Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

twijfel over juiste voeding. Kvv? Kan cavom bederven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

twijfel over juiste voeding. Kvv? Kan cavom bederven?

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb Oor vanaf dag 1 altijd op Cavom brokken gehad. Dit was ze als pup al gewend, ik hoorde er goede dingen over en de prijs/kwaliteit verhouding zit volgens mij wel snor. Ze heeft het hier altijd prima op gedaan.

Een paar weken geleden had ik 2 andere hondjes op bezoek. Sjoof was al Cavom gewend, Shosha zat toen op Beneful. Voor Oor en Sjoof brak ik na een dag een nieuwe zak Cavom aan. Oor ging die dag ineens flink aan de schijt en Sjoof voelde zich ook niet zo (s)jofel. Vanaf die avond weigerden ze pertinent om de brokken van de nieuwe zak Cavom te eten. De oude zak wilden ze wel (ik heb het zelfs blind getest!) De brokken Beneful wilden ze wel, maar ook niet veel. Shosha vond de Beneful weer vies, dus die heeft zich toen aan Cavom tegoed gedaan. De volgende dag was hij ook lichtelijk aan de schijt.

Volgens Pim lag het aan die zak Cavom, het zou bedorven zijn. Ik geloofde dat niet zo eigenlijk. Het was dat weekend toevallig ook superwarm, dus het had mij niets verbaasd als het gewoon door de warmte kwam. Oor heeft wel vaker diarree en geen eetlust als het warm drukkend weer is. Maar er lag nog een voerbal in huis waar brokken uit de vorige zak in zaten. Die wilde Oor wel, en geen diarree. Twee weken later nogmaals geprobeerd haar Cavom uit de nieuwe zak te geven. Ze at wat met lange tanden en hoefde toen niet meer. Prompt weer dunne poep. Zak dus toch bedorven?!

Omdat ze toch wat moest eten heb ik toen vers vlees gekocht. Smuldier, Rodi en later van de appie. Hier doet ze het echt fantastisch goed op. Ze is wat uitgezwaard ineens, haar vacht glimt mooi, de ontlasting is superstevig en ze heeft nooit meer diarree (waar ze voorheen op Cavom af en toe nog wel eens wat slappige ontlasting kon hebben, niet echt diarree maar wel dat je denkt hm). Eigenlijk wil ik haar dus wel op dat vlees houden.

Het is alleen zo duur! En als ik een dag of een weekend weg ga, hoe moet ik dat vlees dan meenemen? Helemaal als er geen magnetron is waar ik heen ga. Laat staan op vakantie strans. Ook vind ik het lastig dat het zo lastig te doseren is. Bij Rodi lukt dat wel, maar dat is gelijk ook de duurste van alle. Smuldier en appievlees krijg ik als het bevroren is niet doormidden gesneden. Maar ontdooien en dan weer invriezen is ook niet goed. Bovendien is mijn vriezer heel klein en moet ik dus om de 2/3 dagen naar de winkel voor meer vlees.

Eigenlijk vind ik dat verse vlees dus totaal onpraktisch. En het is ook te duur. Maar ze doet het er zo goed op. Nu ben ik dus zwaar in dubio over wat ik ga doen. Kijken of ze een nieuwe zak Cavom wel kan hebben? En toch weer over op brok? Of misschien een andere brok dan Cavom met vergelijkbare prijs/kwaliteitsverhouding? Toch op vers vlees houden? Is er misschien een goedkopere vervleesoptie? Of half/half doen, zodat brok geen probleem is als ik eens geen vers vlees geven kan? Met andere woorden zo veel opties! Wat raden jullie mij aan?
kipo
Zeer actief

Re: twijfel over juiste voeding. Kvv? Kan cavom bederven?

