Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zouden jullie fokken....
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Zouden jullie fokken....
....met een hond die niet menssociaal is?
Hier in de buurt woont een bc. De hond is niet menssociaal (zeg maar meteen geneigd om te bijten0 en al helemaal niet hondsociaal.
een tijdje terug liep ik met mijn kinderen naar de inkel toen de hond op mij en mijn kinderen af stoof (los, waar dat overigens niet si toegestaan). Mijn kinderen weten dat ze vreemde honden niet mogen aaien, maar de iegnaar riep met wat paniek in zijn stem, niet aaien want ze bijt. Nou doen mijn kinderen dat dus niet, maar ik gaf wel even aan dat ik dat loslopen niet zo handig vond, verder ewoon vriendleijk hoor.
Later (paar weken dus) raakte ik met de eigenaresse in gesprek die haar excuses aanbood. Ze gaf aan dat hun hond gewoon een lastig beest was, meteen klaar om te bijten, zowel bij mensen 9vooral kinderen) en honden en dat de hond ook nog vaak zelf de confrontatie aanging. Ze vond het daarom onbegrijpelijk dat haar zoon de hond losgelaten had 9was dus niet haar man maar haar zoon kwam ik achter). Nu loop ik net langs hun huis zie ik daar Cujo met een gezellig nestje puppies liggen.
Eigenaresse zag me lopen dus ik zei, o leuk puppies. ja want het is natuurlijk wel een hele mooie bc (is ook waar, pracht van een beest). eigenaresse gaf wel aan dat ze de moeder weg meost sluiten als er kijkers kwamen want die ging finaal door het lint.
Dus ik vroeg og, komen er dan vooral mensen kijken die een bc zoeken voor de sport, ja ook wel, maar toch ook veel mensen die een huishond zoeken. Ik dacht toen als ik een huishond zoek dan zou ik niet graag een pup willen van een moeder die zo mensonvriendelijk is (voor werk , bewaking of sport is dat dan denk ik anders), maar misschien kijk ik daar wel heel raar tegenaan.
Dus fokken jullie met zo'n hond EN zouden jullie een pup van een onvriendelijke hond nemen?
Hier in de buurt woont een bc. De hond is niet menssociaal (zeg maar meteen geneigd om te bijten0 en al helemaal niet hondsociaal.
een tijdje terug liep ik met mijn kinderen naar de inkel toen de hond op mij en mijn kinderen af stoof (los, waar dat overigens niet si toegestaan). Mijn kinderen weten dat ze vreemde honden niet mogen aaien, maar de iegnaar riep met wat paniek in zijn stem, niet aaien want ze bijt. Nou doen mijn kinderen dat dus niet, maar ik gaf wel even aan dat ik dat loslopen niet zo handig vond, verder ewoon vriendleijk hoor.
Later (paar weken dus) raakte ik met de eigenaresse in gesprek die haar excuses aanbood. Ze gaf aan dat hun hond gewoon een lastig beest was, meteen klaar om te bijten, zowel bij mensen 9vooral kinderen) en honden en dat de hond ook nog vaak zelf de confrontatie aanging. Ze vond het daarom onbegrijpelijk dat haar zoon de hond losgelaten had 9was dus niet haar man maar haar zoon kwam ik achter). Nu loop ik net langs hun huis zie ik daar Cujo met een gezellig nestje puppies liggen.
Eigenaresse zag me lopen dus ik zei, o leuk puppies. ja want het is natuurlijk wel een hele mooie bc (is ook waar, pracht van een beest). eigenaresse gaf wel aan dat ze de moeder weg meost sluiten als er kijkers kwamen want die ging finaal door het lint.
Dus ik vroeg og, komen er dan vooral mensen kijken die een bc zoeken voor de sport, ja ook wel, maar toch ook veel mensen die een huishond zoeken. Ik dacht toen als ik een huishond zoek dan zou ik niet graag een pup willen van een moeder die zo mensonvriendelijk is (voor werk , bewaking of sport is dat dan denk ik anders), maar misschien kijk ik daar wel heel raar tegenaan.
Dus fokken jullie met zo'n hond EN zouden jullie een pup van een onvriendelijke hond nemen?
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 26 jul 2012 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Zouden jullie fokken....
nee en nee

Als antwoord op jouw vragen in de laatste zin du.
Suzanne
Als antwoord op jouw vragen in de laatste zin du.
