Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verpakking Lotgering

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: verpakking Lotgering

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb kleine hondjes, en daar vind ik het te vet voor trouwens, die groeien compleet dicht...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

fes/lou schreef:Ik heb kleine hondjes, en daar vind ik het te vet voor trouwens, die groeien compleet dicht...

hier ook, ik vond het best fijn voer hoor en de honden vonden het heerlijk, maar ik kon het echt zo minimaal voeren, dat het niet meer grappig was.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Dat heb ik dus idd ook, ik ga weer over op smuldier
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik moet momenteel dus meer voeren dan eerder. Alle 4 de honden zijn afgevallen. En 2 ervan hadden al niks teveel aan gewicht :F:
Ze zitten nu allemaal weer op 500 gram per dag + botwerk. Eerder kregen ze de helft :O:

Ik vind het voer in de nieuwe verpakkingen trouwens waterachtiger. Wat zachter. het voer in de oude verpakkingen is wat steviger. Toevallig had ik nog oude rollen liggen om te vergelijken ;)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Volgens mij is dat "waterige" doordat het nu fijner gemalen is.
Maar goed, misschien is dat onzin, hoor.
Ik ben benieuwd, ik vond het altijd wel iets vetter maar niet veel.
Volgens mij is de samenstelling niet gewijzigd.

Waren jouw honden schraler op Lotgering, Machie, of had je een ander merk?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Van Lotgering hadden ze minder nodig dan van ander voer. Ik voer nu ruim een jaar lotgering en sinds een maand of 2 vallen ze af. Ze krijgen nu allemaal wat meer en blijven nu iig op gewicht. Dumas mag er nog wat bij maar die hond beweegt zo veel, daar is amper tegenop te voeren :oeps:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Demi schreef:
blondie schreef:
Marjoleine schreef:Ja, de compleet is ook wat fijner volgens mij, maar de pens in elk geval zeker!
En groener inderdaad.
Maar ze eten het graag hoor, alleen zou het van mij zo fijn niet hoeven.
Heb ook het gevoel dat het fijner is, maar in ieder geval geperster. Ik maakte het vlees altijd "los" met de losse plastic bladen en verdeelde 1 pak over de twee honden (voer 2x per dag) Het is nu lastiger los te maken. En ik krijg het idee dat het allemaal wat vetter is. Dat bevestigde het commentaar dat ik pas kreef over de vadsigheid van Bluf. Ik had het zelf ook wel gezien maar ze krijgt al veel minder dan Finn en hij is wel goed op gewicht. En qua beweging beweegt zij veel meer, veel meer rennen.
Bewust had ik vorige keer eigenlijk meer pens compleet besteld, met het idee dat pens wat minder vet zou zijn. Denk ik dan te dom wellicht?

Schreef het net al ook ik vind het vetter. Ze krijgen echt niet meer maar worden wel dikker. Die nieuwe variant, de groene smurrie hier genoemd :mrgreen: valt wel het beste in smaak bij de dames (Kenzo krijgt Energique 4)
heb jij een foto van die nieuwe variant?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Een buurvrouw die hier het ook al jaren voerde is er nu ook afgestapt (Ik zou met haar meebestellen), haar honden zijn ook veel te snel aangekomen (kleine staffordmixen). Aangezien Yuna al een kilo te zwaar is sinds haar castratie (die ik er niet af krijg met geen mogelijkheid) ga ik het denk ik ook niet proberen. Yuun krijgt nu Tinlo, carnibest en smuldier
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik heb een tijd geen Lotgering gehad, dus we gaan zien of ze vetter worden.
Ik let er scherp op want Orpa is prachtig op gewicht en die zet vrij snel aan.

