Geen idee wat je hiermee bedoelt. Is dit een pleidooi voor broodfokkers?Maamke schreef:De honden doen het werk toch. Dekken en baren en zogen.En eten moeten ze toch
Om dat het een ras hond is heeft tie er toch niet meer werk aan.
En gun dat oude boertje met z,n rotte tandjes en vieze kopjes toch ook een extraatje voor z,n borreltje en
een pakje tabak .
Wel erg hoor pup zat onder de vlooien en wormen en was niet ge so cia li seerd daar in dat donkere schuurtje.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijzen voor een pup.
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Prijzen voor een pup.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Maamke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kenienenfangers
Nee joh natuurlijk niet .Een cynisch antwoord ,wat ik nog erg vaak hoor ,op de vraag waarom er niet "verdient "mag worden aan fokken.
Of beter gezegd .Veel geld uit gegeven aan een ras hond .
En/of haar gezondheid . En/of welzijn .
Dat lijkt bij mij dat dat voorop zou moeten staan.
Brood fokkers fokken toch ook wel rashonden
En er zijn ook rashonden fokkers bij die het het geld of de status
voor op hebben staan.
Dat lijkt mij het moelijke er aan .Om daar een weg in te vinden
Als fokker en als koper.
Het zijn geen hamburgers bij de mac vandaan .
Dan weet je wat je hebt.
Of beter gezegd .Veel geld uit gegeven aan een ras hond .
En/of haar gezondheid . En/of welzijn .
Dat lijkt bij mij dat dat voorop zou moeten staan.
Brood fokkers fokken toch ook wel rashonden
En er zijn ook rashonden fokkers bij die het het geld of de status
voor op hebben staan.
Dat lijkt mij het moelijke er aan .Om daar een weg in te vinden
Als fokker en als koper.
Het zijn geen hamburgers bij de mac vandaan .
Dan weet je wat je hebt.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik maak exact dezelfde kosten, bij wie kan ik dat terug vragen?Tara schreef:Ter info, wat je zoal aan kosten maakt om een nest te fokken.
Het staat iedere fokker natuurlijk vrij om te bepalen wat hij of zij hiervan wil opvoeren als gemaakte kosten voor een nest pups.
Maar of hij/zij het nu wel of niet opvoert, die kosten worden wèl gemaakt.
KLIKKLIK
-
Maamke
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oja? apart zeg, de raad zal wel blij met je zijn, wel stambomen betalen en geen puppen hebben,. oh de dekreu eigenaar wil er vast ook wel meer zoals jij, wel betalen voor een dekking, maar geen dekking doenduitse herder schreef:Ik maak exact dezelfde kosten, bij wie kan ik dat terug vragen?Tara schreef:Ter info, wat je zoal aan kosten maakt om een nest te fokken.
Het staat iedere fokker natuurlijk vrij om te bepalen wat hij of zij hiervan wil opvoeren als gemaakte kosten voor een nest pups.
KLIKKLIK
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik reken de aanschaf van ushi, voer, trainingen, wedstrijden, shows, dna afname en hd alvast niet mee in de kosten. Die had ik sowieso gemaakt.
De aanvraag van de kennelnaam heb ik al wel op het lijstje.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet, ik reken niks door, ik hou gewoon de pupprijs van de vereniging aan.
Ik zie niet in waarom ik meer zou moeten vragen, maar ook niet waarom mijn pups minder waard zouden zijn.
Ik zie niet in waarom ik meer zou moeten vragen, maar ook niet waarom mijn pups minder waard zouden zijn.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dat je die kosten berekend, prima! Maar kennelnaam is eenmalig, en alle andere kosten heeft iedereen, voer, shows, entingen, aanschafyamie schreef:oja? apart zeg, de raad zal wel blij met je zijn, wel stambomen betalen en geen puppen hebben,. oh de dekreu eigenaar wil er vast ook wel meer zoals jij, wel betalen voor een dekking, maar geen dekking doenduitse herder schreef:Ik maak exact dezelfde kosten, bij wie kan ik dat terug vragen?Tara schreef:Ter info, wat je zoal aan kosten maakt om een nest te fokken.
KLIKKLIK![]()
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
duitse herder schreef:Dat je die kosten berekend, prima! Maar kennelnaam is eenmalig, en alle andere kosten heeft iedereen, voer, shows, entingen, aanschafyamie schreef:oja? apart zeg, de raad zal wel blij met je zijn, wel stambomen betalen en geen puppen hebben,. oh de dekreu eigenaar wil er vast ook wel meer zoals jij, wel betalen voor een dekking, maar geen dekking doenduitse herder schreef:Ik maak exact dezelfde kosten, bij wie kan ik dat terug vragen?Tara schreef:Ter info, wat je zoal aan kosten maakt om een nest te fokken.
