Wat je ook kan doen, is een krat enkelvoudige pens kopen. Dan ontdooi je compleet en pens en meng je door elkaar. Zo heb ik dat een tijdje gedaan bij Noah na castratie, omdat ik bang was dat ze dicht zou groeien. Niets is minder waar, ze krijgt nog steeds met alles hetzelfde!blondie schreef:Heb ook het gevoel dat het fijner is, maar in ieder geval geperster. Ik maakte het vlees altijd "los" met de losse plastic bladen en verdeelde 1 pak over de twee honden (voer 2x per dag) Het is nu lastiger los te maken. En ik krijg het idee dat het allemaal wat vetter is. Dat bevestigde het commentaar dat ik pas kreef over de vadsigheid van Bluf. Ik had het zelf ook wel gezien maar ze krijgt al veel minder dan Finn en hij is wel goed op gewicht. En qua beweging beweegt zij veel meer, veel meer rennen.Marjoleine schreef:Ja, de compleet is ook wat fijner volgens mij, maar de pens in elk geval zeker!
En groener inderdaad.
Maar ze eten het graag hoor, alleen zou het van mij zo fijn niet hoeven.
Bewust had ik vorige keer eigenlijk meer pens compleet besteld, met het idee dat pens wat minder vet zou zijn. Denk ik dan te dom wellicht?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verpakking Lotgering
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: verpakking Lotgering
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Droog??? Die is hier nu juist het meest vet van allemaal en aan t vocht te zie wat na het ontdooien in de bak ligt is dat alles behalve droog
De penscompleet is heel erg droog trouwens. Eigenlijk geheel zonder vocht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Eend is wat droger qua vlees, dus dat die mix wat droger is snap ik wel.
Ik heb gisteren gewogen zodat ik nu exact weet wat de gewichten zijn hier.
Zal over twee weken nog eens kijken, ik houd de gewichten van wat ik geef hetzelfde.
Zal over twee weken nog eens kijken, ik houd de gewichten van wat ik geef hetzelfde.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
de eend/kip is hier erg plakkerig. Maar niet nat. Het lijkt alsof er veel kippen huid doorzit.Marjoleine schreef:Eend is wat droger qua vlees, dus dat die mix wat droger is snap ik wel.
En de penscompleet heer echt heel erg droog. Na het ontdooien kan ik het in stukjes breken echt heel raar.
hier weeg ik ze best vaak. Even bij de DA langs, die woont hier op de hoek. Even wegen en weer weg. Spikey denkt dat als hij bij de Da binnen komt dat als hij maar gauw op de weegschaal gaat staan we weer weg kunnen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik de laatse twee, drie keer dat ik bestelde.. En ik merk precies aan de dames als ik echt structureel te veek voer, want dan krijgen ze diarree.malinois schreef:zo'n enorm verschil heb ik nog nooit gehadnathalie schreef:Ik blijf erbij dat de samenstelling wisselt. Heb het ook best een tijdje gevoerd, maar de ene keer moest ik 1,5 kilo aan de honden verdelen om ze op gewicht te houden en de andere zending groeiden ze nog dicht op 750 gram. Dat is me iets te veel verschil. Daarom gestopt. Oja, en Ushi had makkelijker diarree als het dus vetter was dan normaal. Ook als ik minder voerde (waardoor ze weer dunner werd).Machie schreef:Van Lotgering hadden ze minder nodig dan van ander voer. Ik voer nu ruim een jaar lotgering en sinds een maand of 2 vallen ze af. Ze krijgen nu allemaal wat meer en blijven nu iig op gewicht. Dumas mag er nog wat bij maar die hond beweegt zo veel, daar is amper tegenop te voeren

