Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kan dit kwaad?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

kan dit kwaad?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Miah schokt haar eten naar binnen. Daarna staat ze er vaak zo bij. (Zie filmpje) Ik liet het nu wat langer doorgaan voor de film, normaal gaan we wandelen en is het over met een flinke burp. Ze doet het al van pups af aan.

Kan dit kwaad?

https://www.youtube.com/watch?v=t-BBcZC ... ata_player
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: kan dit kwaad?

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik heb geen idee wat het is, maar ik vind het er eerlijk gezegd niet echt goed uit zien. Haar houding doet me een beetje denken aan dat er wat 'vast' zit in haar slokdarm, omdat ze ook zo opzichtig slikt, maar het houdt zolang aan en gecombineerd met dat likken :ugh:

Ik ken Miah verder niet, maar loopt ze altijd wat moeilijk? Op het moment dat ze de hoek van de keuken omloopt, loopt ze nogal apart en "hupt" ze ook een sprongetje met haar achterpootjes tegelijk.

Nou ja, al met al zou ik ermee naar de DA gaan, maar misschien ben ik overbezorgd hoor, dat kan.
miekmiek

Ze loopt prima, heeft verder nooit wat. En als ik voorkom dat ze schrokt heeft ze geen last. Ik relateer het dus wel aan te snel eten. Je ziet ook dat ze haar eten steeds weer opboert en dan alsnog kauwt.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik heb het nog nooit gezien dit, lijkt wel alsof er wat eten blijft steken ergens...?
het hupje met lopen viel mij ook op.

Ehm dus ja, ik zou het filmpje laten zien aan een dierenarts, maar vooral omdat ik zelf zou willen weten wat het is. Omdat ze het al van pup af aan doet zal het, gok ik, niets ernstigs zijn.
:pop:
miekmiek

Ik denk ook niet aan iets ernstigs, dan was ik in die vijf jaar wel naar de DA gegaan. ;-) en bovendien is het te voorkomen. Maar ben wel nieuwsgierig of iemand het herkent.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb geen idee. Maar het ziet eruit of ze staat te herkauwen. Dus dat ze het terug in haar bekkie krijgt. Ik weet wel dat mensen het soms expres kunnen doen, overgeven, ben even vergeten hoe dat ook alweer heet. Ik heb in de gehandicaptenzorg gewerkt en daar kwam het nog wel eens voor dat iemand zelf overgeven opwekte. Dat kan ook zonder je vinger te gebruiken. Dat doen mensen met een verstandelijke beperking soms vanuit stress. Ik vraag me af of dit hondje het nou expres doet of dat het iets lichamelijks is, ik neem aan dat honden ook overgeven expres kunnen opwekken. Het lijkt wel expres, vind ik. Ze staat er ook een beetje gek bij, zo bevroren ofzo. Ik denk dat het gedrag is. Maar je zou even langs de dierenarts kunnen gaan voor de zekerheid?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ja, dit doet Mégan ook, ook door het schrokken, als ze kvv eet nergens last van, maar met brokken wel, Mégan krijgt een scheut water over haar brokken en dan is er niks aan de hand.

ik vergelijk haar dan wel met een duif met een dikke krop, het zit dan letterlijk als een klont in haar keel/slokdarm "vast"
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Abby van ons doet precies hetzelfde, ook dat gedoe met het tongetje en ook van pup af aan. (is volgens mij ergens familie van Miah :wink: )
Ik heb wel eens gedacht dat het met het gebit te maken had maar dat is prima in orde. Ik geef haar nu apart van de andere honden te eten en daardoor heeft ze niet meer het gevoel dat ze moet schrokken en het gaat nu stukken beter.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik vind haar ook een beetje vreemd overkomen, is het mischien dat het te snel in haar maag beland? Dat ze last daar van heeft, en het weer op komt? Hoe dan ook, het lijkt mij niet gezond.
Als je nu een steen of zo in haar bak legt, waardoor ze niet zo snel kan eten? Er zijn ook wel speciale bakken te koop, maar een kei of zo in haar etensbak kan net zo goed. :denken:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
miekmiek

