Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeggen jullie wat als hond mee moet aan de fiets nu?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

krullie
Zeer actief

Re: Zeggen jullie wat als hond mee moet aan de fiets nu?

Ongelezen bericht door krullie »

nadat ik een bouvier dood heb zien neervallen naast de fiets heb ik
voor mezelf de lijn bij 20 graden en geen wind gezet.
wat andere doen moeten ze helaas zelf weten.
sinds wanneer luisteren mensen?? :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

krullie schreef:nadat ik een bouvier dood heb zien neervallen naast de fiets heb ik
Sinds wanneer zou ik moeten 'luisteren' naar iemand die niets weet van mijn honden?? :19:
En nee, zo'n zwarte haarbal zou ik nu ook niet mee nemen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

dagmar88 schreef:
krullie schreef:nadat ik een bouvier dood heb zien neervallen naast de fiets heb ik
Sinds wanneer zou ik moeten 'luisteren' naar iemand die niets weet van mijn honden?? :19:
dus jij fietst wel met je hond bij 25+ graden ?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

dagmar88 schreef:

precies, waarom zou je, dus waarom zou ik moeite doen.
en het was wel een geschoren haarbal die het gewent was volgens de baas.
kerngezond, maar in 1x dood, ik zie het nog altijd zo gebeuren. :(
dagmar88
Zeer actief

Emma schreef:
dagmar88 schreef:
Staat hier eerder al precies omschreven.
krullie schreef: precies, waarom zou je, dus waarom zou ik moeite doen.
en het was wel een geschoren haarbal die het gewent was volgens de baas.
kerngezond, maar in 1x dood, ik zie het nog altijd zo gebeuren. :(
Honden vallen wel eens dood. Tijdens het zwemmen, wandelen, eten, schijten, bij de dierenarts, in de showring.
Pech gehad.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voor al die mensen die er wat van zeggen.
Heeft het ooit geholpen dan toen jullie er wat van zegde.?? :denken:
Geloof het niet. :wink: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind overigens zelf ook niet dat het nu weer is om te fietsen met de hond, maar dat moet iedereen zelf maar weten.. En als er een hond dood neervalt, ja dan is dat rot, maar ja.. Alweer lekker makkelijk, maar niet mijn verantwoordelijkheid en niet mijn hond..
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Ik zeg er eigenlijk niets van en ik ben er zeker van dat als ik vanmiddag de lijn en de fiets had gepakt, dat janta even vrolijk en even vol energie was mee gelopen als anders, maar het is omdat het vrouwtje niet zo goed tegen de warmte kan, dat ik het dus niet doe, maar ik apporteer of frisbee wel gewoon met guapa en janta, ja ze zijn sneller moe/hebben het sneller warm, maar dat geven ze zelf perfect aan en dan stop ik ook gewoon.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

dagmar88 schreef:
Emma schreef:
dagmar88 schreef:
Staat hier eerder al precies omschreven.

.
die post had ik even van je gemist.
maar :80: :80:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:Voor al die mensen die er wat van zeggen.
Is dat een nieuw gezegde?

Als een hond het loodje naast de fiets aan het leggen is zou ik wel een opmerking maken. Vond Whera overigens wel sterk in een ander topic dat ze een man met hond naast de fiets op een hete dag vroeg of ze wat mocht vragen. De meneer zijn schoenen uit liet doen en hem op het hete asfalt liet staan. Denk dat op die manier het iets beter doordringt.
Mijn Buuf fietst ook met de hond maar in een rustig tempo en een minuut of 15, soort van plas en poeprondje i.p.v. lopen. Hond heeft er niets van.
Zelf wil Bluf hier rennen en vliegen, ik snap er niets van, maar gooi wel het balletje. Let er zelf wel op dat ik niet overgooi, en de sloot is dichtbij dus jut en jul rennen daar zelf wel in. Maar als ik bal sta te gooien weet ik niet of ik het wel waardeer als iemand mij ineens gaat aanspreken dat ik onverstandig aan het doen ben om de honden zo druk te laten rennen :19:
Maar goed dan zie ik het in mijn eigen referentiekader, ik kijk heus wel naar de honden en hun reacties en stop op tijd. Finn had ik ook wel naast de fiets in de avonduren, en dan was het ook nog niet echt afgekoeld, maar we fietsten rustig en op schaduwrijke plekken en richting strand. Dat was ca. 15 minuten fietsen. Eenmaal daar (vaak tussenstop bij mijn ouders om wat water te laten drinken) was het uiteraard lekker zwemmen in zee. Maar dat zien mensen niet als ze je voorbij zien fietsen.
Ik hou ze ook liever rustig met dit weer, maar het schijnt de honden echt niet te deren. Vanmiddag stonden anderen ook weer wat verbaasd over het drukke gedoe van het stel. Veel honden willen niet eens de deur uit. Die van mij staan te smeken om actie :19:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Misschien toch... De man die ik aansprak maakte een schaduwplekje voor zijn zowat bezwijkende hond en nam toch wel graag mijn aangeboden water aan. Dus op dat moment hielp het.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

