Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DA Magnum (nier is aan het falen) update 04-10-2012

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: DA Magnum (helaas zijn nier is aan het falen)

Ongelezen bericht door chrico »

Sterkte met hem, hopelijk kunnen jullie nog een aardig tijdje van elkaar genieten :roos:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Hè wat een naar bericht, ik hoop dat het allemaal nog lang mag duren en dat jullie nog lekker mogen genieten van elkaar.
Sterkte hoor :roos:
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Dank jullie wel allemaal :knuffel:

Ik hoop dat ik nog een hele tijd van hem mag gaan genieten, mijn gekke maffe mannetje.

Maar na een nacht slapen, heb ik besloten niks te gaan aanpassen voor hem. Hij mag van mij nog elke dag genieten van zijn heerlijke rauwe voeding/zijn botjes enz..., en hij mag nu doen en laten wat hij wil. Ik heb liever dat hij een paar maanden korter leeft maar met plezier en zijn dingen.
Zijn nier word toch niet meer beter wat ik ook zal doen, het is zoals het is en we gaan nu gewoon genieten van de tijd die we nog hebben.

Hou jullie natuurlijk allemaal op de hoogte van het verloop.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Wat naar.. sterkte en geniet inderdaad maar lekker van elkaar..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heel veel sterkte, wat een klote bericht zeg.... :roos:
Geniet nog lekker van hem en hopelijk mogen jullie nog een flinke tijd genieten!
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Sterkte, wat een rotbericht, zeg :(:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

klote zeg, zn vader is inmiddels echt aan het einde van zijn leventje, maarja, dat mag soms ook wel na een druk werkzaam leven als je al 13 (ff uit mn hoofd) bent....voorlopig scharrelt hij nog lekker wat rond...

hoop dat je nog een goede kwaliteit van leven kan blijven geven voorlopig, heb natuurlijk bij onze dame na haar vergiftiging gezien wat nierfalen met een hond doet, bahbah
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Rotnieuws zeg! Ik hoop echt dat hij nog een tijdje bij je mag zijn! Sterkte!!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Geen fijn nieuws. Sterkte ermee...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een rotbericht, sterkte :roos:
Afbeelding
magnum
Zeer actief

Even een update.

Vanmorgen zoals besproken met de Da nog even urine gebracht voor onderzoek op verlies van eiwitten.
Bij de DA zelf hebben ze een snel test gedaan, en daar kwam uit dat er inderdaad wat eiwitten in zijn urine zitten. Maar nu moeten ze weten of deze eiwitten erin zitten vanwege de AB die hij nu krijgt, of dat het echt eiwitten zijn die weglekken uit zijn nier. Dus de urine is nu opgestuurd naar het laboratorium en krijg over een paar dagen de uitslag.

Als het eiwitten zijn die weglekken uit de nier, dan word de tijd die we nog samen hebben verkort :cry:

Geniet op het moment dubbel en dwars van mijn ventje, maar aan de andere kant kan ik ook zo in tranen uitbarsten.
Muk

Re: DA Magnum (helaas zijn nier is aan het falen) update

Ongelezen bericht door Muk »

He bah, sterkte. Hopelijk is de urineuitlsag de meest gunstige die je maar kunt krijgen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wat een k*tnieuws.
Hopelijk valt het nog een heel klein beetje mee :roos:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

magnum schreef:Even een update.

Vanmorgen zoals besproken met de Da nog even urine gebracht voor onderzoek op verlies van eiwitten.
Bij de DA zelf hebben ze een snel test gedaan, en daar kwam uit dat er inderdaad wat eiwitten in zijn urine zitten. Maar nu moeten ze weten of deze eiwitten erin zitten vanwege de AB die hij nu krijgt, of dat het echt eiwitten zijn die weglekken uit zijn nier. Dus de urine is nu opgestuurd naar het laboratorium en krijg over een paar dagen de uitslag.

Als het eiwitten zijn die weglekken uit de nier, dan word de tijd die we nog samen hebben verkort :cry:

Geniet op het moment dubbel en dwars van mijn ventje, maar aan de andere kant kan ik ook zo in tranen uitbarsten.
Is het ook niet zo dat honden die rauw eten toch al hoger in de eiwitten zitten?

Geniet nog van elkaar zoveel je kunt!!Afbeelding
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
magnum
Zeer actief

Het zou best kunnen dat honden die rauw gevoerd worden wat meer eiwitten hebben.