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ze het vacuum trekken denk ik?blacky schreef:de eend/kip is hier erg plakkerig. Maar niet nat. Het lijkt alsof er veel kippen huid doorzit.
En de penscompleet heer echt heel erg droog. Na het ontdooien kan ik het in stukjes breken echt heel raar.
Anders kan ik het ook niet verklaren.
Doe ik normaal ook, maar ik had nog geen dierenarts gevonden.hier weeg ik ze best vaak. Even bij de DA langs, die woont hier op de hoek.
Sinds gisteren wel
Dierenarts is koekje, bij deze ook weer, dus ze zijn hier dol op de dierenarts
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar het is toch niet vacuum? Hier is de pens compleet juist wat plakkeriger maar ook erg vochtig gezien wat er uiteindelijk na een dag uit is gelopen. Ik heb nog nooit droog vlees gehad overigens, alleen als de verpakking in de vriezer losgegaan was (met de oude verpakking wilde ik er nog weleens een verkeerd velletje uit de vriezer trekken die dus behoorde tot een ander pakje vlees... als ik die dan tenslotte een keer vond in de loop der maand was dat vlees wel vrij droog geworden.)Marjoleine schreef:Omdat ze het vacuum trekken denk ik?blacky schreef:de eend/kip is hier erg plakkerig. Maar niet nat. Het lijkt alsof er veel kippen huid doorzit.
Anders kan ik het ook niet verklaren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ik ben de laatste tijd niet zo tevreden, of aan nieuwe verpakking ligt weet ik niet.. ook omdat sommige met de warmte niet in een koelauto bezorgt wordt.. maar de laatste 2x heb ik bedorven vlees gehad, waar de volgende dag dus ook maden uit mijn prullenbak kwamen
en dat terwijl ik de verpakking afwas en de honden waren aan de diarree en niet zo lekker ervan..
bleek ook nog dat ze verkeerde variant hadden gegeven.. ik mocht het omruilen en 2 dagen later kwamen ze nieuwe brengen (alleen de oude vergeten).. maar die zag er ook niet zo best uit.. en als ik de pakjes open maak komt er echt een verschrikkelijke lucht uit en de helft van het vlees is groen (bovenkant als ze in de krat zitten)
dus ik overweeg toch weer op ander voer over te gaan als dit zo blijft
bleek ook nog dat ze verkeerde variant hadden gegeven.. ik mocht het omruilen en 2 dagen later kwamen ze nieuwe brengen (alleen de oude vergeten).. maar die zag er ook niet zo best uit.. en als ik de pakjes open maak komt er echt een verschrikkelijke lucht uit en de helft van het vlees is groen (bovenkant als ze in de krat zitten)
dus ik overweeg toch weer op ander voer over te gaan als dit zo blijft

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat groene is van de pens toch?
Volgens mij, hoor.
Ik vind het wel fijner van structuur maar verder is het prima, vind ik.
Volgens mij, hoor.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
idd. dat is hier ook zo...Marjoleine schreef:Dat groene is van de pens toch?
Volgens mij, hoor.

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
was kip variant en rund.. en was niet pens groen achtig maar echt bedorven groenMarjoleine schreef:Dat groene is van de pens toch?
Volgens mij, hoor.
die man gaf het eerlijk toe, hij zei dat ze die van vooraan hadden gepakt. dus de pakjes waren nog niet helemaal bevroren en toen in de auto met 30 graden.. nou ja dan wil dat best snel gaan

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Lotgering heeft dus nog steeds niet geinvesteerd in koelauto's? Dat zal ongetwijfeld een geldkwestie zijn, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet kunnen richting de klant. Je betaalt toch zeker niet om een bedorven product te ontvangen? Voor mij was het in ieder geval een zwaarwegend argument om niet voor Lotgering te kiezen. Als Limburger zit je aan het eind van de route, dat is dan dus vragen om problemen.
- SanBoy
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso!!
Wij hebben gelukkig tot nu toe, goede ervaringen met Lotgering!
Als het hier bezorgt word (omgeving R'dam) dan is het ook echt mega bevroren..
Zou ook absoluut gaan twijfelen of ik het nog zou voeren als je ervaringen hebt met bedorven vlees e.d
Onze hondjes doen het er ook nog steeds super op! We hebben overigens geen standaard 'smaak' en bestellen vaak bijproducten..
De verpakking had van mijn niet hoeven veranderen... Ik rolde het veel makkelijker in de bakken met die oude verpakking.. Nu heb ik wel stink handen!!
Als het hier bezorgt word (omgeving R'dam) dan is het ook echt mega bevroren..
Zou ook absoluut gaan twijfelen of ik het nog zou voeren als je ervaringen hebt met bedorven vlees e.d
Onze hondjes doen het er ook nog steeds super op! We hebben overigens geen standaard 'smaak' en bestellen vaak bijproducten..
De verpakking had van mijn niet hoeven veranderen... Ik rolde het veel makkelijker in de bakken met die oude verpakking.. Nu heb ik wel stink handen!!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de laatste levering was hier in de bloedhitte om 17.15 uur... niet aan het begin en gezien wat er nog in de auto stond (een krat of 6) was hij dus ook bijna klaar. Maar alles nog hard bevroren. AHV leverde ook altijd zonder koelauto maar altijd bevroren aangekomen (woonde toen nog in Gelderland).Tamara/Bayko schreef:Lotgering heeft dus nog steeds niet geinvesteerd in koelauto's? Dat zal ongetwijfeld een geldkwestie zijn, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet kunnen richting de klant. Je betaalt toch zeker niet om een bedorven product te ontvangen? Voor mij was het in ieder geval een zwaarwegend argument om niet voor Lotgering te kiezen. Als Limburger zit je aan het eind van de route, dat is dan dus vragen om problemen.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb het een paar jaar gevoerd maar ben sinds kort overgestapt op Tammenga.
Mijn honden (ong. 55-60 kilo) kregen een pond per dag en bleven groeien. Nog minder geven vond ik geen optie, dit was al minder dan 1%.
Op de Tammenga zijn ze mooi afgevallen. Ik kan ze nu zelfs regelmatig wat tussendoortjes geven.
Mijn honden (ong. 55-60 kilo) kregen een pond per dag en bleven groeien. Nog minder geven vond ik geen optie, dit was al minder dan 1%.
Op de Tammenga zijn ze mooi afgevallen. Ik kan ze nu zelfs regelmatig wat tussendoortjes geven.
Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nawosh schreef:Ik heb het een paar jaar gevoerd maar ben sinds kort overgestapt op Tammenga.

