Wij zijn het altijd met elkaar eens denk je? Wij zullen sommige dingen niet eens bespreken? Nogmaals ook wij zijn mensen...daarom hebben we ook meerdere modjes... Daarnaast is er ook altijd Michiel nogNanna schreef:Wij van WC-Eend adviseren WC-Eendmalinois schreef: wij moderators zijn ook maar mensen hoor, en als ik onder mijn eigen naam reageer betekend dat dat ik niet als moderator reageer. Als ik dat wel doe zet ik dat er bij of ik reageer onder het modaccount.
Mocht je daar niet tevreden over zijn kun je altijd een klacht indien hoor bij het modteam![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lijst van dierenartsen/tuchtcollege
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Lijst van dierenartsen/tuchtcollege

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
*noteerd*tollerlover schreef:ik wil een lijst waar alle niet neutrale modjes op staanmalinois schreef:wij moderators zijn ook maar mensen hoor, en als ik onder mijn eigen naam reageer betekend dat dat ik niet als moderator reageer. Als ik dat wel doe zet ik dat er bij of ik reageer onder het modaccount.miran schreef: alleen toch minder erg en de moderators deden daar niet aan mee...die waren neutraal zoals het hoort.
Wij zijn de tijd allang voorbij dat wij piepeltjes zijn zonder eigen mening gelukkig....
Mocht je daar niet tevreden over zijn kun je altijd een klacht indien hoor bij het modteam![]()
Neutrale mensen bestaan niet... iedereen heeft ergens een mening over ook wij... joh wij zijn echte mensenecht waar hoor... ik leef echt... er stroomt echt bloed door mn aderen en ik adem...
![]()
ellen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- miran
- Actief
malinois schreef:wij moderators zijn ook maar mensen hoor, en als ik onder mijn eigen naam reageer betekend dat dat ik niet als moderator reageer. Als ik dat wel doe zet ik dat er bij of ik reageer onder het modaccount.miran schreef: alleen toch minder erg en de moderators deden daar niet aan mee...die waren neutraal zoals het hoort.
Wij zijn de tijd allang voorbij dat wij piepeltjes zijn zonder eigen mening gelukkig....
Neutrale mensen bestaan niet... iedereen heeft ergens een mening over ook wij... joh wij zijn echte mensenecht waar hoor... ik leef echt... er stroomt echt bloed door mn aderen en ik adem...
Je kunt geen moderator zijn het ene moment en dan ineens weer niet.
Dat je als mens een mening hebt lijkt me normaal en logisch..die behoud je ook.
De taak van een moderator is het gesprek in goede banen te leiden door zelf zo neutraal mogelijk te reageren en niet alles te laten ontsporen of het in iedere geval in de gaten te houden.
Een forum kan informatief grote waarde hebben als de moderator zijn/haar werk goed doet.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan bij ons wel... en dat is al jaren zo...miran schreef:malinois schreef:wij moderators zijn ook maar mensen hoor, en als ik onder mijn eigen naam reageer betekend dat dat ik niet als moderator reageer. Als ik dat wel doe zet ik dat er bij of ik reageer onder het modaccount.miran schreef: alleen toch minder erg en de moderators deden daar niet aan mee...die waren neutraal zoals het hoort.
Je kunt geen moderator zijn het ene moment en dan ineens weer niet.
Dat je als mens een mening hebt lijkt me normaal en logisch..die behoud je ook.
De taak van een moderator is het gesprek in goede banen te leiden door zelf zo neutraal mogelijk te reageren en niet alles te laten ontsporen of het in iedere geval in de gaten te houden.
Een forum kan informatief grote waarde hebben als de moderator zijn/haar werk goed doet.
En ja we houden ook veel in de gaten, alles wordt lastig dus zijn we ook afhankelijk van andere mensen die ons ergens op attenderen.
Als het hier zo vreselijk is, waarom blijf je hier dan 12 jaar zoals je zelf zegt?

- miran
- Actief
moosje schreef:Hier in de buurt is een DA die bijna wekelijks bij de tuchtcommissie mag verschijnen.
Hij krijgt een standje en is de dag erna gewoon weer aan het werk.
En dat gaat echt niet om kleine dingen.
Ik heb iets dergelijks dus zelf aan de hand..
Ik hoop maar dat niet teveel mensen en dieren met de slechte en ook bizarre kant van deze dierenarts te maken krijgen.
Iemand kan heel vriendelijk lijken....
Veel succes verder met de discussie...
Dank aan diegenen die dwars door "het gesteggel" heen nog konden lezen wat ik schreef.

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Ik heb mijn gedeeltelijk door dit topic heen geworsteldmiran schreef:moosje schreef:Hier in de buurt is een DA die bijna wekelijks bij de tuchtcommissie mag verschijnen.
Hij krijgt een standje en is de dag erna gewoon weer aan het werk.
En dat gaat echt niet om kleine dingen.
Ik heb iets dergelijks dus zelf aan de hand..
Ik hoop maar dat niet teveel mensen en dieren met de slechte en ook bizarre kant van deze dierenarts te maken krijgen.