KLIKKLIK![]()
nou nee ook niet helemaal, jij hebt geen pupentingen, jij hebt geen pupvoer .
ik reken niks echt mee hoor, ik vraag 700 euro voor mijn puppen en dat vind ik meer dan genoeg, maar het is iets te simpel om te zeggen, dat jij, als zijne geen fokker, exact dezelfde kosten hebt
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Nee? Inmiddels durf ik echt te zeggen dat ik die HD foto's toch ook wel had laten maken, ook al had ik geen fokplannen met mijn reu gehad (of nouja, ambities voor de dekreuenlijst danKells schreef:Dat had ik weer niet laten doen als ik geen fokplannen met mijn hond had.nathalie schreef:Ik reken de aanschaf van ushi, voer, trainingen, wedstrijden, shows, dna afname en hd alvast niet mee in de kosten. Die had ik sowieso gemaakt.
-
Angelique.
Cleva schreef:Maamke schreef:@ Tara .Vega hier,Bijna .
Watte?
-
Maamke
- Vaste gebruiker
Drink ook geen wijn .Stel je voor dat er fruitvliegjes mee naar binnen gaan 
Flexitarier noem ze het tegenwoordig .
Ik reageer zo cynische om wat ik als nieuweling lees over fokken.
Lijkt wel of ik lijstjes met productie kosten voor bij zie komen.
Valt toch nooit te begroten lijkt mij .
Daarom vergeleek ik het met de standaard productie van hamburgers bij de mac.
Flexitarier noem ze het tegenwoordig .
Ik reageer zo cynische om wat ik als nieuweling lees over fokken.
Lijkt wel of ik lijstjes met productie kosten voor bij zie komen.
Valt toch nooit te begroten lijkt mij .
Daarom vergeleek ik het met de standaard productie van hamburgers bij de mac.
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Tara schreef:Het gaat niet om productiekosten, maar mensen lijken maar niet te willen begrijpen dat het fokken van een nest gewoon ook echt veel geld kost.
Geld dat de fokker (als het goed is) met liefde uitgeeft, en de pupprijs dekt in het beste geval die kosten.
Daar lijkt me toch niets op tegen?
En natuurlijk kun je het zo duur maken als je maar wilt, ik kan mijn pups ook wel in een bananendoos laten liggen en drie dagen op dezelfde kranten laten liggen.
Maar als ik dat zou doen, dan was ik (heel terecht overigens) ook weer geen goede fokker.
Ik steek net als vele andere fokkers heel veel geld, tijd, liefde en energie in de nestjes die ik fok.
Fokkers moeten maar kosten noch moeite sparen, alle tijd in hun nesten steken, onverwijld iedere te herplaatsen hond weer liefdevol terugnemen, en het moet voorál liefdewerk zijn, en dus moeten fokkers vooral zo min mogelijk geld voor hun pups vragen.
Doe even lekker realistisch zeg! Dat kán dus niet!!!
Ik doe mijn best, steek mijn hart en ziel in mijn fokkerij, en fok naar eer en geweten.
Als je het ondanks dat allemaal toch te duur vindt, dan ga je toch lekker een inteeltpup via marktplaats kopen?
Moest dit facebook zijn kon ik hier nu zo'n "I like" duimpje aanklikken.
Mits dit niet facebook is schrijf ik maar: Vind ik goed gezegd.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
-
Maamke
- Vaste gebruiker
Joh .Ik zeg hier nergens dat ik een rashond (te )duur vindt.
Probeer juist te zeggen dat het volgens mij niet eens altijd "uit kan"
Stel dat je een keizersnee of zo krijgt
Je kent mij niet en weet niet de reden waarom ik zo cynisch ben.
Had net een "fokker " van rashonden aan de telefoon die mij letterlijk zei
"je moet een hond als werktuig zien"
Moet de investering opleveren en zo .
Die zijn er ook dus.
En ga daar dan maar mee in discussie
Waarop ik vroeg ik wat voor tijd leef jij dan ?
Die van de karnhonden.?
Van mij zou die hele hondenhandel verboden mogen worden.
Gewoon alleen via rasverenigingen .