Ongelezen bericht door kipo »

Bederven doet een brok niet zo snel, hooguit kan het vet wat ranzig worden, maar in de meeste brokken zit niet zoveel vet. Wel kunnen de ingrediënten per batch wisselen en een enkele keer is er al bij de productie wat misgegaan. Ik zou contact opnemen met Cavom, best kans dat ze die zak terugnemen en je een nieuwe geven, dan kun je zien of ze die ook slecht eet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Smuldier duur?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijke schreef: Omdat ze toch wat moest eten heb ik toen vers vlees gekocht. Smuldier, Rodi en later van de appie. Hier doet ze het echt fantastisch goed op. Ze is wat uitgezwaard ineens, haar vacht glimt mooi, de ontlasting is superstevig en ze heeft nooit meer diarree (waar ze voorheen op Cavom af en toe nog wel eens wat slappige ontlasting kon hebben, niet echt diarree maar wel dat je denkt hm). Eigenlijk wil ik haar dus wel op dat vlees houden.

Het is alleen zo duur! En als ik een dag of een weekend weg ga, hoe moet ik dat vlees dan meenemen? Helemaal als er geen magnetron is waar ik heen ga. Laat staan op vakantie strans. Ook vind ik het lastig dat het zo lastig te doseren is. Bij Rodi lukt dat wel, maar dat is gelijk ook de duurste van alle. Smuldier en appievlees krijg ik als het bevroren is niet doormidden gesneden. Maar ontdooien en dan weer invriezen is ook niet goed. Bovendien is mijn vriezer heel klein en moet ik dus om de 2/3 dagen naar de winkel voor meer vlees.
Duur???? Het is vele malen goedkoper dan jouw brokken hoor....
Smuldier is 1.48 per kg!! Lotgering is zelfs nog goedkoper 1.34 per kg.
Daar kun je geen Cavom van kopen hoor... en waarom heb je in vredesnaam een magnetron nodig? KVV moet je nooit in de magnetron doen maar natuurlijk laten ontdooien, gewoon een Curverbox van een paar euro en klaar.
Verder kun je het geheel laten ontdooien en daarna gewoon weer invriezen, voor mensen niet zo handig (wat overigens wel gedaan wordt hoor) maar voor honden totaal geen probleem. En waarom zou je het niet een paar dagen in de koelkast kunnen houden? Ik hou het niet eens in de koelkast hier staat het rustig een dag of 2 gewoon in de curverbox naast de koelkast en op vakantie gaat het in de koelbox...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb ooit Cavom gevoerd en daar gingen ze super van schijten en winden laten..
Bederven lijkt me niet zo gauw ik ken mensen die 1 hondje hebben en bijna een half jaar met een zak doen, die gewoon in de kast staat. Of het dan gezond is laat ik in het midden :wink:.
Smuldier, ik weet niet hoeveel je voert...maar dat kan best ontdooit 1/2 dagen in de koelkast staan.
Ik geef s'morgens brok en s'avonds Smuldier..heb geen grote koelkast dus...:ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet..
mijke
Zeer actief

malinois schreef:Duur???? Het is vele malen goedkoper dan jouw brokken hoor....
Duur ja. Oor at nog geen 2,5 zak Cavom per maand, dat is dus nog geen 28 euro per maand. Volgens de voedingswijzer van de appie moet ze minstens 1000 gram vers vlees per dag. Dat krijgt ze niet, ze krijgt 800. Maar dat kost me per maand dus wel 42 euro. Prijzen per kilo vergelijken is een beetje onzin, als de voedingswaarde niet gelijk ligt he...
mijke
Zeer actief

Valerie schreef:Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet..
Er is ook geen probleem, dus dat zou wel eens kunnen kloppen. Daarentegen heb ik wel gewoon een vraag. Als je het antwoord niet weet hoef je niet per se te reageren hoor ;)
mijke
Zeer actief

Lillith schreef:Ik heb ooit Cavom gevoerd en daar gingen ze super van schijten en winden laten..
Bederven lijkt me niet zo gauw ik ken mensen die 1 hondje hebben en bijna een half jaar met een zak doen, die gewoon in de kast staat. Of het dan gezond is laat ik in het midden :wink:.
Smuldier, ik weet niet hoeveel je voert...maar dat kan best ontdooit 1/2 dagen in de koelkast staan.
Ja die Cavomscheetjes zijn wel berucht onder mijn vriendenkring (die bijna allemaal Cavom voeren). :F: Oor had daar gelukkig geen last van.

