Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeggen jullie wat als hond mee moet aan de fiets nu?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Zeggen jullie wat als hond mee moet aan de fiets nu?

Ongelezen bericht door Es »

Ikke wel maar werd genegeerd, net toen ik in de auto en man met fiets en met hondje naast me stond...Jezus het is bijna 28 graden hier....wat doen jullie? Voel me best lullig maar vooral boos. Of zou die hond (dikke gladde vacht) het toch aan kunnen en stel ik me aan?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
runninggirl
Zeer actief

Re: Zeggen jullie wat als hond mee moet aan de fiets nu?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Nee hoor ik zou er zeker wat van zeggen. Veel te heet dicht bij de grond en voor de pootjes... arm hondje :(
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mirretje »

tja ik vind dat heel erg moeilijk. Ik zou zelf zeggen absoluut niet fietsen met dit weer maar mijn moeder doet het juist met dit weer wel met de hond. Wel heel rustig en niet zo lang als normaal maar ze gaat dan toch wel een half uur fietsen met de hond. Dit doet ze omdat de hond wel mee wil met warm weer als mam de fiets pakt maar als ze alleen de riem pakt voor het wandelen wil hij niet mee naar buiten. En ze heeft nog nooit problemen met de hond gehad. Wel altijd water mee voor onderweg en regelmatig stoppen in de schaduw om ff in het gras uit te puffen...
Ze heeft een kruising mechelaar-bordercollie...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

mirretje schreef:tja ik vind dat heel erg moeilijk. Ik zou zelf zeggen absoluut niet fietsen met dit weer maar mijn moeder doet het juist met dit weer wel met de hond. Wel heel rustig en niet zo lang als normaal maar ze gaat dan toch wel een half uur fietsen met de hond. Dit doet ze omdat de hond wel mee wil met warm weer als mam de fiets pakt maar als ze alleen de riem pakt voor het wandelen wil hij niet mee naar buiten. En ze heeft nog nooit problemen met de hond gehad. Wel altijd water mee voor onderweg en regelmatig stoppen in de schaduw om ff in het gras uit te puffen...
Ze heeft een kruising mechelaar-bordercollie...
Ik zou zeggen doe dat dan lekker 's ochtends heel vroeg als het nog niet zo warm is.
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Ik denk dat het nooit kwaad kan om het op een vriendelijke manier even te zeggen.
Dan kunnen ze zelf weten wat ze er mee doen toch.
Ik zou geen dierenbeul schreeuwen, heb zo het idee dat dat averechts werkt.

Ik fiets met dit weer ook wel met de hond hoor.
Meestal niet in het midden van de middag, maar toch .........
Maar dan gewoon stapvoets, met 2 liter water erbij, en hele kleine stukjes omdat je toch bij het bos of water moet komen he.
En zonder fiets lukt dat niet.
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Simba's pride schreef:Ik denk dat het nooit kwaad kan om het op een vriendelijke manier even te zeggen.

Maar dan gewoon stapvoets, met 2 liter water erbij, en hele kleine stukjes omdat je toch bij het bos of water moet komen he.
Het zal aan mij liggen, maar daar waar ik heen kan fietsen, kan ik ook heen lopen. Kleine stukjes en stapvoets lijkt me nog niet zo'n probleem, maar sommige honden moet je ook afremmen. Luna heeft ook geen zin om te wandelen, maar als ik een bal pak, heeft ze gelijk energie voor tien. Ga ik gooien met dit weer, dan blijft ze maar doorgaan en daar is het veel te warm voor. Soms moet je honden ook tegen zichzelf in bescherming nemen.

On topic: ik zou er wel wat van zeggen, maar dan meer in de zin van: "goh, wat is het warm voor die beesten he? Ga je op de fiets naar het water?" o.i.d. Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand inderdaad maar een klein stukje hoeft en dat lijkt me niet zo'n ramp. Dus voordat je inderdaad "dierenbeul" gaat roepen, is het wel handig om dat even uit te sluiten.
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

luna2906 schreef:
Simba's pride schreef:Ik denk dat het nooit kwaad kan om het op een vriendelijke manier even te zeggen.

