Hij is op dit moment wel verprutst cq mentaal verkracht in mijn ogen.
Je zult moeten stoppen met deze hond zo te onderdrukken wil je nog iets van zn natuurlijke enthousiasme te zien terugkomen.
Msschien komt het dan goed...misschien niet -helemaal- meer
De enige onzekerheid die ik zie in die hond in dit filmpje is dat hij constant loopt op te letten of hij alles wel precies zo doet als zn geleider wil.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Filmpje training van een 7mnd mecheltje?
Moderator: moderatorteam
- miran
- Actief
-
- Zeer actief
Re: Filmpje training van een 7mnd mecheltje?
nee Miranda. het span wat de hond opleid is totaal fout bezig. een hond die zo bijt bedreig je al helemaal niet. Het is aan zijn hele houding te zien dat ie alleen maar bijt omdat men dat zo nodig wil. veel te jong in zijn koppie om dit allemaal aan te kunnen. Kijk even naar het verschil in gedrag tijdens het volgen in de sportzaal. daar zie je een heel andere hond terug. als deze twee zo doorgaan met deze jonge hond komt er helemaal niets van terecht.miran schreef:Hij is op dit moment wel verprutst cq mentaal verkracht in mijn ogen.
Je zult moeten stoppen met deze hond zo te onderdrukken wil je nog iets van zn natuurlijke enthousiasme te zien terugkomen.
De enige onzekerheid die ik zie in die hond in dit filmpje is dat hij constant loopt op te letten of hij alles wel precies zo doet als zn geleider wil.
wat ik al helemaal niet begrijp is dat je met je kind in een kinderwagen tussen de twee honden door wilt. Er hoeft maar iets fout te gaan en alles loopt mis.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
en juist die onzekerheid bepaald dus zijn hele gedrag... hij is zeker nog niet verprutst in mijn ogen...miran schreef:Hij is op dit moment wel verprutst cq mentaal verkracht in mijn ogen.
Ze doen het alleen precies andersom dan wij... wij laten hem het zien, (sommigen jutten zelfs nog) laten hem het leuk vinden en nemen dan af...
Zij nemen eerst af en laten hem dan bijkomen... voordeel daarvan is dat je hem later minder op zn huid hoeft te zitten... maar goed dit hele beeld is voor mij niks dus het zou mijn manier niet zijn. Neemt niet weg dat deze hond later best iets moois en goeds kan laten zien, maar nogmaals niks voor mij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- miran
- Actief
Diaan...dat is wat ik type.
Diegenen die de honden opleiden - of is het oplijden?- zijn niet goed bezig..daar zijn we het over eens.
Het feit al dat die twee honden geen geluid produceren als ze opgewonden behoren te zijn zegt al heel veel.
Voor mij geen verschil in essentie in gedrag met de hond aan het bijten of in de sportzaal..
Heel onnatuurlijk gedrag door te zwaar onder appel gezet te zijn.
Ik vind het 'lelijk' in alle opzichten om naar te kijken.
Met die honden is niets mis...die reageren alleen hoe het ze geleerd is.

Diegenen die de honden opleiden - of is het oplijden?- zijn niet goed bezig..daar zijn we het over eens.
Het feit al dat die twee honden geen geluid produceren als ze opgewonden behoren te zijn zegt al heel veel.
Voor mij geen verschil in essentie in gedrag met de hond aan het bijten of in de sportzaal..
Heel onnatuurlijk gedrag door te zwaar onder appel gezet te zijn.
Ik vind het 'lelijk' in alle opzichten om naar te kijken.
Met die honden is niets mis...die reageren alleen hoe het ze geleerd is.

- miran
- Actief
Zijn wij het in ieder geval daarover ook eens...malinois schreef:maar goed dit hele beeld is voor mij niks dus het zou mijn manier niet zijn.