Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijzen voor een pup.
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Re: Prijzen voor een pup.
Die site klopt niet voor wat de prijzen van een newf betreft. Daar kun je rustig 500 euro bij optellen namelijk. En het is wel een heel beperkt aantal fokkers dat daarin genoemd wordt.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij is het zo dat de fokkers waarvan je de gegevens op de site ziet staan de prijzen hebben aangeleverd.Muk schreef:Die site klopt niet voor wat de prijzen van een newf betreft. Daar kun je rustig 500 euro bij optellen namelijk. En het is wel een heel beperkt aantal fokkers dat daarin genoemd wordt.
En je kunt als fokker worden vermeld als je dat doet via deze link: http://www.huisdierenprijzen.nl/aanmelden_fokker.htm
Je wordt dus alleen vermeld als fokker als je de banner van de site op jouw website plaatst en de gevraagde gegevens doorgeeft.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
En nog beter voor de lijn en je conditie. Een hond dan he.Tara schreef:Dús!!!gonnie schreef:voor een iPad leg ik ook rustig 800 euro neer, een hond is wel een stuk leuker. Dus die mag ook wel meer kosten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik niet: ik vind € 800,= een belachelijk bedrag voor een speeltje.Tara schreef:Dús!!!gonnie schreef:voor een iPad leg ik ook rustig 800 euro neer, een hond is wel een stuk leuker. Dus die mag ook wel meer kosten.
Ik heb een Galaxy tab ..... koste € 380,= en gek genoeg kan ie alles wat de Ipad van mijn collega ook kan.
-
gonnie
- Zeer actief
Tara schreef:Kan ook gewoon mee op de bank, op bed, mee naar buiten, is waterbestendig, en hoeft niet iedere paar uur aan het infuus.gonnie schreef:En nog beter voor de lijn en je conditie. Een hond dan he.Tara schreef:Dús!!!gonnie schreef:voor een iPad leg ik ook rustig 800 euro neer, een hond is wel een stuk leuker. Dus die mag ook wel meer kosten.
Inderdaad. Al hebben mijn honden er denk ik geen bezwaar tegen om elke paar uur opgeladen te worden. Hahahaha.
Maar zonder gekheid. Ik heb er dus wel het geld voor over als ik een bepaald ras perse wil hebben.
Moet dan wel even doorsparen want we zwemmen niet in het geld, zelf pootje baden kunnen we er niet in.
Al zal ik er geen duizenden euro's voor gaan betalen, dan zoek ik wel een ander ras uit er zijn wel meer rassen die ik leuk vind dan alleen de Pinscher. Misschien zijn die zelfs wel leuker dan een Pinscher. Hahaha.
Groetjes Gonnie.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Voor onze vorige golden, in gulden tijd toen (met stamboom) 950 gulden betaald.
Tegenwoordig vraagt het grootste gedeelte van de golden retriever fokkers 950 euro.
Een enkeling zit daar nog onder met 850-900 euro.
Ik vind het echt absurd zulke hoge bedragen.. je zal toch per pup 1000€ vragen en een nest van 10 pups krijgen... tel uit je winst!
Tegenwoordig vraagt het grootste gedeelte van de golden retriever fokkers 950 euro.
Een enkeling zit daar nog onder met 850-900 euro.
Ik vind het echt absurd zulke hoge bedragen.. je zal toch per pup 1000€ vragen en een nest van 10 pups krijgen... tel uit je winst!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Jinke schreef:Ik vind het echt absurd zulke hoge bedragen.. je zal toch per pup 1000€ vragen en een nest van 10 pups krijgen... tel uit je winst!
Dat mag je niet zeggen! De gemiddelde fokker zegt dat hij/zij toch echt geen winst maakt
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Machie schreef:Jinke schreef:Ik vind het echt absurd zulke hoge bedragen.. je zal toch per pup 1000€ vragen en een nest van 10 pups krijgen... tel uit je winst!
