Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

thermografie voor paard en hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ingevdw
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): thuringershaferhund
Aantal honden: 1
Contacteer:

thermografie voor paard en hond

Ongelezen bericht door ingevdw »

beste lezers,

Voor mijn opleiding Thermografie voor paarden en honden
ben ik op zoek naar honden met HD dit omdat ik een thesis wil maken over honden met dit "probleem"

Ik zoek alle vormen van HD bij honden, dus zowel lichte of begin stadia tot zware gevallen.
Juist deze variatie is voor mij belangrijk. Zowel grote als kleine honden dus ras maakt niet uit.

Thermografisch onderzoek wat is dat?
Thermografisch onderzoek is een nauwkeurige meetmethode, om temperatuursverschillen van het (paarden / honden etc.) lichaam te meten, zonder dat er schadelijke straling gebruikt wordt. De camera meet de warmte uitstraling van de huid van het dier. Het apparaat zelf zend geen straling uit maar ontvangt enkel, deze worden omgezet in zichtbare plaatjes.
Onze camera kan temperatuurverschillen >0,08 gr C in beeld brengen.

Meer informatie is te vinden op mijn website http://www.thermografievoorpaardenhond.nl
(er zal vrij veel info staan over onderzoeken bij het paard, maar er is een nieuwe site in de maak met ook meer info voor de hond)

Er wordt op afstand van de hond een aantal foto's gemaakt waarna deze gebruikt gaan worden voor het onderzoek.
De hond zal er niets van merken dan behalve dat er iemand met een apparaat om hem of haar heen loopt. Ze hoeven geen moeilijke houdingen oid aan te nemen. Gewoon simpel blijven staan ( voor zover dat simpel is natuurlijk voor een dier) is voldoende.

Ik zoek mensen in een gebied van 25 km rondom Amersfoort.
Mochten er nu meerdere honden zijn die dicht bij elkaar wonen of op 1 adres maar op grotere afstand kan dit in overweging worden genomen. Maar de afspraken dienen dan wel op 1 dag te geschieden.

Heb je interesse en wil je meedoen aan dit onderzoek stuur dan een mailtje of een PB.
Dan krijg je wat nadere informatie hoe het e.e.a in zijn werk gaat.

Heel veel dank voor het lezen.
groetjes
inge

(edit afstand gewijzigd)
Laatst gewijzigd door ingevdw op 28 aug 2012 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: thermografie voor paard en hond

Ongelezen bericht door LongFields »

Succes met je onderzoek, ik heb (helaas voor jou, gelukkig voor mij en mijn honden) geen HD-gevallen voor je.
Ken de thermografie vanuit de paarden, en heb hele goede ervaringen ermee. Bij mijn paard zijn ze bij de Vallei in Woudenberg gedaan.
ingevdw
geregistreerd lid
Contacteer:

Dank je voor je positieve bericht.
Wees blij dat je honden gezond zijn. Hopelijk zijn er forumers die mij wel een handje kunnen helpen.
Zo kunnen we voor de hond in de toekomst wellicht net zo goed worden als voor paarden. Daar zijn al veel meer onderzoeken naar gedaan.
Nu ook de hond.
ingevdw
geregistreerd lid
Contacteer:

Wilde nog even melden dat de onderzoeken (voor de thesis) geheel kosteloos zijn. Dit omdat het een onderzoek betreft. En dus geen "normaal" standaard onderzoek is, waar wel kosten aan zijn verbonden.
ingevdw
geregistreerd lid
Contacteer:

*schopje*
Ik ben nog steeds op zoek naar (nog meer) honden...
als je interesse hebt stuur een pb-tje
ingevdw
geregistreerd lid
Contacteer:

Ik heb een "aanbod" gekregen van iemand in de omgeving van Nijmegen. Zitten hier toevallig nog meer mensen die een HD hond hebben en mee willen doen aan mijn thesis onderzoek?? Dan kan ik ze combineren en zo de kosten voor mij zelf een beetje binnen de perken houden.
Probeer dan de agenda's op elkaar af te stemmen dat ik een paar mensen langs kan gaan op dezelfde dag.
Deelname is gratis.
Het is ongeveer een half uurtje werk alles bij elkaar, veel tijd zal het niet nemen. Heb je interesse ik hoor het graag.
Als je op de route van Amersfoort - Nijmegen woont is ook goed!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”