Maar zo lang buiten de koelkast is dus echt geen probleem? Vlees lijkt me zo bederfgevoelig. Ik ontdooide het dan tot nu toe in de koelkast, maar dat duurt best lang en soms was het dan niet op tijd ontdooid. Planning is niet mn sterkste punt :hmmm: Dan deed ik het laatste stukje even heel kort in de magnetron op ontdooistand. Maar als het dus niet geeft als het wat langer buiten de vriezer ligt kan ik idd een grote voorraad houden, en is magnetron ook niet meer nodig! En als je dan bijvoorbeeld een weekend gaat kamperen, neem je dan een bak met vlees mee? Dat lijkt me dan weer minder, in een warme tent.
Valerie
Zeer actief

mijke schreef:
Valerie schreef:Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet..
Er is ook geen probleem, dus dat zou wel eens kunnen kloppen. Daarentegen heb ik wel gewoon een vraag. Als je het antwoord niet weet hoef je niet per se te reageren hoor ;)
Het antwoord weet je zelf toch ook? Gewoon smuldier kopen :19:
Valerie
Zeer actief

mijke schreef:
Lillith schreef:Ik heb ooit Cavom gevoerd en daar gingen ze super van schijten en winden laten..
Ja die Cavomscheetjes zijn wel berucht onder mijn vriendenkring (die bijna allemaal Cavom voeren). :F: Oor had daar gelukkig geen last van.

Maar zo lang buiten de koelkast is dus echt geen probleem? Vlees lijkt me zo bederfgevoelig. Ik ontdooide het dan tot nu toe in de koelkast, maar dat duurt best lang en soms was het dan niet op tijd ontdooid. Planning is niet mn sterkste punt :hmmm: Dan deed ik het laatste stukje even heel kort in de magnetron op ontdooistand. Maar als het dus niet geeft als het wat langer buiten de vriezer ligt kan ik idd een grote voorraad houden, en is magnetron ook niet meer nodig! En als je dan bijvoorbeeld een weekend gaat kamperen, neem je dan een bak met vlees mee? Dat lijkt me dan weer minder, in een warme tent.
Daar bestaan koelboxen voor.
mijke
Zeer actief

Ik geloof niet dat ik in mijn eentje in bus en trein naast hond, tent, luchtbed, pomp, slaapzak en tas OOK nog een koelbox mee kan slepen. Anders had ik daar zelf natuurlijk ook al wel aan gedacht :P

En hoezo weet ik het antwoord zelf ook? Waarom is Smuldier volgens jou het antwoord op al mijn vragen? Ik snap niet helemaal waarom je doet alsof ik nutteloze domme vragen stel.
Lillith
Zeer actief

mijke schreef:
Smuldier, ik weet niet hoeveel je voert...maar dat kan best ontdooit 1/2 dagen in de koelkast staan.Ik geef s'morgens brok en s'avonds Smuldier..heb geen grote koelkast dus...:ok:

Aij, ik zeg niet dat je het buiten de koelkast moet bewaren..ik leg het er s'morgens uit en dan is het s'avonds eten. Op het ogenblik heb ik geen restjes maar eerst met alleen de kleintjes deden ze 2 dagen met de Smuldier. Je kan het ook snel ontdooien door het in een bak water te leggen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
Duur ja. Oor at nog geen 2,5 zak Cavom per maand, dat is dus nog geen 28 euro per maand. Volgens de voedingswijzer van de appie moet ze minstens 1000 gram vers vlees per dag. Dat krijgt ze niet, ze krijgt 800. Maar dat kost me per maand dus wel 42 euro. Prijzen per kilo vergelijken is een beetje onzin, als de voedingswaarde niet gelijk ligt he...
tja ik voer op het oog en niet op een lijstje van iemand die mijn honden niet kent en niet weet wat hun beweging is... :19:
mijn honden krijgen op dit moment:
Xena teef 25.9 kg 375 gr. per dag
Xito reu 26.9 kg 500 gr. per dag
Xavi reu 25.9 kg 500 gr. per dag