Dat mag je niet zeggen! De gemiddelde fokker zegt dat hij/zij toch echt geen winst maakt
natuurlijk hou je geld over aan een nest, mits alles goed gaat....anders zou er echt niemand meer fokken hoor
-
gonnie
- Zeer actief
Ennath schreef:Ik niet: ik vind € 800,= een belachelijk bedrag voor een speeltje.Tara schreef:Dús!!!gonnie schreef:voor een iPad leg ik ook rustig 800 euro neer, een hond is wel een stuk leuker. Dus die mag ook wel meer kosten.
Ik heb een Galaxy tab ..... koste € 380,= en gek genoeg kan ie alles wat de Ipad van mijn collega ook kan.
Kan wel zijn maar ik ben gek op Apple. Een iPad heb je ook voor dat geld. Ik wil alleen altijd alles met de meeste mogelijkheden.
Groetjes Gonnie.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Apple sucksgonnie schreef:Ennath schreef:Ik niet: ik vind € 800,= een belachelijk bedrag voor een speeltje.Tara schreef:Dús!!!gonnie schreef:voor een iPad leg ik ook rustig 800 euro neer, een hond is wel een stuk leuker. Dus die mag ook wel meer kosten.
Kan wel zijn maar ik ben gek op Apple. Een iPad heb je ook voor dat geld. Ik wil alleen altijd alles met de meeste mogelijkheden.
Meneer appel doet aan koppelverkoop: en dat HAAT ik (vooral in de IT)
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Dit dus. 2500 voor een hond zou mij persoonlijk veel te ver gaanNanna schreef:Het maakt mij eigenlijk weinig uit wat fokkers voor hun honden vragenDaar zijn ze vrij in.
Het staat mij aan de andere kant net zo vrij om geen bezopen fantasiebedragen over te maken.
Ik heb in mijn hoofd een bedrag voor een hond staan waar ik niet overheen ga.
En zou ik mijn zinnen persé op een bepaald duur ras gezet hebben, dan zorgde ik dat ik aan een herplaatser daarvan kwam.

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
- Aantal honden: 1
Wij hebben 1050 betaald, we hebben contact gehad met 2 fokkers en ze vroegen allebei dit bedrag.
Via marktplaats kwamen wij een aantal goedkopere pups tegen, maar die advertentie gaf ons niet echt een goed gevoel, dus besloten voor de duurdere pup te gaan.
Via marktplaats kwamen wij een aantal goedkopere pups tegen, maar die advertentie gaf ons niet echt een goed gevoel, dus besloten voor de duurdere pup te gaan.
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Te belachelijk voor woorden!!! Wat een prijzen. Nu weet ik waarom ik geen dikke Audi rij 
Groetjes Sandra
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Ze hadden toen wij er waren 2 nestjes (zat een paar weken leeftijdsverschil tussen) van beide 10 pups..
Moet bekennen dat ik wel gedacht heb; wat een belachelijk hoge prijs .. En ze zullen er wel flink aan verdienen.
Want ze hebben iets van 5x per jaar een nest. En op marktplaats kost de gemiddelde witte herder zo'n 350, 450 euro..
Weet alleen niet of dat inclusief stamboom is.
Aan de andere kant; beide ouders zijn gezond, doen het bijzonder goed bij shows, stamboom, ze zijn in huis opgegroeid, en hopelijk hebben we de komende tig jaar veel plezier van hem.
Moet bekennen dat ik wel gedacht heb; wat een belachelijk hoge prijs .. En ze zullen er wel flink aan verdienen.
Want ze hebben iets van 5x per jaar een nest. En op marktplaats kost de gemiddelde witte herder zo'n 350, 450 euro..
Weet alleen niet of dat inclusief stamboom is.
Aan de andere kant; beide ouders zijn gezond, doen het bijzonder goed bij shows, stamboom, ze zijn in huis opgegroeid, en hopelijk hebben we de komende tig jaar veel plezier van hem.
Laatst gewijzigd door Lin851 op 10 jul 2012 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou ik heb ook honden gefokt en ik rij op een fiets.
Het is net wat Tara zegt als fokker kan je tegen een heleboel kosten aanlopen.
Ik heb met mijn drie nestjes geboft en geen dierenarts nodig gehad. Tenminste niet voor de pups pas toen ze geent moesten worden, voor Bijou had ik wel de dierenarts nodig een paar dagen na het werpen.
Maar Tama is ook drie keer leeg gebleven. Dus je verliest er ook weleens op.