Met autoriteiten in kennis in de fokadvies commissies .
En een vast prijs .
Ben al te veel mensen met de balen verstand van fokken tegen gekomen
Die aan rashonden begonnen om te verdienen.
Bij mij is iemand die zijn of haar hond laat dekken om z,n eigen brood te laten verdienen.
Ook een broodfokker
Probeer juist te zeggen dat het volgens mij niet eens altijd "uit kan"
Stel dat je een keizersnee of zo krijgt
Je kent mij niet en weet niet de reden waarom ik zo cynisch ben.
Had net een "fokker " van rashonden aan de telefoon die mij letterlijk zei
"je moet een hond als werktuig zien"
Moet de investering opleveren en zo .
Die zijn er ook dus.
En ga daar dan maar mee in discussie
Waarop ik vroeg ik wat voor tijd leef jij dan ?
Die van de karnhonden.?
Van mij zou die hele hondenhandel verboden mogen worden.
Gewoon alleen via rasverenigingen .
En een vast prijs .
Ben al te veel mensen met de balen verstand van fokken tegen gekomen
Die aan rashonden begonnen om te verdienen.
Bij mij is iemand die zijn of haar hond laat dekken om z,n eigen brood te laten verdienen.
Ook een broodfokker
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nou ik denk dat ik te simpel ben 
ik wil een hond, zoek me een fokker uit die me aanspreekt qua honden, ideeën en principes en ik betaal de prijs die die fokker vraagt.
wat zal mij het een zorg zijn of er nou net bij dat speciale nest geld bij moet of dat er wat aan overgehouden wordt
en als ik de prijs te hoog vind ga ik op zoek naar een andere fokker die ook aan mijn eisen voldoet en wat minder vraagt.
dat is het voordeel van de tijd nemen om bewust een hond te kopen en niet gister een hond willen halen als je vandaag bedenkt dat je er eentje hebben wil.
ik wil een hond, zoek me een fokker uit die me aanspreekt qua honden, ideeën en principes en ik betaal de prijs die die fokker vraagt.
wat zal mij het een zorg zijn of er nou net bij dat speciale nest geld bij moet of dat er wat aan overgehouden wordt
en als ik de prijs te hoog vind ga ik op zoek naar een andere fokker die ook aan mijn eisen voldoet en wat minder vraagt.
dat is het voordeel van de tijd nemen om bewust een hond te kopen en niet gister een hond willen halen als je vandaag bedenkt dat je er eentje hebben wil.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
alsjeblieft zeg, maar ik zelf weten wat ik koop uit welke combi en bij wie? DAar heb ik de RV niet bij nodig, die hoeven echt niet nog meer vriendjespolitiek te bedrijven als er al gedaan wordt... hoe wil je dat dan bij de mechelaars doen bijv.? Daar zijn maar erg weinig werkhondenkennels aangesloten bij de RV die ook volgens de regels van de RV fokken... die kun je op 1 hand tellen.Maamke schreef: Gewoon alleen via rasverenigingen .

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Voor Lotus heb ik ruim een jaar geleden 900 of 950 betaald, weet het niet meer precies. De andere fokkers (zowel labrador als golden fokkers) waar ik ben geweest vroegen ook die pupprijs.
Het gaat er mij om of de ouderdieren en de manier van honden houden (ik wil geen pup van een goldenfokker die honden in kennels houdt bijv, maar dat is persoonlijk) mij aanspreken. Over deze fokker heb ik ook genoeg mensen gehoord die er niet zo over te spreken zijn, maar dat zijn nooit mensen die er een hond vandaan hebben. Mij sprak het wel aan en daarom heb ik er dus een pup gehaald. Nog geen dag spijt van gehad hoor
En veel, tja. Ik denk dat ik ondertussen aan speeltjes en eten en botten etc al heel ruim over die aanschafprijs heen ben (nog los van verzekering, entingen DA bezoekjes etc) Nou ja, dat weet ik zeker eigenlijk
Het gaat er mij om of de ouderdieren en de manier van honden houden (ik wil geen pup van een goldenfokker die honden in kennels houdt bijv, maar dat is persoonlijk) mij aanspreken. Over deze fokker heb ik ook genoeg mensen gehoord die er niet zo over te spreken zijn, maar dat zijn nooit mensen die er een hond vandaan hebben. Mij sprak het wel aan en daarom heb ik er dus een pup gehaald. Nog geen dag spijt van gehad hoor
En veel, tja. Ik denk dat ik ondertussen aan speeltjes en eten en botten etc al heel ruim over die aanschafprijs heen ben (nog los van verzekering, entingen DA bezoekjes etc) Nou ja, dat weet ik zeker eigenlijk
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik wel. Ushi wordt regelmatig zwaar belast, en dan wil ik gewoon weten hoe ze van binnen in elkaar zit. En die dna afname is ook voor het ras. Ik vind het goed dat de rv dat doet, dus dan werk ik er voor die paar tientjes graag aan mee. Ik wil over 40 jaar ofzo nog steeds een gezonde weim kunnen kopen namelijkKells schreef:Dat had ik weer niet laten doen als ik geen fokplannen met mijn hond had.nathalie schreef:Ik reken de aanschaf van ushi, voer, trainingen, wedstrijden, shows, dna afname en hd alvast niet mee in de kosten. Die had ik sowieso gemaakt.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Dat lijstje kan je toch niet serieus nemen? Wel dan?Tara schreef:Ter info, wat je zoal aan kosten maakt om een nest te fokken.