Met daarnaast nog een penslap van 1 kg a 1 euro wat een hele dag kvv vervangt per hond.
en een nekkendag van 1.65 voor 3 honden icm 1x 500 gr. kvv

Toen ik nog smuldier voerde, als ik gevoerd had wat op de verpakking stond had ik ze kunnen rollen na een week...

Ik ben nu aan kvv net 75 euro kwijt voor 3 honden per anderhalve maand... Dat was ik op brokken al na drie-en-halve week en dan had ik ook geperste brok vergelijkbaar met Cavom alleen nog een paar euro goedkoper.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:

zolang honden nog hun eten netjes gaan begraven in de tuin en weer opgraven als het bijna kan lopen kunnen ze imo ook nog prima eten van vlees wat 2 dagen buiten de vriezer ligt.
Ik heb ooit eens een hele doos smuldier buiten de vriezer laten liggen, vergeten weer terug te leggen. Was hartje zomer en bloedheet geweest de hele week... ja het stonk wat meer en een iets andere kleur maar de honden hebben er nog prima van gegeten en geen hond die er maar een seconde ziek van geweest is. Ik ga echt geen hele doos vlees weggooien daarvoor.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Even los van de discussie omtrent brok of vlees (bijv smuldier), vlees duur is een argument wat dus niet opgaat :ok:

Hier trouwens ook smuldier, per hond ongeveer 400 gram per dag (soms voor de lekker een zak met hart, kippenekjes,pens o.i.d.), maar zou ik ze 30 dagen smuldier geven is het ook goed. Ze krijgen hier trouwens de compleet (pens of vlees).
Meestal gooien we de dag van te voren 2pakken in een curverbak te ontdooien. Krijgen ze onverwacht wat anders dan blijft dat rustig staan tot de volgende keer.
Op vakantie nemen we smuldier mee (of kopen dat, bijna overal is er wel een supermarkt die het verkoopt), in het buitenland nemen we rollen energique of runner mee.
En de groeten van de mannen :zwaai
Lillith
Zeer actief

Reny schreef:Even los van de discussie omtrent brok of vlees (bijv smuldier), vlees duur is een argument wat dus niet opgaat :ok:

Hier trouwens ook smuldier, per hond ongeveer 400 gram per dag (soms voor de lekker een zak met hart, kippenekjes,pens o.i.d.), maar zou ik ze 30 dagen smuldier geven is het ook goed. Ze krijgen hier trouwens de compleet (pens of vlees).
Meestal gooien we de dag van te voren 2pakken in een curverbak te ontdooien. Krijgen ze onverwacht wat anders dan blijft dat rustig staan tot de volgende keer.
Op vakantie nemen we smuldier mee (of kopen dat, bijna overal is er wel een supermarkt die het verkoopt), in het buitenland nemen we rollen energique of runner mee.
:80: 400 gram per hond...hoe zwaar zijn jouw honden dan?
Het lijkt me veel voor een cockertje, wegen die 20kg??
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Je hebt ook nog dat spul wat langer houdbaar is, hoe heet het ook alweer? Met zo'n kartonnetje, ik kan niet op de naam komen. Dat is in feite blikvoer, maar je hoeft het niet gekoeld te bewaren en hier vinden ze het wel lekker. O ja, Renske heet het. Niet echt gezond maar wel okee maar een paar weken en makkelijk stapelbaar. Je kunt ook gewoon rodi worsten voeren, het is compleet voer. Ik zag laatst in de dierenwinkel ook worsten met een compleet voer. Niet ideaal maar wel praktisch natuurlijk. Of blikvoer. Voor een paar weken is dat geen ramp, lijkt me.

