Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan het zijn? jeuk aan de vagina e.d.
Moderator: moderatorteam
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat kan het zijn? jeuk aan de vagina e.d.
Hallo allemaal,
Ik wil vragen of jullie met mij willen meedenken.
3 weken geleden had Sandy een stukje glas in haar poot. Dat is eruit gehaald bij de dierenarts, en ze heeft antibiotica gekregen.
Ze schuurde toen weer af en toe over de grond, dus haar anaalklieren waren ook leeg geknepen. Ze zaten niet echt vol, er kwam wel iets van troep uit maar veel minder dan de eerste keer.
In de loop van de week erna(toen de antibiotica kuur van 6 dagen op was) begon Sandy's vagina op te zwellen. Hierover telefonisch contact gehad met de dierenarts. Hij adviseerde het aan te kijken, omdat ze een week daarvoor al antibiotica had gekregen. Na een paar dagen nam de zwelling af. Ik heb haar vagina regelmatig schoongemaakt en de dierenarts dacht dat het eventueel ook een insectenbeet op een ongelukkige plaats kon zijn. Dit denk ik niet, maar het zou kunnen (ze was veel in de tuin geweest en daar vliegt nogal wat rond). Ze heeft 1x in huis geplast, maar toen was ik twee en half uur weg geweest. Wellicht te lang, en door de irritatie, geplast in huis. Daarnet heb ik haar opgehaald bij mijn ouders, ze had daar op haar kussen geplast terwijl ze nog geen uur daarvoor was uitgelaten (ronde van bijna een uur, heeft ze gewoon geplast). Toen we weggingen ging ze weer met haar kont schuren, maar ik dacht dat het wellicht weer een irritatie aan haar vagina was. Toen ik ging kijken zag ik dat ze een soort puistjes heeft (tussen haar plooien van de vagina).
Begin deze week had ze ook last van haar voetzooltjes de teentjes aan haar achterpoot (niet aan de poot waar het glas uit is gehaald) hadden ineens gesleten kussentjes (terwijl ik al sinds het glas niet meer heb gefietst met haar, dus al een week of 3 niet). De slijtplekken zitten tussen haar tenen, rare plaats vind ik zelf. Haar nagels zijn niet te lang en het zijn geen drukpunten dus het is mij een raadsel hoe die plekken daar komen of wat het precies is.
Wat mij ook opvalt is dat na de laatste antibiotica Sandy erg veel last heeft van witte prut in haar ogen. Een paar keer per dag kan ik ze schoonvegen en 's morgens komen er hele slierten uit haar oog.
Wie herkent de combinatie van een geïrriteerde vagina, versleten voetzool en witte prut in de ogen? Ik ben bang dat als ik naar de dierenarts ga, Sandy weer antibiotica krijgt. Maar mijn gevoel zegt dat ik het in een andere hoek moet zoeken, alleen kan ik mijn vinger er niet opleggen.
Ik wil vragen of jullie met mij willen meedenken.
3 weken geleden had Sandy een stukje glas in haar poot. Dat is eruit gehaald bij de dierenarts, en ze heeft antibiotica gekregen.
Ze schuurde toen weer af en toe over de grond, dus haar anaalklieren waren ook leeg geknepen. Ze zaten niet echt vol, er kwam wel iets van troep uit maar veel minder dan de eerste keer.
