Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grasaren ..... blijf aub alert!!!!
Moderator: moderatorteam
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Grasaren ..... blijf aub alert!!!!
Ljennah is vanmiddag onder een roesje verlost van een grasaar in het oor. Het ding zat diep, tegen het trommelvlies aan. Ze was al een week behandeld vanwege de pus in het oor en nu was de grasaar dus ook te zien. Nu hij verwijderd is moet er nog een week gedruppeld worden. Hopelijk is ze dan van al die ellende af.
Grasaren kunnen veel ellende veroorzaken ..... dringen ze door het trommelvlies heen en kruipen ze verder dan kunnen ze zelfs hersenvliesontsteking veroorzaken. Er zijn honden die een grasaar in het oog krijgen/hebben en ook via de huid kunnen ze "naar binnen" kruipen met ontsteking e.d. tot gevolg.
Ik plaats dit hier ..... puur als aandachtspunt voor elke hondenbezitter.
Grasaren kunnen veel ellende veroorzaken ..... dringen ze door het trommelvlies heen en kruipen ze verder dan kunnen ze zelfs hersenvliesontsteking veroorzaken. Er zijn honden die een grasaar in het oog krijgen/hebben en ook via de huid kunnen ze "naar binnen" kruipen met ontsteking e.d. tot gevolg.
Ik plaats dit hier ..... puur als aandachtspunt voor elke hondenbezitter.
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Re: Grasaren ..... blijf aub alert!!!!
Ik wist niet eens wat het precies was, dus heb het even opgezocht. Ik had geen idee dat die dingen zoiets aan konden richten!

Jukkie...

Jukkie...

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Praat me d'r niet van.
We zijn hier met Guus al sinds vorig jaar nov. bezig. Veel heel veel AB op. Zalfjes baden noem maar op dat is geprobeerd.
Inmiddels al 2 keer geopereerd aan die poot, omdat die steeds weer opnieuw gaat ontsteken. Vorige week vrijdag de laatste keer geweest. Nu nog steeds niet goed.
Wij gaar er ook vanuit dat dit een gras aar moet zijn.
We zijn hier met Guus al sinds vorig jaar nov. bezig. Veel heel veel AB op. Zalfjes baden noem maar op dat is geprobeerd.
Inmiddels al 2 keer geopereerd aan die poot, omdat die steeds weer opnieuw gaat ontsteken. Vorige week vrijdag de laatste keer geweest. Nu nog steeds niet goed.

- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
- Aantal honden: 2
Misschien proberen om er groene leem op te smeren? Ik hoorde laatst van iemand dat op die manier de aar er wel uit is gekomen!Rea schreef:Praat me d'r niet van.
- flatcoat
- Zeer actief
Jemig joh wat een lijdensweg voor Guus. Ja het zijn krengen van dingen die grasaren .....Rea schreef:Praat me d'r niet van.
Beterschap voor Guus.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Rotdingen zijn het.
Net als de brandharen van de eikenprocessierups die nu ook overal zijn.Ik heb van de week foto's gezien van een van de honden van de fokster van Kiki's vader waar je niet vrolijk van wordt.
Gelukkig gaat het daar een stuk beter mee,maar ook die dingen kunnen veel schade aanrichten.
Net als de brandharen van de eikenprocessierups die nu ook overal zijn.Ik heb van de week foto's gezien van een van de honden van de fokster van Kiki's vader waar je niet vrolijk van wordt.
Gelukkig gaat het daar een stuk beter mee,maar ook die dingen kunnen veel schade aanrichten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb het met mijn eerste bouvier gehad, ook een drama, uiteindelijk had hij 2 gaten in zijn poot, en toen heeft de da een stuk verband tussen die 2 gaten gelegd en na 3 weken kwam er een stuk grasaar tevoorschijnRea schreef:Praat me d'r niet van.
Al met al heeft het hier ook maanden geduurd voor het over was en voor we gingen denken aan een grasaar.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mike moeten we altijd hélemaal nakijken als die mee geweest is. Die heeft zo'n stugge vacht dat hij er altijd behoorlijk wat mee neemt.
Indy veel minder. (al kijk ik die ook regelmatig na)
Was er 'vroeger' nooit zo oplettend op. Maar sinds Spike er vorig jaar er één in zijn neus had.... waardoor hij ook een roesje moest om te kijken of er nog wat zat en daar niet goed uitkwam, ben ik er heel allert op! (dat hij er niet goed uit kwam, kwam niet door de aar hoor
)
Indy veel minder. (al kijk ik die ook regelmatig na)
Was er 'vroeger' nooit zo oplettend op. Maar sinds Spike er vorig jaar er één in zijn neus had.... waardoor hij ook een roesje moest om te kijken of er nog wat zat en daar niet goed uitkwam, ben ik er heel allert op! (dat hij er niet goed uit kwam, kwam niet door de aar hoor
- flatcoat
- Zeer actief
Nou we zijn vandaag weer naar de dierenarts geweest voor controle ..... mensen, wat een geworstel om die oren te bekijken
. Uiteindelijk met drie man vasthouden en een d.a. die er probeerde in te kijken. Ljennah heeft een hele diepe oorgang en ze wilde persé het trommelvlies controleren.
Conclusie: geen grasaren meer in het oor (beide oren) maar wel nog steeds ontstoken Komende 10 dagen doorgaan met druppelen en daarbij antibiotica (2x per dag) zodat het ook van binnenuit aangepakt gaat worden. Dit duurde gewoon te lang vond ze.
We zijn er voorlopig dus nog niet klaar mee
Conclusie: geen grasaren meer in het oor (beide oren) maar wel nog steeds ontstoken Komende 10 dagen doorgaan met druppelen en daarbij antibiotica (2x per dag) zodat het ook van binnenuit aangepakt gaat worden. Dit duurde gewoon te lang vond ze.
We zijn er voorlopig dus nog niet klaar mee
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Beterschap met d'r oren nu. Altijd nadien laten controleren of alles nu over is.
Guus zit weer aan de AB de operatie wond zag er te onrustig uit. Dus we zijn er nog lang niet klaar mee.
Guus zit weer aan de AB de operatie wond zag er te onrustig uit. Dus we zijn er nog lang niet klaar mee.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik hoor idd van meerdere eigenaren erover.. zelf let ik altijd goed op, kijk tussendoor op de wanndelingen ook de oren etc na, helaas kan je het niet altijd voor zijn.
- flatcoat
- Zeer actief
Wat een ellende hé ..... en dat door zo'n rottige grasaarRea schreef:Beterschap met d'r oren nu. Altijd nadien laten controleren of alles nu over is.
Ik controleer Ljennah altijd maar ik vermoed dat deze tijdens de wandeling erin gekomen is .... heb de gemeente ook aangeschreven of ze niet eens iets aan het groenonderhoud hier kunnen doen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Wij hadden vanmiddag een tussen Otto's teentjes te pakken. Stukje lopen, ineens schrik, pootje likken. En hij bleef maar likken. Ik voelen, maar ik kon het niet voelen. Kom maar mee terug, dan gaan we thuis even kijken. Manken, weer pootje likken. En zo afwisselend tillen, stukje lopen/manken, weer tillen, manken weer naar huis. Badje gemaakt, voetje spoelen, goed voelen en daar zat er een in de haartjes tussen de teentjes.
Volgens mij kunnen die grasaren lelijk prikken, tussen de teentjes in elk geval. Je moet er niet aan denken dat dat in het oor of in het oog of op andere plekken gebeurt
Ik heb trouwens ook een keer meegemaakt dat er een dikke dennennaald tussen de teentjes de huid in was gedrongen. Die zat er al heel diep in. Die was zeker een centimeter lang
Volgens mij kunnen die grasaren lelijk prikken, tussen de teentjes in elk geval. Je moet er niet aan denken dat dat in het oor of in het oog of op andere plekken gebeurt
Ik heb trouwens ook een keer meegemaakt dat er een dikke dennennaald tussen de teentjes de huid in was gedrongen. Die zat er al heel diep in. Die was zeker een centimeter lang

Groetjes,
Sandra
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ben er altijd heel erg voorzichtig mee. Veel mensen vinden het spastisch, maar ik neem geen risico's met die krengen
Beterschap voor Ljennah!

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Sam is er twee jaar geleden aan geopereerd, hij had er 1 vast tussen zijn tenen zitten. Vreselijk gewoon, wat een rot dingen.
Nu is voor mijn huis een uitlaatstrook over de lengte van de hele straat en het stikt er van de grasaren. Ik heb daarom de gemeente gebeld en de situatie uitgelegd. Ze schrokken ervan, welke schade grasaren kunnen toebrengen en willen met spoed nu de uitlaatstrook kortwieken en tevens opruimen, zodat er ook geen grasaren in veelheid in de grasstrook blijven liggen. Nu maar hopen dat ze het ook doen. Eerst zien, dan geloven............ Maar ze waren in ieder geval heel aardig en begripvol.
Nu is voor mijn huis een uitlaatstrook over de lengte van de hele straat en het stikt er van de grasaren. Ik heb daarom de gemeente gebeld en de situatie uitgelegd. Ze schrokken ervan, welke schade grasaren kunnen toebrengen en willen met spoed nu de uitlaatstrook kortwieken en tevens opruimen, zodat er ook geen grasaren in veelheid in de grasstrook blijven liggen. Nu maar hopen dat ze het ook doen. Eerst zien, dan geloven............ Maar ze waren in ieder geval heel aardig en begripvol.