KLIKKLIK
Hier begin dit jaar een nestje gehad (jaja, het eerste, dus ik heb veel kosten gedaan). Toch kom ik niet aan al die kosten van dat lijstje hoor. Toch waren de ouderdieren op alles getest, stond alles onder begeleiding van de da, heb ik de nodige pech en extra kosten gehad, ...
Ik heb ooit eens gelezen dat iemand waste met Dash, dat ze dat ook doorrekende
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Komende winter hoop ik een nestje Chihuahua's te fokken en ik houd op dit moment ook alle kosten bij. Maar ik ga die echt niet allemaal doorberekenen aan een nieuw baasje! De kosten van aanschaf van mijn Chihuahua bijvoorbeeld (€1200). Ik heb haar niet gekocht met vooraf al het idee hoe ik die prijs er weer uit moet krijgen?!Agostini schreef:Dat lijstje kan je toch niet serieus nemen? Wel dan?Tara schreef:Ter info, wat je zoal aan kosten maakt om een nest te fokken.
KLIKKLIK
Hier begin dit jaar een nestje gehad (jaja, het eerste, dus ik heb veel kosten gedaan). Toch kom ik niet aan al die kosten van dat lijstje hoor. Toch waren de ouderdieren op alles getest, stond alles onder begeleiding van de da, heb ik de nodige pech en extra kosten gehad, ...
Ze is hier gekomen omdat ik graag een gezonde Chihuahua van een betrouwbare fokker wilde kopen, gewoon als speelmaatje voor mijn Bella. Dát was voor mij al onbetaalbaar en ze heeft het meer dan waar gemaakt
Ik ga fokken uit een eigen idealisme en liefde voor het ras, ik ben de gelukkige eigenaar van een helemaal gezonde Chi, iets wat tegenwoordig helaas steeds zeldzamer wordt. Uit idealisme vind ik dat die gezonde genen aan een volgende generatie meegegeven moeten worden. Maar ik laat anderen toch niet opdraaien voor mijn idealisme?!
So-wie-so vind ik het erg jammer dat er zulke hoge bedragen voor Chi's gevraagd worden en dat een inteelt Chihuahua van Marktplaats net zoveel kost als eentje met stamboom uit geteste ouders
Dergelijke prijzen ben ik niet van plan om te vragen!
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik mis de speciale Miele Cats and Dogs stofzuiger in het overzicht.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Jez ja.... wat een onzin zeg... Kosten maak je sowieso als je een hond koopt , om al die dingen er bij te halen is echt te zot voor woorden. En ja heb ooit 3 nesten gefokt, met echt veel dokterkosten, maar dan nog was het echt niet zo dat ik er op verloor... wat een gezeik dat het allemaal zo veel kost, dan mot je niet fokken.Jaap* schreef:Ik mis de speciale Miele Cats and Dogs stofzuiger in het overzicht.
Liefhebberijen toch........ en een hobbie mag wat kosten ( als men het over hobbies heeft.....
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Een Zuidrus pup kost in Nederland zo'n €1000,- en dat vind ik een zeer redelijk bedrag als je bedenkt dat je de halve wereld over moet om
je teef te laten dekken.
je teef te laten dekken.
Groetjes, Marjan
-
Melanie 74
Een Tatra in Nederland kost €1000,00 en in Duitsland € 1250,00.
Ik heb Cissy in Polen gekocht voor € 500,00.