Suzanne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou er dan heel specifiek liefhebbers voor moeten hebben. Maar aangezien er geen gebrek is aan BC's lijkt me dat dit niet iets toevoegt. Ik heb zelf een pup van een moeder die geen contact met vreemden wil. Dus ja, ik zou er wel een pup van nemen 
Overigens even benieuwd. De hond stoof op jou en de kinderen af en deed toen niks?
Overigens even benieuwd. De hond stoof op jou en de kinderen af en deed toen niks?

Linda, Izzie en Bram
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als hond in een gezin met kinderen, waar iedereen in en uitloopt zou ik het niet aanraden.
Zelf weet ik het niet. Pup neemt wel gedrag over van moeders, maar of ik er zelf zo'n moeite mee zou hebben.
Ik weet het niet, zou het moeten zien en meemaken denk ik.
Zelf weet ik het niet. Pup neemt wel gedrag over van moeders, maar of ik er zelf zo'n moeite mee zou hebben.
Ik weet het niet, zou het moeten zien en meemaken denk ik.
- Miezemuis
- Zeer actief
Nee zij deed niets. Ze kwam met een bal voor de kinderen staan. maar als die de bal of de hond aangeraakt hadden dan had ze wel gebeten. Daarbij omdat de man zo paniekerig klonk zei ik tegen de kinderen kijk de hond maar niet aan en blijf maar staan. De kinderen waren ook niet bedreigend (overigens liep de hond ook niet bedreigend op de kinderen af, het was niet in de zin van ik ga aanvallen, maar meer gooi mijn bal, maar als ze dat gedaan hadden dan was dat niet goed gegaan aldus de eigenaresse)
edit: ai ik blijf maar duffe schrijffouten maken
edit: ai ik blijf maar duffe schrijffouten maken
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 26 jul 2012 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Mijn eerste antwoord is nee.
Maar het ligt voor mij verder niet zo zwart wit.
Het ligt er voor mij bijvoorbeeld aan wat al in het karakter van de teef vast ligt en wat verkeerd aangeleerd gedrag is. Daarnaast is het vooral belangrijk voor welk doel deze honden gefokt worden.
Uiterlijk staat voor mij ondergeschikt maar gezondheid en bepaalde werkeigenschappen kunnen wel van belang zijn, ook ligt het eraan welke reu je hierbij kiest.
Maar het ligt voor mij verder niet zo zwart wit.
Het ligt er voor mij bijvoorbeeld aan wat al in het karakter van de teef vast ligt en wat verkeerd aangeleerd gedrag is. Daarnaast is het vooral belangrijk voor welk doel deze honden gefokt worden.
Uiterlijk staat voor mij ondergeschikt maar gezondheid en bepaalde werkeigenschappen kunnen wel van belang zijn, ook ligt het eraan welke reu je hierbij kiest.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Miezemuis schreef:Nee zij deed niets. Ze kwam met een bal voor de kinderen staan. maar als die de bal of de hond aangeraakt hadden dan had ze wel gebeten. daarbij omdat de man zo paniekerig klonk zij ik tegen de kinderen kijk de hond maar niet aan en blijf maar staan. De kinderen waren ook niet bedreigend (overigens liep de hond ook niet bedreigend op de kinderen af, het was niet in de zin van ik ga aanvallen, maar meer gooi mijn bal, maar als ze dat gedaan hadden dan was dat niet goed gegaan aldus de eigenaresse)
ze komt dus niet om aan te vallen, maar heeft een wat hogere buitdrift dan normaal...dat maakt t verhaal al heel anders,
beschermend om haar pups & daarom weg moeten sluiten als er volk komt vind ik ook niet heel vreemd, weet niet hoe oud de pups zijn nu?
- Miezemuis
- Zeer actief
Pups zijn denk ik een week of 5/6. De eigenaresse gaf aan dat de hond niet altijd heel agressief was ofzo, maar wel heel onbetrouwbaar. Ze komt naar je toe, raak je haar aan dan snapt ze. Het is niet dat ze zomaar een wildvreemde aanvalt.
Overigns weet ik verder natuurlijk niet zo veel, maar in het vorige gesprek gaf ze aan dat ze de hond soweiso wegsluit als er visite is omdat de hond zo wispelturig is.
