Ik vind honden gescheiden houden wel gedoe. Maar goed, dat ligt vast aan mij.jores schreef:hier totaal geen gedoe, geen gejammer, geen niet slapen, geen niet eten, gewoon zo relaxt als altijd
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prikpil
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Prikpil

Linda, Izzie en Bram
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb mijn honden, foktechnisch gezien, niet 'zomaar', maar ook ik vind het gedoe. ik vind ook dat je mensen met gewoon een paar honden dat niet aan moet doen.
- CKS
- Zeer actief
Prikpil is inderdaad echt aleen voor noodgevallen.
Mijn hond bestaat trouwens omdat pa op dag 21 precies 1 seconde wist te ontsnappen. Thuis zag ik dat niet zitten dus heb ik mijn reu gecastreerd voor de eerste loopsheid van mijn teef. Problem solved.
Kees
Mijn hond bestaat trouwens omdat pa op dag 21 precies 1 seconde wist te ontsnappen. Thuis zag ik dat niet zitten dus heb ik mijn reu gecastreerd voor de eerste loopsheid van mijn teef. Problem solved.
Kees
-
Marion.
Ben woont "tijdelijk" bij haar. Waarom of waarnaar weet ik niet, vakantie misschien? Maar als ik een logé heb is het beslist geen reden om mijn teven dan maar te castreren hoor. Als ik niet kan scheiden, dan kan ik dus gewoon geen logies bieden aan de reu.Zoek stok! schreef:Ik vind honden gescheiden houden wel gedoe. Maar goed, dat ligt vast aan mij.jores schreef:hier totaal geen gedoe, geen gejammer, geen niet slapen, geen niet eten, gewoon zo relaxt als altijd
En ik castreer liever dan er een prikpil in te douwen.
-
Neeltje
Of er wel of geen onderzoeken zijn, weet ik niet, maar de hond waar ik mee opgegroeid ben, kreeg toentertijd de prikpil en inderdaad is ze aan kanker overleden. Dus dat voor mijn never nooit. Dan liever maar gewoon castreren.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
volgens mij kun je ook voor teven voor de supralorinchip gaan. Die gebruiken ze al erg veel bij reuen en zouden ook bij teven werken.
Mijn da vertelde echter wel dat ze dat liever niet deden omdat het onvruchtbaar maken van een teef beter ging via castratie, vooral omdat dit middel geen baarmoederontstekingen voorkwam en dat toch vaak de reden was om te castreren.
Of de kans op een bm ontsteking juist groter werd bij dit middel heb ik niet gevraagd. bij mij ging het om een teef maar een reu.
Mijn da vertelde echter wel dat ze dat liever niet deden omdat het onvruchtbaar maken van een teef beter ging via castratie, vooral omdat dit middel geen baarmoederontstekingen voorkwam en dat toch vaak de reden was om te castreren.
Of de kans op een bm ontsteking juist groter werd bij dit middel heb ik niet gevraagd. bij mij ging het om een teef maar een reu.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waarom is het zo'n schande om te willen weten waarom iets zo is?Mizzsylver schreef:Maakt dat wat uit dan?Apple schreef: maar waarom de grote hoeveelheid hormonen meer kans op kanker geeft, daar kan IK geen onderzoek naar vinden.
Dat het zo is staat in de bijsluiter van het middel, en dat zetten ze er niet zomaar in. Daar maakt het niet voor uit waarom het zo is, het is zo. Wil je dat in je hond spuiten voor je eigen gemak?
En dat is niet de enige bijwerking:Bijwerkingen
Bij s.c. toediening kan haarverkleuring of haaruitval op de plaats van de injectie optreden; stimulatie van de proliferatie van reeds aanwezige mammatumoren kan optreden; tijdelijke gewichtstoename; stimulatie van de secretie-activiteit van het endometrium kan leiden tot cysteuze hyperplasie van het endometrium of pyometra; gedragsveranderingen; kans op het ontstaan van mammatumoren, acromegalie (hond) of diabetes mellitus.
Als ik tegen jou zeg als jij een zak chips op eet dat je daar absoluut kanker van krijgt, en de andere helft van de wereld zegt het ook, betekend dat toch niet dat het ook zo is? En dan wil jij toch ook weten waarom zoiets dan kankerverwekkend is? Of ben ik nou werkelijk zo vreemd.
Het is puur een interesse vraag geweest
Maar goed, doos is gewoon loops, en onder toezicht zijn ze nu nog samen omdat dat nu nog gaat. Vanaf het weekend zijn we streng en dan is het gewoon echt even volledig gescheiden.
Ben is niet echt geïnteresseerd, hij ruikt wel meer dan normaal, maar piepen, klappertanden en slapeloze nachten, absoluut niet. Zij valt hem meer lastig dan andersom