Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rea schreef:Wat een ellendige ,,, dingen zijn 't toch. Dan ook nog ecologisch maaien
Guus z'n poot is na de laatste operatie eindelijk genezen, er werd "iets " uitgehaald, waarvan we 't vermoeden hebben dat dit toch echt een grasaar was. Heeft hem 3 kwart jaar gekost.
En dit jaar ook weer een roesje om er een in z'n oor te verwijderen.
Let wel op ik lees hier dat er eerst gedruppeld gaat worden voor dat er echt ingekeken kan worden, bij dat druppelen of zalven geven ze ook meestal 't advies om 't goed in te masseren. Realiseer je je wel dat je dan een eventuele grasaar nog verder 't oor of zelfs het rommevlies kan doordringen. Daarbij doet 't enorm veel pijn. Ik heb mede daarom ook een otoscoop aangeschaft. Nu kan is 't meteen zelf bekijken.
Waar heb je die otoscoop gekocht, Rea?
Was op internet aan 't zoeken geslagen, en hier in de buurt zat toevallig een webwinkel die er een had liggen. Ben hem meteen de volgende dag gaan halen. www.goedkopehondespullen.nl koste daar iets van 68 euro. En hier met nu 5 cockers (en 10 oren)is dat geen overbodige aankoop. Bij mijn dierenarts meekijkles gehad om te herkennen wat ik nu moet zien en er niet zou moeten zitten. Het apparaat werkt voor mij prima.
Coockie schreef:Om te beletten, dat die ondingen in de oren kruipen van de honden, kan je een "snood", of een beenverwarmer over het hoofd van de hond doen ( een afgeknipte panty is ook vaak een oplossing ) als je gaat wandelen : dit is echt de ideale oplossing .
Ik heb zo'n vermoeden dat Kiki dan geen stap meer verzet
En met dit weer is dat toch ondoenlijk?
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Coockie schreef:Om te beletten, dat die ondingen in de oren kruipen van de honden, kan je een "snood", of een beenverwarmer over het hoofd van de hond doen ( een afgeknipte panty is ook vaak een oplossing ) als je gaat wandelen : dit is echt de ideale oplossing .
Ik denk er niet aan, we lopen gewoon zo als altijd en houden gewoon de honden en hun reacties in de gaten. Een grasaar in de oren zou je kunnen merken in een vroeg stadium, maar tussen de tenen die etters zijn er vaak zonder dat je iets opmerkt.
Laat trouwens m'n honden niet voor ja l*l lopen buiten.
Ik denk er niet aan, we lopen gewoon zo als altijd en houden gewoon de honden en hun reacties in de gaten. Een grasaar in de oren zou je kunnen merken in een vroeg stadium, maar tussen de tenen die etters zijn er vaak zonder dat je iets opmerkt.
Laat trouwens m'n honden niet voor ja l*l lopen buiten.
Het is gewoon een tip, dat iemand met Cockers en Springers me doorgegeven heeft .
Die tip had ik dus ook bedacht en wilde ik dus morgen gaan uitproberen En dan loopt ze maar voor lul ...... liever dat dan elke keer die drama's om de grasaar te verwijderen.
En bij Ljennah merk je pas dat er een grasaar in het oor zit als ze keihard begint te gillen van de pijn ...... de aar was nog "droog" dus w.s. van de middagwandeling en anderhalf uur later zat ie al bij het trommelvlies. Voetjes controleer ik na elke wandeling of tijdens de wandeling als er ineens acties zijn van gaan zitten en naar het voetje bijten.
Frenk schreef:Ik ben er altijd heel erg voorzichtig mee. Veel mensen vinden het spastisch, maar ik neem geen risico's met die krengen Beterschap voor Ljennah!
Hier zijn wij ook supervoorzichtig. Helaas groeien er veel grasaren.
Vorige maand is er bij Cissy ook een uit haar oor gehaald, ik wist het gelijk en deze zat ook al tegen het trommelvlies aan.
Gelukkig waren we er gelijk bij en is er geen verdere schade, twee dagen druppelen en daarna nog eens gekeken en hetvoor was goed.
Rea schreef:Wat een ellendige ,,, dingen zijn 't toch. Dan ook nog ecologisch maaien
Guus z'n poot is na de laatste operatie eindelijk genezen, er werd "iets " uitgehaald, waarvan we 't vermoeden hebben dat dit toch echt een grasaar was. Heeft hem 3 kwart jaar gekost.
En dit jaar ook weer een roesje om er een in z'n oor te verwijderen.
Let wel op ik lees hier dat er eerst gedruppeld gaat worden voor dat er echt ingekeken kan worden, bij dat druppelen of zalven geven ze ook meestal 't advies om 't goed in te masseren. Realiseer je je wel dat je dan een eventuele grasaar nog verder 't oor of zelfs het rommevlies kan doordringen. Daarbij doet 't enorm veel pijn. Ik heb mede daarom ook een otoscoop aangeschaft. Nu kan is 't meteen zelf bekijken.
Waar heb je die otoscoop gekocht, Rea?