Maar goed het gaat mij ook niet zozeer om dit specifieke gaval, maar veel meer in het algemeen. Ik bedoel ik heb verder geen mening over haar speciaal, maar ik ging bij mezlef bedenken of ik een pup van zo'n moeder zou nemen, en ik wil dat niet, maar dat is wel meer gebaseerd op gevoel dan op kennis.
Overigns weet ik verder natuurlijk niet zo veel, maar in het vorige gesprek gaf ze aan dat ze de hond soweiso wegsluit als er visite is omdat de hond zo wispelturig is.
Maar goed het gaat mij ook niet zozeer om dit specifieke gaval, maar veel meer in het algemeen. Ik bedoel ik heb verder geen mening over haar speciaal, maar ik ging bij mezlef bedenken of ik een pup van zo'n moeder zou nemen, en ik wil dat niet, maar dat is wel meer gebaseerd op gevoel dan op kennis.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Is het bijten of is ze aan het drijven? Een hond die echt mensagressief is gaat bijten als ze op je af komt rennen. Vandaar dat ik het vroeg. Ik zou dat gedrag wel eerst willen zien voordat ik zou oordelen. Vaak overdrijven bazen nog wel (doe ik ook om te voorkomen dat er ook maar iets verkeerd kan gaan, pas op ze biiiijjjjjtttt!) en het is ook de vraag wat de invloed van de bazen op het gedrag is.
Ik heb goed naar de moeder van mijn pup toen gekeken. En ik vond dat prima te begeleiden. Maar bij Aussies is het denk ik wat geaccepteerder dan bij BC's. Als de pups als huishond geplaatst gaan worden, zou dan wel eens mis kunnen gaan.
Ik heb goed naar de moeder van mijn pup toen gekeken. En ik vond dat prima te begeleiden. Maar bij Aussies is het denk ik wat geaccepteerder dan bij BC's. Als de pups als huishond geplaatst gaan worden, zou dan wel eens mis kunnen gaan.

Linda, Izzie en Bram
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze is gefokt omdat ze zo mooi is ja. Mensen hebben volwassen kinderen en zover ik weet geen kleinkinderen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee, in dit specifieke geval zou ik er niet mee fokken. Het is wel lastig hoor, wat is mensonvriendelijk? Ik ken veel honden die gewoon geen interesse hebben aan contact met vreemden, ze zouden het zelf niet opzoeken zeg maar. Bij sommige rassen is het ook een eigenschap en dat vind ik prima, niet elke hond hoeft oversociaal te reageren op alles en iedereen. Maar zonder twijfel bijten en ook zelf die confrontatie opzoeken gaat mij te ver, al is die hond nog zo mooi en gezond.
-
Lillith
- Zeer actief
Ik ga met Suzanne123 mee.......nee, nee 
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik mis gewoon kennis om te zien wel gedrag het is. Ik vermoed iig niet drijven want dat herken ikw el. Buitdrift kan, correcties uitdelen omdat zij de baas in huis is kan ook, ik weet dat niet zo.
- kipo
- Zeer actief
+1Lillith schreef:Ik ga met Suzanne123 mee.......nee, nee
- Miezemuis
- Zeer actief
Nanna schreef:Nou is het natuurlijk wel een BC en dat vind ik, in alle eerlijkheid, wel vaker van die mongolen.![]()
Ze worden niet voor niks nogal eens gehaat door andere honden, vanwege dat debiele opgefokte en geconcentreerde gedrag van ze.
Dus wie weet is die teef waar jij het over hebt wel een volstrekt normaal exemplaar, voor haar ras dan
Hahah nou Nanna het zou zo maar een kunnen. Al moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik in zijn algemeenheid niet vaak als er een hond op me afgerend komt, ik een paniekerig NIET AANRAKEN WANT DAN BIJT ZE, hoor.
Zelfs niet bij BC's.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het niet heel raar dat een teef de pups zo beschermt. Wij vinden misschien dat iedereen eraan moet kunnen zitten maar dat is niet heel normaal eigenlijk.
Ik heb teven (gehad) die het de eerste drie weken ook belonen met een perforatie hoor, bij vreemden dan.
Dat hoeft geen bezwaar te zijn als je als eigenaar ziet wat er gebeurt en snapt wat die hond doet.
Maar dat mis ik wel behoorlijk in dit verhaal.
