Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rot brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

rot brokken

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden over gestapt op volledig vers. Dit bevalt uitstekend en Bumper vindt het heerlijk (al lust ze ook graag brokken).

Echter zijn we 3 weken met de boot op vakantie geweest in Friesland. We hebben maar een kleine koelkast dus helaas was vers voeren niet altijd een optie. Helemaal omdat we het vooral van de kleine buurtsupers moesten hebben waarbij de keuze uit vlees vaak niet groot was. Ik heb dus uit nood een zak brokken mee genomen bij de Jumbo voor het geval dat.

Helaas heeft ze dus een weekje die brokken gehad en dat hebben we geweten. Hele hopen kwamen er weer uit. En het gekke is dat het soms leek dat ze het gewoon niet op kon houden. Bumper poept normaal gesproken het liefst uit het zicht.. In de bosjes of in het hoge gras. Maar ze heeft 3x in een winkelstraat gepoept, totaal onverwachts (terwijl ze toch echt uit was geweest).

Sneu hoor want ze was er helemaal ontdaan van. Maf beest.

Thuis snel weer op vlees gezet en probleem is weer voorbij. Voorlopig geen brokken meer dus.
blablabla :)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: rot brokken

Ongelezen bericht door Hutsje »

je had ook rundergehakt, vis, kippenvleugels oid kunnen geven ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kells schreef:
Peter27 schreef:Ik ben ongeveer 2 jaar geleden over gestapt op volledig vers. Dit bevalt uitstekend en Bumper vindt het heerlijk (al lust ze ook graag brokken).

Echter zijn we 3 weken met de boot op vakantie geweest in Friesland. We hebben maar een kleine koelkast dus helaas was vers voeren niet altijd een optie. Helemaal omdat we het vooral van de kleine buurtsupers moesten hebben waarbij de keuze uit vlees vaak niet groot was. Ik heb dus uit nood een zak brokken mee genomen bij de Jumbo voor het geval dat.

Helaas heeft ze dus een weekje die brokken gehad en dat hebben we geweten. Hele hopen kwamen er weer uit. En het gekke is dat het soms leek dat ze het gewoon niet op kon houden. Bumper poept normaal gesproken het liefst uit het zicht.. In de bosjes of in het hoge gras. Maar ze heeft 3x in een winkelstraat gepoept, totaal onverwachts (terwijl ze toch echt uit was geweest).

Thuis snel weer op vlees gezet en probleem is weer voorbij. Voorlopig geen brokken meer dus.
Ik denk dat je dat probleem niet had gehad als je gekozen had voor een goede kwaliteit brokken. :wink:
Ik heb hier voor het speuren en voor de wedstrijddagen dat ik geen vlees me kan nemen ook een goedkope brok van de Jumbo... en dat gaat uitstekend.
Ja ze drinken wat meer maar dat is alles eigenlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:
Kells schreef:
Peter27 schreef:Ik ben ongeveer 2 jaar geleden over gestapt op volledig vers. Dit bevalt uitstekend en Bumper vindt het heerlijk (al lust ze ook graag brokken).

Ik denk dat je dat probleem niet had gehad als je gekozen had voor een goede kwaliteit brokken. :wink:
Ik heb hier voor het speuren en voor de wedstrijddagen dat ik geen vlees me kan nemen ook een goedkope brok van de Jumbo... en dat gaat uitstekend.
Ja ze drinken wat meer maar dat is alles eigenlijk.
Voor langere tijd is het zo vreemd natuurlijk niet dat er met meer vulstoffen meer gepoept wordt.