In de loop van de week erna(toen de antibiotica kuur van 6 dagen op was) begon Sandy's vagina op te zwellen. Hierover telefonisch contact gehad met de dierenarts. Hij adviseerde het aan te kijken, omdat ze een week daarvoor al antibiotica had gekregen. Na een paar dagen nam de zwelling af. Ik heb haar vagina regelmatig schoongemaakt en de dierenarts dacht dat het eventueel ook een insectenbeet op een ongelukkige plaats kon zijn. Dit denk ik niet, maar het zou kunnen (ze was veel in de tuin geweest en daar vliegt nogal wat rond). Ze heeft 1x in huis geplast, maar toen was ik twee en half uur weg geweest. Wellicht te lang, en door de irritatie, geplast in huis. Daarnet heb ik haar opgehaald bij mijn ouders, ze had daar op haar kussen geplast terwijl ze nog geen uur daarvoor was uitgelaten (ronde van bijna een uur, heeft ze gewoon geplast). Toen we weggingen ging ze weer met haar kont schuren, maar ik dacht dat het wellicht weer een irritatie aan haar vagina was. Toen ik ging kijken zag ik dat ze een soort puistjes heeft (tussen haar plooien van de vagina).
Begin deze week had ze ook last van haar voetzooltjes de teentjes aan haar achterpoot (niet aan de poot waar het glas uit is gehaald) hadden ineens gesleten kussentjes (terwijl ik al sinds het glas niet meer heb gefietst met haar, dus al een week of 3 niet). De slijtplekken zitten tussen haar tenen, rare plaats vind ik zelf. Haar nagels zijn niet te lang en het zijn geen drukpunten dus het is mij een raadsel hoe die plekken daar komen of wat het precies is.
Wat mij ook opvalt is dat na de laatste antibiotica Sandy erg veel last heeft van witte prut in haar ogen. Een paar keer per dag kan ik ze schoonvegen en 's morgens komen er hele slierten uit haar oog.
Wie herkent de combinatie van een geïrriteerde vagina, versleten voetzool en witte prut in de ogen? Ik ben bang dat als ik naar de dierenarts ga, Sandy weer antibiotica krijgt. Maar mijn gevoel zegt dat ik het in een andere hoek moet zoeken, alleen kan ik mijn vinger er niet opleggen.
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Re: Wat kan het zijn? jeuk aan de vagina e.d.
Ik denk aan een schimmelinfectie, is bij mensen vaak na een kuur anti-biotica, misschien kan dat ook bij honden het geval zijn?
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Dat kan volgens de dierenarts niet, hij zegt dat schimmelinfectie bij dieren n.a.v. een antibiotica kuur niet voorkomt.
Ik heb al eerder een topic geopend en toen werd dat ook geopperd. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=246550 Had ik gelijk moeten vermelden, sorry even vergeten.
Wat ik ook raar vind, ze krijgt sinds een paar maanden KVV en daar had ze behoorlijk harde poep van (overgeschakeld i.v.m. problemen met de anaalklieren). Sinds de antibiotica heeft ze ook geen echt harde poep meer gehad. Geen diarree, maar een beetje slappe hap (net als wat ze met brokken had). Ik heb echt het idee dat ze niet lekker in haar vel zit en dat antibiotica niet de oplossing is.
In het andere topic werd Prins Resist geadviseerd, dat is hier helaas nergens leverbaar. Iemand nog een tip voor het oplappen van de weerstand? Smuldier pens heeft ze al afgelopen weken een paar keer gekregen, maar daar kreeg ze nog zachtere kak van.
Ik heb net aan de andere kant van de stad Farmfood pens en rund gehaald, hopelijk gaat dat beter. Smuldier lees ik nogal wat negatieve verhalen over, maar Sandy deed het er wel goed op tot nu.
Ik heb al eerder een topic geopend en toen werd dat ook geopperd. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=246550 Had ik gelijk moeten vermelden, sorry even vergeten.
Wat ik ook raar vind, ze krijgt sinds een paar maanden KVV en daar had ze behoorlijk harde poep van (overgeschakeld i.v.m. problemen met de anaalklieren). Sinds de antibiotica heeft ze ook geen echt harde poep meer gehad. Geen diarree, maar een beetje slappe hap (net als wat ze met brokken had). Ik heb echt het idee dat ze niet lekker in haar vel zit en dat antibiotica niet de oplossing is.