- flatcoat
- Zeer actief
Ljennah ligt al een aantal dagen vreselijk te likken aan haar ene pootje ...... na veel gezoek, gekam en geknip ontdekte ik vandaag twee piepkleine gaatjes/wondjes tussen twee teentjes. Dit is ongetwijfeld ook door een grasaar veroorzaakt maar hoe weet ik nu of dat kreng naar binnen gekropen is of dat ik hem met kammen/knippen/pulliken er toch uitgehaald hebt??
Zij hoeft pas vrijdag terug voor de controle van haar oor ..... m.s. toch slimmer om morgen de d.a. even te bellen hierover? Of maar gewoon calendulazalf erop gaan smeren?
Zij hoeft pas vrijdag terug voor de controle van haar oor ..... m.s. toch slimmer om morgen de d.a. even te bellen hierover? Of maar gewoon calendulazalf erop gaan smeren?
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik had hier nog nooit van gehoord
En ik loop heel vaak langs een stuk waar die dingen groeien!
Omdat de gemeente hier bezuinigt maaien ze op dat stuk niet, en ik loop er vaak doorheen!
Ga toch de gemeente maar eens bellen en een klacht indienen!!
Sterkte en beterschap voor je hond!
En ik loop heel vaak langs een stuk waar die dingen groeien!
Omdat de gemeente hier bezuinigt maaien ze op dat stuk niet, en ik loop er vaak doorheen!
Ga toch de gemeente maar eens bellen en een klacht indienen!!
Sterkte en beterschap voor je hond!

Groetjes Annemieke
- [Sandra]
- Zeer actief
Het kwam vanavond ter sprake met een vriendin, zij had er ook nog nooit van gehoord. Ik heb haar dit linkje gemaild. Helder verhaal 

Groetjes,
Sandra
- flatcoat
- Zeer actief
Hele duidelijke link ...... ik begrijp eruit dat het niet mogelijk is om van buitenaf te constateren of dat de grasaar naar binnengedrongen is.
- flatcoat
- Zeer actief
Vanmiddag om half vijf weer naar de dierenarts ...... voetje nakijken of er nog een grasaar inzit 
- [Sandra]
- Zeer actief
Potver
Veel sterkte, ik hoop dat het meevalt. Ik denk ook dat het lastig te constateren is als het eenmaal in de huid is binnengedrongen.

Groetjes,
Sandra
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bowie heeft er ook eens in zijn oor gehad, heeft ie heel lang last van gehad.
Ushi's oog is ook wat gaan lopen, dus daarvan denk ik ook dat er 1 inzin. Ben al begonnen met uitspoelen een paar keer per dag.
Ushi's oog is ook wat gaan lopen, dus daarvan denk ik ook dat er 1 inzin. Ben al begonnen met uitspoelen een paar keer per dag.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- flatcoat
- Zeer actief
Terug van de dierenarts. Oren zien er goed uit!!!
Voetje is geschoren en opengesneden omdat er pus uit het piepkleine gaatje kwam Zonder verdoving en mijn bikkeltje piepte niet eens. Daarna met een pincet "gevoeld" ..... niets te voelen maar de grasaar kan er of uit zijn of verder gekropen zijn. Dan komt ie of via het wondje terug of ergens anders eruit Toen werd het uitgespoten met een betadine-oplossing en toen beet Ljennah mij van schrik en pijn in de hand
Nu vier keer per dag een sodabadje, antibiotica is verlengd t/m volgende week dinsdag en dagelijks voelen of het pootje niet dik of warm wordt.
Om het obsessief likken tegen te gaan heb ik een rolletje van die zelfplakkend verband ..... ze mag wel likken maar niet urenlang.
Anti-biotica moet nu gegeven worden t/m volgende week dinsdag.
Arme hond en dat alleen omdat de gemeente hier te bedonderd en te zuinig is om het openbaar groen bij te houden