Het zal aan mij liggen, maar daar waar ik heen kan fietsen, kan ik ook heen lopen. Kleine stukjes en stapvoets lijkt me nog niet zo'n probleem, maar sommige honden moet je ook afremmen. Luna heeft ook geen zin om te wandelen, maar als ik een bal pak, heeft ze gelijk energie voor tien. Ga ik gooien met dit weer, dan blijft ze maar doorgaan en daar is het veel te warm voor. Soms moet je honden ook tegen zichzelf in bescherming nemen.

On topic: ik zou er wel wat van zeggen, maar dan meer in de zin van: "goh, wat is het warm voor die beesten he? Ga je op de fiets naar het water?" o.i.d. Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand inderdaad maar een klein stukje hoeft en dat lijkt me niet zo'n ramp. Dus voordat je inderdaad "dierenbeul" gaat roepen, is het wel handig om dat even uit te sluiten.

Ja je hebt wel gelijk hoor.
Nu fiets ik met dit weer amper, en als ik het al doe is het inderdaad voetstaps.
Dan zou ik inderdaad net zo goed kunnen lopen, maar mijn fiets heeft van die handige tassen en een mandje waar ik al mijn troep in kan dumpen :lol1:
Ik moet Dyango trouwens ook afremmen, anders ligt hij zo kassiewijle :roos:

En inderdaad, het lijkt me dat als je het zo zegt als je aangeeft, dat mensen er ook echt over nadenken.
Als mensen gewoon maar dingen schreeuwen schiet je denk ik eerder in de verdediging.
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, daar heb ik wel eens wat van gezegd en zou het zo weer doen. Mijnheer kwam met fiets en hond (Jack Hussel) naar het strand al waar het hondje met baas in de duinen bleven zitten (heet, geen schaduw) en hij had ook geen water bij zich.
De man vond het wel warm maar had niet het idee dat zijn hond er last van had. Ik vond het hondje er niet meer zo fris uitzien, eigenlijk. :oeps:
Mijn fles water accepteerde hij wel en uiteindelijk maakte hij ook wat schaduw met zijn rugzak en handdoek.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Eén zin (in het voorbijgaan): denk je om de temperatuur?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zeg er niets van. Dat zoekt iedereen zelf maar uit.. Ik zeg eigenlijk nergens iets van als het om honden gaat.. misschien makkelijk
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

sbientje schreef:ik zeg er niets van. Dat zoekt iedereen zelf maar uit.. Ik zeg eigenlijk nergens iets van als het om honden gaat.. misschien makkelijk
ik ook, tenzij er eentje tot bloedens-toe zou worden meegesleurd of zo.
neem aan dat mensen wel weten wat goed is voor hun hond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sbientje schreef:ik zeg er niets van. Dat zoekt iedereen zelf maar uit.. Ik zeg eigenlijk nergens iets van als het om honden gaat.. misschien makkelijk
Nee hoor. Ik ga ook echt niets zeggen zolang de hond er geen last van heeft. Ik denk er zelfs niets van.
Fin schreef:Eén zin (in het voorbijgaan): denk je om de temperatuur?
En wat verwacht je dan eigenlijk? 'Goh mevrouw, ik had nog helemaal niet gevoeld dat het warm is, maar nu u het zegt'.

:wink: Bij mij zou het toch al irritatie opwekken als iemand beter denkt te weten wat goed is voor mijn honden en tutoyeren houd ik ook niet van.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

dagmar88 schreef:
Nee hoor. Ik ga ook echt niets zeggen zolang de hond er geen last van heeft. (Duh) Ik denk er zelfs niets van.
Fin schreef:Eén zin (in het voorbijgaan): denk je om de temperatuur?
En wat verwacht je dan eigenlijk? 'Goh mevrouw, ik had nog helemaal niet gevoeld dat het warm is, maar nu u het zegt'.