Iemand kan heel vriendelijk lijken....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Liesbeth
- Zeer actief
Tja, ik ben nou ook niet bepaald voor zo'n lijst.
Mensen maken nou eenmaal fouten en als een DA grove fouten maakt kan je daarvoor naar het VTC. Stel dat de DA berispt wordt en op zo'n lijst komt te staan,dan staat er vast niet bij hoe hij/zij e.e.a. af heeft gehandeld
.
En Miran, ik proef uit jouw relaas dat je vooral met die afhandeling in je maag zit. Dat je geen excuus hebt gekregen en dat er min of meer zelfs ontkend wordt dat er verkeerd gehandeld is.
Bij zo'n DA ben ik dus heel snel weg en waarschuw ik andere mensen. Niks zo makkelijk in het hondenwereldje als mond op mond reclame. Daar hoeft geen lijst voor te komen.
Net als Malinois ga ik ook niet meer naar een DA in Apeldoorn en zoek het verder op. Ik ben mijn vertrouwen in de DA'en alhier helemaal kwijt.
Mensen maken nou eenmaal fouten en als een DA grove fouten maakt kan je daarvoor naar het VTC. Stel dat de DA berispt wordt en op zo'n lijst komt te staan,dan staat er vast niet bij hoe hij/zij e.e.a. af heeft gehandeld
En Miran, ik proef uit jouw relaas dat je vooral met die afhandeling in je maag zit. Dat je geen excuus hebt gekregen en dat er min of meer zelfs ontkend wordt dat er verkeerd gehandeld is.
Bij zo'n DA ben ik dus heel snel weg en waarschuw ik andere mensen. Niks zo makkelijk in het hondenwereldje als mond op mond reclame. Daar hoeft geen lijst voor te komen.
Net als Malinois ga ik ook niet meer naar een DA in Apeldoorn en zoek het verder op. Ik ben mijn vertrouwen in de DA'en alhier helemaal kwijt.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 18 jul 2012 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ja, andere mensen waarschuwen, heb ik ook gedaan.( was niet zo moeilijk, ik moest toch mijn verhaal kwijtLiesbeth schreef: Bij zo'n DA ben ik dus hel snel weg en waarschuw ik andere mensen. .
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Maar als je je informatie alleen kunt baseren op basis van wat er gezegd word is het toch een ongecontroleerde " schandpaal".
Wat is er op tegen om de tuchtzaken van het veterinair college openbaar te maken met naam en uitspraak. De dierenarts kan ook vrijgesproken worden van alle blaam met uitleg erbij. Maar als hij verwijtbaar onjuist medisch heeft gehandeld dan mag dat toch ook te zien zijn.
Wat is er op tegen om de tuchtzaken van het veterinair college openbaar te maken met naam en uitspraak. De dierenarts kan ook vrijgesproken worden van alle blaam met uitleg erbij. Maar als hij verwijtbaar onjuist medisch heeft gehandeld dan mag dat toch ook te zien zijn.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Liesbeth
- Zeer actief
Het voordeel van zo'n roddelcircuit is dat je verschillende ervaringen te horen krijgt, slechte én goede. Daar kan je dan zelf uitpikken wat in jouw straatje te pas komt (en wat je gelooft).nana schreef:Maar als je je informatie alleen kunt baseren op basis van wat er gezegd word is het toch een ongecontroleerde " schandpaal".
Aanvulling:
Een DA op die lijst heeft dan ooit verkeerd gehandeld, maar er staat niet bij hoe vaak dat is en hoe die DA de zaken afgehandeld heeft.
Dat een DA een keer een fout heeft gemaakt wil nog niet zeggen dat hij/zij een slechte DA is. Met de DA die ik hier in Apeldoorn heb gehad, heb ik slechte ervaringen en meerderen met mij. Maar ik geloof niet dat ze echt, vervolgbare fouten heeft gemaakt. Dan komt zij dus niet op de lijst, terwijl zij nou niet goed bekend staat
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 18 jul 2012 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- nana
- Zeer actief
Het ene sluit het andere niet uit toch ...mensen blijven toch praten.Liesbeth schreef:Het voordeel van zo'n roddelcircuit is dat je verschillende ervaringen te horen krijgt, slechte én goede. Daar kan je dan zelf uitpikken wat in jouw straatje te pas komt (en wat je gelooft).nana schreef:Maar als je je informatie alleen kunt baseren op basis van wat er gezegd word is het toch een ongecontroleerde " schandpaal".
Als de tuchtraad waarschuwd/ berispt of vrijspreekt dan is dat officieel getoetst door andere dierenartsen. Wat mensen vertellen zijn subjectieve bevindingen.
lydia
lydia
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nee hoor dat hoeft niet, gelukkig bestaan er in ons rechtsysteem geen lijsten, waarop je op kunt zoeken waarvoor iemand ooit in het verleden veroordeeld is.Jion schreef:Zullen we dan ons hele rechtssysteem maar afschaffen?Marjoleine schreef: Ik vind zo'n lijst link, omdat ook een tuchtcollege niet alles wee.
