Hij krijgt ook wel eens smuldier, maar de laatste paar keren dat hij het kreeg was hij de volgende dag aan de dunne
Ik zoek dus voer wat relatief goedkoop is, maar wel goed.
Moderator: moderatorteam

Heb werkelijk geen benul van dalmatiërs, maar die groenteprutjes kun je ook zelf maken en bij een goedkopere kvv geven.Erwina schreef: Als je helemaal KVV gaat voeren moet je denk ik wel een versie hebben waar groenten in zit.
Dat kan ook zeker, maar ik zou dat weer teveel moeite vindendagmar88 schreef:Heb werkelijk geen benul van dalmatiërs, maar die groenteprutjes kun je ook zelf maken en bij een goedkopere kvv geven.Erwina schreef: Als je helemaal KVV gaat voeren moet je denk ik wel een versie hebben waar groenten in zit.
Scheelt weer een hoop.

De Dalmatische Hond heeft echter problemen bij het omzetten van urinezuur naar allantoïne. Het eiwit purine wordt wel omgezet in urinezuur, maar het urinezuur wordt niet volledig omgezet tot allantoïne. Op deze manier komt er dus urinezuur en uraatzout in de urine van de Dalmaat terecht. Deze kan gruis vormen of zelfs steen.

Kan ook wel eens dat het een dag of wat nodig heeft hoor.Elmo/maureen schreef:hij ging van vlees compleet aan de dunne![]()
Valt wel mee. Ben inmiddels meer van de gemakkelijken, maar met Pluisje er bij maakte ik op een uurtje voor de hele maand.Erwina schreef: Dat kan ook zeker, maar ik zou dat weer teveel moeite vindenMaar goed, het is wel iets om even uit te zoeken denk ik of het uberhaupt wel nodig is. Misschien zijn ze daar ook al wel weer van terug gekomen?

Rare hond, ik had verwacht van de pensElmo/maureen schreef:hij ging van vlees compleet aan de dunne![]()
@erwina; dalmaten hebben een ander urinewegstelsel als andere honden.De Dalmatische Hond heeft echter problemen bij het omzetten van urinezuur naar allantoïne. Het eiwit purine wordt wel omgezet in urinezuur, maar het urinezuur wordt niet volledig omgezet tot allantoïne. Op deze manier komt er dus urinezuur en uraatzout in de urine van de Dalmaat terecht. Deze kan gruis vormen of zelfs steen.
yamie schreef:hier Cavom ( en smuldier of andere kvv) ik vind Cavom een fijne brok, enige waar je wel op moet letten, is dat je niet teveel voert, het zet wel snel aan zeg maar.. maar dat maakt het ook weer voordelig, zak voer van 20 kilo is rond de 35 euro.

Even een vraagje tussendoor, weet je al wat je wilt geven KVV of Brok en wil je eventueel nog wat leesvoer?Elmo/maureen schreef:ah ok. zal wel even vragen aan Gerda
Nee nog niet helemaal een keuze gemaaktYosh schreef:Even een vraagje tussendoor, weet je al wat je wilt geven KVV of Brok en wil je eventueel nog wat leesvoer?Elmo/maureen schreef:ah ok. zal wel even vragen aan Gerda
je moet er ook niet teveel van voeren. (dat scheelt trouwens ook weer geldElmo/maureen schreef:yamie schreef:hier Cavom ( en smuldier of andere kvv) ik vind Cavom een fijne brok, enige waar je wel op moet letten, is dat je niet teveel voert, het zet wel snel aan zeg maar.. maar dat maakt het ook weer voordelig, zak voer van 20 kilo is rond de 35 euro.
ja dat moet niet, hij moet juist afvallen
Elmo/maureen schreef:waar kan ik alaska vinden?
oh dat is nog wel te doen als we richting schoonouders gaan
ze vreten bij mij een allergaartjeElmo/maureen schreef:@reny; ik dacht dat ze barf gaf?