Was op internet aan 't zoeken geslagen, en hier in de buurt zat toevallig een webwinkel die er een had liggen. Ben hem meteen de volgende dag gaan halen. www.goedkopehondespullen.nl koste daar iets van 68 euro. En hier met nu 5 cockers (en 10 oren)is dat geen overbodige aankoop. Bij mijn dierenarts meekijkles gehad om te herkennen wat ik nu moet zien en er niet zou moeten zitten. Het apparaat werkt voor mij prima.
sowieso misschien wel handig om te hebben, ik ga es op ebay kijken
Hier is er geen ontwijken aan ..... ze groeien echt overal en de stoepen/straten liggen vol De truc met het pantykousje werkt bij mijn hond niet, hij glijdt naar achteren. Jammer, nu iets anders verzinnen.
Laatst had Famke zo'n grasaar tussen haar tenen, ze begon mank te lopen, en heb hem er gelijk tussen weg getrokken...Dat is dus goed afgelopen, maar ik heb nu pas door wat de gevolgen van zo'n aar kunnen zijn
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Rea schreef:Praat me d'r niet van.
We zijn hier met Guus al sinds vorig jaar nov. bezig. Veel heel veel AB op. Zalfjes baden noem maar op dat is geprobeerd. Inmiddels al 2 keer geopereerd aan die poot, omdat die steeds weer opnieuw gaat ontsteken. Vorige week vrijdag de laatste keer geweest. Nu nog steeds niet goed.
Wij gaar er ook vanuit dat dit een gras aar moet zijn.
Maar als er een grasaar in zit dan kan die er bij zo'n operatie toch uitgehaald worden?
Een van mijn teckels had een abonnement op die rotdingen.
Ik heb heel wat klinieken in Frankrijk gezien tijdens onze vakanties.
Maar die aar was er in één operatie altijd uit.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik ga als ik van de week met Shendor bij de DA ben voor controle ook vragen of ze even goed naar zijn oren willen kijken. Ben al een aantal weken bezig met rode smerige oren en zalven. Dus even goed laten kijken of er niet toch een grasaar in zit. Het zalven werkt goed, maar zodra ik stop begint de ellende weer.
Bij Mila heb ik er vorige week ook twee tussen haar tenen uit geplukt. Hier is er ook geen ontkomen aan, ze maaien op veel plekken niet (iedereen zal wel op vakantie zijn of zo) en die grasaren zijn echt overal. Ik controleer het ook regelmatig, ook de oren. Ik neem aan dat als een grasaar echt verder in het oor zit, dat de hond wel ongemak aangeeft bij zijn oor?
Ik ben ook altijd erg alert op grasaren. Vorig jaar zat er een in Max zijn oksel en die was al bijna in zijn huid gekropen.
Gelukkig op tijd ontdekt en met een beetje acedermspray was het leed snel over, maar ik ben er altijd bang voor.
Bij de kleintjes vallen ze op een of andere manier van hun vacht af, maar Max moet ik helemaal nakijken en dat is een heel werk met zijn langharige castratenvacht.
DeDiana schreef:Bij Mila heb ik er vorige week ook twee tussen haar tenen uit geplukt. Hier is er ook geen ontkomen aan, ze maaien op veel plekken niet (iedereen zal wel op vakantie zijn of zo) en die grasaren zijn echt overal. Ik controleer het ook regelmatig, ook de oren. Ik neem aan dat als een grasaar echt verder in het oor zit, dat de hond wel ongemak aangeeft bij zijn oor?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als een grasaar diep genoeg in het oor gekropen is (tegen het trommelvlies aan) dat ze dan behoorlijk kunnen gillen van de pijn.
Hier liggen ze ook echt overal en dan krijg je van de gemeente te horen dat je je hond maar ergens anders uit moet laten Moet je wel eerst ergens anders kunnen komen.
DeDiana schreef:Bij Mila heb ik er vorige week ook twee tussen haar tenen uit geplukt. Hier is er ook geen ontkomen aan, ze maaien op veel plekken niet (iedereen zal wel op vakantie zijn of zo) en die grasaren zijn echt overal. Ik controleer het ook regelmatig, ook de oren. Ik neem aan dat als een grasaar echt verder in het oor zit, dat de hond wel ongemak aangeeft bij zijn oor?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als een grasaar diep genoeg in het oor gekropen is (tegen het trommelvlies aan) dat ze dan behoorlijk kunnen gillen van de pijn.
Hier liggen ze ook echt overal en dan krijg je van de gemeente te horen dat je je hond maar ergens anders uit moet laten Moet je wel eerst ergens anders kunnen komen.
"Ergens anders" liggen ook grasaren
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Vanmiddag rolde Jop in een hoop met net gemaaid gras en toen hij ging staan zat er een hele grote grasaar onder zijn ooglid
Ik heb hem er in één beweging uit geveegd en hij piepte echt enorm hard . Tot nu toe zie ik niks aan zijn oogje, hopelijk heeft hij morgen geen ontstoken oog.
Ik word echt gestoord van die kl*tetroep. Ik kan hier echt nergens komen waar ze niet verspreid liggen.
Mijn oppashondje had er vandaag ook 1 aan d'r poot hangen. Die heb ik gelukkig fatsoenlijk weg kunnen krijgen. Maar het stikt hier ook van die dingen en 't is een poedeltje dus het is behoorlijk rot met haar vacht. Goed in de gaten houden dus.