Misschien kun je voor volgende keer dog lovers gold proberen? Daar poepen ze hier maar net iets meer op dan op vers.
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Arme Bumper en arme jullie, want het opruimen van zulke drollen lijkt me ook geen leuke hobby. Gelukkig zijn er veel meer alternatieven dan brokken. Ik heb er afgelopen maand een artikel over geschreven, je kunt ook kiezen voor gevriesdroogd voer, luchtgedroogd voer, gepasteuriseerd voer, gesteriliseerd voer, blikvoer of betere brokken: http://www.voerwijzer.com/hond/voer-op-vakantie
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Volgende keer een betere soort brokken kopen :wink:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je hoeft helemaal geen brokken te voeren hoor op vakantie. En zelfs niet te barfen.
Volgende keer gewoon een koelbox mee. Deze prop je vol met wat je hond in een week op kan.
Als je boodschappen doet voor jezelf koop je gewoon kvv bij de supermarkt die vul je weer aan in de koelbox. Het oudste maak je uiteraard het eerst op.
Ik doe het al jaren zo en ik geef zelfs kvv wat een week in de koelbox zat, dat ruikt niet meer zo lekker maar de honden vinden het heerlijk en ze krijgen er niets van hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

In het buitenland doe ik het ook zo en als er geen kvv te krijgen is geef ik inderdaad gewoon hele kippen, vis ed.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef: Ik doe het al jaren zo en ik geef zelfs kvv wat een week in de koelbox zat, dat ruikt niet meer zo lekker maar de honden vinden het heerlijk en ze krijgen er niets van hoor.
dat doe ik ook over het algemeen hoor :ok: het zal de honden idd een worst zijn :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
de redder

Ongelezen bericht door de redder »

x
Laatst gewijzigd door de redder op 04 aug 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

de redder schreef:Het zal de hond worst wezen.........

Wij mensen moeten kiezen voor hun gezondheid.

Brokken zitten vol met smaak en reukstoffen....

Kokkie is gelukkig geen afvalbak meer, ze barft en krijgt kvv.

Een goede brok bestaat niet.... :L:

Je haalt toch geen brokken in een supermarkt. Neem dan één
van de minst slechtste waar geen graan (afval) inzit.

Maar mensen google maar even, als je in nood zit voor je hond waarom
halen jullie dan geen Runner? Die had ik hier uit nood.

Echter sinds ik kokkie nu 1x per dag voer vergeet ik het niet meer om voer uit
de vriezer te halen. Dus die runner is niet meer nodig.
ze eten hier wel beroerdere dingen als een keer brokken met speuren op het spoor hoor... en daar is bewust voor gekozen overigens, brok zit weinig geur aan dus moet hij echt speuren om er te komen. Vlees zit veel meer geur aan.
Ik hoef geen runner, ik heb kvv mee ook als ik langer dan een week ga... dat eten ze ook na een week nog wel hoor, dat is wat sirene zegt...
en een weekje brok gaat een hond echt niet dood aan.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

de redder schreef:Het zal de hond worst wezen.........

Wij mensen moeten kiezen voor hun gezondheid.

Brokken zitten vol met smaak en reukstoffen....

Kokkie is gelukkig geen afvalbak meer, ze barft en krijgt kvv.

Een goede brok bestaat niet.... :L:

Je haalt toch geen brokken in een supermarkt. Neem dan één
van de minst slechtste waar geen graan (afval) inzit.

Maar mensen google maar even, als je in nood zit voor je hond waarom
halen jullie dan geen Runner? Die had ik hier uit nood.

Echter sinds ik kokkie nu 1x per dag voer vergeet ik het niet meer om voer uit
de vriezer te halen. Dus die runner is niet meer nodig.
nou ja, als je dan toch naar de supermarkt gaat voor brok en je voert normaal kvv dan kun je ook smuldier halen.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Toen ik nog volledig vers voerde gaf ik de honden in de vakantie altijd renske. dat is gestoomd voer, wel vers, maar hoeft niet in de vriezer. Kostbaar maar de honden zijn er dol op.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik neem gewoon blikvoer mee als ik meerdere dagen ga en doe dat over de farmfood.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

of voortaan gesteriliseerde worst meenemen die je buiten de koelkast kunt bewaren.