Wat ik zo hoor snappen de eigenaren in elk geval helemaal niets van die hond, dus wat voor gedrag het nou echt is, geen idee.
Mij lijkt het een onzekere, onopgevoede hond.
Of ik ermee zou fokken? Ik denk dat een hond bij mij zo niet zou worden
Daar heb ik dus geen antwoord op.
Ik zou er geen pup van willen, omdat je niet exact kunt achterhalen wat de oorzaak is, en dat zou ik dan toch eerst moeten weten.
Ik heb teven (gehad) die het de eerste drie weken ook belonen met een perforatie hoor, bij vreemden dan.
Dat hoeft geen bezwaar te zijn als je als eigenaar ziet wat er gebeurt en snapt wat die hond doet.
Maar dat mis ik wel behoorlijk in dit verhaal.
Wat ik zo hoor snappen de eigenaren in elk geval helemaal niets van die hond, dus wat voor gedrag het nou echt is, geen idee.
Mij lijkt het een onzekere, onopgevoede hond.
Of ik ermee zou fokken? Ik denk dat een hond bij mij zo niet zou worden
Daar heb ik dus geen antwoord op.
Ik zou er geen pup van willen, omdat je niet exact kunt achterhalen wat de oorzaak is, en dat zou ik dan toch eerst moeten weten.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Nou ben ik sowieso niet van de borders. Vind dat ze te vaak gestoord gedrag vertonen, maar nee. Ik zou niet fokken met een hond die niet sociaal is (mits het "normaal" is voor een ras, maar die hoef ik dan weer niet).
Als Ushi gestoord gedrag zoh laten zien (en er zijn veel moeilijke en lastige weimen) dan zou ik nooit een nestje gaan fokken. Er is meer dan alleen maar de buitenkant. Mooie honden genoeg, maar als dat een hufter is, dan mogen ze ook die gewoon houden.
Als Ushi gestoord gedrag zoh laten zien (en er zijn veel moeilijke en lastige weimen) dan zou ik nooit een nestje gaan fokken. Er is meer dan alleen maar de buitenkant. Mooie honden genoeg, maar als dat een hufter is, dan mogen ze ook die gewoon houden.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
op alle vragen neen...ik wil zo'n hond niet, ik wil geen pup van zo'n teefje en ik zou er dus ook niet mee fokken.
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- Miezemuis
- Zeer actief
nathalie schreef:Nou ben ik sowieso niet van de borders. Vind dat ze te vaak gestoord gedrag vertonen, maar nee. Ik zou niet fokken met een hond die niet sociaal is (mits het "normaal" is voor een ras, maar die hoef ik dan weer niet).
Nou dat dacht ik dus ook.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, heb je gelijk in, alleen: dat weet je niet.Inge O schreef:maar bijten tot ze een week of drie zijn vind ik weer niet te vergelijken met bijten als ze er zes zijn, voor wat nestbescherming betreft zijn normale teven dan al veel relaxer.Marjoleine schreef:Ik vind het niet heel raar dat een teef de pups zo beschermt. Wij vinden misschien dat iedereen eraan moet kunnen zitten maar dat is niet heel normaal eigenlijk.
Ik lees uit dit verhaal dat deze mensen die teef op voorhand wegsluiten en dat ze niets snappen van het gedrag.
Dus of ze bijt weet niemand, want ze krijgt geen kans iets te laten zien.
Net als bijten bij loslopen: ze stormde er wel op af maar ze deed niks.
Tenzij ik TS verkeerd snap, dat kan.
- Miezemuis
- Zeer actief
Nee je snapt me goed. Ze heeft in dit geval niet gebeten. Voorheen heeft ze wel gebeten, zowel vreemden als de eignaresse.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk, met die pups, niemand weet hoe ze nu zou reageren toch?Miezemuis schreef:Nee je snapt me goed. Ze heeft in dit geval niet gebeten. Voorheen heeft ze wel gebeten, zowel vreemden als de eignaresse.
Misschien wordt ze weggesloten omdat ze toen ze een week waren ook niet aardig was. Weet je veel?
Ik bedoel maar, ik heb de indruk dat de bazen deze hond niet goed snappen.
En is het dan de schuld van de hond, wil ik maar zeggen.
Misschien had ze zich bij een andere baas tot een volslagen normale teef ontwikkeld
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
In principe niet nee. Maar wat mij betreft hangt het erg af van het ras. Als het om een ras gaat wat normaal al eenkennig en/of hondonvriendelijk is, dan zou het m.i. rastypisch kunnen zijn.