blondie schreef:
Is dat een nieuw gezegde?

Als een hond het loodje naast de fiets aan het leggen is zou ik wel een opmerking maken. Vond Whera overigens wel sterk in een ander topic dat ze een man met hond naast de fiets op een hete dag vroeg of ze wat mocht vragen. De meneer zijn schoenen uit liet doen en hem op het hete asfalt liet staan. Denk dat op die manier het iets beter doordringt.
Mijn Buuf fietst ook met de hond maar in een rustig tempo en een minuut of 15, soort van plas en poeprondje i.p.v. lopen. Hond heeft er niets van.
Zelf wil Bluf hier rennen en vliegen, ik snap er niets van, maar gooi wel het balletje. Let er zelf wel op dat ik niet overgooi, en de sloot is dichtbij dus jut en jul rennen daar zelf wel in. Maar als ik bal sta te gooien weet ik niet of ik het wel waardeer als iemand mij ineens gaat aanspreken dat ik onverstandig aan het doen ben om de honden zo druk te laten rennen :19:
Maar goed dan zie ik het in mijn eigen referentiekader, ik kijk heus wel naar de honden en hun reacties en stop op tijd. Finn had ik ook wel naast de fiets in de avonduren, en dan was het ook nog niet echt afgekoeld, maar we fietsten rustig en op schaduwrijke plekken en richting strand. Dat was ca. 15 minuten fietsen. Eenmaal daar (vaak tussenstop bij mijn ouders om wat water te laten drinken) was het uiteraard lekker zwemmen in zee. Maar dat zien mensen niet als ze je voorbij zien fietsen.
Ik hou ze ook liever rustig met dit weer, maar het schijnt de honden echt niet te deren. Vanmiddag stonden anderen ook weer wat verbaasd over het drukke gedoe van het stel. Veel honden willen niet eens de deur uit. Die van mij staan te smeken om actie :19:
Hier willen ze de deur wel uit maar (koel huis, tuin) schrikken zich op de stoep het apegapen.
Ze lopen heel vroeg om 7 uur een flink stuk en voor de rest rommelen we wat :ok:

Als ik een hond zie die het te heet heeft zal ik er vast wel wat van zeggen, maar fietsen is hier meestal naar de plas toe en dat is wel lekker met dit weer.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:
Misschien toch... De man die ik aansprak maakte een schaduwplekje voor zijn zowat bezwijkende hond en nam toch wel graag mijn aangeboden water aan. Dus op dat moment hielp het.
Het kan als bemoeien gezien worden, maar als je iemand er op aan spreekt die zich écht van geen kwaad bewust is kan het misschien handig zijn.
Geldt denk ik overal voor. Toen ik Finn net had was hij behoorlijk mager. En dan is het net de toon die de muziek maakt als mensen je daar op aanspreken. Ik zag ook dat hij te mager was, en was al bij een da geweest die ook erg schrok van hoe hij eruit zag.
Te dik vonden sommigen madam weer toen ik haar kreeg en dan krijg je dat weer te horen. Prima. Ik zie het zelf ook wel. Maar anderzijds vind ik het eigenlijk wel fijn dat sommige mensen zich bekommeren om het welzijn van. Je kunt je bek houden en niets zeggen. Of je kunt "voorzichtig" eens vragen of mensen beseffen wat ze hun hond aandoen om in de hitte te fietsen, of vragen waarom een hond zo mager is. De meesten die me destijds benaderden over Finn deden dat met een omweg. En dan kon ik uitleggen dat ik hem pas had en dat we bezig waren hem weer op gewicht te krijgen. Dat is al anders als iemand je beticht van niet goed voor je dier te zorgen bijvoorbeeld omdat hij zo mager is.
En heb ook wel eens ongevraagd iemand een handreiking gedaan toen ik zag dat de hond een brug niet over durfde. Een ander ziet dat als bemoeizucht. Maar geloof niet dat de man en hond dat zo ervaarden. Met vijf minuten waren ze de brug over en weer terug. Het was écht iets heel simpels om de hond te kunnen overreden om over de brug te gaan. Een ander zou zeggen waar bemoei je je mee.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik vind het erg vervelend als ik "goedbedoelde" adviezen/commentaren of weet ik veel wat krijg onderweg over mijn honden. Dus nee, ik zeg niks. Meestal weten de eigenaren zelf erg goed waar ze mee bezig zijn.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Indy had vanmiddag nog wel meegegaan als ik de fiets gepakt had, met veel plezier. Maar je moet zelf je verstand gebruiken.
Ik wilde net gaan, maar keek eens op de thermometer en vond het nog té warm om te fietsen. Dus maar een eindje gaan lopen en even wezen afkoelen in het water. Het is nóg benauwend vind ik.

Wilde met Thor nog gaan fietsen, Leon moet heel de week vroeg beginnen. Maar die pak ik zo wel voor een grotere ronde, lekker even rondsnuffelen. Overdag doe ik niet meer als alleen de hoognodige plas en poep rondjes. Vind het genoeg. Mike is met Leon mee.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Cleva schreef:Ik zie er best veel naast de fiets met dat hele mooie weer maar ik zie eigenlijk nooit een afgepeigerde hijghond die voortgetrokken wordt. Ze kijken best fris, doorgaans.
Yup. Dat valt mij ook op.

Ik kijk altijd wel héél goed naar de hond als het zo warm is, want zelf zou ik het niet snel doen.
Maar dat is meer omdat ik drie jaar geleden tijdens een heel hete periode de hond 's avonds om 23.00 uitliet op blote voeten, en ik mezelf afvroeg wat ik toch in hemelsnaam voelde onder mijn voeten.
Ik was bang in iets onuitsprekelijk smerigs gestapt te hebben, want mijn voetzolen plakten.
En ze voelden ook wat gevoelig. Beetje branderig.
Ik kom thuis en kijk eens goed, zit er allemaal asfalt onder mijn voetzolen :O:
Om 23.00 uur!

Was nog een hele klus om dat eraf te krijgen trouwens.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, absoluut wel. Ik heb zeker een keer of drie in al die jaren mensen af zien stappen en verder zien lopen naast de fiets. Vooral jonge mensen hebben het vaak niet goed in de gaten. Inderdaad heet asfalt is nog het ergste, maar ik heb toch wel vaak wel honden gezien die niet meer fris liepen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Rami schreef:Nou ja, ik kijk heus wel naar het hele plaatje, voordat ik er wat van zeg. En ik ben helemaal geen bemoeizuchtig type, maar soms zie ik honden die echt alles behalve fris ogen, naast de fiets.