In het andere topic werd Prins Resist geadviseerd, dat is hier helaas nergens leverbaar. Iemand nog een tip voor het oplappen van de weerstand? Smuldier pens heeft ze al afgelopen weken een paar keer gekregen, maar daar kreeg ze nog zachtere kak van.
Ik heb net aan de andere kant van de stad Farmfood pens en rund gehaald, hopelijk gaat dat beter. Smuldier lees ik nogal wat negatieve verhalen over, maar Sandy deed het er wel goed op tot nu.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Probiotica kan je geven voor het terug brengen van de balans in de darmflora. En voor de weerstand echinacea al zijn er honden die het daar niet lekker op doen. Ik geef mijn Dogo propolis druppels voor de weerstand. Werkt erg goed. Antibiotica is gewoon troep al is het af en toe nodig. Het hele lijf kan er van ontregelen. Ik heb het zelf gehad. Hele rare klachten kreeg ik er van. En het duurde weer even voordat alles weer was zoals het moet zijn.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Ik ben net terug van de dierenwinkel, ben bij vier langs gegaan (meer hebben we er niet). Alle vier verkopen geen probiotica voor de hond
(zijn geen grote winkels, ze hebben een beperkt aanbod)
Heb maar Prins Resist besteld, dat kon gelukkig wel. Maar dat komt pas donderdag binnen. Ik heb een paar dagen echinacea druppels door haar drinken gedaan, tot ik het idee had dat ze minder ging drinken. En staan snuffelen aan haar drinkbak, toen ben ik er maar weer mee gestopt. Ook yakult en activia gegeven vorige week, elke dag een portie, maar volgens mij werkt dat voor geen meter.
Dogo4ever bedankt voor de merknaam van de probiotica, dat ga ik ook proberen te bestellen. Twee winkeliers wisten niet waar ik het over had.
Heb maar Prins Resist besteld, dat kon gelukkig wel. Maar dat komt pas donderdag binnen. Ik heb een paar dagen echinacea druppels door haar drinken gedaan, tot ik het idee had dat ze minder ging drinken. En staan snuffelen aan haar drinkbak, toen ben ik er maar weer mee gestopt. Ook yakult en activia gegeven vorige week, elke dag een portie, maar volgens mij werkt dat voor geen meter.
Dogo4ever bedankt voor de merknaam van de probiotica, dat ga ik ook proberen te bestellen. Twee winkeliers wisten niet waar ik het over had.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Probiotica kan je kopen bij de Etos, Kruidvat, de Tuinen, Trekpleister etc. Propolis komt van de bijen en het meest goedkoop om te kopen is bij een imker vandaan. Dat doe ik ook. Scheelt enorm.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Je bedoelt dan probiotica voor mensen? Etos e.d. verkoopt toch geen hondenspullen? Imkers ken ik hier niet in de buurt. Maar etos hebben we wel 
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Kan heel goed hoor dat er juist een schimmel de kop op steekt na een antibiotice kuur !
Sandra

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ja gewoon voor de mens. Werkt helemaal goed en is stukken goedkoper dan de hondenversie
Propolis is ook eventueel via internet te bestellen. De imker waar ik de propolistinctuur vandaan haal is http://www.flevohoning.nl. Misschien heb je wat aan deze link. Hij verstuurd ook.
Propolis is ook eventueel via internet te bestellen. De imker waar ik de propolistinctuur vandaan haal is http://www.flevohoning.nl. Misschien heb je wat aan deze link. Hij verstuurd ook.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Volgens mijn dierenarts kan dat dus nietempyree schreef:Kan heel goed hoor dat er juist een schimmel de kop op steekt na een antibiotice kuur !
