Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup op vlees
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pup op vlees
Even een vraagje. Over een week of 5 hebben wij weer een pup in huis en nu wil ik deze eigenlijk vanaf het begin grotendeels op vlees zetten. 1 a 2 dagen in de week zal hij (puppy)brok krijgen.
Nu vroeg ik me af of ik hem hetzelfde vlees kan geven als wat Luna en Xavi krijgen, of dat het verstandig is om toch een speciale puppenvariant te kopen? (ze krijgen kvv)
Ik weet bijvoorbeeld dat Carnibest puppy-kvv verkoopt, maar die samenstelling is hetzelfde als de normale variant, alleen wat fijner gemalen.
Gewoon 'met de pot mee' eten dus? Of toch iets speciaals voor puppen?
Nu vroeg ik me af of ik hem hetzelfde vlees kan geven als wat Luna en Xavi krijgen, of dat het verstandig is om toch een speciale puppenvariant te kopen? (ze krijgen kvv)
Ik weet bijvoorbeeld dat Carnibest puppy-kvv verkoopt, maar die samenstelling is hetzelfde als de normale variant, alleen wat fijner gemalen.
Gewoon 'met de pot mee' eten dus? Of toch iets speciaals voor puppen?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Pup op vlees
Gewoon, wat de rest krijgt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik speen af op vers en geef pups hetzelfde als de volwassen honden.
Kunnen ze prima aan qua maling. Ik geef ze ook barf trouwens, kunnen ze ook
Kunnen ze prima aan qua maling. Ik geef ze ook barf trouwens, kunnen ze ook
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Goed om te weten, wij gaan de pup na de vakantie ook overzetten op kvv.
We krijgen haar vlak voor de vakantie en ze gaat ook mee naar Oostenrijk om haar nu gelijk al op kvv te zetten en dan in Oostenrijk weer brokken te moeten geven lijkt me niet zo fijn.
We krijgen haar vlak voor de vakantie en ze gaat ook mee naar Oostenrijk om haar nu gelijk al op kvv te zetten en dan in Oostenrijk weer brokken te moeten geven lijkt me niet zo fijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Pup op vlees
De Carnibest puppy is enkel een fijnere maling vd natuur variant. Als mensen die hier bestellen vraag ik ook altijd naar t soort hond (1 chi pupje die t wel krijgt, maar die woog met ophalen op 8 wk ook nog maar 600 gram) & adviseer meestal de natuur variant.
Enkel oppassen dat je niet te energie rijk (energie varianten) voert;-) of light/te mager...
Enkel oppassen dat je niet te energie rijk (energie varianten) voert;-) of light/te mager...
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Bedankt voor de adviezen, dan weet ik genoeg!
Ze krijgen hier niet de actieve varianten. Ze krijgen afgewisseld Carnibest (natuur), Lupa complete mixen, hier en daar wat barf en af en toe Smuldier. Van brokken krijgen ze Cavom en die hebben ook een puppy variant, dus dat komt mooi uit.
Ze krijgen hier niet de actieve varianten. Ze krijgen afgewisseld Carnibest (natuur), Lupa complete mixen, hier en daar wat barf en af en toe Smuldier. Van brokken krijgen ze Cavom en die hebben ook een puppy variant, dus dat komt mooi uit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee hoor, mijn Xavi kreeg met 3 weken al Smuldier bij de fokker 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
-
Melanie 74
Ik heb mijn puppy wel gelijk overgezet op kvv.
In Oostenrijk kun je bij de Mercur en Der Fressnapf ook kvv krijgen, dus dat moet geen probleem geven.
Mijn dametje was brokken gewend vanuit de fokker, gelijk overgezet. Wel de dunne gehad maar dat was na 1 dag weer over. Ik heb probiotica erbij gegeven. En ik moest haar ontwormen dus dat kan ook de oorzaak zijn geweest.
In Oostenrijk kun je bij de Mercur en Der Fressnapf ook kvv krijgen, dus dat moet geen probleem geven.
Mijn dametje was brokken gewend vanuit de fokker, gelijk overgezet. Wel de dunne gehad maar dat was na 1 dag weer over. Ik heb probiotica erbij gegeven. En ik moest haar ontwormen dus dat kan ook de oorzaak zijn geweest.
-
tineke
Pups en vlees kan best.
Micron was een ieniemienie hondje toen hij bij ons kwam en die is groot geworden op vers.
Ook pups die hier in opvang waren kregen dat, en dat ging eigenlijk altijd prima.
Heb ooit eens een enstje gehad van een opvangertje en die pups heb ik afgespeend op vers.
Heb ik toen nog eens een leuk testje mee gedaan , vers vlees of kvv en ze kozen alle voor het verse vlees
Micron was een ieniemienie hondje toen hij bij ons kwam en die is groot geworden op vers.
Ook pups die hier in opvang waren kregen dat, en dat ging eigenlijk altijd prima.
Heb ooit eens een enstje gehad van een opvangertje en die pups heb ik afgespeend op vers.
Heb ik toen nog eens een leuk testje mee gedaan , vers vlees of kvv en ze kozen alle voor het verse vlees