Maar in de urine van een hond mag geen eiwit zitten, eiwit in de urine is een teken van een falende nier.
Vandaar dat ook dat nog gecheckt word.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

:roos: :roos:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat een rotnieuws, sterkte
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

sterkte...ik hoop dat je nog een tijdje an hem kan genieten
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Wat een zwaar klote uitslag. Kan me voorstellen dat je hier echt kapot van bent.
Maar heb diep respect voor de door jou genomen beslissingen. Geen toeters en bellen voor iets wat niet te verbeteren is. Maar gaan zoals hij nu doet en op tijd je beslissing nemen.
Pluk de dag en iedere dag die je nog bij kunt sprokkelen. En ik weet dat je op tijd de beslissing zult nemen. :flower:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Muk schreef:He bah, sterkte. Hopelijk is de urineuitlsag de meest gunstige die je maar kunt krijgen.
Dat hoop ik ook.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

He bah :(
Ik duim voor een gunstige urineuitslag voor jullie!
Sterkte hoor :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
caelum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.

Ongelezen bericht door caelum »

Heb je inmiddels de uitslag? Ik was eigenlijk wel benieuwd wat de creatinine waarde van Magnum is??

Volgens mij had mijn hondje in haar laatste urineonderzoek ook dat er eiwitten te vinden waren. Ik wist persoonlijk niet dat dat zó erg is.

Mijn hond eet inmiddels alweer bijna anderhalf jaar Bandit nierdieet, en vindt dit heerlijk, ze kan niet wachten tot ze het weer mag eten. Laatst was ze voor infuus opgenomen, en ik had wel de Bandit al ontdooit, dus heb het aan de oppashond gegeven zodat ik het niet weg hoefde te gooien, en die wou daarna een paar dagen zijn eigen eten niet meer (hij gluurt altijd al zo jaloers naar haar eten) haha. Zij krijgt ook Fortekor en Ipakitine.

Ik vind je besluit om gewoon zo door te gaan wel dapper en ik hoop dat de urine uitslag meeviel.
magnum
Zeer actief

Ik heb helaas nog geen uitslag, vandaag wel even de DA gebeld om te vragen of de uitslag er toevallig wel binnen was maar dat was nog niet zo, ze hopen morgen.

Ik weet niet precies wat de waarde was in cijfers, toen ik het zag wist ik al genoeg en ben meteen in tranen gesprongen.
Wat ik wel weet is dat de waarde in een balk staat dat uit 3 delen bestaat, en zijn rode streepje stond echt op denk een kleine millimeter na helemaal tegen het einde aan. Dus echt veel slechter kan helaas niet kwa Creatine waarde.

Ik ga mijn hond die niet meer te genezen is, en het alleen nog een kwestie van tijd is tot zijn laatste reis, niet meer pesten met ander eten, medicijnen enz.... Ik heb liever dat we samen nog even flink kunnen genieten van elkaar, en in samenspraak met mijn DA houden we het zo in de gaten dat ik optijd de moeilijkste beslissing kan nemen. Wil namelijk de symptomen van het misselijk zijn, niet meer willen eten/drinken en afvallen voor zijn, want dat verdiend hij gewoon niet om nog ziek te worden.

En als er eiwit in de urine zit dan houd het in dat de nierlekt en dus niet meer zijn werk doet. En dat houd dus in dat de levenstijd helaas verkort word. Dus hoop te horen dat er geen eiwitten in zijn urine zitten, maar aan de andere kant zegt mijn gevoel dat er wel eiwitten in zitten aangezien die al gezien zijn. De urine is alleen naar het lab gegaan om uit te zoeken welke eiwitten er precies in zitten, en in welke mate al.

Moet wel zeggen Magnum is wel al flink veranderd, Magnum was altijd een heel blij stuiterballetje niet te stoppen of te stuiten enz..... Nu kan hij 15 minuten stuiteren en is dan helemaal kapot, hij ploft dan ergens neer en valt in een diepe slaap. Ook heeft hij al heelveel jeuk over zijn hele lijf, en hijgt hij de hele dag ook al is het niet warm, en heeft hij net geslapen.

Zodra ik de uitslag heb zet ik het natuurlijk hier neer.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Heel veel sterkte,ik moest Banjer vier jaar oud ook laten gaan vanwege nierfalen :J:
Geniet van de tijd die jullie samen nog hebben.
Afbeelding
caelum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.