Gesteriliseerde vleesvoeding is verkrijgbaar als hondenworst of als gestoomd voer in bakjes. Door verhitting rond de 120 graden celcius wordt het vlees houdbaar gemaakt. Alle bacteriën worden hierdoor gedood, waardoor het voer buiten de koeling bewaard worden zolang de verpakking dicht is. Het mag compleet voer heten door de toevoeging van vitamines en mineralen. In alle gevallen zit er rijst bij, dit varieert van 3% tot 10% rijst. Je voert hiervan ongeveer 2,5% van het lichaamsgewicht en het is na openen zo'n 4 dagen in de koeling te bewaren. Merken met maximaal 5% rijst zijn: Energique, Carnis, Planet Pet, Dogbite, Tammenga
sandra-
nieuw lid
Mijn ras(sen): buitenlanders

Ongelezen bericht door sandra- »

Meike schreef:Arme Bumper en arme jullie, want het opruimen van zulke drollen lijkt me ook geen leuke hobby. Gelukkig zijn er veel meer alternatieven dan brokken. Ik heb er afgelopen maand een artikel over geschreven, je kunt ook kiezen voor gevriesdroogd voer, luchtgedroogd voer, gepasteuriseerd voer, gesteriliseerd voer, blikvoer of betere brokken: http://www.voerwijzer.com/hond/voer-op-vakantie
Ben nieuwsgierig, wat is er mis met bijv. Royal Canin brokken (of Hills)? Die geven wij hier, ze gaan er goed op.
Door mijn dierenarts, een verzekeraar, en Martin Gaus (of all people...!?) wordt het gezien als een goed voer. Misschien met meer koolhydraten, maar is dat erg?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

De titel dekt de lading, dit waren dus echt "Rot brokken", wil niet zeggen dat alle brokken even rot zullen zijn :mrgreen:
succes er mee bij de volgende vakantie
de redder

Ongelezen bericht door de redder »

sandra- schreef:
Meike schreef:Arme Bumper en arme jullie, want het opruimen van zulke drollen lijkt me ook geen leuke hobby. Gelukkig zijn er veel meer alternatieven dan brokken. Ik heb er afgelopen maand een artikel over geschreven, je kunt ook kiezen voor gevriesdroogd voer, luchtgedroogd voer, gepasteuriseerd voer, gesteriliseerd voer, blikvoer of betere brokken: http://www.voerwijzer.com/hond/voer-op-vakantie
Ben nieuwsgierig, wat is er mis met bijv. Royal Canin brokken (of Hills)? Die geven wij hier, ze gaan er goed op.
Door mijn dierenarts, een verzekeraar, en Martin Gaus (of all people...!?) wordt het gezien als een goed voer. Misschien met meer koolhydraten, maar is dat erg?

Nou sorry hoor, laat martin gaus zich dan alleen met het gedrag van de hond bemoeien.

Een dierenarts wordt vaak betaald door een brokkenfabrikant om brokken te verkopen.
Vergeet niet dat voor een dierenarts opleiding maar een korte tijd over voeding gesproken wordt.

Dus omdat die 3 genoemd worden is royal canin goed.

Daarvoor ben ik oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen.

Dus omdat iederen zegt dat cola light beter is dan normale cola dan moet ik dat
maar nemen? Neeeee die zoetstoffen is helemaal gif voor je lichaam.
Bedrijven verdienen daaraan.
We zijn veel te veel door reclames enz. beïnvloed.
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

toen onze oudste teef nog brokken at redde ze het naarde eerste struik!!
leek wel een mestwagen!!
met kvv poept ze 2 x een beschaafd hoopje :-)
en geen stinkende vacht meer jeah!!!!
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier

Ongelezen bericht door Simonne »

sandra- schreef: Ben nieuwsgierig, wat is er mis met bijv. Royal Canin brokken (of Hills)? Die geven wij hier, ze gaan er goed op.