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Bedankt, ik ga even kijken.dogo4ever schreef:Ja gewoon voor de mens. Werkt helemaal goed en is stukken goedkoper dan de hondenversie![]()
-
dogo4ever
- Zeer actief
A, omdat hij het nog nooit heeft mee gemaakt komt het niet voor. Ja, die kennen we wel. Ik zou er nu zeker geen antibiotica meer in gooien. Het lichaam moet nu weer in balans komen. Ik zou consequent alles schoonmaken en misschien ook wel met colloidaal zilver (een natuurlijke antibiotica en ook via internet te bestellen
). En ondertussen de hond inwendig ondersteunen met probiotica en echinacea of propolis. En dat even aankijken. Het lichaam heeft echt even de tijd nodig.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Bedankt dogo4ever. Ik ben weer wat gerust gesteld. Wat jullie zeggen klopt ook wel. Ik was zelf al aan het doemdenken, allergie ofzo. Maar dit klinkt logischer.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Tama heeft een poosje terug wel drie antibioticakuren achter elkaar gehad en die kreeg hele rode ogen die heel erg jeukte, de dierenarts zei ook dat het niet van de antibiotica kon komen, maar een paar weken na de antibiotica genazen haar ogen weer. Dus volgens mij kan het echt wel dat honden een schimmelinfectie kunnen krijgen van de antibiotica.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Als ik kijk hoeveel last ik zelf kan hebben van vage klachten na een antibiotica kuur geloof ik ook wel dat een hond er last van kan hebben. Wat zou in hun genetica anders zijn dat ze dat NIET zouden krijgen? Maar dan bel je de dierenarts en ga ik ervan uit dat hij het wel weet. En daardoor ging ik weer twijfelen. Ik ben blij met alle antwoorden, bedankt voor de support allemaal.gonnie schreef:Tama heeft een poosje terug wel drie antibioticakuren achter elkaar gehad en die kreeg hele rode ogen die heel erg jeukte, de dierenarts zei ook dat het niet van de antibiotica kon komen, maar een paar weken na de antibiotica genazen haar ogen weer. Dus volgens mij kan het echt wel dat honden een schimmelinfectie kunnen krijgen van de antibiotica.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou, als je wel eens een bijsluiter hebt geopend van diergeneesmiddelen staat er heel vaak dat er geen bijwerkingen zijn. Onzin natuurlijk, maar het zal wel een juridische reden hebben. Als een pharmaceutische bedrijf toegeeft dat er bijwerkingen zijn, moeten ze misschien wel kosten vergoeden oid. Allemaal maffiosi, zeg ik, haha. Natuurlijk kunnen er bijwerkingen zijn, wat dacht je van dat defect, hoe heet het ook alweer, bij een gen waardoor die honden geen narcose verdragen. Shelly had ook een weekje last van haar doosje na twee kuren tegen giardia.
Maar nog even over je hond, zou het niet kunnen dat er meerdere problemen spelen, in plaats van één?
Maar nog even over je hond, zou het niet kunnen dat er meerdere problemen spelen, in plaats van één?
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Hoe bedoel je ?Fizgig schreef:Nou, als je wel eens een bijsluiter hebt geopend van diergeneesmiddelen staat er heel vaak dat er geen bijwerkingen zijn. Onzin natuurlijk, maar het zal wel een juridische reden hebben. Als een pharmaceutische bedrijf toegeeft dat er bijwerkingen zijn, moeten ze misschien wel kosten vergoeden oid. Allemaal maffiosi, zeg ik, haha. Natuurlijk kunnen er bijwerkingen zijn, wat dacht je van dat defect, hoe heet het ook alweer, bij een gen waardoor die honden geen narcose verdragen. Shelly had ook een weekje last van haar doosje na twee kuren tegen giardia.
Er zijn al meerdere problemen
1 vagina gedoe
2 voetzolen
3 ogen met troep
4 zachte kak
Waar denk jij aan dan?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou ik bedoel meer dat er ook meerdere oorzaken kunnen zijn voor die problemen, ipv eentje.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Waar denk je aan dan? Ik weet het niet anders zou ik het niet vragen.
Wel weet ik dat de klachten zijn begonnen na de antibiotica kuur.
Wel weet ik dat de klachten zijn begonnen na de antibiotica kuur.