Kvv mag best bedorven gegeven worden aan honden hoor. Volgens mij is het al zowat bedorven als je het hebt ontdooid. Honden gaan anders om met bacteriën dan wij. Maar die geur he, daarvoor wil je het wel laten, ik wel tenminste. Dus hier geef ik het meteen zodra het ontdooid is en laat het nooit staan. Dat stinkt! Daar kan ik echt van gaan kokken. Maar goed, sommige kunnen eraan wennen. Mijn honden moeten het ook niet meer als het echt stinkt. Maar goed, je kunt toch ook smuldier kopen bij de meeste vakantieadressen in Nederland, supermarkten overal. En dan laat je het gewoon in een tupperware oid ontdooien. Iets afsluitbaars neem je toch wel mee? Het kan wel, maar als er een hittegolf komt terwijl je aan het camperen bent, zou ik toch iets anders voeren.

Ik ga ook iets anders voeren dan cavom want ik kwam erachter dat het toch wel wat meer calorieën bevat dan de gemiddelde brok. 4200 tegenover gemiddeld 3500, en ik wil ze niet te dik hebben. Stinkscheten laten ze hier niet ervan hoor, misschien kan Oor toch niet zo goed tegen de granen die erin zitten. Ik ga over op lukkullus, daarin zit alleen rijst en is maar een klein beetje duurder dan cavom en veel minder calorieën.

En over de kosten, brokken zijn altijd duurder dan kvv, gemiddeld betaal je toch vanaf 2-3 euro per kilo voor brokken en kvv kan al vanaf 1 euro per kilo. Kvv heb je ook wel in duurdere soorten, maar volgens mij zijn de prijzen van de duurste kvv soorten, vergelijkbaar met de goedkoopste broksoorten. Sommige brokken kun je beter biefstuk voeren, echt! Nou succes iig met zoeken naar geschikt voer.
mijke
Zeer actief

malinois schreef:
mijke schreef:
tja ik voer op het oog en niet op een lijstje van iemand die mijn honden niet kent en niet weet wat hun beweging is... :19:

Met daarnaast nog een penslap van 1 kg a 1 euro wat een hele dag kvv vervangt per hond.

Toen ik nog smuldier voerde, als ik gevoerd had wat op de verpakking stond had ik ze kunnen rollen na een week...

Ik ben nu aan kvv net 75 euro kwijt voor 3 honden per anderhalve maand... Dat was ik op brokken al na drie-en-halve week en dan had ik ook geperste brok vergelijkbaar met Cavom alleen nog een paar euro goedkoper.
Hm, Oor is 22 kg nu... Van die 1000gr. werd ze idd binnen 2 dagen al vet dus daar ben ik subiet mee gestopt. Maar ze komt niet aan van de 800gr. ah-vlees die ze sinds een maand per dag krijgt? Maakt het nog verschil dat Oor nog jong (1 jaar) is qua energiebehoefte, of maakt dat niet uit? Ik kan wel eens kijken wat ze doet op 600gr. ah-vlees. Of overstappen op Smuldier, als dat vetter is?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik ben niet zo dol op de AH kvv trouwens, er zitten namelijk conserveringsmiddelen in, schijnt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
malinois schreef:
mijke schreef:

Hm, Oor is 22 kg nu... Van die 1000gr. werd ze idd binnen 2 dagen al vet dus daar ben ik subiet mee gestopt. Maar ze komt niet aan van de 800gr. ah-vlees die ze sinds een maand per dag krijgt? Maakt het nog verschil dat Oor nog jong (1 jaar) is qua energiebehoefte, of maakt dat niet uit? Ik kan wel eens kijken wat ze doet op 600gr. ah-vlees. Of overstappen op Smuldier, als dat vetter is?
AH kvv zou ik persoonlijk niet geven, heb het zelf nooit gevoerd maar hier al genoeg gelezen op het forum. Daarnaast schijnt het verhit geweest te zijn dus niet echt rauw. Als ik jou was zou ik Smuldier voeren. En gewoon op het oog...
Mijn jongste hond Xavi is trouwens net 2 jaar, de meest trainende hond, met 3 x per week trainen, elke dag fietsen en om de dag speuren.
Afbeelding
de redder

