Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveelheid eten en drinken, instinct?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Hoeveelheid eten en drinken, instinct?

Ongelezen bericht door mijke »

Ik geloof niet dat honden van nature een 'eetstop' hebben. Het is killen wat je killen kunt, en dat gaat dan ook gewoon op tot je echt niet meer kunt. Dat lijkt me logisch, omdat het van oorsprong natuurlijk nooit zeker was wanneer de volgende maaltijd zou komen. Maar als je bij een baasje woont krijg je gewoon elke dag weer nieuw eten. Als dat dan onbeperkt gegeven wordt lijkt het me niet meer dan logisch dat zo'n beest dik wordt. Ik denk dat je eerder mazzel hebt als dat niet gebeurt en je hond wel uit zichzelf stopt met eten. Hoewel ik trouwens wel vaker over honden hoor die niet zo veel interesse hebben in hun voer, maar dat zijn 'toevallig' wel allemaal honden die brok krijgen.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Hoeveelheid eten en drinken, instinct?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer eet brokken, maar ook als hij vlees krijgt heeft hij als 'regel': als hij niet hoeft, eet hij niet.
Hij is gek op kip, maar toen hij een keer kip kreeg nadat hij dus wel al gegeten had, liet hij mooi die kip staan.
Overigens heeft hij niet onbeperkt brokken staan, hij eet van zichzelf maar eens in de 2/3 dagen en natuurlijk krijgt hij tussendoor wel eens iets van Elyna. Dus hij krijgt in principe genoeg binnen, maar dik is hij niet.

Een tijdje heb ik hem vlees gegeven, maar na enkele weken at hij het gewoon niet meer. Dan kon ik het weghalen, dag later geven, maar hij at nog niet. Hij was gek op pens, maar hij at het gewoon niet meer. Sindsdien ben ik weer teruggegaan op brokken, omdat hij een week geweigerd heeft te eten. Zonder dat er een loopse teef ofzo was, want daar maakt hij zich nooit druk om.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”