Ik denk altijd maar zo: de meeste honden gaan niet uit zich zelf, als het zo warm is als nu bedoel ik, voor de lol hele einden rennen over warme wegen. Dus dan zal ik dat ook niet aanmoedigen.
Precies.
Spelen, ravotten met andere honden, dat is wat anders als strak naast de fiets in de volle zon mee moeten rennen. En natuurlijk kijk ik wel hoe de situatie is. Maar op het heetst van de dag vol in de zon lekker een rondje met je hond gaan fietsen, daar zeg ik inderdaad wat van.
Dan maar een bemoeizuchtig dom wijf. :engel:
En hoe vaak gebeurt het nu dat het zo warm is in NL? Dus zo vaak zullen mensen niet aangesproken worden. Kunnen ze best hebben. :F:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ja het helpt wel. ik rij met mijn hondenuitlaatservice bus overal natuurlijk
en ik spreek mensen ook wel eens aan 's middags dat ze beter niet kunnen fietsen
met hun hond. soms word ik dan debiel aangekeken.
andere keren zie je mensen echt schrikken.
laatst zag ik zelfs een klant fietsen met z'nhond.
toen ben ik uitgestapt en heb het uitgelegd. hij was zich echt van geen kwaad
bewust en is meteen naar huis gegaan.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Roelfien schreef:
Rami schreef:Nou ja, ik kijk heus wel naar het hele plaatje, voordat ik er wat van zeg. En ik ben helemaal geen bemoeizuchtig type, maar soms zie ik honden die echt alles behalve fris ogen, naast de fiets.

Ik denk altijd maar zo: de meeste honden gaan niet uit zich zelf, als het zo warm is als nu bedoel ik, voor de lol hele einden rennen over warme wegen. Dus dan zal ik dat ook niet aanmoedigen.
Precies.
Spelen, ravotten met andere honden, dat is wat anders als strak naast de fiets in de volle zon mee moeten rennen. En natuurlijk kijk ik wel hoe de situatie is. Maar op het heetst van de dag vol in de zon lekker een rondje met je hond gaan fietsen, daar zeg ik inderdaad wat van.
Dan maar een bemoeizuchtig dom wijf. :engel:
En hoe vaak gebeurt het nu dat het zo warm is in NL? Dus zo vaak zullen mensen niet aangesproken worden. Kunnen ze best hebben. :F:
ja idd.. ik zeg er dan dus ook wat van.. er zijn gewoon veel mensen die geen rekening houden met het hete asfalt en dan heeft de hond blaren op de poten of hele kapotte poten..
Ik sta er verbaasd van van hoeveel mensen er echt niets van zeggen... ik stel me zo voor dat die mensen dus ook niets zeggen als er een hond wordt doodgeslagen zoals gisteren.. niet jouw probleem en ach .. er gaan zoveel honden dood....
raar hoor ...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

jacq1970 schreef: Ik sta er verbaasd van van hoeveel mensen er echt niets van zeggen... ik stel me zo voor dat die mensen dus ook niets zeggen als er een hond wordt doodgeslagen zoals gisteren.. niet jouw probleem en ach .. er gaan zoveel honden dood....
raar hoor ...
:LOL: Nou, dit vind ik pas en bizar rare conclusie.
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

dagmar88 schreef:
sbientje schreef:ik zeg er niets van. Dat zoekt iedereen zelf maar uit.. Ik zeg eigenlijk nergens iets van als het om honden gaat.. misschien makkelijk
Nee hoor. Ik ga ook echt niets zeggen zolang de hond er geen last van heeft. Ik denk er zelfs niets van.
Fin schreef:Eén zin (in het voorbijgaan): denk je om de temperatuur?
En wat verwacht je dan eigenlijk? 'Goh mevrouw, ik had nog helemaal niet gevoeld dat het warm is, maar nu u het zegt'.

:wink: Bij mij zou het toch al irritatie opwekken als iemand beter denkt te weten wat goed is voor mijn honden en tutoyeren houd ik ook niet van.
Ik vind het geen ramp wanneer iemand goed bedoeld iets zegt. Het is aan mij of ik er ook daadwerkelijk iets mee doe.
Zelf zou ik niet zo gauw iets zeggen of ik moet echt het idee hebben dat ze geen benul hebben van waar ze mee bezig zijn.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Kruimel53 schreef:
Cleva schreef:Ik zie er best veel naast de fiets met dat hele mooie weer maar ik zie eigenlijk nooit een afgepeigerde hijghond die voortgetrokken wordt. Ze kijken best fris, doorgaans.
Ik zie ze wel eens, maar idd ook vrolijk voorthuppelende exemplaren.