:wink: Bij mij zou het toch al irritatie opwekken als iemand beter denkt te weten wat goed is voor mijn honden en tutoyeren houd ik ook niet van.
Het interesseert mij niet zoveel of het irritatie opwekt. Niet als ik een labrador zie die met deze temperatuur al een hele rit naast de fiets er op lijkt te hebben zitten.

Mensen spreken elkaar aan, als het over honden gaat. Dat kun je verwachten, en daar is ook niets mis mee. 'Denk je om de temperatuur?' Is wat mij betreft nog mild - en laat nog open dat het misschien maar om een heel kort stukje gaat. Je zult het van mij ook niet horen als iemand stapvoets rijdt - maar wel als ze met deze temperatuur met een normaal tempo rijden.
dagmar88
Zeer actief

Fin schreef: Het interesseert mij niet zoveel of het irritatie opwekt. Niet als ik een labrador zie die met deze temperatuur al een hele rit naast de fiets er op lijkt te hebben zitten.

Mensen spreken elkaar aan, als het over honden gaat. Dat kun je verwachten, en daar is ook niets mis mee. 'Denk je om de temperatuur?' Is wat mij betreft nog mild - en laat nog open dat het misschien maar om een heel kort stukje gaat. Je zult het van mij ook niet horen als iemand stapvoets rijdt - maar wel als ze met deze temperatuur met een normaal tempo rijden.
:U: Ik zou voor mezelf denken 'dom wijf' en er geen woord verder aan vuil maken.

Maar je doet het dus niet voor de hond, je doet het om er wat van gezegd te hebben. Ook goed.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, ik zeg altijd iets. Ik loop of fiets op ze af en vraag of ze wel weten dat je boven de 20 graden niet met je hond moet fietsen.
En natuurlijk is de gemiddelde reactie afwijzend en een beetje van: waar bemoei je je mee.
Maar een paar keer is iemand maar naast de fiets gaan lopen met de hond en ik hoop altijd dat diegenen die afwijzend deden, dat vooral deden uit een soort van ongemakkelijk gevoel over dat ik ze aansprak en dat ze de volgende keer wel op de thermometer kijken.
Maar niets zeggen kan ik niet. Het idee dat een hond wellicht achteraf het loodje legt en dat ik niets gezegd heb... dat gevoel wil ik er niet aan over houden als ik iemand zie fietsen met een hond ernaast in de warmte.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
dagmar88
Zeer actief

Roelfien schreef:Ja, ik zeg altijd iets. Ik loop of fiets op ze af en vraag of ze wel weten dat je boven de 20 graden niet met je hond moet fietsen.
Wat een onzin. Met 20 graden doen ze hier niets anders dan normaal.
Roelfien
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Roelfien schreef:Ja, ik zeg altijd iets. Ik loop of fiets op ze af en vraag of ze wel weten dat je boven de 20 graden niet met je hond moet fietsen.
Prima, als jij die bewuste keuze maakt, is dat je goed recht, zijn jouw honden.

Maar ik zeg er dus wel wat van. En dat mag jij onzin vinden. Maar je zal de mensen de kost geven die dus niet in de gaten hebben dat het gewoon te warm is om een hond lekker op tempo naast de fiets te laten rennen boven de 20 graden.
Roelfien
Zeer actief

Vorige maand nog mensen aangesproken die de hond fijn in de auto lieten zitten terwijl ze even naar de huisarts gingen. Terwijl in de tussentijd ook de zon volop op de auto stond. Ja, dan ga ik even bij de huisartsenpost binnen en wijs die mensen erop.
Vind je het irritant? Prima, maar niet zeuren dat je niet gewaarschuwd bent.
dagmar88
Zeer actief

Roelfien schreef:Maar je zal de mensen de kost geven die dus niet in de gaten hebben dat het gewoon te warm is om een hond lekker op tempo naast de fiets te laten rennen boven de 20 graden.
Dat het dat volgens jou is betekent niet dat dat meteen als feit gebracht hoeft te worden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

overdag vind ik het nu echt te warm. Heb daarstraks wel met toots gewandeld maar dat doen we wel korter dan anders. Omdat het wandelen al te warm is eigenlijk.