Ongelezen bericht door de redder »

x
Laatst gewijzigd door de redder op 04 aug 2012 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik zou sowieso ook even contact opnemen met Cavom om dit te melden.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

AHV is niet slecht, maar mijn honden werden er erg schraal op.
Ik denk dat voor jouw hond 1 pakje smuldier per dag zat is..gewoon proberen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:AHV is niet slecht, maar mijn honden werden er erg schraal op.
Ik denk dat voor jouw hond 1 pakje smuldier per dag zat is..gewoon proberen.
het gaat toch niet over AHV maar over AH kvv??
Want anders heb ik niks gezegd, AHV vind ik prima voer (alleen voor mij te duur).
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Oh, sorry, beetje verwarrend ik dacht dat jij AHV geschreven had. Je kunt beter op smuldier blijven, van AHV heb je veel meer nodig
mijke
Zeer actief

Ok, ga ik dat weer eens proberen. Wel jammer dat hier in de buurt alleen Rodi, Smuldier en appievlees verkrijgbaar is. Ik vind Smuldier zo verschrikkelijk veschrikkelijk stinken :P (en ik heb mijn keuken in mijn woonkamer dus dat ruikt dan heerlijk zo de hele dag). Maarja als Oor het zo veel beter doet op vers vlees heb ik dat er wel voor over.

Voor onderweg bedacht ik mij dat Vitakraft ook van die compleet voer worsten heeft, die gaf ik altijd in stukjes als beloning met trainen maar dat kun je ook gewoon als maaltijd voeren. Dat is misschien wel handig. Waarschijnlijk niet de beste kwaliteit? Maar buiten de koelkast houdbaar en handzaam formaat etc. Voor een paar dagen is dat vast niet erg!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Maar die stank is toch weer weg als de hond gegeten heeft? Spoel je bakje en zakje even om voor je het in de vuilnisbak kiept, klaar!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:Ok, ga ik dat weer eens proberen. Wel jammer dat hier in de buurt alleen Rodi, Smuldier en appievlees verkrijgbaar is. Ik vind Smuldier zo verschrikkelijk veschrikkelijk stinken :P (en ik heb mijn keuken in mijn woonkamer dus dat ruikt dan heerlijk zo de hele dag). Maarja als Oor het zo veel beter doet op vers vlees heb ik dat er wel voor over.

Voor onderweg bedacht ik mij dat Vitakraft ook van die compleet voer worsten heeft, die gaf ik altijd in stukjes als beloning met trainen maar dat kun je ook gewoon als maaltijd voeren. Dat is misschien wel handig. Waarschijnlijk niet de beste kwaliteit? Maar buiten de koelkast houdbaar en handzaam formaat etc. Voor een paar dagen is dat vast niet erg!
maar waarom doe je het niet gewoon in een curverbox dan? Ik laat hier de penslappen nog gewoon in huis ontdooien in een curverbox... en dat ruikt niemand, ook mensen die hier komen en zelf geen hond hebben.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Lillith schreef:
Reny schreef:Even los van de discussie omtrent brok of vlees (bijv smuldier), vlees duur is een argument wat dus niet opgaat :ok:

:80: 400 gram per hond...hoe zwaar zijn jouw honden dan?
Het lijkt me veel voor een cockertje, wegen die 20kg??
Het benne vreetzakken :schrik:
Ze zijn 14,5 en 16 kg en ik voer ze verder op het oog hoor, maar gemiddeld eten beide mannen inderdaad 400 gram. Lotgering weer niet. Ik moet wel zeggen dat ze behalve een dentastick verder geen snoep o.i.d. krijgen.
En de groeten van de mannen :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”