Nou zegt dat vrolijk voorthuppelen mij niet zoveel. Ik heb nu 3x een oververhitte hond meegemaakt. 1x mijn eigen, 2x andermans. En in alle drie gevallen was de overgang van vrolijk huppelend naar ingestort zeer abrupt, als in seconden. En gaf de hond geen indicatie dat z/hij op het punt van instorten stond.

Mijn eigen hond was de zwarte in mijn onderschrift, we waren 's ochtends vroeg met de paarden weggeweest, Kátur mee, in het koele bos, hij had lekker meegelopen, niks achterblijven of overmatig hijgen oid. Het laatste stukje was vrij warm, over een niet beschut pad, hij liep nog steeds tierig mee. Toen we bij de wei aangekomen waren viel hij plotseling om en kon niet meer overeind komen, hijgen als een stoomtrein, tong werd donkerrood. Ik heb 'm gelijk bij kop en kont gepakt en in het paardendrinkbad met lauw water gezet, en goed nat gemaakt. Hij kwam gelukkig ook snel weer bij en heeft er niks aan overgehouden. Maar wat er gebeurd was als ik geen water bij de hand had gehad, geen idee.

De andere twee honden waren van kennissen/wandelaars. Een die fanatiek balletjes achterna holde in de hitte en ineens omviel, tong paars, ogen weggedraaid etc. Er was geen water in de buurt, eigenaar heeft 'm opgepakt, is naar de auto gehold en naar de da gescheurd. De hond heeft het niet gered. De andere was heel druk in de zon bezig met graven en hollen, uit eigen beweging, ik heb toen tegen de eigenaar gezegd dat dat misschien niet zo handig was, die haalde de hond in de schaduw en toen viel 'ie om. Daar was wel een plas in de buurt en we hebben hem erin gegooid en zo goed mogelijk nat gemaakt, hij herstelde zich ook snel, net als Kátur.

Ik ben het dus maar liever voor, ik ga er niet van uit dat elke hond keurig op tijd aangeeft dat het niet goed gaat. Als de motivatie sterk is kunnen honden heel wat ongemak negeren.

Overigens vind zelfs ik dat mensen wel eens kunnen overdrijven :mann: vanochtend om half acht uur fietste ik met de honden van het bos terug naar huis, Logi naast de fiets, Kátur in de kar. Een dame gehuld in fleecevest wist mij op verontwaardigde toon te melden dat ik toch niet moest fietsen met mijn hond 'bij deze hitte'. Ik ben afgestapt en heb haar vriendelijk gevraagd welke hitte. Daar was ze even stil van. Geloof het of niet, maar ik heb een simpele buitenthermometer in de fietstas :Q: en ik kon haar laten zien dat het zegge en schrijve 16º was. Ik heb haar bedankt voor haar oplettendheid en ben naar huis gefietst voordat het warm werd.
en zelf ook in een fleecevest :LOL: de hitte!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik zie hier al geen honden naast de fiets bij 10 graden, dus ik hoef nergens iets van te zeggen :mrgreen:
Zou het ook niet doen overigens, eenmaal een man aangesproken die voor ons huis dagelijks voorbij kwam met een Husseltje (op de fiets, had een plank op zijn staander vastgemaakt en daar stond die Hussel op),
Soms vloog het beestje eraf en dan kreeg het dus onder zijn voeten.
Na de zoveelste keer ik naar buiten om te vragen of dat nu echt nodig was.