Maar we hebben wel gister avond om 22:00 uur gefietst we zitten hier in de bossen en met het windje is het echt lekker zo savonds. Toots geniet daar zo van. Maar het was wel afgekoeld al naar 22 graden.

Of ik er iets van zou zeggen vind ik lastig. Als iemand zelf niet kan lopen maar wel kan fietsen. En in een loop tempo fietst. Dan maakt het niets uit lopen of fietsen. Ik zou zelf op het heetst van de dag ook niet gaan wandelen nu. voor mezelf niet goed en voor de hond ook niet. Zet de deur open kan toots lekker zelf naar buiten en naar binnen. Maar meneer ligt echt verpampus hoor. Met dit weer.

Maar als je toch gaat en langzaam fiets een kort stukje en de sloot op zoekt voor verkoeling. Maakt het geen verschil met wandelen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 26 jul 2012 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dona85
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel

Ongelezen bericht door Dona85 »

idem. Ik heb de ervaring als je er wat van zegt (in het algemeen niet alleen met die hitte) dat je gelijk hele discussies krijgt.
En soms weet je ook niet of die mensen net naar de overkant van de straat fietsen of misschien bij verdere buren op de koffie.
Ik heb ook liever niet dat de mensen zich met mij bemoeien tenzij ik er om vraag
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Roelfien schreef:
dagmar88 schreef:
Prima, als jij die bewuste keuze maakt, is dat je goed recht, zijn jouw honden.

Maar ik zeg er dus wel wat van. En dat mag jij onzin vinden. Maar je zal de mensen de kost geven die dus niet in de gaten hebben dat het gewoon te warm is om een hond lekker op tempo naast de fiets te laten rennen boven de 20 graden.

Ik kijk daarvoor naar de hond. Mijn hondje vind het juist lekker boven de 20 graden. en is dan op zijn gemak en geniet dan juist van fietsen en doen.

Nu is het hier 33 graden. Tja dat is zelfs voor Toots veel te veel. Maar ik kijk naar hem. En heel eerlijk wat een ander daarvan vind zou mij een worst wezen. Als iemand mij zou vertellen dat iets zielig is terwijl ik zeker weet dat ik niks zieligs doe. Heeft die gene pech en negeer ik ook.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
ja precies hier ook... ik fiets ook nog gewoon met 20 graden zou niet weten waarom niet... mijn honden kunnen daar prima tegen. Ik train ook gewoon normaal gesproken dus ook met dit weer... helaas zit dat er nu ff met mijn enkel niet in maar aan de honden ligt het niet...
Met Xena heb ik vanmiddag 3 kwartier gewandeld nou dan had er toch ff iemand naar me toe moeten komen dat dat niet de bedoeling was met 28 graden :roll: De enige die verhit is dan ben ik denk ik :S:
Ik weet prima zelf wat mijn honden wel en niet aan kunnen. Ik zit hier soms echt te lezen :80: als de wereld bijna ten einde is voor sommige honden als het 20 graden of warmer is... ik kan daar echt niet bij....ja sommige honden als een newfoundlander bijv. met een enorme dikke zwarte vacht, daar kan ik me wat bij voorstellen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
dagmar88 schreef:
ja precies hier ook... ik fiets ook nog gewoon met 20 graden zou niet weten waarom niet... mijn honden kunnen daar prima tegen. Ik train ook gewoon normaal gesproken dus ook met dit weer... helaas zit dat er nu ff met mijn enkel niet in maar aan de honden ligt het niet...
Met Xena heb ik vanmiddag 3 kwartier gewandeld nou dan had er toch ff iemand naar me toe moeten komen dat dat niet de bedoeling was met 28 graden :roll: De enige die verhit is dan ben ik denk ik :S:
Ik weet prima zelf wat mijn honden wel en niet aan kunnen. Ik zit hier soms echt te lezen :80: als de wereld bijna ten einde is voor sommige honden als het 20 graden of warmer is... ik kan daar echt niet bij....ja sommige honden als een newfoundlander bijv. met een enorme dikke zwarte vacht, daar kan ik me wat bij voorstellen.
:U: Nou, ja, ik heb dus jonge, gezonde, kortharige en zeer energieke honden.
Die willen, zoals nu blijkt, met 25-26 graden nog gewoon lopen en lekker op het strand/aan het water spelen houden ze zeker twee uur vol.
Naar het strand fietsen doe ik ook nog.
Tot een graad of 23-24 fiets ik dezelfde routes en hetzelfde tempo als normaal.
Nu zodra het 24 graden is spring ik ook weer op de fiets om met Niko een km of 10 te doen.

