Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien op zondag
Moderator: moderatorteam
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Vlooien op zondag
Onze logee cocker heeft vlooien en wordt gillend gek van de jeuk (schoek schoek kreun kreun) en ik kan pas morgenavond druppels toedienen (vandaag niets open, morgen pas open om 13.00 u. en dan ben ik al aan het werk dus kan ze pas dan kopen en morgenavond geven.)
Iemand een tip voor nú?
Iemand een tip voor nú?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Vlooien op zondag
Ja hoor, in bad (shampoo maakt niet uit). Heel lang en heel ruim soppen en intussen alle vlooien die je ziet doodknijpen.
Vergeet je morgen niet ook omgevingsspray te kopen? Straks is logé weg en blijf jij met de 'restanten' achter. De kosten aan bestrijdingsmiddelen zou ik aan de eigenaar van de cocker doorgeven, dus bonnetjes bewaren. Succes!
Vergeet je morgen niet ook omgevingsspray te kopen? Straks is logé weg en blijf jij met de 'restanten' achter. De kosten aan bestrijdingsmiddelen zou ik aan de eigenaar van de cocker doorgeven, dus bonnetjes bewaren. Succes!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Buiten dat wat Rosita al zei straks als logee droog is een vlooienkam en een bakje water met wat afwasmiddel erin paraat houden.Voor de vlooien die er na de wasbeurt weer op gesprongen zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Knoeppie
- Zeer actief
Nou dan gaan we zo badderen! Bedankt voor de tip.Rosita Compagner schreef:Ja hoor, in bad (shampoo maakt niet uit). Heel lang en heel ruim soppen en intussen alle vlooien die je ziet doodknijpen.
Omgevingsspray, pfff, zoveel vlooien heeft ze niet heb er maar 1 gezien (maar het feit is dat ze blijft krabben dus er zullen er meer zijn maar geen tíg), is dat echt nodig? Ja ik doe het wel hoor heb geen zin in vlooien in mijn huis, bah!

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Is er geen tuincentrum in de buurt open?
Wij hadden ook een logeetje met vlooien. Ook op zondag ontdekt..
Wij hebben alles kunnen halen bij het tuincentrum. Pipetjes geef ik normaal nooit, maar die heb ik de dag erop gewoon bij onze dierenarts gehaald. Omgevingsspray en shampoo bij het tuincentrum.
Wij hadden ook een logeetje met vlooien. Ook op zondag ontdekt..
Wij hebben alles kunnen halen bij het tuincentrum. Pipetjes geef ik normaal nooit, maar die heb ik de dag erop gewoon bij onze dierenarts gehaald. Omgevingsspray en shampoo bij het tuincentrum.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
1 vlo op de hond betekent overigens al een stuk meer (eitjes!) in de omgeving.Knoeppie schreef:Nou dan gaan we zo badderen! Bedankt voor de tip.Rosita Compagner schreef:Ja hoor, in bad (shampoo maakt niet uit). Heel lang en heel ruim soppen en intussen alle vlooien die je ziet doodknijpen.
Omgevingsspray, pfff, zoveel vlooien heeft ze niet heb er maar 1 gezien (maar het feit is dat ze blijft krabben dus er zullen er meer zijn maar geen tíg), is dat echt nodig? Ja ik doe het wel hoor heb geen zin in vlooien in mijn huis, bah!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, en als het huis van de baasjes nu leeg is, dan moeten ze ook maar meteen even spuiten als ze terugkomen. Misschien staat er dan een 'ontvangstcomité' op ze te wachten in de vorm van héél véél vlooien.......
- Knoeppie
- Zeer actief
Ik woon in Huizen, goede tip van de koopzondag, ik rij even naar Ranzijn in Almere, die heeft vást wat!
Ze is inmiddels gewassen met gewone shampoo en ligt nu te pitten.
Ze is inmiddels gewassen met gewone shampoo en ligt nu te pitten.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Knoeppie
- Zeer actief
Inmiddels heeft ze het antivlooienspul 6 uur op zich maar ik haalde er net nog een levende vlo vanaf (verder niets gevonden maar ja, met die lange zwarte haren zie je ze ook haast niet!), is dat normaal?
Ze werd net weer helemaal gék van de jeuk!
Ik zal Knoep ook maar behandelen uit voorzorg..die krijgt normaal nooit wat tegen vlooien en teken.
Ze werd net weer helemaal gék van de jeuk!
Ik zal Knoep ook maar behandelen uit voorzorg..die krijgt normaal nooit wat tegen vlooien en teken.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Het duurt wel even voor alle vlooien dood zijn, dat spul uit het pipetje moet zich eerst over het hele lijf verspreiden.