Ik heb tot nu toe alleen maar pech gehad, en daarom ook een dikke min. Hoeveel in de min?? Geen idee, ik heb geen lijst bijgehouden daarvan. Maar goed, eerste nestje dus veel dingen die je eenmalig aanschaft. Die heb ik (hopelijk als Cissy geschikt is ) straks niet meer als het volgende nestje komt.
En dikke pech in de zin van keizersnee, bijvoeren vanaf dag 1 ( en die mormels lustte alleen een bepaald type melk wat uit Nedeland moest komen via de post).
Dikke dierenarts rekening, die de verkoop van de pups heeft kunnen opvangen.
Maar weet je, als ik nu de hondenkinderen weer terug zie en ze van blijdschap in mijn nek springen was alles het echt waard geweest!
Slapeloze nachten (ja ook 's nachts moet je bijvoeren en willen ze naar buiten), bijna geen priveleven omdat bezoek en pupkopers altijd welkom waren.
De telefoontjes, de bezoekjes die we nog steeds hebben met de mensen die een pup hebben, ze ter zijde staan als er wat is of gewoon als er niets is
Maakt je trots als fokker. En ik kijk niet naar wat het gekost heeft, ik denk dat ik dat echt niet wil weten.
Maar ik hoop wel van harte dat mochten er volgende nestjes komen het wel "gewoon" gaat!
Ik vind niet dat ik als fokker mij moet verantwoorden over mijn pupprijs, je betaald het of je gaat ergens anders "shoppen".
Ik heb Cissy in Polen gekocht voor € 500,00.
Ik heb tot nu toe alleen maar pech gehad, en daarom ook een dikke min. Hoeveel in de min?? Geen idee, ik heb geen lijst bijgehouden daarvan. Maar goed, eerste nestje dus veel dingen die je eenmalig aanschaft. Die heb ik (hopelijk als Cissy geschikt is ) straks niet meer als het volgende nestje komt.
En dikke pech in de zin van keizersnee, bijvoeren vanaf dag 1 ( en die mormels lustte alleen een bepaald type melk wat uit Nedeland moest komen via de post).
Dikke dierenarts rekening, die de verkoop van de pups heeft kunnen opvangen.
Maar weet je, als ik nu de hondenkinderen weer terug zie en ze van blijdschap in mijn nek springen was alles het echt waard geweest!
Slapeloze nachten (ja ook 's nachts moet je bijvoeren en willen ze naar buiten), bijna geen priveleven omdat bezoek en pupkopers altijd welkom waren.
De telefoontjes, de bezoekjes die we nog steeds hebben met de mensen die een pup hebben, ze ter zijde staan als er wat is of gewoon als er niets is
Maakt je trots als fokker. En ik kijk niet naar wat het gekost heeft, ik denk dat ik dat echt niet wil weten.
Maar ik hoop wel van harte dat mochten er volgende nestjes komen het wel "gewoon" gaat!
Ik vind niet dat ik als fokker mij moet verantwoorden over mijn pupprijs, je betaald het of je gaat ergens anders "shoppen".
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Ben ik niet met je eens.Tara schreef:Ik zeg toch ook dat het iedere fokker vrij staat om te bepalen welke kosten hij als werkelijk gemaakte kosten voor een nest pups opvoert?Agostini schreef:Dat lijstje kan je toch niet serieus nemen? Wel dan?Tara schreef:Ter info, wat je zoal aan kosten maakt om een nest te fokken.
KLIKKLIK
Zelf zou ik echt niet zover gaan om dit allemaal mee te gaan rekenen, maar dat neemt nog steeds niet weg dat je die kosten wel hebt gehad.
Want hoe je het ook wendt of keert, dat geld is uitgegeven.
Het eerste lijstje dat er staat, 3600€. Daar ben ik akkoord met shows en HD onderzoek, al de rest, doe je dat niet voor jezelf dan? Ik train met mijn honden voor mezelf, koop leibanden voor mezelf, ik koop een bepaald voer omdat ik dat wil, ik heb de teef gekocht voor mezelf, ... Moet ik nog over het tweede lijstje beginnen?
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ik heb een kever en ben er blij meeNanna schreef:Het is al net als met auto's. Je móet geen Mercedes kopen hoor. Je kunt net zo blij zijn met een Volkswagen kever.
Ik snap dat gemeier over pupprijzen niet zo. Een hond is geen eerste levensbehoefte.
En niemand is verplicht een dure rashond te nemen. In de asiels en bij de stichtingen zijn te kust en te keur leuke honden te krijgen, voor een habbekrats.