Als het gaat om een ras wat bekend staat om tolerantie/vriendelijkheid dan absoluut niet.
Voordat ik Cody liet castreren heb ik dekaanvragen voor hem gehad. Op mijn vraag waarom ze in godsnaam een colliereu wilden gebruiken die zo duidelijk meerdere steekjes los had, kreeg ik als antwoord 'omdat hij zo mooi was en uit goede lijnen kwam'.
Natuurlijk zou ik never nooit toestaan dat een collie met een dergelijk karakter zich kon voortplanten omdat zijn karakter/gedrag dusdanig rasONspecifiek was. Maar als het nou een kaukaas of een komondor zou zijn, dan zou het wat anders zijn.
Dus ik denk er wat genuanceerder over.
Als het gaat om een ras wat bekend staat om tolerantie/vriendelijkheid dan absoluut niet.
Voordat ik Cody liet castreren heb ik dekaanvragen voor hem gehad. Op mijn vraag waarom ze in godsnaam een colliereu wilden gebruiken die zo duidelijk meerdere steekjes los had, kreeg ik als antwoord 'omdat hij zo mooi was en uit goede lijnen kwam'.
Natuurlijk zou ik never nooit toestaan dat een collie met een dergelijk karakter zich kon voortplanten omdat zijn karakter/gedrag dusdanig rasONspecifiek was. Maar als het nou een kaukaas of een komondor zou zijn, dan zou het wat anders zijn.
Dus ik denk er wat genuanceerder over.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb ook getwijfeld of ik met Tama wel een nestje zou fokken. Ze is best een haaibaai, en als haar iets niet zint durf ze ook wel te bijten denk ik. Maar daar staan Pinschers best wel om bekend.
Tama haar pups zijn heel erg lief. Een puppykoper zei dat haar reu zo lief was dat het net was alsof het geen Pinscher was.
Tama heeft haar pups goed opgevoed en dat scheelt ook denk ik, mijn man heeft zich er bij Bijou haar eerste nest, waar Tama en Nikkie van zijn, heel erg mee bemoeid als Bijou haar pups corrigeerde, hij liet Bijou haar pups niet corrigeren en vond haar een rotmoeder.
Bij Bijou haar volgende nestje heb ik hem er niet bij gelaten of in ieder geval gezegd dat hij zich er niet mee moest bemoeien en ook met Tama haar nestje heeft hij zich er niet mee bemoeid.
Tama haar pups zijn heel erg lief. Een puppykoper zei dat haar reu zo lief was dat het net was alsof het geen Pinscher was.
Tama heeft haar pups goed opgevoed en dat scheelt ook denk ik, mijn man heeft zich er bij Bijou haar eerste nest, waar Tama en Nikkie van zijn, heel erg mee bemoeid als Bijou haar pups corrigeerde, hij liet Bijou haar pups niet corrigeren en vond haar een rotmoeder.
Bij Bijou haar volgende nestje heb ik hem er niet bij gelaten of in ieder geval gezegd dat hij zich er niet mee moest bemoeien en ook met Tama haar nestje heeft hij zich er niet mee bemoeid.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik denk niet dat ik daar een pup van zou willen.
Weet ook niet of ze de teef (en reu) hebben getest. Er komt zoveel epileptie voor bij de bc. En nog wel meer mankementen.
Mijn Meagan is een hele mooie teef. Ze schijnt heel goed gebouwd te zijn (de fokkers vonden haar de mooiste hond die ze ooit hadden gefokt), heeft een super karakter, wil heel graag werken en is heel gemakkelijk. Ik had heel graag een pup van haar willen hebben.
Maar ze is geopereerd aan haar schouder ( OCD) Hoe ze aan dat losse stukje in haar schouder kwam weten we niet. Het kan een botsing zijn geweest?
Ik had verschillende mensen die heel graag een pup van haar wilden hebben, maar ik heb haar laten steriliseren, omdat ik nooit zeker weet of ze iets erfelijks had.
Ik vind het zo jammer dat er wordt gefokt omdat de hond zo mooi is. Er komt zoveel meer bij kijken: gezondheid,karakter, werklust etc.
