Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit wat als hondenhok voor kort verblijf?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Is dit wat als hondenhok voor kort verblijf?

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... mte/228595

Nu we verhuizen vanuit een appartement naar een huis met tuin wil ik Mac een plekje in de tuin geven. Omdat hij niet zo'n goede combi is met vreemden en we waarschijnlijk regelmatig vriendinnetjes e.d. over de vloer gaan krijgen zat ik eraan te denken om een soort bench buiten voor hem aan te schaffen. Het is dus geen hondenhok voor lang verblijf maar een veredelde bench die buiten staat waar hij de rust kan pakken of neergelegd kan worden als we bezoek hebben. Wat denken jullie hiervan? Is dit een geschikte oplossing of kan ik net zo goed een houten huis om de bench heen bouwen?
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
dagmar88
Zeer actief

Re: Is dit wat als hondenhok voor kort verblijf?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik vind de binnenmaten echt héél klein, ook van de 'L' 61 cm x 82,3 cm x 81 cm / 59,8 cm...
Zou zelf eerder kiezen voor een beetje fatsoenlijke maat kennel en een hok.

Die vriendinnetjes die over de vloer komen zijn natuurlijk niet op een uurtje weer weg.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik hou van dit soort hokken, gewoon omdat ik ze leuk/mooi vind ;-)
Zolang het hok groot genoeg is dat hij zich daarin confortabel kan bevinden zie ik er NUL bezwaar in als de hond daarin tijdelijk een keertje wordt weggesloten. Wel zou ik het hok "leuk maken" zoals dat ook met een bench gebeurt en de hond werkelijk NOOIT voor straf erin doen. Kijk wel even mbt het weer, hoe dat gaat, of het niet inregent bijv.

Mijn tips zouden wel nog zijn;
- de hond er al in te hebben voordat het bezoek komt, dat hij die link niet legt "bezoek = bench";
- de bezoekekers te leren de hond te negeren (ook de kinderen dus) want in theorie kunnen er handjes door de tralies. Dat moet je niet willen dan natuurlijk.
- de hond niet te vaak erin te doen, alleen als het niet anders kan, dus niet dagelijks een paar uur bijvoorbeeld maar ik heb niet de indruk dat dat de bedoeling is.

Suzanne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou zeggen plaats een goed hek om je tuin en klaar... geen hondenhok nodig, zorgen dat er een plekje in de schaduw is en klaar...
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zou dan een kennel plaatsen
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als ik de beoordeling lees die op de site staat, dan zou ik mijn geld er niet in stoppen denk ik. Ik vind het hok ook niet mooi, het lijkt wel een veredeld kippenhok.
Als je je hond bij visite wil wegsluiten, dan zou ik een kennel plaatsen, of met puppypanelen een ren maken waar je hond in kan. Die kun je zo ruim maken als je zelf wil.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vind het een heel lelijk en zeker klein ding..
wat ik niet snap is dat je nu dus een tuin krijgt en dat de hond in een hok moet.
Waar ligt hij nu dan in? Of komen die kindertjes pas als je een tuin hebt?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik vind het te klein, dan zou ik liever een kenneltje neer zetten, met een goed nachthok erin.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

waarom dan geen fatsoenlijke kennel in de tuin... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Kun je je tuin niet afzetten en er evt. een iglo inzetten? Dat vind ik zelf een veel betere oplossing dan zo'n konijnenhok.
~Suzanne~
Zeer actief

En toch he? Het gaat toch maar om het tijdelijk wegsluiten? Dus 1, 2 uurtjes max?
Dan vind ik dit helemaal geen slechte optie hoor!!!
Het is merkbaar niet de bedoeling dat de hond er langer of vaak in terecht komt. Wat is dit dan anders dan gewoon een kamerkennel behalve dat het buiten is?

Ik ben beslist erop tegen honden in een hokkie te houden maar daar lijkt me hier geen sprake van. In alle eerlijkheid kan ik er niet mee zitten (mits natuurlijk het hok groot genoeg gekozen wordt)

Dan heb ik het, als jullie hier zo op tegen zijn wel vaker slechter gedaan ;-(
Ik sluit mijn honden zelden weg (van bezoek) maar als het zo 's is dan zit Tristan zelfs in een bench die eigenlijk net een fractie te klein voor 'm is en Merlijn heeft een idem bench. Daar krijgen ze voor die, nou wat zal 't zijn 1,5 uur per jaar niets van.

