naar andere asiels.
Wij hebben er ook 6 van gekregen.
Alle 6 zaten ze al heel lang in het asiel en hun gegevens waren erg negatief.
Sheba van ons kwam ook uit amersfoort en nu hebben we ook nog en hond die daar vandaan komt; lijkt wel of er een "vloek" op die honden rust qua plaatsing.

Hoop dat er voor BJ ook een nieuwe baas komt.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
*Ineke*
Zeer actief
Mijn ras(sen): IJslandse Hond

Ongelezen bericht door *Ineke* »

Is het echt een IJslander? Weten ze dat zeker? Dan moet er via één van de rasverenigingen toch wel iets te regelen zijn?
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Als ik zo op de site de foto's bekijk (die ik overigens herken van Elly), lijkt het me eerder een herderkruising. Beetje jammer dat ze er dan bijzetten dat het een IJsje is. Die staan er juist om bekend dat ze wél sociaal zijn t.o.v. andere honden. Hoewel de reuen elkaar af en toe wel flink in de haren kunnen vliegen maar goed... Kerels... :-P
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Al lijkt er wel iets rasgoep 5-igs in te zitten.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

IJsvrouwtje schreef:Is het echt een IJslander? Weten ze dat zeker? Dan moet er via één van de rasverenigingen toch wel iets te regelen zijn?
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Of dat al geprobeerd is weten we natuurlijk niet.
*Ineke*
Zeer actief

Lin-C schreef:
IJsvrouwtje schreef:Is het echt een IJslander? Weten ze dat zeker? Dan moet er via één van de rasverenigingen toch wel iets te regelen zijn?
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Of dat al geprobeerd is weten we natuurlijk niet.
Voor zover ik weet niet.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

als ik toch de ruimte had gehad had ik telkens weer de "veel "oudere hond, of een hond die al jaren in het asiel zit mee naar huis genomen. Maar dat duurt nog 4 jaar. ( ruimte) wie weet wat we tegen die tijd kunnen doen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kruimel53 schreef:Dat verbaasde mij ook al. De IJslandervereniging is heel actief met herplaatsen.
Is de ijslandervereniging dan betrokken bij deze hond, of tenminste op de hoogte dat die hond daar zit? Zo nee, dan zou het misschien helpen ook hen daarop te attenderen. Als ze zich tenminste betrokken voelen bij het ras.

Misschien zou het asiel eens beroep moeten doen op die vereniging?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
BoBe
Actief
Mijn ras(sen): Alle, maar vooral bouvier / Ierse Wolfshond / poedel / terrier. En niet te vergeten mijn Cookie, grijze roodstaart papegaai. Meer lef dan alle honden tesamen.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door BoBe »

Ik heb zelf al meerdere malen 'lastige' asielhonden in huis gehaald en NOOIT spijt van gehad. Wel werk :-) maar dat had ik er heel graag voor over. En de andere honden van de roedel hier leveren een actieve en erg welkome bijdrage.

Ik vind het ook sneu dat BJ al zolang in het asiel zit en waardeer de moeite die het asiel in Almelo neemt om hem zo onder de aandacht te brengen. Ik hoop van ganser harte dat die man nog een mooi plekje bij en liefhebber krijgt. Uit ervaring weet ik hoeveel moois je juist van zo'n hond terug kunt krijgen; geloof me, dat maakt het zeker de moeite waard!

Voor wat betreft de inschakeling van herplaatsingsclubs van de verschillende rassen: JA!!!!! Maar zorg ook dat de asiels je weten te vinden en werk met ze samen. Wij onderhouden al langere tijd actief contacten met de dierenasiels in Nederland en Belgie. En werken met veel plezier met ze samen, het belang van de hond staat altijd voorop. De samenwerking en de open en welwillende opstelling van alle partijen maakt inmiddels dat het gebeurt dat een bouvier die bij een asiel wordt aangemeld, direct wordt doorverwezen naar ons. Dat scheelt de hond veel stress, de baasjes (oud en nieuw) en de maatschappij veel geld, wij hebben een heel gericht netwerk dus kunnen we sneller zoeken en: op die manier worden de asiels ontlast. Want het aanbod is groot tegenwoordig en de recessie heeft daar beslist mee te maken.

Bovendien kunnen de baasjes op deze manier zelf ervaren waar de bouvier terecht komt. En de nieuwe baasjes weten waar de bouvier vandaan komt. Ook dat is heel belangrijk.

Ook ik hoop op meer samenwerking tussen asiels en herplaatsingsclubs van de verschillende rassen. Het is echt win/win voor alle partijen!
Groetjes,
Ylona
www.bouvierbemiddeling.nl
bouvierbemiddeling@hotmail.nl
Klik voor de uitgaven van het BouvierBemiddelingsBlad op de onderstaande link:
https://skydrive.live.com/?sc=documents ... =documents

Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Hier is een filmpje van BJ. Het is een erg leuke hond. :I:

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... EAZO0AU_F0
*Ineke*
Zeer actief

Als ik dat filmpje zo zie denk ik niet dat het een IJslander is, maar het zou er zeker in kunnen zitten. Ik weet niet of één van de twee verenigingen een kruising als deze als herplaatser aan zou bieden.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
BoBe
Actief
Mijn ras(sen): Alle, maar vooral bouvier / Ierse Wolfshond / poedel / terrier. En niet te vergeten mijn Cookie, grijze roodstaart papegaai. Meer lef dan alle honden tesamen.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door BoBe »

Dat is heel jammer!
Groetjes,
Ylona
www.bouvierbemiddeling.nl
bouvierbemiddeling@hotmail.nl
Klik voor de uitgaven van het BouvierBemiddelingsBlad op de onderstaande link:
https://skydrive.live.com/?sc=documents ... =documents

Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

DebbieZ schreef:
Punzel schreef:@Debbie, jij werkt in dit asiel, toch? En jullie doen toch ook aan pleeggezinnen? Mag ik vragen waarom een hond die al zo lang in het asiel zit niet in een huis mag wachten op een nieuw baasje?

Hé, dat is wel een idee. Ik ga zo natuurlijk op kamers in Groningen en heb dan nog geen honden, dan zou ik ook wel naar zoiets kunnen informeren natuurlijk.
hambra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever

Ongelezen bericht door hambra »

BJ is een geweldige hond. Ik heb 1.5 jaar ongeveer met hem mogen werken en hij is echt fantastisch. Het vervelende is is dat hij inderdaad eenkennig is, en dus heel erg gehecht raakt aan maar een paar personen. Hij is door een ouder echtpaar uiteindelijk afgestaan, omdat de vrouw opgenomen werd in verpleeghuis en de man het niet meer zag zitten om ook nog genoeg met BJ te kunnen doen.
BJ luistert geweldig goed naar commando's (ben ik jaloers op als ik naar mijn eigen hond kijk) en wil alles voor je doen. Hij wil alleen niet graag dat je uit zijn kennel weer weggaat. Je kunt hem plukken, maar dan moest je hem wel regelmatig belonen met snoepjes, anders werd hij knorrig. Ik ben ontzettend verliefd geworden op BJ en heb mijn laatste werkdag ook menig traantje bij hem gelaten en hij heeft mij helemaal afgelikt om te troosten.
Zelden zo'n geweldig gehoorzame hond gezien die zo hard voor je wilt werken. Zo ontzettend sneu en niet eerlijk dat hij nog steeds geen plekje heeft gevonden.
Ik hoop zo van harte dat hij nog een kans krijgt want dat heeft hij echt verdiend en dat er dan ontzettend veel met hem getraind gaat worden, want dat is zijn lust.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”