Weet ook niet of ze de teef (en reu) hebben getest. Er komt zoveel epileptie voor bij de bc. En nog wel meer mankementen.
Mijn Meagan is een hele mooie teef. Ze schijnt heel goed gebouwd te zijn (de fokkers vonden haar de mooiste hond die ze ooit hadden gefokt), heeft een super karakter, wil heel graag werken en is heel gemakkelijk. Ik had heel graag een pup van haar willen hebben.
Maar ze is geopereerd aan haar schouder ( OCD) Hoe ze aan dat losse stukje in haar schouder kwam weten we niet. Het kan een botsing zijn geweest?
Ik had verschillende mensen die heel graag een pup van haar wilden hebben, maar ik heb haar laten steriliseren, omdat ik nooit zeker weet of ze iets erfelijks had.
Ik vind het zo jammer dat er wordt gefokt omdat de hond zo mooi is. Er komt zoveel meer bij kijken: gezondheid,karakter, werklust etc.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
nee, er zijn genoeg sociale honden waar mee gefokt kan worden, dan zou ik zo'n rotte appel links laten liggen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Inge O schreef:maar dat is het niet, het is een border collielieke schreef: Maar als het nou een kaukaas of een komondor zou zijn, dan zou het wat anders zijn..
Dat begreep ik wel, schat.
Maar je kent me: ik wil altijd alles nuanceren. Bij mij is niks zwart/wit.
Edit: ik ben vreselijk melig vandaag. Ik zit de dagen af te tellen tot mijn spruitje weer terug is. Nog 3,5 dag!

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ja en ja.
Ik heb zelf een pup van een teef die niet benaderbaar is door vreemden, zelf de fokker kon er niet bij, bij de pups, ook niet als de pups al 5 weken waren.
De pup is uitgegroeid tot de meest sociale hond die ik al gehad heb. (in de ogen van de maatschappij dan toch)
Zowel Ds als Zoe zijn ook niet gek op vreemden (afgelopen weekend heeft Ds dat nog eens bewezen
) maar voor eigen volk gaan ze door het vuur. De pups van Zoe zijn trouwens wel (tot nu toe) ontzettend sociaal.
Ik voel ook niet de neiging om een hond te hebben waar iedereen mee moet kunnen kroelen. Doen ze het prima, maar doen ze het niet, ook prima.
Ze moeten zich wel gedragen overigens, bijten kan en mag uiteraard niet (op burger). Ze mogen het best wel willen van me echter.
Ik heb zelf een pup van een teef die niet benaderbaar is door vreemden, zelf de fokker kon er niet bij, bij de pups, ook niet als de pups al 5 weken waren.
De pup is uitgegroeid tot de meest sociale hond die ik al gehad heb. (in de ogen van de maatschappij dan toch)
Zowel Ds als Zoe zijn ook niet gek op vreemden (afgelopen weekend heeft Ds dat nog eens bewezen
Ik voel ook niet de neiging om een hond te hebben waar iedereen mee moet kunnen kroelen. Doen ze het prima, maar doen ze het niet, ook prima.
Ze moeten zich wel gedragen overigens, bijten kan en mag uiteraard niet (op burger). Ze mogen het best wel willen van me echter.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ik heb het gevoel dat dit gedrag grotendeels door de eigenaren is ontstaan en daarmee denk ik dus dat ze het niet aan de pups hoeft door te geven. Dus als zij van belang zou zijn voor het voortbestaan van het ras en mijn vermoeden juist is dat het aangeleerd gedrag is, dan zou ik kijken hoe de karakters van de nestbroers en -zussen zijn. Als die wel normaal gedrag vertonen dan bevestigt dat mijn vermoeden en zou ik er wel een nest mee durven doen. Ik zou de pups dan wel plaatsen bij mensen die wat ervaring hebben met honden/het ras en ik zou ook de ontwikkeling van de pups volgen voor ik eventueel zou overwegen een tweede nest te nemen bij die teef.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Toen Tama haar pups een paar uur oud waren wilde ik Tama uitlaten en die vrat me haast op toen ik met de riem aan kwam. Gelukkig luisterde ze toen ik een brul gaf en met de riem haar van me af hield.
Maar haar kinderen zijn echt heel lief. Ik krijg over een poosje een pup van Tama haar zoon.
Maar haar kinderen zijn echt heel lief. Ik krijg over een poosje een pup van Tama haar zoon.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.