:mann: 't liek wel dierenmishandeling hier.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

ja, ik zeg ook iets. Kan mijn mond echt niet houden. Niet aanmatigend bedoeld maar je wilt niet weten hoeveel mensen er niet bij stilstaan dat dat asfalt loeiend heet is bv. Ligt ook wel aan de manier waarop je iets brengt natuurlijk.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het eerlijk gezegd schokkend om te lezen dat er mensen op het forum zijn die met dit weer en het gloeiend hete asfalt nog met hun hond "durven fietsen" overdag...
Een training van enige soort op een grasveld is echt anders dan lopend aan een fiets... hou voor de lol je hand 's 10 seconden op asfalt / straat waar je fietst... (en wat in de zon is...)

Sorry, ik snap er geen jota van; en iedereen maar waarschuwen en dan hier lezen "joh, je moet naar de hond kijken"... ja, duh...... normaal ben ik het daar wel mee eens maar met inspanning met DIT weer???

Ik had "jullie" wijzer ingeschat eerlijk gezegd.

Suzanne
moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Ik zou niet bij 20 graden al zeuren..sterker nog ik zal er nooit wat van zeggen maar ik zou me wel schuldig voelen dat ik niks heb gezegt. Ik ben gewoon niet iemand om zulke discussies te starten. OVerigens vinden die van mij het bij het strand nu heerlijk met een beetje wind en water, maar hier in de buurt zijn ze nu na een kwartier al bekaf (twee langharige malthezers en een zwarte poedel).
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou ja, ik kijk heus wel naar het hele plaatje, voordat ik er wat van zeg. En ik ben helemaal geen bemoeizuchtig type, maar soms zie ik honden die echt alles behalve fris ogen, naast de fiets.

Ik denk altijd maar zo: de meeste honden gaan niet uit zich zelf, als het zo warm is als nu bedoel ik, voor de lol hele einden rennen over warme wegen. Dus dan zal ik dat ook niet aanmoedigen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Ik vind het eerlijk gezegd schokkend om te lezen dat er mensen op het forum zijn die met dit weer en het gloeiend hete asfalt nog met hun hond "durven fietsen" overdag...
Een training van enige soort op een grasveld is echt anders dan lopend aan een fiets... hou voor de lol je hand 's 10 seconden op asfalt / straat waar je fietst... (en wat in de zon is...)

Sorry, ik snap er geen jota van; en iedereen maar waarschuwen en dan hier lezen "joh, je moet naar de hond kijken"... ja, duh...... normaal ben ik het daar wel mee eens maar met inspanning met DIT weer???

Ik had "jullie" wijzer ingeschat eerlijk gezegd.

Suzanne
De stukken waar ik fiets loop ik met dit weer even goed zelf op m'n blote poten. Zo ver dus het gloeiend hete asfalt.
Het zal je verbazen, maar niet iedereen die er andere ideeën en gewoonten op na houdt is een randdebiel.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik snap er ook niks van dat mensen met deze temperaturen (25 + graden) gaan fietsen met de hond.
maar goed, ik heb zelf ook snel last van de warmte.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”