De enkelvoudige pens (die groene dus ;) ) valt wel érg goed in de smaak hier.
Maar het is wel een beetje slurp, heb ik het idee.
die groene is de pens totaal... tenminste hier wel :F: volgens de omschrijving op het krat en op het papiertje bij een van de pakketjes
Ik heb niet het idee dat het vetter is geworden hier, zelfs Xena krijgt het nu al ruim een half jaar (ipv smuldier, want zij kreeg smuldier omdat ze dik werd op lotgering) maar ze doet het er prima op en krijgt zelfs meer dan ze van smuldier kreeg per dag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Volgens mij is dat "waterige" doordat het nu fijner gemalen is.
Maar goed, misschien is dat onzin, hoor.
Ik ben benieuwd, ik vond het altijd wel iets vetter maar niet veel.
Volgens mij is de samenstelling niet gewijzigd.

Waren jouw honden schraler op Lotgering, Machie, of had je een ander merk?
Ik heb dus hetzelfde als Machie, Xena zat geheel op Smuldier omdat ze voorheen dik werd van Lotgering, de mannen kregen 's ochtends smuldier 's avonds lotgering. Sinds een half jaar/ 3 kwart jaar krijgen ze geheel lotgering en geen smuldier meer maar ik moet nu meer voeren dan toen ik smuldier erbij voerde, en zelfs Xena die je al heel snel kunt rollen van sommig voer, krijgt nu meer lotgering dan ze smuldier kreeg en blijft prima op gewicht.
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

fes/lou schreef:Ik heb kleine hondjes, en daar vind ik het te vet voor trouwens, die groeien compleet dicht...
Dichtgroeien heeft volgens mij niks met de grote van je hond te maken hoor :wink:
Hier een kruising Kooiker (gesteriliseerd) van 9,8kg en een Chihuahua van 2,7kg. Ze doen het uitstekend op Lotgering! Met z'n tweeën eten ze 250gr. per dag. Daarnaast mogen ze nog vrij brokken eten van Doglovers Gold, maar dat doen ze niet veel, misschien een handjevol per dag. Ze zijn allebei superslank! Bella is na haar sterilisatie ook niets aangekomen!

Ik moet erbij zeggen dat ze wel heel veel beweging krijgen en allebei van hard rennen houden.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Nou, als ik een portie wil voeren die met het blote oog te zien is, groeien ze dicht. En aangezien ik ze wel slank kan houden op 2 happen vreten, maar dat sneu vind, geef ik liever iets waar ze meer vulling aan hebben.
Ik vind sowieso 250 gram voor 12,5 kilo hond weinig, en hele dagen brokken verstrekken doe ik niet.
Normaal gesproken eten mijn Jacks van rond de 7 kilo ongeveer 200 gram vlees per stuk
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

malinois schreef:
Demi schreef:
blondie schreef:
Marjoleine schreef:Ja, de compleet is ook wat fijner volgens mij, maar de pens in elk geval zeker!
En groener inderdaad.
Maar ze eten het graag hoor, alleen zou het van mij zo fijn niet hoeven.
Heb ook het gevoel dat het fijner is, maar in ieder geval geperster. Ik maakte het vlees altijd "los" met de losse plastic bladen en verdeelde 1 pak over de twee honden (voer 2x per dag) Het is nu lastiger los te maken. En ik krijg het idee dat het allemaal wat vetter is. Dat bevestigde het commentaar dat ik pas kreef over de vadsigheid van Bluf. Ik had het zelf ook wel gezien maar ze krijgt al veel minder dan Finn en hij is wel goed op gewicht. En qua beweging beweegt zij veel meer, veel meer rennen.
Bewust had ik vorige keer eigenlijk meer pens compleet besteld, met het idee dat pens wat minder vet zou zijn. Denk ik dan te dom wellicht?

Schreef het net al ook ik vind het vetter. Ze krijgen echt niet meer maar worden wel dikker. Die nieuwe variant, de groene smurrie hier genoemd :mrgreen: valt wel het beste in smaak bij de dames (Kenzo krijgt Energique 4)
heb jij een foto van die nieuwe variant?
Ja heb ik, zal ik straks even maken
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

malinois schreef:
Marjoleine schreef:Ik heb een tijd geen Lotgering gehad, dus we gaan zien of ze vetter worden.
Ik let er scherp op want Orpa is prachtig op gewicht en die zet vrij snel aan.

