Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding en Cushing

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sammeke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Standaard Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1

Voeding en Cushing

Ongelezen bericht door Sammeke »

Sinds een kleine drie weken weten we officieel dat Sam de ziekte van Cushing heeft, Sam is al negen jaar een brokken hondje, met af en toe wat stukjes kipfilé of gekookte vis.
In de afgelopen jaren heb ik twee maal geprobeerd om Sam over te krijgen naar KVV, helaas reageerde zijn darmen hier op, door een wel heel slappe ontlasting, zelfs éénmaal een darmbbloeding gehad.
De schrik zat er toen goed in, en heb hem toen op brokken gehouden , daar deed hij het verder gewoon goed op.
Ben me toch wel meer gaan verdiepen de afgelopen tijd in KVV, en daar lees ik dus duidelijk, dat de brokken die ik geef van Royal Canin, niet zo gezond zijn , als altijd werd gesuggereerd.
Je schrikt er dan toch wel van, en zeker nu met de ziekte van Cushing, wil je voor hem toch wel het beste.
Ik wil graag overstappen op KVV, maar is het nu op dit moment verstandig, de één zegt ja, de ander zegt nee,twijfel alom dus.
En wat is dan het beste merk KVV in zijn geval, er zijn zoveel merken te verkrijgen, welke te kiezen, dilemma's genoeg.
misschien kunnen jullie mij adviseren, of heeft iemand met een hond die ook de ziekte van Cushing heeft, en ook de overstap gemaakt heeft van brokken naar KVV wel goede adviezen voor mij.
Ik zou er enorm mee geholpen zijn ! :D
A Dog can express more with his tail in minutes, than his owner can express with his tongue in hours !
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Voeding en Cushing

Ongelezen bericht door Terre »

Onze Benny(parson russel) heeft ook Cushing.
Hij staat op vers met brok. Gewoon van smuldier rund met Dog Lovers Gold brokken.
Eerst stond hij ook op royal canin, maar daar zijn ook wij vanaf gestapt om de bekende redenen.
Omdat mijn hond(berner) DLG krijgt, hebben we hem daar ook op overgezet, dit ging zonder problemen en hij vind het heel lekker.

Als je echt op vers wilt, dan is lotgering, smuldier en carnibest een optie.
Maar wij hebben het toen niet volledig gedaan omdat meneer dan inderdaad te dunne ontlasting krijgt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :ok:
de redder

Ongelezen bericht door de redder »

Kijk welk voer wat voor inhoud het heeft.
Wat voor stoffen en of er granen dus ook rijst in zit.

Welke KVV kan je bij jou in de buurt krijgen?

Van organen gaan er veel honden aan de diarree.

De slechtse KVV is nog altijd beter dan de beste brok.

Smuldier is de goedkoopste en zeker niet de beste.

Ik zou je aanraden om bijvoorbeeld 6 weken lang
haaksbarf rund te geven. Dan aankijken hoe het gaat.
Sammeke
Vaste gebruiker

Alvast ontzettend bedankt voor deze tips, had ook een tip gekregen om met Lotgering te beginnen, maar lees op sites dat dat vrij vet kan zijn, over Haaksbarf rund lees ik positieve berichten :ok:
A Dog can express more with his tail in minutes, than his owner can express with his tongue in hours !
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Wat vervelend dat je hondje Cushing heeft!

Als je hondje gevoelige darmen heeft dan zou ik kiezen voor een KVV juist wel met rijst en dan denk ik bijvoorbeeld aan Kalkoen van Carnibest. Om over te wennen kun je best een tijd het samen nog met de brokjes geven, of eerst wat heet water eroverheen doen (en dan afkoelen) en misschien voordat je ermee begint al een beetje probiotica geven om de darmflora een beetje op te krikken? Ik haal zelf als het nodig is gewoon een beetje probiotica bij de dierenarts, weet even niet meer hoe het heet.

Veel succes!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Sammeke
Vaste gebruiker

MirandaH bedankt voor de tip van probiotica, heb nu inmiddels diverse mensen gesproken die me dit ook adviseerde.
Kent iemand Carnivoer ? Hierbij even de link www.carnivoer.com

Ik heb mijn DA gesproken en die is van mening dat er geen overtuigend bewijs is dat KVV beter is dan een goed merk brokken.
Zij is van mening dat je met een hond met Cushing moet oppassen met het geven van KVV, dit in verband met de bacterieën die in dit versvoer zitten, die zouden ontstekingen en infecties in de darmen kunnen veroorzaken.
Een gezonde hond overzetten op KVV vond zij geen bezwaar maar een hond met Cushing, was niet verstandig.
Brokken en KVV geven was helemaal uit den boze, je begrijpt dat de onzekerheid toeslaat. :(:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”