-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Heeft iemand al pups op Lotgering gehad?
Ik lees dat het eigenlijk te vet zou zijn voor pups.
Ik denk eraan daarom Lotgering af te wisselen met Haaksbarf of Tinlo. Die laatste 2 zijn wel een pak duurder natuurlijk.
Ik denk eraan daarom Lotgering af te wisselen met Haaksbarf of Tinlo. Die laatste 2 zijn wel een pak duurder natuurlijk.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zelf niet heb smuldier gehad, maar zou een volgende pup wel gewoon op Lotgering zetten. Een vriend van mij heeft wel een hond vanaf dat hij hem had op Lotgering gezet, dat gaat uitstekend.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
verpakking Lotgering
Ik heb er hier wel op lotgering groot gebracht & zou t niet meer doen. Daarvoor wisselt de samenstelling te veel vind ik & is t te vet/energierijk waardoor ze te hard gaan naar m'n zin.malinois schreef:Ik zelf niet heb smuldier gehad, maar zou een volgende pup wel gewoon op Lotgering zetten. Een vriend van mij heeft wel een hond vanaf dat hij hem had op Lotgering gezet, dat gaat uitstekend.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Volgens mij Zwanet (Shima) bij het eerste nest, maar ik weet het niet zeker.Drossie schreef:Heeft iemand al pups op Lotgering gehad?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Saar krijgt vanaf dat ze 8 weken is lotgering. Af en toe smuldier en barf-hapjes zoals kippennekken enzo tussendoor. Ze doet het er goed op tot nu toe. Ze weegt nu ongeveer 17 kg en krijgt nu gemiddeld 750 gram per dag.Drossie schreef:Heeft iemand al pups op Lotgering gehad?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Toen ik een week of twee geleden ging halen in Abcoude werd me verteld dat er wat problemen
waren (geweest) met het terugkoelen, dat ging langzamer dan moest en dat zou ook de reden
zijn dat alles er nu wat groener uitziet en wat meer ruikt na het ontdooien.
Of het nu wat vetter is durf ik niet te zeggen, het Suske krijgt nu ca. 400 gram per dag met 24 kilo gewicht.
Belle krijgt nu 150 gram per dag en weegt 13 kilo waar ik er nog zeker één kilo vanaf wil hebben.
waren (geweest) met het terugkoelen, dat ging langzamer dan moest en dat zou ook de reden
zijn dat alles er nu wat groener uitziet en wat meer ruikt na het ontdooien.
Of het nu wat vetter is durf ik niet te zeggen, het Suske krijgt nu ca. 400 gram per dag met 24 kilo gewicht.
Belle krijgt nu 150 gram per dag en weegt 13 kilo waar ik er nog zeker één kilo vanaf wil hebben.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik heb mijn nestje erop afgespeend en Abygail is er mee opgegroeid, ik ben er erg tevreden over, waren een tijdje op smuldier gegaan, vachten werden slecht en de honden vielen af
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Ik heb nu 3 nesten afgespeend op lotgering en mijn honden eten dit een paar jaar.Drossie schreef:Heeft iemand al pups op Lotgering gehad?
Zowel de pups als volwassen honden doen het er erg goed op en zijn in zeer goede conditie al zeg ik het zelf. De meeste pupkopers voeren ook nog lotgering en ik zie juist zeer mooi gelijkmatig opgroeiende pups
De pups speen ik alleen af op vlees, maak dus geen papje maar krijgen allemaal een klein beetje vlees waarvan ik de hoeveelheid steeds vergroot.
Door de wisseling van vriezers idd twee keer in de afgelopen 2 maanden geen goede levering qua vleeskwaliteit gehad maar dit werd probleemloos omgeruild.
Dit probleem zou nu ondervangen zijn!