De enkelvoudige pens (die groene dus ;) ) valt wel érg goed in de smaak hier.
Maar het is wel een beetje slurp, heb ik het idee.
die groene is de pens totaal... tenminste hier wel :F: volgens de omschrijving op het krat en op het papiertje bij een van de pakketjes
Ik heb niet het idee dat het vetter is geworden hier, zelfs Xena krijgt het nu al ruim een half jaar (ipv smuldier, want zij kreeg smuldier omdat ze dik werd op lotgering) maar ze doet het er prima op en krijgt zelfs meer dan ze van smuldier kreeg per dag.
De smurrie zeg maar :mrgreen: is compleet en de grovere is enkelvoudige pens, tenminste in mijn vriezer :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
connie63
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door connie63 »

Het lijkt inderdaad minder vet , want ik heb het een tijd niet gevoerd omdat daisy te dik werd
en ik nog maar 500gram gaf en nu heb ik een maand weer lotgering gegeven s'morgens
en dan sávonds een pakje smuldier en ze blijf nu keurig op gewicht
Afbeelding
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Hier is het een "wonder"middel, fabio, herplaatser, kwam hier gratmager, bij zijn vorige baas kregen ze hem niet op gewicht, hier dankzij Lotgering staat hij mooi, heel mooi!
Ook Speed een doorjager eerste klas, steeds mager, nu mag ik ze op dieet zetten(lees ietsje minder geven)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ik heb pens compleet (groenig) en enkelvoudige pens (Groen!).
Ze krijgen voor het derde deel hier karkassen en botwerk en andere dingen, ik voer pakweg 25% kvv, 20% pens en de rest wat anders.
Ik ben benieuwd hoe ze het erop doen, het oogt minder vet dan voorheen in elk geval.

Fes/lou: 200 gram! :80:
Fien weeg 5,5 kilo en die krijgt 110 gram ongeveer.
Maakt niet uit waarvan. Als ik meer geef groeit ze dicht.
En ze loopt alles wat de rest ook loopt, dus beweging zat!

Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Da's ongeveer op het oog, 3% lichaamsgewicht, zo gek is dat niet toch?
Van Smuldier doen ze het daar goed op, van Lotgering niet, dan groeien ze dicht.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Fien zou van alles wat 200 gram is dichtgroeien.
Jee. Ze wil vast verhuizen als ze dit hoort :LOL:

Ik houd 2% aan. Ik ben een bruut ;)

Afbeelding

Machie
Zeer actief

Dumas krijgt zo'n 700 gram per dag. En die weegt wel 15 kilo...
Luca krijgt net zo veel en die weegt het dubbele ;)
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

We voeren op dit moment (al dan niet tijdelijk) Lotgering en voeren 7 honden 2 katten met 2 rollen per dag. 's Morgens een rol verdelen en
's middags een rol verdelen. Ze doen het er super op, vinden het heerlijk en ook de kleintjes groeien er niet op dicht gelukkig! Ben er heel
tevreden over. Morgen nieuwe lading (6 kratten)!
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Ik houd 2% aan. Ik ben een bruut ;)
ik ook ongeveer per hond...
alleen 's winters krijgen de honden die buiten zitten wat meer.
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

fes/lou schreef:Da's ongeveer op het oog, 3% lichaamsgewicht, zo gek is dat niet toch?
Van Smuldier doen ze het daar goed op, van Lotgering niet, dan groeien ze dicht.
Smuldier bevat meer water en daar worden ze idd niet dik van.
Hier houd ik ook ongeveer 2% aan voor Lotgering en dat is echt meer als 2 happen hoor :wink:

Maar je moet ook echt per hond kijken hoe ze het er op doen. Vrienden met 2 labrador reuen geven de ene ongeveer het dubbele als de andere met Lotgering, de een verbruikt kennelijk veel meer energie dan de ander :19:
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik heb het binnen, 1e lading was oude verpakking, de rest nieuwe verpakking. Tsja wat moet ik ervan zeggen, het ziet er netter uit maar vind het vervelend dat het niet vacuum verpakt is, er zit gewoon lucht in de verpakkingen. Waardoor het indelen ook weer lastig is.
En de barfproducten nogsteeds in een folietje, en niet erop wat het is. Zitten weer 2 dingen bij waarvan ik niet weet wat het is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik had liever de oude verpakking, je rolt het dan zo de bak in, nu moet je eerst medderen om het open te maken- o.k het ziet er netter uit en het droogt niet uit, maar toch .. :wink:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Machie schreef:Van Lotgering hadden ze minder nodig dan van ander voer. Ik voer nu ruim een jaar lotgering en sinds een maand of 2 vallen ze af. Ze krijgen nu allemaal wat meer en blijven nu iig op gewicht. Dumas mag er nog wat bij maar die hond beweegt zo veel, daar is amper tegenop te voeren :oeps:
Ik blijf erbij dat de samenstelling wisselt. Heb het ook best een tijdje gevoerd, maar de ene keer moest ik 1,5 kilo aan de honden verdelen om ze op gewicht te houden en de andere zending groeiden ze nog dicht op 750 gram. Dat is me iets te veel verschil. Daarom gestopt. Oja, en Ushi had makkelijker diarree als het dus vetter was dan normaal. Ook als ik minder voerde (waardoor ze weer dunner werd).
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Marjoleine schreef: Fes/lou: 200 gram! :80:
Grappig dat verschil in hoeveelheid.
Bimbo 6,5kg krijgt 100gr en Joy 8,3kg krijgt 140gr de DA was verbaasd van de enorme bespiering die ze hebben dus genoeg beweging. :wink:
Groetjes Patries
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Haddock weegt 11 kg en krijgt 200 pd
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:
Machie schreef:Van Lotgering hadden ze minder nodig dan van ander voer. Ik voer nu ruim een jaar lotgering en sinds een maand of 2 vallen ze af. Ze krijgen nu allemaal wat meer en blijven nu iig op gewicht. Dumas mag er nog wat bij maar die hond beweegt zo veel, daar is amper tegenop te voeren :oeps:
Ik blijf erbij dat de samenstelling wisselt. Heb het ook best een tijdje gevoerd, maar de ene keer moest ik 1,5 kilo aan de honden verdelen om ze op gewicht te houden en de andere zending groeiden ze nog dicht op 750 gram. Dat is me iets te veel verschil. Daarom gestopt. Oja, en Ushi had makkelijker diarree als het dus vetter was dan normaal. Ook als ik minder voerde (waardoor ze weer dunner werd).
zo'n enorm verschil heb ik nog nooit gehad :80:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

patricia schreef:
Marjoleine schreef: Fes/lou: 200 gram! :80:
Grappig dat verschil in hoeveelheid.
Bimbo 6,5kg krijgt 100gr en Joy 8,3kg krijgt 140gr de DA was verbaasd van de enorme bespiering die ze hebben dus genoeg beweging. :wink:
ja hier ook. Beide honden wegen 8.5 kg. waarbij Spikey wat aan de mager kant is en Laika iets te dik.
Laika krijgt al bijna een jaar maar 120 gram Lotgering. En Spikey 200 gram.
overdag nog een pensstaafje en ongeveer 4 frolicjes per hond.

Afvallen doet Laika overigens niet :mrgreen: En beiden evenveel bespiering.

OVerigens waren hier onder in het krat alle nieuwe verpakkingen kapot. (al voordat ze waren in gevroren) en was de bodem van het krat 1 grote smurrie vlees.

De penscompleet is heel erg droog trouwens. Eigenlijk geheel zonder vocht.
En de kip/eend compleet is net stopverf zo plakkerig. (laika's favo eten)
Dat het wat fijner gemalen is is hier voor Laika wel fijn. Die legt alle groffe stukken buiten de bak. (en niet op te eten)
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”