En de reu waar ik dus nog een dekking van te goed had is ondertussen gecastreerd. Maar goed ze is nu toch te oud voor nog een nestje. En ik fok ondertussen niet meer. Misschien over een paar jaar weer.
Het is net wat Tara zegt als fokker kan je tegen een heleboel kosten aanlopen.
Ik heb met mijn drie nestjes geboft en geen dierenarts nodig gehad. Tenminste niet voor de pups pas toen ze geent moesten worden, voor Bijou had ik wel de dierenarts nodig een paar dagen na het werpen.
Maar Tama is ook drie keer leeg gebleven. Dus je verliest er ook weleens op.
En de reu waar ik dus nog een dekking van te goed had is ondertussen gecastreerd. Maar goed ze is nu toch te oud voor nog een nestje. En ik fok ondertussen niet meer. Misschien over een paar jaar weer.
Groetjes Gonnie.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
voor de tollers heb ik niks betaald, voor casper 75 gulden, bo was gratis en het asiel wilde voor teun 200 euro hebben en dat hebben ze gehad.
ellen
ellen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Omdat niemand je dwingt je af te laten zetten is het wat mij betreft geen enkel probleem dat mensen woekerprijzen vragen voor honden. Ik lig er in elk geval niet wakker van. Als je je opwerpt als goed baasje kan je aan honderden honden komen die niks kosten en waar de huidige baas een leuk huis voor zoekt. Ik ben in Amsterdam op dit moment en liep net langs een dierenwinkel met hondjes in de etalage. Een van de pups was heel erg aan het schokken en kuchen. Ze kosten 350 euro geloof ik. Mensen laten zich ook afzetten natuurlijk 
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
3 sheltie-dames met stamboom hier 
Candy hebben gekocht in 2006 bij een fokker hier in NL.De pupprijs was toen 725 euro.
In 2007 kwam Jentle,import Duitsland en daar liggen de prijzen wat hoger als hier in NL,zij kostte 850 euro.
In 2009 kwam Senna hier wonen.Ze komt van dezelfde fokker als waar Candy vandaan komt,en voor haar betaalden we 925 of 950 euro.
De fokster houdt zich aan de pup-prijs van de rasvereniging.
Met de fokster van Candy en Senna heb ik nog steeds heel veel contact,ze geeft ons ook behendigheidstraining.
Vaak regelmatig samen naar wedstrijden/shows.En eventueel als het nodig is passen we op elkaars hondjes.
Met de fokster van Jentle heb ik soms contact via Facebook.En heel soms zien we elkaar op shows.Zo even naar toe rijden doen we niet gemakkelijk,
dan moeten we een goei 7 uur rijden
Candy hebben gekocht in 2006 bij een fokker hier in NL.De pupprijs was toen 725 euro.
In 2007 kwam Jentle,import Duitsland en daar liggen de prijzen wat hoger als hier in NL,zij kostte 850 euro.
In 2009 kwam Senna hier wonen.Ze komt van dezelfde fokker als waar Candy vandaan komt,en voor haar betaalden we 925 of 950 euro.
De fokster houdt zich aan de pup-prijs van de rasvereniging.
Met de fokster van Candy en Senna heb ik nog steeds heel veel contact,ze geeft ons ook behendigheidstraining.
Vaak regelmatig samen naar wedstrijden/shows.En eventueel als het nodig is passen we op elkaars hondjes.
Met de fokster van Jentle heb ik soms contact via Facebook.En heel soms zien we elkaar op shows.Zo even naar toe rijden doen we niet gemakkelijk,
dan moeten we een goei 7 uur rijden

-
hobbyboerderij
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 4
jeetje wat een prijzen ik zit met volle verbazing te lezen. Voor sommige van deze bedragen kun je tegenwoordig een goed sportpaard kopen (tja blijf een paardenmuts) hebben de hondenfokkers dan geen last van de crisis?? Bij de paarden gaan de veulens voor minder geld weg dan de prijs van 1 pup (als je ze al kwijt raakt).