Ongelezen bericht door caelum »

Bedankt voor je update, ik weet niet hoe dat zit met een balk, ik krijg altijd de crea waarde gewoon als cijfer, er komt dan zo'n soort bonnetje uit het apparaat ofzo, want ik kreeg laatst zo'n bonnetje of soms belt de dierenarts de cijfers door.. Ze heeft het laatste half jaar ongeveer 335, maar bij de eerste test was het iets van 200nogwat.. Ze gaat dus steeds wel achteruit.

Duurt dan toch best wel lang voordat je de uitslag hebt, hopelijk weet je deze week meer. Ik vind het zó'n lastige toestand, dat nierfalen. Ook ik wil natuurlijk niet dat mijn hond ziek wordt en al die dingen mee moet maken, daarom houden wij haar ook, samen met de dierenarts, goed in de gaten, want hoe zij zich voelt gaat natuurlijk altijd voor.. Op internet lees je dan dingen van dat een hond misselijk is of slecht eet of veel drinkt, en dat mensen dan naar de dierenarts gaan. Bij ons is het per toeval ontdekt. Onze hond eet nog altijd goed, en haar plas en drinkgedrag is over het algemeen niet anders dan anders. Ook is ze niet afgevallen of wat dan ook. We hebben een hond die volgens de cijfers behoorlijk ziek is, maar zich niet ziek gedraagt.. Ik denk dat als het zo ver is, ik het vanzelf wel weet, maar je kijkt toch heel anders naar je hond, en dingen waarvan je normaal dacht, ach, ze is gewoon moe, daarvan denk ik nu, of zijn het de nieren?

Erg vervelend dat je Magnum toch al achteruit ziet gaan. Ik hoop dat jullie samen nog een hele fijne tijd hebben en ik blijf het topic even in de gaten houden voor de urine uitslag..
magnum
Zeer actief

Achter het balkje van de bloed uitslag staat ook een cijfer, maar heb daar nu echt niet opgelet, aan het zien waar het rode streepje stond wist ik al voldoende.

De uitslagen krijg ik te zien op de pc, ik laat namelijk altijd een compleet bloedbeeld afnemen, en dan staat er een flinke lijst met allemaal latijnse benamingen met daarachter de waardes zoals ze horen te zijn, dan een balkje waar de waarde word aan gegeven met een rood streepje, en daarachter staat dan in cijfers de waarde zoals ze op dat moment zijn.
Maar aan de balkjes zie je al in een oogopslag of de waardes te laag staan, normaal staan of te hoog staan.

Magnum staat al sinds hij 1,5 is goed onder controle en hij word aankomende zaterdag 8 jaar, aangezien hij maar 1 nier heeft. (zijn andere nier heeft hij verloren met een sportongeval op de training voor het PH1).
Dus elk jaar liet ik een compleet bloedbeeld afnemen om alles te controleren.
Nu was hij niet lekker en dan laat ik meteen weer bloed afnemen, en tja toen kwam dit eruit en dat kwam hard aan.
Nu gaan we zolang Magnum geen ziekte symptomen krijgt, om de 3 maanden bloed afnemen om het zo in de gaten te houden.

Ga er wel vanuit dat een hond pas symptomen aan gaat geven, als de nieren voor meer als 75 procent falen.
Afbeelding
magnum
Zeer actief

Vandaag de uitslag binnen gehad van het urine onderzoek.

Bij de dierenarts hadden ze een sneltest gedaan en daar kwam naar boven dat hij een verhoogd eiwit in zijn urine had. Daarom hebben ze de urine naar het lab gestuurd om alles precies uit te laten zoeken.

Nu net kreeg ik een goed bericht, er zaten wel wat eitwitjes in de urine maar binnen de normen. Dus gelukkig is er nog geen eiwit verlies, en dat is toch wel positief op dit moment.

Dus we gaan gewoon verder zoals afgesproken en in Oktober laten we weer een bloedonderzoek doen, om te kijken in hoevere alles veranderd. Dus hij word nu gewoon goed in de gaten gehouden.

Dus al met al ben ik best heel blij met deze uitslag.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Poe, dat is een opluchting voor je denk ik. Fijn zo!
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Re: DA Magnum (nier is aan het falen) update 02-08-2012

Ongelezen bericht door Living XL »

Wat een opluchting, nu hopen dat het zo blijft gaan en dat jullie nog een tijdje van elkaar mogen genieten...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
magnum
Zeer actief

Re: DA Magnum (nier is aan het falen) update 02-08-2012

Ik ben echt heel blij met deze uitslag, en het is zeer zeker een opluchting.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”