Fijn dat meer honden het doen. Die scheut water zal ik eens proberen Noor! Ze heeft nu een omgekeerd kopje in haar voerbak staan, dat scheelt behoorlijk. Alleen vanavond ging het weer even mis. (Kon ik wel mooi even filmen)
miekmiek

basil schreef:
Nanna schreef: :LOL: Die heeft duidelijk te schielijk gegeten ;-)
Neem zelf maar eens ergens een te grote hap van, daar heb je nog wel even last van.
Precies. Niet netjes opgevoed dus door de fokster en de eigenaresse toen Miah nog zo'n lief schattig pupje was :pffff: :mrgreen: :lekkerpuh:
T is de schuld van tante Megan! Het mysterie opgelost!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
basil schreef:
Nanna schreef: :LOL: Die heeft duidelijk te schielijk gegeten ;-)
Neem zelf maar eens ergens een te grote hap van, daar heb je nog wel even last van.
Precies. Niet netjes opgevoed dus door de fokster en de eigenaresse toen Miah nog zo'n lief schattig pupje was :pffff: :mrgreen: :lekkerpuh:
T is de schuld van tante Megan! Het mysterie opgelost!
precies, IK kan daar helemaal niks aan doen :pffff: :mrgreen:

volgens mij doet Mowan het ook trouwens, Mandu niet.. komt vast door zijn lange nek :mrgreen:
miekmiek

Haha. Heb je die belachelijke vacht van miah even bekeken? Je moet echt stoppen met stiekem poedels door je lijn te kruizen! ;-)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Haha. Heb je die belachelijke vacht van miah even bekeken? Je moet echt stoppen met stiekem poedels door je lijn te kruizen! ;-)
ja ik zag het hahaha , blijft toch toevallig, dat IK die vachten hier niet heb , ik weet wel wat ik weg doe :engel: :engel:

als ik haar een keer moet plukken, kom je der maar brengen hoor :mrgreen:
miekmiek

Over twee weekjes is ze aan de beurt Noor, heb de afspraak al gemaakt. Tja, ik wou een ruwhaar. Hihi.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
yamie schreef: als ik haar een keer moet plukken, kom je der maar brengen hoor :mrgreen:
Aiiiiiiii.......
doet zeer he :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Over twee weekjes is ze aan de beurt Noor, heb de afspraak al gemaakt. Tja, ik wou een ruwhaar. Hihi.

ja :mrgreen: :mrgreen:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik zou me er ook niet te veel zorgen om maken, het zit haar gewoon ontzettend dwars. Kan komen door te snel eten of door te grote stukken inslikken.
Ik zie het bij Luna ook wel eens, zij krijgt NRV en wil nog wel eens een te groot stuk bot of spier naar binnen werken. Dan krijg je dus precies hetzelfde te zien met dat verstijven en kokhalzen. Ze kotst het weer op en dan kan je 2 kanten op; of ze kauwt het klein genoeg en ze heeft geen last meer, of ze kauwt niet genoeg en slikt het stuk (nog steeds te groot) door waarna het weer van voren af aan begint.
Afbeelding
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Bij mijn schrokkerd was dit ook over als ik water door de brokken deed.
Ik liet het niet weken, gewoon lauw water erdoor zodat de brokken onder stonden en direct serveren.
Probleem was toen over.

Ik heb het zelfs wel eens als tip gelezen van een brokkenfabrikant zelf, maar weet niet meer welke het was.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze herkauwt ;)

Orpa heeft het heel soms, als ze iets gejat heeft.
Logisch, dat schrokt ze in één hap weg, ook als het een pond is.
Dus dat hangt even en dan krijg je dat.
Het is gewoon een onopgevoed vreetmonster dus ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
roes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door roes »

miekmiek schreef:Miah schokt haar eten naar binnen. Daarna staat ze er vaak zo bij. (Zie filmpje) Ik liet het nu wat langer doorgaan voor de film, normaal gaan we wandelen en is het over met een flinke burp. Ze doet het al van pups af aan.

Kan dit kwaad?

https://www.youtube.com/watch?v=t-BBcZC ... ata_player

Ze eet ws veel te snel waardoor haar eten als een blok in haar maag is gekomen. Zou haar een andere voerbak geven met een verhoging in het midden
.. deze heb ik voor één van mijn honden http://www.dogfactory.nl/honden-voerbak ... 300rv32rs5

deze ook een optie http://assen.dobeywinkel.nl/wp-content/ ... 0ml_sw.jpg

Succes
miekmiek

Ga er geen dure voerbak voor kopen hoor, een kopje of steen erin werkt ook prima. ;-)
de redder

Ongelezen bericht door de redder »

Nog een hint van mij, voorkom dat ze schrokt.

Hoe?

Je kan een hondenpuzzel kopen waarin je het voer verstopt.

Dat is te vinden op internet.

(sorry, je mag geen link van een andere website posten)
ChantalV80
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)

Ongelezen bericht door ChantalV80 »

Ik ken geen honden die dat doen......mensen wel :19:
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik heb toen ik zo'n schrokker had, het voer ook wel over de grond uitgestrooid :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”