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
hobbyboerderij schreef:jeetje wat een prijzen ik zit met volle verbazing te lezen. Voor sommige van deze bedragen kun je tegenwoordig een goed sportpaard kopen (tja blijf een paardenmuts) hebben de hondenfokkers dan geen last van de crisis?? Bij de paarden gaan de veulens voor minder geld weg dan de prijs van 1 pup (als je ze al kwijt raakt).
Een goed sportpaard??? Ik heb ijslanders en een goede sportijslander (die ik dus niet heb en ook niet hoef) kost al gauw 16000.
Groetjes Linda

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Je hebt op dit moment een beetje kwpn'er wel voor 2000-2500 euro. Niet de toplaag, maar dan heb je toch wel een leuk beestje en heb je al flink keus.
- van het Spechthorst
- Zeer actief
Dat hier nou geen "vind ik leuk" knop zit! Helemaal mee eens.RachelleAmericanBulldog schreef:sommige honden zijn onbetaalbaar!!...laat ik er zo'n twee hebben
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
A home without a dog isn't a home, it's a house
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Uiteraard, een hond is eenmaal gekocht een stuk beter te behappen dan een paard. Ook qua tijd, want voor een beetje stalling gebeurd het maar al te vaak dat je zo 45 minuten in totaal aan het reizen bent, en als je de kosten nog een beetje wilt drukken ben je zo ook een 15-30 min. aan het mesten per dag. Dan ben je dus al een uur kwijt voordat je kwali-tijd hebt gehad, zowel voor jou als je dier.
Bij een hond heb je bij 100€ aan voer een dure hond, bij een paard ben je dan goedkoop uit. Maar het ging even om de reactie van dat een sportijslander zomaar 16.000€ kost. Een kwpn'er kost dus zo'n 80-90% minder als je een gewone ruiter bent die een gewoon paard zoekt waarop je gewoon basiswedstrijden (t/m Z1/Z) kan rijden. En dan komen ze dus wel rond de duurdere pupprijzen uit.
Bij een hond heb je bij 100€ aan voer een dure hond, bij een paard ben je dan goedkoop uit. Maar het ging even om de reactie van dat een sportijslander zomaar 16.000€ kost. Een kwpn'er kost dus zo'n 80-90% minder als je een gewone ruiter bent die een gewoon paard zoekt waarop je gewoon basiswedstrijden (t/m Z1/Z) kan rijden. En dan komen ze dus wel rond de duurdere pupprijzen uit.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Zou het niet "beter" of makkelijker zijn als er gewoon 1 vaste (niet absurd hoge) prijs gezet wordt voor alle rashonden? Krijg je dan ook minder de broodfok en mensen die gaan rondshoppen voor het goedkoopste puppy... of denk ik nu te utopiaans?

- ChantalV80
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)
Ik snap de heisa niet zo goed eigenlijk. Het is vraag en aanbod. Voor een goed en geliefd ras betaal je veel geld. Wil je gewoon een hond, een maatje, dan stap je naar wat asiels in de buurt 
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Dan vinden wij de prijzen hier hoog.
Toevallig is er net een int. vraag over de prijs van het kooikerhondje.
Prijzen lopen om van de omringende landen rond de €1000,- tot €1800,- in Noorwegen en U.S.A. In Japan is de prijs (aantal jaar geleden noemt iemand) omgerekend €4200,-.
En dan vind ik €800,- al veel voor een pup.
Prijzen lopen om van de omringende landen rond de €1000,- tot €1800,- in Noorwegen en U.S.A. In Japan is de prijs (aantal jaar geleden noemt iemand) omgerekend €4200,-.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Renske schreef:Dan vinden wij de prijzen hier hoog.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hup, die prijs omhoog voor degenen die meer willen betalen. Dan betaal ik wel gewoon de prijs die ik vorig jaar ook betaaldeRosan's Sandra schreef:Te belachelijk voor woorden!!! Wat een prijzen. Nu weet ik waarom ik geen dikke Audi rij
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Kennel waar ik stage liep heeft een kampioen kooiker reu voor 25000 euro naar japan verkocht.. Boden die jappaners zelf 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Jemig. Kopen ze ook puli's?nathalie schreef:Kennel waar ik stage liep heeft een kampioen kooiker reu voor 25000 euro naar japan verkocht.. Boden die jappaners zelf