Suzanne
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Geen idee of dit hok geschikt is maar hier ligt Izzy in d'r (grote)bench als er bange kinderen over de vloer komen (de combi Izzy en bange kinderen is niet goed, ik sluit haar dus niet weg om de kinderen een plezier te doen). Dat betekent anderhalf uur in d'r bench met wat lekkers. Op woensdagmiddag zijn er geen bange kinderen welkom want dat zou betekenen 4 uur of zelfs nog langer in de bench.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:En toch he? Het gaat toch maar om het tijdelijk wegsluiten? Dus 1, 2 uurtjes max?
Het is merkbaar niet de bedoeling dat de hond er langer of vaak in terecht komt. Wat is dit dan anders dan gewoon een kamerkennel behalve dat het buiten is?

Ik ben beslist erop tegen honden in een hokkie te houden maar daar lijkt me hier geen sprake van. In alle eerlijkheid kan ik er niet mee zitten (mits natuurlijk het hok groot genoeg gekozen wordt)

Dan heb ik het, als jullie hier zo op tegen zijn wel vaker slechter gedaan ;-(
Ik sluit mijn honden zelden weg (van bezoek) maar als het zo 's is dan zit Tristan zelfs in een bench die eigenlijk net een fractie te klein voor 'm is en Merlijn heeft een idem bench. Daar krijgen ze voor die, nou wat zal 't zijn 1,5 uur per jaar niets van.

Suzanne
Zet dan een varikennel of een nachthok buiten met wat puppiepanelen, Aan dit binnenhok heeft ie niks want dat is te klein, dus je hebt alleen het "buitengedeelte" over.
Edit: het buitengedeelte is net zo groot dus te klein.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
~Suzanne~
Zeer actief

Dit hok is er toch in verschillende maten?

Je moet natuurlijk wel een passend hok kopen.

Suzanne
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Dit hok is er toch in verschillende maten?

Je moet natuurlijk wel een passend hok kopen.

Suzanne
De grootste is 61 cm x 82,3 cm x 81 cm (binnengedeelte en buitengedeelte) vind ik aardig aan de kleine kant voor een border of niet?
Groetjes Inge
Afbeelding

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik vind het veels te klein, daar komt nog bij dat vriendinnetjes (spreek uit ervaring) vaak veeeeeeeeel langer dan een uurtje of twee blijven hoor. Ik zou liever de tuin helemaal goed omheinen, eventueel nog een binnenhok via de schuur maken. Vroeger hadden wij dat ook, een schuur met een lekker groot binnenhok voor de hond. Kon hij in de tuin en in het binnenhok. Je hebt er op langer termijn veel meer plezier van.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik zou een stuk van de tuin afzetten, met een ruim hok er bij, of een ruime kennel.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Suzanne123 schreef:En toch he? Het gaat toch maar om het tijdelijk wegsluiten? Dus 1, 2 uurtjes max?
Het is merkbaar niet de bedoeling dat de hond er langer of vaak in terecht komt. Wat is dit dan anders dan gewoon een kamerkennel behalve dat het buiten is.
Suzanne
Hij gaat er idd niet lang in. Sowieso zal ik er altijd bij zijn, maar ik wil hem ook echt een eigen plek geven. Ik merk nl dat hij daar ook behoefte aan heeft. De tuin is al omheind maar dat is dus te groot. Vandaar mn vraag. Ik ga eens even kijken wat de maten van zijn bench nu zijn want het moet niet te Klein zijn. Wat betreft een echt hondenhok met windsluis, ik vermoed dat hij dat niet tof vind. Aan gezien hij Dan geen overzicht meet heeft. (sorry voor evtt typos zit op iPhone )
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
BaasjeGoogle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising tussen Beagle en Boerenfox

Ongelezen bericht door BaasjeGoogle »

Heb je het onderhand al aangeschaft? Ik zou het niet doen, dat hok is zo groot als het konijnenhok van ons, waar maar 1 konijn in zit..
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”