In Royal Canin zit BHA, dit is een kankerverwekkende stof.
Bovendien is het niet dierproefvrij.
Als je dan brokken wilt geven, neem dan een goed merk, zoals Orijen, Acana, Applaws, Taste of the Wild of Wolfsblut.
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Simonne schreef:
sandra- schreef: Ben nieuwsgierig, wat is er mis met bijv. Royal Canin brokken (of Hills)? Die geven wij hier, ze gaan er goed op.

In Royal Canin zit BHA, dit is een kankerverwekkende stof.
Bovendien is het niet dierproefvrij.
Als je dan brokken wilt geven, neem dan een goed merk, zoals Orijen, Acana, Applaws, Taste of the Wild of Wolfsblut.
geen enkel diervoeder is dierproefvrij. alle voeders worden getest door dieren.
ellen
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Oh. TS is er vandoor. Zo erg waren de antwoorden toch niet :denken:
Nou graag gedaan hoor!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Yosh
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Yosh »

sandra- schreef:
Excuses ik snap dat dit linkje veelal gebruikt word de laatste tijd en waarschijnlijk all redelijk de strot uit komt maar ik wil hem toch nog graag 1x gebruiken,
http://www.dierbewust.nl/wp-content/upl ... rokken.pdf
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Toen wij vorig jaar op vakantie waren hebben we twee kilo CB meegenomen om de eerste dagen mee rond te komen, gewoon diepgevroren in de koelbox mikken (wel ff extra plastic zak er omheen als je ook menseneten in de box bewaart :P ) en een paar rollen gestoomd spul voor het idee dat ie af en toe nog een beetje 'comleet' at. De rest hebben we bij elkaar gescharreld bij de lokale slager/vleesafdeling en wat restjes van tafel. Hond heeft ook vakantie hoor ;)
Simonne
Zeer actief

Yosh schreef:
sandra- schreef:
Excuses ik snap dat dit linkje veelal gebruikt word de laatste tijd en waarschijnlijk all redelijk de strot uit komt maar ik wil hem toch nog graag 1x gebruiken,
http://www.dierbewust.nl/wp-content/upl ... rokken.pdf
Dank voor de link, ik kende hem nog niet... :oeps:
Ik heb hem bij mijn e-boeken opgeslagen.
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Dat drama heb ik ook gehad ja 2 jaar geleden..toen stond ie op Carnibest, maar die rollen had ik niet genoeg aan... ook brokken mee, wou ie niet hebben... toen supermarkten afstruinen, alleen maar van die kleine vleeskuipjes... ik was een vermogen kwijt en kon t s avonds weggooien want hij at t amper tot niet... haha hij heeft uiteindelijk gewoon vaak met de pot meegegeten :) ging gewoon vlees halen en koken en bakken, ik heb er alles ingepropt... en dat kwam er idd ook geweldig uit haha
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Miezemuis schreef:Toen ik nog volledig vers voerde gaf ik de honden in de vakantie altijd renske. dat is gestoomd voer, wel vers, maar hoeft niet in de vriezer. Kostbaar maar de honden zijn er dol op.
Hier bevalt Renske ook goed als vakantievoer. :ok:
Afbeelding
Simonne
Zeer actief

Vakantievoer hier is: K9, Ziwipeak en ik heb een proefmonster aangevraagd van Dry Barf.
Als dat laatste iets is, gaat dat ook mee.
En dan haal ik in de supermarkt of bij een slager wel iets vers, voor erbij.
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Wij gaan eind volgende maand met een aantal honden naar een seminar in Tjechie maar dan gaan de houdbare worsten van Tammenga mee en de rest halen we wel in de supermarkt ter plaatse.
Er is altijd wel ergens kip of gehakt of iets dergelijk te krijgen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

In Tsjechie kun je zelfs kvv krijgen als je even zoekt. Bij sommige supermarkten (oa Tesco, bij de slager) maar ook bij heel veel dierenwinkels. Ik had rollen van 2 kg met heel mooi vlees. Verder kun je overal kippennekken, ruggen en vaak ook konijnenkoppen koppen (bij de supermarkt).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”