Getuige het feit dat er mensen na jaren celstraf alsnog vrijkomen en al die jaren onterecht blijken te hebben gezeten, is zelfs de Hoge Raad niet alleswetend.![]()
Ik vind het moeilijk om er inhoudelijk iets over te zeggen, ik zie beide kanten wel. Er zou ergens een rechtvaardige middenweg gevonden moeten worden, waarbij je als consument jezelf op de één of andere manier kunt informeren over de staat van dienst op bepaalde gebieden van een DA terwijl de DA in kwestie beschermd is tegen wraakacties van consumenten die puur uit emotie handelen. Of dat haalbaar is weet ik ook niet hoor.
Gelukkig niet, ik hou niet van het principe eens een dief altijd een dief.
Gr. Aniek

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik zie het nut van zo'n lijst niet;een dierenarts moet je passen als zijnde een huisarts.En ja,die kunnen fouten maken.Grove fouten ook nog.
En als mij dat gebeurt praat ik het uit als dat mogelijk is en ga op zoek naar een andere dierenarts als het vaker gebeurt of als mijn hond is overleden door een verwijtbare fout of zo.
Maar daar helpt zo'n lijst niet bij.Bovendien waart zoiets inderdaad eeuwig rond en je zult je naam maar al lang en breed bewezen gezuiverd en je leven gebeterd hebben als dierenarts zijnde om 10,20 of 50 jaar na dato nog steeds op die dan wel heel oude lijst te staan.
Ik ben een aantal keren noodgedwongen op zoek geweest naar een andere dierenarts (niet alleen vanwege fouten maar ook eens vanwege beeindiging praktijk) en ben na een mismatch bij mijn huidige beland waar ik erg blij mee ben.
Maar een ander zal dat misschien wel helemaal geen fijne of goede praktijk vinden en zich heel erg thuis gaan voelen bij mijn mismatch van lang geleden
Terwijl ze allemaal wel heel grove fouten gemaakt kunnen hebben.
En als mij dat gebeurt praat ik het uit als dat mogelijk is en ga op zoek naar een andere dierenarts als het vaker gebeurt of als mijn hond is overleden door een verwijtbare fout of zo.
Maar daar helpt zo'n lijst niet bij.Bovendien waart zoiets inderdaad eeuwig rond en je zult je naam maar al lang en breed bewezen gezuiverd en je leven gebeterd hebben als dierenarts zijnde om 10,20 of 50 jaar na dato nog steeds op die dan wel heel oude lijst te staan.
Ik ben een aantal keren noodgedwongen op zoek geweest naar een andere dierenarts (niet alleen vanwege fouten maar ook eens vanwege beeindiging praktijk) en ben na een mismatch bij mijn huidige beland waar ik erg blij mee ben.
Maar een ander zal dat misschien wel helemaal geen fijne of goede praktijk vinden en zich heel erg thuis gaan voelen bij mijn mismatch van lang geleden
Terwijl ze allemaal wel heel grove fouten gemaakt kunnen hebben.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- nana
- Zeer actief
Inge O schreef:nemen we even de normale rechtspraak als voorbeeld, ja, daar worden uitspraken ook openbaar gemaakt en ja, dat mag zeker ook voor tuchtzaken voor (dieren)artsen en gebeurt neem ik aan ook maar waarschijnlijk bereikt dat het grote publiek niet omdat ze niet ergens op de eerste pagina van de telegraaf komen of zo.nana schreef: Wat is er op tegen om de tuchtzaken van het veterinair college openbaar te maken met naam en uitspraak. De dierenarts kan ook vrijgesproken worden van alle blaam met uitleg erbij. Maar als hij verwijtbaar onjuist medisch heeft gehandeld dan mag dat toch ook te zien zijn.
maar dat is toch heel wat anders dan een blijvende lijst waar je je hele leven op blijft staan? zoiets is toch ook ondenkbaar in de normale rechtspraak?
Volgens mij zijn de uitspraken nu wel te lezen maar zijn de namen niet leesbaar en kun je niet zoeken op naam of klacht je moet dus heel wat zaken doorspitten.
Ik heb zelf wel eens proberen te zoeken op een onderwerp maar dat lukt niet.
Bv in het geval van iemand die zijn hond naar de praktijk brengt voor een implantaat maar de hond word gecastreerd oeps. Als je wilt weten of er soort gelijke gevallen zijn dan moet je dus alle zaken doorspitten. Anderzijds heb ik van meerdere dierenartsen ghoord dat het tuchtcollege een lachertje is en dat een berisping of waarschuwing als normaal word gezien en er zijn geen consequenties aan verbonden. De meeste dierenartsen zijn niet op de zitting aanwezig en een berisping is zo'n beetje het ergste wat kan gebeuren.
Heb veel zaken gelezen en wat mij opviel is dat het bijna altijd de communicatie is waarop het misloopt soms voor de medische handeling en soms erna.
Een lijst lijkt mij niet nodig, maar kunnen zoeken op trefwoorden, namen, ras hond, medische termen lijkt mij wel handig.
lydia
lydia