Nu vier keer per dag een sodabadje, antibiotica is verlengd t/m volgende week dinsdag en dagelijks voelen of het pootje niet dik of warm wordt.
Om het obsessief likken tegen te gaan heb ik een rolletje van die zelfplakkend verband ..... ze mag wel likken maar niet urenlang.
Anti-biotica moet nu gegeven worden t/m volgende week dinsdag.
Arme hond en dat alleen omdat de gemeente hier te bedonderd en te zuinig is om het openbaar groen bij te houden
- flatcoat
- Zeer actief
Helaas reden om dit topic weer omhoog te halen.
Daarnet een spoedje dierenarts, Ljennah begon ineens te gillen van de pijn en jawel hoor bij het betasten bleek het het oor te zijn. Grasaar natuurlijk
We konden gelijk komen (gezien de ellende van vorig jaar) en een roesje was niet voldoende om haar rustig genoeg te houden zodat de d.a. haar werk kon doen dus ook nog gasnarcose er overheen. Het kreng zat alweer diep maar hij is eruit gehaald. Oortje zag alweer rood dus weer een paar dagen zalven. Ljennah ligt nu nog steeds te slapen ...... arm ding
Blijf aub alert op die ellendige grasaren!!!!
Daarnet een spoedje dierenarts, Ljennah begon ineens te gillen van de pijn en jawel hoor bij het betasten bleek het het oor te zijn. Grasaar natuurlijk
Blijf aub alert op die ellendige grasaren!!!!
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
ik wil het niet lezen nu haha
diego heeft net zijn poot open gehad en ab zalf gehad. bleef nu sinds een week van zijn poot af dus geen kap meer om. gisteravond begon hij weer! dus weer kap om. zat nog heel klein korstje op nl.
en hij heeft oorontsteking en door DA dus ook al gezegd dat we moesten druppelen en als na week neit waeg was kon het een grasaar zijn (hij kon op dat moment niet diep genoeg er in kijken omdat het zeer deed bij diego)
diego heeft net zijn poot open gehad en ab zalf gehad. bleef nu sinds een week van zijn poot af dus geen kap meer om. gisteravond begon hij weer! dus weer kap om. zat nog heel klein korstje op nl.
en hij heeft oorontsteking en door DA dus ook al gezegd dat we moesten druppelen en als na week neit waeg was kon het een grasaar zijn (hij kon op dat moment niet diep genoeg er in kijken omdat het zeer deed bij diego)
- flatcoat
- Zeer actief
Laat de d.a. dan onder een roesje in dat oor kijken want een grasaar kan door het trommelvlies heen gaan en dan ben je veel verder van huis.
Beterschap met Diego!!
Beterschap met Diego!!
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een ellendige ,,, dingen zijn 't toch. Dan ook nog ecologisch maaien
Guus z'n poot is na de laatste operatie eindelijk genezen, er werd "iets " uitgehaald, waarvan we 't vermoeden hebben dat dit toch echt een grasaar was. Heeft hem 3 kwart jaar gekost.
En dit jaar ook weer een roesje om er een in z'n oor te verwijderen.
Let wel op ik lees hier dat er eerst gedruppeld gaat worden voor dat er echt ingekeken kan worden, bij dat druppelen of zalven geven ze ook meestal 't advies om 't goed in te masseren. Realiseer je je wel dat je dan een eventuele grasaar nog verder 't oor of zelfs het rommevlies kan doordringen. Daarbij doet 't enorm veel pijn. Ik heb mede daarom ook een otoscoop aangeschaft. Nu kan is 't meteen zelf bekijken.
Guus z'n poot is na de laatste operatie eindelijk genezen, er werd "iets " uitgehaald, waarvan we 't vermoeden hebben dat dit toch echt een grasaar was. Heeft hem 3 kwart jaar gekost.
Let wel op ik lees hier dat er eerst gedruppeld gaat worden voor dat er echt ingekeken kan worden, bij dat druppelen of zalven geven ze ook meestal 't advies om 't goed in te masseren. Realiseer je je wel dat je dan een eventuele grasaar nog verder 't oor of zelfs het rommevlies kan doordringen. Daarbij doet 't enorm veel pijn. Ik heb mede daarom ook een otoscoop aangeschaft. Nu kan is 't meteen zelf bekijken.

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
moesten terug komen als het niet beter werd na een week. was vervangende DA omdat eigenste met vakantie was.flatcoat schreef:Laat de d.a. dan onder een roesje in dat oor kijken want een grasaar kan door het trommelvlies heen gaan en dan ben je veel verder van huis.
Beterschap met Diego!!
al stuk beter nu, oor niet meer rood en hij flappert niet meer etc.
maar hou het zeker in de gaten.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Rea schreef:Wat een ellendige ,,, dingen zijn 't toch. Dan ook nog ecologisch maaien![]()
Waar heb je die otoscoop gekocht, Rea?
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Om te beletten, dat die ondingen in de oren kruipen van de honden, kan je een "snood", of een beenverwarmer over het hoofd van de hond doen ( een afgeknipte panty is ook vaak een oplossing ) als je gaat wandelen : dit is echt de ideale oplossing .