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je geen anti-vlooienshampoo meer gehaald en gebruikt?
Dat heeft hier het beste werk verricht. Daarna het huis gedaan met de omgevingsspray en de dag erna pas een pipet gegeven. Geen vlo meer gezien op deze manier.
Dat heeft hier het beste werk verricht. Daarna het huis gedaan met de omgevingsspray en de dag erna pas een pipet gegeven. Geen vlo meer gezien op deze manier.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk aan vlooienbeten als in muggenbulten. Ook zonder mug verga je nog wel een poosje van de jeuk. Maar het opspringen van de hond en het zichzelf plots gaan bijten duidt vaak wel op een vlo ter plaatse. Druppels hebben natuurlijk een poosje nodig om zich over de hond te verspreiden. Was het maar zo dat de vlooien er zomaar vanaf vielen. Dan hadden we niet zoveel middelen nodig.
- Thea49
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Wetterhoun kruising
Ik kreeg van de week mail van DA dat ze nu een pil tegen vlooien hebben Gegarandeerd binnen 4 uur alle vlooien dood die op je huisdier zitten. Werkt 1 maand
Maar ik ben wel erg huiverig om zo iets te geven aan de honden.
Volgens mij geef je er een hoop gif inwendig mee.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat bestaat al even. Heeft op een of andere manier nooit echt voet aan de grond gekregen. Ik heb het hier in de trimsalon ook staan. Kom er alleen nooit toe om te geven. Ik mik de honden meteen in bad en doe mijn moordpraktijk daar al. Daarna ben ik niet zo bang voor besmetting van andere honden meer.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb er geen fijn gevoel bij, een pil die binnen een paar uur al die vlooien uitmoord. Lekker effectief natuurlijk maar hoeveel gifstoffen zitten er dan wel niet in?
Nilo had laatst ook vlooien, niet veel maar hij begon wel weer opvallend veel te krabben. Ouderwets gewassen met dreft, omgevingsspray gebruikt in huis en alle kussens/dekentjes in de was
Nilo had laatst ook vlooien, niet veel maar hij begon wel weer opvallend veel te krabben. Ouderwets gewassen met dreft, omgevingsspray gebruikt in huis en alle kussens/dekentjes in de was
- Knoeppie
- Zeer actief
We hebben een rustige nacht gehad zonder gekrab. Ze krabte net nog wel even maar niet meer 'als een dolle'.
Is het verstandig Knoeppie uit voorzorg een pipet te geven? Zij heeft nog nooit in die 9,5 jaar vlooien gehad...
Is het verstandig Knoeppie uit voorzorg een pipet te geven? Zij heeft nog nooit in die 9,5 jaar vlooien gehad...

- Lucia
- Zeer actief
Het zit in je huis (eitjes, vlooien, etc.) en ook je eigen hond zal ongetwijfeld besmet zijn. Ik zou hem wel behandelen ja.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij geven ze als we in de praktijk een hond krijgen die vol zit en het werkt perfect ! Comfortis heet het.Thea49 schreef:Ik kreeg van de week mail van DA dat ze nu een pil tegen vlooien hebben Gegarandeerd binnen 4 uur alle vlooien dood die op je huisdier zitten. Werkt 1 maand
Sandra

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De omgeving lijkt me genoeg, maar dat zou ik wel doen, voor de zekerheid.Knoeppie schreef:We hebben een rustige nacht gehad zonder gekrab. Ze krabte net nog wel even maar niet meer 'als een dolle'.