Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alles welkom qua hondenrassen en fokkers

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

alles welkom qua hondenrassen en fokkers

Ongelezen bericht door mum »

Zoals sommige van jullie wel weten wil ik graag nog een hond, niet meteen hoor, Wat vinden jullie een goede fokker en nog belangrijker, hoe vind ik deze?
Wat voor hond het word ben ik nog niet over uit maar het moet wel samen met Buddha, het idee van nog een klapkaak heb ik nu volledig laten varen na een kleine dwaling,ik wil graag een collie of een sheltie, wat voor ras past bij Buddha, hij is cool en collected maar wil graag spelen, hij is gecastreerd, bijna 2 en luisterd verders goed, heeft wel enkele incidenten gehad met andere honden, wat kan daar het beste bij qua andere hond?
Tis nog wat abstract maar ik wil het nu vorm gaan geven maar uiteraard niet zonder hulp.
Ik houd van kleine honden en man van stoere honden.
Laatst gewijzigd door mum op 31 jul 2012 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
life is good
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: alles welkom

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zou eigenlijk nog niet beginnen aan een tweede hond omdat imo jullie situatie niet stabiel genoeg is daarvoor.. Ik zou wachten tot je hond wat ouder is en jullie hem 100% onder controle hebben. En ik zou er eerder een stabiele(!) herplaatser bij zetten dan een pup :)
Afbeelding
mum
Zeer actief

tis ook een soort vijfjarenplan, ik wil me goed voorbereiden enzo en er is niks leuker dan voorpret, mar hoe vind ik dan een stabiele herplaatser? Ik ben meer van type Ik wil een hond en zo vlug mogelijk, ik probeer me nu dus echt te bedwingen en weloverwogen aan het werk te gaan
Laatst gewijzigd door mum op 31 jul 2012 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
life is good
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik dacht dat je zo weg was van jack russells?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Een collie is over het algemeen rustig en bedaard en een sheltie is meer hittepetitterig. Beide rassen houden overigens meestal niet van wilde 'beuk'spelletjes. Ze spelen dan ook niet graag met speelse labradors en aanverwante rassen.
Beide rassen zijn wel zeer tolerant tegen andere rassen en ontwijken liever confrontaties.

Als je namen van goede colliefokkers wilt hebben, pb je me maar even.
Afbeelding
mum
Zeer actief

buddhaatje heeft een bordercollie vriendin en een schotsecollie vriendin en daar speelt ie altijd pakkertje mee, de Amstaf teef van mn nicht begon direct op m in te beuken maar dat vond ie maar niks, was ook wel sneu hoor.
En ik vind Jackies idd heel leuk, grote honden in een kleine verpakking, ik veronderstel ook dat dat soort energieke hondjes goed bij Buddha passen, van mn jacks van vroeger weet ik hoeveel energie ze hebben.
life is good
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat vindt je van een corgi? Die kunnen absoluut tegen een stootje, zijn wel echte herders, en wat Apple betreft, behoorlijk wat energie.
Maar ze is goed te sturen, en heel sociaal.
mum
Zeer actief

Ik ga ff googlen maar ook mn man moet m leuk vinden, tja hij heeft buddhaatje al gekozen nu ben ik aan de beurt
life is good
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: alles welkom qua hondenrassen en fokkers

Ongelezen bericht door DeDiana »

Of een herplaatscollie... (de site http://www.collie-in-nood.nl ken je misschien al?)
Ik ken je situatie en Buddha niet natuurlijk, dus moeilijk om zo te zeggen wat bij jou en Buddha past. Als hij van renspelletjes houdt, zit je met een collie of sheltie wel goed ;-) Zoals Lieke zegt: beide rassen houden niet van lomp gedoe.
Wat een goede fokker is, hangt behalve de algemene dingen (gezondheid en gedrag ouders, goede combinaties, hoe groeien de pups op, etc.) natuurlijk ook af van het type hond dat je zoekt en wat je ermee wilt doen (of niet). In september is er een doedag van de Schotse Herdervrienden (Lieke weet daar álles van!), daar zou je ook eens rond kunnen kijken welk type collie je leuk vindt en informeren naar de fokkers van die honden, ervaringen van eigenaren, etc.
En aangezien je vriend graag een 'stoere hond' wil: past een collie of sheltie dan wel in dat plaatje?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Korthaarcollie zou ook kunnen passen, in Duitsland woont een goede fokker die stabiele karakters fokt en ook nog mooi zijn.
Kennelnaam is JackMack
mum
Zeer actief

Buddha vind vechtspellen idd niet zo leuk, hij is echt een renhond, en hij houdt van zwemmen, dat doen we ook geregeld, dus een toekomstige hond moet wel actief zijn, en wonder boven wonder vind mijn Schotse Collies ook heel leuk, maar no span iedereen, het gaat nog wel ff duren, ben nu bezig met info te vergaren over karakters van diverse rassen.
life is good
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”