Bij rashonden komt er een marktwerking bij; vraag en aanbod heet dat. En niemand hoeft daar in mee te gaan
Bij mij was de een goedkoper dan de twee anderen maar om de prijs is het mij nooit gegaan al zou ik niet meer voor een rashond betalen dan wat ik nu heb uitgegeven.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Zo is dat! Ik vond 850 euro genoeg geld.Nanna schreef:Precies. Je hebt een bedrag in je hoofd en als je daar niet overheen wilt dan doe je dat gewoon niet.Selene schreef: al zou ik niet meer voor een rashond betalen dan wat ik nu heb uitgegeven.![]()
Geen hand vol maar een land vol.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

-
Muk
Lieverd, je overschat dit soort commissies van de rasverenigingen énorm!Maamke schreef: Gewoon alleen via rasverenigingen .
Zo'n commissie bestaat uit mensen (lees fokkers) die natuurlijk vooral hun eigen nesten aanprijzen of de nesten van bevriende fokkers. En aangezien er ALTIJD haat en nijd binnen de fokkerij is, krijg je dus een heel eenzijdig beeld. Gelukkig hebben veel rasverenigingen niet eens zo'n commissie en daar ben ik heel blij om. Ik kies zelf wel de fokker die ik goed vind en die bij mij past.
Als je je maar goed verdiept in het ras en de fokkers (ga eens naar een show, praat met fokkers, bezoek eens een fokker) dan weet je zelf wel welke fokker aan jouw wensen voldoet. Daar heb je geen commissie voor nodig.
-
Melanie 74
Muk schreef:Lieverd, je overschat dit soort commissies van de rasverenigingen énorm!Maamke schreef: Gewoon alleen via rasverenigingen .
Zo'n commissie bestaat uit mensen (lees fokkers) die natuurlijk vooral hun eigen nesten aanprijzen of de nesten van bevriende fokkers. En aangezien er ALTIJD haat en nijd binnen de fokkerij is, krijg je dus een heel eenzijdig beeld. Gelukkig hebben veel rasverenigingen niet eens zo'n commissie en daar ben ik heel blij om. Ik kies zelf wel de fokker die ik goed vind en die bij mij past.
Als je je maar goed verdiept in het ras en de fokkers (ga eens naar een show, praat met fokkers, bezoek eens een fokker) dan weet je zelf wel welke fokker aan jouw wensen voldoet. Daar heb je geen commissie voor nodig.
Absoluut waar, helaas ..... vele rv gaat het niet om de gezondheid... of er wordt pas veels te laat aan de bel getrokken als ze er zelf last van krijgen in hun lijnen. Dan wordt er pas aktie ondernomen, en het gekke is dat hetvaltijd van de reu uitkomt en niet van hun teef.
Nee, de schuld wordt ergens anders neergelegd.
Nee, ik zoek ook zelf wel uit waar ik mijn hond vandaan haal, daar heb ik (gelukkig) feen rv voor nodig.
-
Muk
Dat mag, al ben ik nog geen goede FAC tegengekomen. Maar ze zullen er zeker wel zijn. Al blijf ik erbij dat je als pupkoper zelf ook wel wat inspanning mag doen, dan zie je vanzelf welke fokker bij je past. Dat is ook een deel van de voorpret bij het in huis halen van een rashond, tenminste dat vind ik.Tara schreef:Nou eh... Muk, enige nuance mag ook wel toch? Niet al die FAC's zijn zoals jij het schetst natuurlijk.Muk schreef:Lieverd, je overschat dit soort commissies van de rasverenigingen énorm!Maamke schreef: Gewoon alleen via rasverenigingen .
Zo'n commissie bestaat uit mensen (lees fokkers) die natuurlijk vooral hun eigen nesten aanprijzen of de nesten van bevriende fokkers. En aangezien er ALTIJD haat en nijd binnen de fokkerij is, krijg je dus een heel eenzijdig beeld. Gelukkig hebben veel rasverenigingen niet eens zo'n commissie en daar ben ik heel blij om. Ik kies zelf wel de fokker die ik goed vind en die bij mij past.![]()
Maar het is helaas wel zo, dat heel veel rasverenigingen draaien op de inspanningen van goedbedoelende maar niet altijd even deskundige vrijwilligers.
Dat betekent dus dat er vaak goede bedoelingen te over zijn, maar dat het met die "autoriteiten in kennis" vaak wel heel erg tegenvalt.