De man is hier nooit meer voorbij gekomen sindsdien. Vermoedelijk krijgt het beestje nu op een andere route onder zijn voeten :wink:

Zelfs fietst Runar nog gezellig dagelijks mee naar de paarden, weer of geen weer. Ik moet er ook door :pffff:
Training gaat ook gewoon door.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik zou eerder wat in mezelf mompelen, dan echt daadwerkelijk wat zeggen denk ik... Ik doe het zelf overigens niet.
Tsja man bij mij in de buurt doet het wel, die is pas gewaarschuwd door de politie nav telefoontjes van mensen, hond had de hele zooltjes kapot gelopen...
Pas was er hier ook zon topic en had iemand gevraagd geloof ik doe je schoenen eens uit en ga zelf eens over het asfalt rennen :mrgreen: Lef hoor, maar dat zou ik niet durven, geen zin in ruzie/discussie en idd voor hetzelfde geldt fietst die persoon niet verder dan 100 m....
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
jacq1970 schreef: Ik sta er verbaasd van van hoeveel mensen er echt niets van zeggen... ik stel me zo voor dat die mensen dus ook niets zeggen als er een hond wordt doodgeslagen zoals gisteren.. niet jouw probleem en ach .. er gaan zoveel honden dood....
raar hoor ...
nou inderdaad :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
dagmar88 schreef:
raar hoor ...
nou inderdaad :roll:
ach ja, ik kom dagelijks voorbij eigenaars die hun honden aan het doodmeppen zijn natuurlijk. Het went hoor :cool2:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Overigens vanmiddag weer met Xena gelopen en nav dit topic op delen ook eens met blote voeten... prima te doen :U: Daarbij vertellend dat ik bijna nooit op blote voeten loop, ook thuis niet dus ik heb geen eelt onder mn voeten en voel dus alles erg goed.
Dat was in de volle zon, om ongeveer 11.45 uur.
Xena kan kiezen waar ze loopt, in de berm (gras) of op het asfalt gedurende de hele wandeling.... op sommige delen loopt ze in de berm maar ook hele stukken op het asfalt dus dat kan best nog meevallen ook met dit weer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Ik vind het eerlijk gezegd schokkend om te lezen dat er mensen op het forum zijn die met dit weer en het gloeiend hete asfalt nog met hun hond "durven fietsen" overdag...
Een training van enige soort op een grasveld is echt anders dan lopend aan een fiets... hou voor de lol je hand 's 10 seconden op asfalt / straat waar je fietst... (en wat in de zon is...)

Sorry, ik snap er geen jota van; en iedereen maar waarschuwen en dan hier lezen "joh, je moet naar de hond kijken"... ja, duh...... normaal ben ik het daar wel mee eens maar met inspanning met DIT weer???

Ik had "jullie" wijzer ingeschat eerlijk gezegd.

Suzanne
Nog even hierop terugkomend. Een training is vele malen belastender dan fietsen iig voor mijn honden. Als ik pakwerk getraind heb zijn ze over het algemeen echt op... als ik terug kom van 10 km fietsen dan kan ik nog rustig een minuut of 10 balletje gaan gooien want dan hebben ze nog net zoveel energie als toen ze begonnen...
Je moet gewoon kijken naar je hond en dan weet je zelf heel goed wat wel en niet kan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Overigens vanmiddag weer met Xena gelopen en nav dit topic op delen ook eens met blote voeten... prima te doen :U: Daarbij vertellend dat ik bijna nooit op blote voeten loop, ook thuis niet dus ik heb geen eelt onder mn voeten en voel dus alles erg goed.
Dat was in de volle zon, om ongeveer 11.45 uur.
Xena kan kiezen waar ze loopt, in de berm (gras) of op het asfalt gedurende de hele wandeling.... op sommige delen loopt ze in de berm maar ook hele stukken op het asfalt dus dat kan best nog meevallen ook met dit weer.
:ok: Hier het zelfde.

Het zal ook wel aan mijn referentiekader liggen. Onze honden thuis waren altijd gewoon actief, ook bij hogere temperaturen.
1 er van is met zo ongeveer dit weer mee naar Frankrijk gelopen naast de fiets met stukjes in de kar, de andere deed flinke bergtochten en Amber trok je aan je oorlel mee op het strand om wat te gaan doen.

Charlie is wel zo ver dat ze zich neer legt bij wat minder activiteit, maar Niko houdt me de hele nacht wakker met z'n gezenuwelij als hij overdag minder heeft gedaan.
Normaal loopt ie er zo'n 20 en die 10 doe ik dan voornamelijk in de duinen zodat hij, mocht het nodig zijn, de zee in kan.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”