Moderator: moderatorteam

Zo ja._Leonie schreef:Geweldig zeg! Hoe krijg je dat voor elkaar (met statief snap ik nog haha), gewoon lange sluitertijd en hopen op een flits of...?

Bij die eerste foto ging net de zon in de verte onder.Machie schreef:Die 1e foto, prachtig!!
de rest is ook mooi maar die 1e doet me het meest!

Deze foto's zijn met mijn compact cameraatje gemaakt en de langste sluitertijd was 15 secondenSanne!! schreef:Op wat voor instelling zet je hem dan zo ongeveer?
Ik probeer ook al een hele tijd maar het lukt me telkens niet

Heb je een SLR? Makkelijkste is dan om je camera op BULB te zettenSanne!! schreef:Op wat voor instelling zet je hem dan zo ongeveer?
Ik probeer ook al een hele tijd maar het lukt me telkens niet
Bedankt voor de tip, ik heb nl ook een SLR maar was te lui om die te pakken en er een andere lens op te zetten.grover schreef:Heb je een SLR? Makkelijkste is dan om je camera op BULB te zettenSanne!! schreef:Op wat voor instelling zet je hem dan zo ongeveer?
Ik probeer ook al een hele tijd maar het lukt me telkens nietBij een canon doe je dat door het wieltje op M te zetten, en dan de sluitertijd helemaal door te draaien tot NA de 30 seconden naar BULB. Wat er dan gebeurt is dat je sluiter net zo lang open staat als dat je vinger de ontspanner indrukt. Camera op een statief en gaan met die banaan
Ik vind dit veel prettiger dan een vaste sluitertijd gebruiken (van bv 15 seconden, zoals de TS gedaan heeft). Nog beter is het dan om een bedraadde externe ontspanner te gebruiken, zodat je helemaal geen beweging in je camera hebt